Jump to content

Anssi Manninen

Aamuaerobinen

Recommended Posts

Aamuaerobinen kannattaa suorittaa paastotilassa ennen aamiaisen nauttimista; pelkkää vettä ja ehkä kuppi kaffea tai teetä. Rasvavarastojen käyttö energiaksi tietysti lisääntyy, mutta paastoaerobinen tarjoaa myös muita terveyshyötyjä.

 

"Conducting a single bout of aerobic exercise in the overnight-fasted v. fed-state can differentially modulate the aspects of metabolism and energy balance behaviours. This includes, but is not limited to, increased utilisation of fat as a fuel source, improved plasma lipid profiles, enhanced activation of molecular signalling pathways related to fuel metabolism in skeletal muscle and adipose tissue, and reductions in energy intake over the course of a day."

 

https://www.cambridge.org/core/journals/proceedings-of-the-nutrition-society/article/is-exercise-best-served-on-an-empty-stomach/A04D0203FA9EE39985F0E8E8D2162D10

  • Like 1

DOMINUS NUTRITION OY

http://www.dominusnutrition.fi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No se tietty riippuu ihan mihin se aamujumppa on tarkoitettu ja suunniteltu.

Palauttava?

Painonpudotukseen?

Virkistävään?

Herätykseen?


Jari

Potkunyrkkeily ohjaaja

Lisensoitu Personal Trainer

Lisensoitu Voimavalmentaja

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oli kyllä hyvät fiilikset ja kirein kunto mulla ikinä, kun vedin yks kesä joka aamu reilu 10km lenkin tyhjällä vatsalla.


Shakes are for fakes, eat steaks -Stan Efferding

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Toisin kuin eräät "asiantuntijat" (esim. Aragon) ovat väittäneet, paastoaerobinen laihdutuksen kannalta tehokkain.

 

Väitätkö, että ei pääse samaan laihtumisnopeuteen normaalilla aerobisella?

 

Kunto on normaalilla aerobisella parempi, koska treenit on kovempia/pidempiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä oon siinä käsityksessä, että sekä voiman hankkimisen että laihtumisen kannalta tehokkainta reeniä on salilla runtu isoilla romuilla. Joskus Manganilta luin.

 

Eks aerobisen funktio ole nimenomaan aerobisen kunnon kasvatus?


Dramatisoija Marja Rankkala kertoo pyrkineensä säilyttämään Waltarin hengen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voihan se olla kaloreiden poltto.

 

Mutt se polttaa paljon vähemmän kuin saliruntu


Dramatisoija Marja Rankkala kertoo pyrkineensä säilyttämään Waltarin hengen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Paremmin ravitussa tilassa jaksat treenata pidempään ja isommalla teholla. Kaloreita palaa enemmän.

 

Mulla kulkee juoksu melkeen paremmin tyhjällä mahalla. Puhutaan toki max tunnin lenkeistä.


Shakes are for fakes, eat steaks -Stan Efferding

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aerobisen polttovaikutus ilmeisesti tasantuu ajanmyötä (?), siksi ulkonakin juoksemassa kaikenlaisia sipsipusseja.

 

Lihakset taas polttaa kaloreita ylläpidolla ja buustaa aineenvaihdutaa.

 

Aerobinen toki terveydelle myös hyvää, kuten kaikki liikunta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mulla kulkee juoksu melkeen paremmin tyhjällä mahalla. Puhutaan toki max tunnin lenkeistä.

 

Maha ei ole olennainen tuossa vaan se, onko lihaksissa glykogeeni varastoituna. Jos otat tankkauksen ennen nukkumaan menoa, niin kyllä aamulla kovaa kulkee syömättä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Aerobisen polttovaikutus ilmeisesti tasantuu ajanmyötä (?), siksi ulkonakin juoksemassa kaikenlaisia sipsipusseja.

 

Lihakset taas polttaa kaloreita ylläpidolla ja buustaa aineenvaihdutaa.

 

Aerobinen toki terveydelle myös hyvää, kuten kaikki liikunta.

 

Kyllä ison aerobisen treenin jälkeen kroppa käy kierroksilla vielä seuraavana päivänäkin.

 

Lihasmassa toki lisää lepokulutusta jonkin verran.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oliskos se Oona Tolppanen vai kukas näistä fitness tytsistä, että ei ole merkitystä,

tekeekö aamulenkin tyhjällä vai täydellä vatsalla.

Jos tyhjällä ei onnistu, ja jää sen vuoksi tekemättä, niin se on pahin virhe.

Pääasia on, että sen tekee.


Jari

Potkunyrkkeily ohjaaja

Lisensoitu Personal Trainer

Lisensoitu Voimavalmentaja

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On 24.5.2019 at 07.15, Anssi Manninen kirjoitti:

Aamuaerobinen kannattaa suorittaa paastotilassa ennen aamiaisen nauttimista; pelkkää vettä ja ehkä kuppi kaffea tai teetä. Rasvavarastojen käyttö energiaksi tietysti lisääntyy, mutta paastoaerobinen tarjoaa myös muita terveyshyötyjä.

 

"Conducting a single bout of aerobic exercise in the overnight-fasted v. fed-state can differentially modulate the aspects of metabolism and energy balance behaviours. This includes, but is not limited to, increased utilisation of fat as a fuel source, improved plasma lipid profiles, enhanced activation of molecular signalling pathways related to fuel metabolism in skeletal muscle and adipose tissue, and reductions in energy intake over the course of a day."

 

https://www.cambridge.org/core/journals/proceedings-of-the-nutrition-society/article/is-exercise-best-served-on-an-empty-stomach/A04D0203FA9EE39985F0E8E8D2162D10

Jotain taikaa tossa on. Tuli lomalla eka viikko käytyä meressä uimassa ennen aamupalaa, niin tulipa hyvä fiilis päivälle ja painokin putosi pikkusen, huomas että oikeeseen suuntaan menis helpommin tolleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...