Jump to content

Dona

Pystypunnerrus omalla painolla

Recommended Posts

60kg saatu ylös ja tajun lähtö lähellä, nyt toki olkapää siinä kunnossa ettei nosteta mitään vähään aikaan. Paino 88kg, posevertailuun toki edelleen valmis. Tuo vastaa ainakin itsellä penkkikunto/2. Eli 60kg maksimi pystäri seisten ja 120kg penkki.

Harrastukset: Musklen chat, reeni ja aggressiivinen säästäminen

Jaa viesti

Tunnen yhen joka painaa 128kg.

Minä 129kg...ei tule ykköstä sillä painolla mutta enhän mä olekaan painonnostaja vaan taistelija.

Ei tarvi kun kaatua vastustajan päälle :))

Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Jaa viesti

Kuinkas leveetä otetta jengi suosii tässä liikkeessä? Saatanan raskas liike seisten, koko ukko tutisee ja tangolla punnertelu oudon tuntuista. Käsipainoilla istuen tuntuu luontevammalta ja bodailuun luultavasti parempi kun pystyy keskittymään deltseihin, mutta vaihtelu virkistää kun samoja liikkeitä tehnyt teini-iästä lähtien. Muita vinkkejä em. liikkeeseen? Voisi alkaa tekemään 2-3x viikossa jotta uusi liikerata menee perille. Käsipainoilla tehden kyynärpäät sivuilla jotta aktivoisi sivudeltsejä myöskin, tangolla se lähtö on kyynärpäät hieman etuviistoon. Ei taida vanhan sedän kyynärpäät kestää lukitusta yläasennossa, eli jos hieman vajaaksi.

3-5x5  ja 3-5x10 toisessa treenissä, miltä kuulostaa? Saa kyllä aloittaa tyttöjen painoista :egokärsii:  

Jaa viesti

36 minuuttia sitten, Freak kirjoitti:

Kuinkas leveetä otetta jengi suosii tässä liikkeessä? Saatanan raskas liike seisten, koko ukko tutisee ja tangolla punnertelu oudon tuntuista. Käsipainoilla istuen tuntuu luontevammalta ja bodailuun luultavasti parempi kun pystyy keskittymään deltseihin, mutta vaihtelu virkistää kun samoja liikkeitä tehnyt teini-iästä lähtien. Muita vinkkejä em. liikkeeseen? Voisi alkaa tekemään 2-3x viikossa jotta uusi liikerata menee perille. Käsipainoilla tehden kyynärpäät sivuilla jotta aktivoisi sivudeltsejä myöskin, tangolla se lähtö on kyynärpäät hieman etuviistoon. Ei taida vanhan sedän kyynärpäät kestää lukitusta yläasennossa, eli jos hieman vajaaksi.

3-5x5  ja 3-5x10 toisessa treenissä, miltä kuulostaa? Saa kyllä aloittaa tyttöjen painoista :egokärsii:  

Mulla on tangolla tosi kapea ote. Etusormet lähellä sitä karhennuksen rajaa.

Mulla meni pystärissä aika nopeasti sarjapaino jonnekin 50kg tuntumaan. Mulla ei ole mitään muistikuvaa minkälaisia painoja mulla oli kun alotin liikkeen tekemisen.

Tuota seisten tehtyä pystäriä tangolla nimenomaan kannattaa suosia. Kehittää keskikroppaa samalla.

• Like 2

Jaa viesti

Toi oteleveys kannattaa olla semmonen että kämmenet on just olkapäiden ulkopuolella. Itsellä jää peukalon pituuden verran karheaa näkyviin siitä reunasta.

Itse otin tänää sarjat 5x70kg, 3x80kg ja 2x90kg

Pikkasen tuntuu raskaammalta punnerrusliikkeet, kun oon ollu nyt reilu viikon ilman hiilareita.

• Like 2

Shakes are for fakes, eat steaks -Stan Efferding

Jaa viesti

Ite painan about 20 kiloa enemmän ku tän hetken pystypunnerrusreenipaino.  Sanoisin, että mennee pari vuotta, että tulee realistiseksi tavoitteeksi.

Sillä oletuksella, että ikä ei rupee painamaan tuloksia.  Jotenkin kyllä luulen, että ei rupee vielä ainakaan kymmeneen vuoteen.

Dramatisoija Marja Rankkala kertoo pyrkineensä säilyttämään Waltarin hengen.

Jaa viesti

18 tuntia sitten, Dona kirjoitti:

Toi oteleveys kannattaa olla semmonen että kämmenet on just olkapäiden ulkopuolella. Itsellä jää peukalon pituuden verran karheaa näkyviin siitä reunasta.

Itse otin tänää sarjat 5x70kg, 3x80kg ja 2x90kg

Pikkasen tuntuu raskaammalta punnerrusliikkeet, kun oon ollu nyt reilu viikon ilman hiilareita.

Ei sulla kauheasti vaikuta hiilarittomuus voimatasoihin. Mulla putoaa ihan ryminällä raudat vaikka lisää rasvaa kunnolla ja toisekseen nivelet kipuilee ihan helvetisti kun paikat pääsee "kuivumaan". En oikeen ymmärrä tuota hiilarittomuutta voimalajeihin jossa tavoitellaan suorituskykyä. Mutta sä taidat paastoilla edelleen eli terveysvouhotuksia. Toivottavasti palaat normisettiin pian kun lahjoja on vaikka mihin!

Jaa viesti

1 tunti sitten, Freak kirjoitti:

Ei sulla kauheasti vaikuta hiilarittomuus voimatasoihin. Mulla putoaa ihan ryminällä raudat vaikka lisää rasvaa kunnolla ja toisekseen nivelet kipuilee ihan helvetisti kun paikat pääsee "kuivumaan". En oikeen ymmärrä tuota hiilarittomuutta voimalajeihin jossa tavoitellaan suorituskyk. Mutta sä taidat paastoilla edelleen eli terveysvouhotuksia. Toivottavasti palaat normisettiin pian kun lahjoja on vaikka mihin!

Hiilariahan ei juurikaan tarvita lyhyisiin voimasuorituksiin, ja kun kroppa adaptoituu rasvaan kunnolla niin sitä ei tarvita välttämättä pidempiinkään suorituksiin. Muutamia tyyppejä löyty jotka rikkoo ihan maailmanennätyksiä kovan suorituskyvyn lajeissa. Esimerkiks Lääkäri Shawn Baker voitti juuri maailmanmestaruuden 500m soudussa ja syö pelkkää lihaa. Itse uskonkin että punnerrukset tuntuu raskaammalta, koska oma paino on pudonnut 2-3kg. Muuten treenit kulkee kyllä hemmetin hyvin ja energiatasot on ihan huiput.

Mitä oon nivelkivuista lukenut, niin monella ne on ketolla ja carnivorella lähtenyt kokonaan. Suolaa käytän kyllä reippaasti niin ei pääse kroppa kuivumaan.

Paastoa en oo vetänyt hetkeen. Nyt halun vaan kokeilla miten kroppa toimii ketolla ja pystyykö voimaa kehitämään ilman hiilaeita.

Jaa viesti

Täs oli hyvä podcasti mitä kuuntelin eilen. Puhutaan keto vs hiilarit ja miten toimii suorituskykylajeissa. Vieraana kova tason voimalija, joka on myös ravinto ja liikuntatieteen tohtori. Tää kaveri on itse testaillut paljo ketoa ja ollut mukana tutkimuksissa, joissa vertaillaa suorituskyky ketolla ja hiilareilla. Tossa puhuttiin mm. tutkimuksesta, missä jopa kestävyysjuoksijat oli rikkonut ennätyksensä ketolla, mutta siihen vadittiin vuoden kestänyt adaptaatio.

https://player.fm/series/the-fat-fueled-family-podcast/new-rules-of-keto

• Like 1

Jaa viesti

10 minuuttia sitten, Dona kirjoitti:

Hiilariahan ei juurikaan tarvita lyhyisiin voimasuorituksiin, ja kun kroppa adaptoituu rasvaan kunnolla niin sitä ei tarvita välttämättä pidempiinkään suorituksiin. Muutamia tyyppejä löyty jotka rikkoo ihan maailmanennätyksiä kovan suorituskyvyn lajeissa. Esimerkiks Lääkäri Shawn Baker voitti juuri maailmanmestaruuden 500m soudussa ja syö pelkkää lihaa. Itse uskonkin että punnerrukset tuntuu raskaammalta, koska oma paino on pudonnut 2-3kg. Muuten treenit kulkee kyllä hemmetin hyvin ja energiatasot on ihan huiput.

Mitä oon nivelkivuista lukenut, niin monella ne on ketolla ja carnivorella lähtenyt kokonaan. Suolaa käytän kyllä reippaasti niin ei pääse kroppa kuivumaan.

Paastoa en oo vetänyt hetkeen. Nyt halun vaan kokeilla miten kroppa toimii ketolla ja pystyykö voimaa kehitämään ilman hiilaeita.

Mä uskon, että tämä on kovin yksilöllistä miten vaikuttaa voimatasoihin. Vaikka käytössä on kreamono ja merisuola ympäri vuoden niin kyllä ne nivelet kipuilee selvästi enemmän ketotyylisellä pro-fat dietillä  vrt. hiilaria reilusti oli sitten lepo tai treenipäivä. Tämä siis mulla. Hypertrofia mielessä et ikinä tule maksimoimaan kehitystä pro-fat dieteillä, tämä on fakta. Löytyy myös tutkimusta, että jos pitkään olet matalilla hiilareilla niin testosteronitasot ottaa hittiä. Mulla on niin hiilaripolttoinen kroppa, että vaikka pidempään yritin sellaista anabolic diet tyylistä pro-fat settiä niin mulla kärsii voimatasot ja paikat kipuilee entistä enemmän. Ja ne sapuskat oli karmeita pidemmän päälle. Mä pyrin syömään normaalisti minimimäärän rasvaa millä kroppa pelaa (ihon kunto, libido, mieliala..)= 70g. Proteiinia ei myöskään tarvita älyttömiä määriä jos syö hiilaria kunnolla. Suurin osa syö aivan liikaa protskua ja suorituskyky olisi paljon parempi kun vaihtaisi osan hiilariksi. 

Mutta jos sulla toimii niin anna mennä vaan. :) Rasvaa pyrkisin syömään reilusti muuten tulee ongelmia pidemmällä aikavälillä varmasti. Mulla tulee pekonit-kananmunat-jauheliha-pähkinät-turkkilainen jogurtti setit hyvin nopeasti korvista ulos. Sen jälkeen se on sellaista pakkomättämistä että vituttaa - tämän elämäntavan pitäisi olla mukavaa tekemistä ei kyrpä otsassa suorittamista. Suurin osa saa parhaat tulokset ihan normaalilla hiilarivoittoisella ruokavaliolla, 4x päivässä sapuskaa ja litkut päälle jos haluaa. Olen jutellut monen Suomalaisen "kovan nimen" kanssa ketkä valmentaa ihmisiä ja kaikki suosii ensisijaisesti hiilaridiettejä jos suorituskyky lajit on kyseessä. 

Jaa viesti

2 tuntia sitten, Freak kirjoitti:

Mä uskon, että tämä on kovin yksilöllistä miten vaikuttaa voimatasoihin. Vaikka käytössä on kreamono ja merisuola ympäri vuoden niin kyllä ne nivelet kipuilee selvästi enemmän ketotyylisellä pro-fat dietillä  vrt. hiilaria reilusti oli sitten lepo tai treenipäivä. Tämä siis mulla. Hypertrofia mielessä et ikinä tule maksimoimaan kehitystä pro-fat dieteillä, tämä on fakta. Löytyy myös tutkimusta, että jos pitkään olet matalilla hiilareilla niin testosteronitasot ottaa hittiä. Mulla on niin hiilaripolttoinen kroppa, että vaikka pidempään yritin sellaista anabolic diet tyylistä pro-fat settiä niin mulla kärsii voimatasot ja paikat kipuilee entistä enemmän. Ja ne sapuskat oli karmeita pidemmän päälle. Mä pyrin syömään normaalisti minimimäärän rasvaa millä kroppa pelaa (ihon kunto, libido, mieliala..)= 70g. Proteiinia ei myöskään tarvita älyttömiä määriä jos syö hiilaria kunnolla. Suurin osa syö aivan liikaa protskua ja suorituskyky olisi paljon parempi kun vaihtaisi osan hiilariksi. 

Mutta jos sulla toimii niin anna mennä vaan. :) Rasvaa pyrkisin syömään reilusti muuten tulee ongelmia pidemmällä aikavälillä varmasti. Mulla tulee pekonit-kananmunat-jauheliha-pähkinät-turkkilainen jogurtti setit hyvin nopeasti korvista ulos. Sen jälkeen se on sellaista pakkomättämistä että vituttaa - tämän elämäntavan pitäisi olla mukavaa tekemistä ei kyrpä otsassa suorittamista. Suurin osa saa parhaat tulokset ihan normaalilla hiilarivoittoisella ruokavaliolla, 4x päivässä sapuskaa ja litkut päälle jos haluaa. Olen jutellut monen Suomalaisen "kovan nimen" kanssa ketkä valmentaa ihmisiä ja kaikki suosii ensisijaisesti hiilaridiettejä jos suorituskyky lajit on kyseessä. 

Joo, yksilölistä on, eikä varmasti sovi kaikille. Omakin kroppa oli ennen kunnon hiilaripolttaja, kunnes alkasin vetämään paastoja, sitä kauta tullu kroppa aika joustavaksi. Energiat tuntuis kuitenkin olevan paremmat ja tasaisemmat rasvalla, eikä tarvi syödä 3h välein, sekin on plussaa lomalla. Se onkin varmaan totta, että ketolla ei maksimoida kehitystä, koska hiilari on aina tehokkaampi polttoaine, mutta toistaalta keho oppii ketolla säästämään glukoosia ja myös muuntaa proteiinista hiilaria, niin sitä glukosiakin on aina käytettävissä. Tostaki oli tutkimus missä pitkään ketonneilla oli saman verran glykogeenia lihaksissa kuin hiilari porukalla treenin jälkeen. Noista testoista mä oon taas lukenu, että aika onella ne on noussu ketolla, mutta varmasti yksilöllistä sekin, ja voi liittyä painon putoamiseen.

Joo jos tää toimii niin varmaan vedän pidempäänkin, mut ensisijaisesti ajatelin kesäloman ajan kokeilla tätä.  Rasvaa tulee kyllä aika reippaasti, ainakin joku 200-300g päivässä. Itse kyllä saa tällä dieetillä syödä just niitä safkoja mistä eniten tykkään, niin senkin kautta aika optimaalista :) 

• Like 1

Jaa viesti

tänään meni vitonen omalla painolla, paino pysynyt samana koko ajan :ihme:

A small bird will drop frozen dead from a bough

without ever having felt sorry for itself.

I am the master of my fate. I am the captain of my soul.

Jaa viesti

Kukaan tehnyt pystäriä seisten vipuvarsikoneessa?

Muutamalla salilla nähnyt laitteen, oisko joku viikinkipunnerruslaite tjsp.

Oli mikä oli ni helvetin hyvä.

Pari kertaa kokeilleena tuntui että laite painais ehkä 20kg ja siihen sit painot päälle.

Tuntuma aika eri ku istuen.

Jaa viesti