Jump to content

FINSKI

puolitoista toistoa on tehokas

Recommended Posts

Noi on ihan painonostajien neuvomia treeni metodeita MM kyykkyyn. Mä kerran kokeilin kyykyssä, voin sanoa että oli paikat domseissa muutaman päivän. Kyykyssä noita näkee aika paljon SM nostajilla juurikin tälläistä väli toistoa ja välistoppeja. Perussali janttarit ei välttämättä hirveesti noista hyödy. Jos sielä on heikkoja kohtia niin noila välistopeilla niitä voi hioa.

 

Penkissä mä välillä apuliikkeenä otin että lasken hitaasti puoliväliin stoppaan ennen rintaan ja siitä lasken rinnalle ja stoppaan sielä ja siitä ylös. 1-3 toiston sarjoja ja kyllä siinä 20kg sai olla vähempi romua.

 

Noihan on NS erikoistekniikkoja, kun perustreeni alkaa kusee jossain niin noila voi tehostaa sitä. Mutta ite olen vaan kisailevien nostajien nähnyt näitä tekevän ja ite vaan koittanut joskus.

 

Mavessa tosin noi sääristopit on toiminut pitkään ja olleet paremmat kuin räkkiveto. Ei tarvii yliraudalla liikaa ottaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Make72

Jo vuosia sitten täälläkin puhuin ko. tekniikasta itse sitä käytin kyykyssä (silloin kun vielä kyykkäsin), ja on muuten tehokas liike.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onhan tuo vanha juttu mutta sinällään toimiva tietenkin. Näkisin kuitenkin, että pitäisi ensin tuntea itsensä sen verran, että tietää, löytyykö liikkeestä jokin tietty heikko kohta, ja tunnistaa se oikein, jotta osaa sijoittaa sen puolittaisen toiston oikein.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Täytyypä laittaa kokeiluun leuoissa.

 

Leuoissa yleensä yläosa on se vaikea, ei pohjalta nousu. Ainakin kun lisäpainot nousee niin se loppurutistus on missä hyydytään. Vois olla parempi vetää alhaalta ylös, laskea puoliväliin, ja takas ylös = 1,5 toistoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onhan tuo vanha juttu mutta sinällään toimiva tietenkin. Näkisin kuitenkin, että pitäisi ensin tuntea itsensä sen verran, että tietää, löytyykö liikkeestä jokin tietty heikko kohta, ja tunnistaa se oikein, jotta osaa sijoittaa sen puolittaisen toiston oikein.

 

Tuo onkin se kysymys että osaako sitä moni hyödyntää treeneissä. ?Maastavedon puoli kuoleesta kohasta tuota kantsee käyttää ilman ylirautoja. Perusnostaminen toimii kuitenkin vuosia, Ei nää erikoistekniikat ole kovin ihmeelisiä. Muutamia kannattaa soveltaa, jos joku heikko kohta on kropassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin Tuomaksen voimavalmentaja koulutksen.

Ja voimailubiologina kyllä Tuomas tietää.

Puhui niin paljoa, etten edes puolta ymmärtänyt.

Mutta tämä 1.5 toistoa on kyllä ihan järkeen käypä ja toimii.

Nimenomaan sen kuolleen kulman ylitykseen.


Jari

Potkunyrkkeily ohjaaja

Lisensoitu Personal Trainer

Lisensoitu Voimavalmentaja

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tämähän oli ihan uutta asiaa treenirintamalla. Näinköhän toimii. Eikai tuossa ole muuta ku kokeilee muutaman kuukauden.

En oo kyllä nähnyt ikinä, että kukaan ois tehnyt noin.

 

"Puolitoistakertainen toisto tarkoittaa sitä, että ensin treeniliike tehdään puoliväliin, sitten palataan takaisin ja vasta sitten tehdään liike loppuun asti. Penkkipunnerruksessa tanko lasketaan rinnalle, josta se nostetaan puoleenväliin ja lasketaan takaisin rinnalle. Ja vasta sitten tanko nostetaan suorille käsille."

 

Ikivanhoja metodeja. Missä tynnyrissä olet asunut ja pelkästään bodaus -lehteä lukenut?


En minä kuuroille huuda

Vain niille jotka kuuntelee

En sokeille maalaa

Vaan niille jotka näkee

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No kaikkihan nää jutut on pitkälti ikivanhoja.

Sitkun joku auktoriteetti niistä kirjottaa ni kaikki vähän nuoremmat treenaa samalla tavalla:kahvi:.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minkäslaisia toistomääriä näis olis hyvä tehdä?

Liikehän on 1,5 x raskaampi ku normaali.

 

Jatkokysymys tietäjille joita forum näköjään pullollaan: miten kannattaa soveltaa hauiskääntöön, vipunostoihin ja pohjeliikkeissä?


Tuntematon homo: Huolestuneena huomasin että joku luuli että täällä ei kannatettaisi itse murha bodausta ja saatanan kovaa​ douppausta kyllä se on väärä luulo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuon toistotavan funktio on yleensäkin tehdä työtä sellaisilla lihaspituuksilla, jotka on noston aikana ongelma. Voi tätä tietysti käyttää myös tehokeinona lihaskasvussa, mutta suuremman ilon saa irti isoissa liikkeissä.

 

Ihan normaaleja sarjoja, mutta painoja tuo rokottaa aika paljon.

 

Yleisesti ottaen 1,25- tai 1,5-toistot eivät eroa yhtään mitenkään pitkän alastopin tai keskistopin nostoista, todella pitkän laskuvaiheen toistoista tai muista vastaavista. Kyse on vain tehokeino, jolla voidaan työstää ongelma-aluetta eri nostoissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tuon toistotavan funktio on yleensäkin tehdä työtä sellaisilla lihaspituuksilla, jotka on noston aikana ongelma. Voi tätä tietysti käyttää myös tehokeinona lihaskasvussa, mutta suuremman ilon saa irti isoissa liikkeissä.

 

Ihan normaaleja sarjoja, mutta painoja tuo rokottaa aika paljon.

 

Yleisesti ottaen 1,25- tai 1,5-toistot eivät eroa yhtään mitenkään pitkän alastopin tai keskistopin nostoista, todella pitkän laskuvaiheen toistoista tai muista vastaavista. Kyse on vain tehokeino, jolla voidaan työstää ongelma-aluetta eri nostoissa.

 

Kiitos. Mutta mutta, jos miettii, että haluaa isommat lihakset ja nehän periaatteessa kasvaa jos käytetyt painotkin kasvaa. Jos hieron esim hausikäännössä sen heikoimman kohdan ylitystä tällä menetelmällä niin, että jatkossa saan tehtyä haukkaa isommalla painolla, luulisi että lihakin kasvaa? otan kokeiluun. seuratkaa salaista päivyriäni.


Tuntematon homo: Huolestuneena huomasin että joku luuli että täällä ei kannatettaisi itse murha bodausta ja saatanan kovaa​ douppausta kyllä se on väärä luulo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kiitos. Mutta mutta, jos miettii, että haluaa isommat lihakset ja nehän periaatteessa kasvaa jos käytetyt painotkin kasvaa. Jos hieron esim hausikäännössä sen heikoimman kohdan ylitystä tällä menetelmällä niin, että jatkossa saan tehtyä haukkaa isommalla painolla, luulisi että lihakin kasvaa? otan kokeiluun. seuratkaa salaista päivyriäni.

 

Jos puhdasta lihaskasvua haetaan niin voiman lisääntyminen on yksi ainoa kasvutekijä. En ehkä henkilökohtaisesti lähtisi hauiksille edes voimaa tekemään ellei ne ole avustava lihas jossain pääliikkeessä, jossa haluat kehittyä kuten vaikkapa leuanveto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tunnut tietävän asiasta, mitkä ovat muut kasvutekijät voiman lisääntymisen ohella?


Tuntematon homo: Huolestuneena huomasin että joku luuli että täällä ei kannatettaisi itse murha bodausta ja saatanan kovaa​ douppausta kyllä se on väärä luulo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tunnut tietävän asiasta, mitkä ovat muut kasvutekijät voiman lisääntymisen ohella?

 

Onhan noita vaikka mitä mekaanisesta kasvuärsykkeestä metaboliseen stressiin ja muuhun. Ei noihin sen kummemmin kuitenkaan tarvitse perehtyä tai keskittyä niin kauan kun harjoittelu on nousujohteista. Niin kauan kun menet eteenpäin painoissa, volyymissä, intensiteetissä tai useammassa näissä sillä toistoalueella mitä haluat kehittää, homma toimii. Jos pysyt pääasiassa 8-12 toiston sisällä, tulee tuossa tottakai tuolla alueella voimaa lisää, mutta se tulee lihaskasvun kautta isolta osin. 4-8 toistolla ollaan ns. hermostollis-hypertrofisella alueella, jossa voima lisääntyy sekä hermoston, että lihasmassan kautta ja tuosta alemmaksi luonnollisesti maksimivoimaa.

 

Toistojen suoritustavalla kikkailu on sitä vaihtelua kehitykselle, mitä kroppa ennen pitkää tarvitsee kehittyäkseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onhan noita vaikka mitä mekaanisesta kasvuärsykkeestä metaboliseen stressiin ja muuhun. Ei noihin sen kummemmin kuitenkaan tarvitse perehtyä tai keskittyä niin kauan kun harjoittelu on nousujohteista. Niin kauan kun menet eteenpäin painoissa, volyymissä, intensiteetissä tai useammassa näissä sillä toistoalueella mitä haluat kehittää, homma toimii. Jos pysyt pääasiassa 8-12 toiston sisällä, tulee tuossa tottakai tuolla alueella voimaa lisää, mutta se tulee lihaskasvun kautta isolta osin. 4-8 toistolla ollaan ns. hermostollis-hypertrofisella alueella, jossa voima lisääntyy sekä hermoston, että lihasmassan kautta ja tuosta alemmaksi luonnollisesti maksimivoimaa.

 

Toistojen suoritustavalla kikkailu on sitä vaihtelua kehitykselle, mitä kroppa ennen pitkää tarvitsee kehittyäkseen.

 

Ok. Termit hieman hämäsi.

 

Kokeilen kuitenkin tätä hauiskääntöön ja katsotaan mitä käy.


Tuntematon homo: Huolestuneena huomasin että joku luuli että täällä ei kannatettaisi itse murha bodausta ja saatanan kovaa​ douppausta kyllä se on väärä luulo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tehokeinot ovat hyviä, kun tulee se tasanne vaihe.

Niille on oma aika ja paikka.

 

Perustreenin pitäs keskittyä suuriin moninivelliikkeisiin 80%

ja 20% voidaan käyttää eristäviin.

Oli kyse bodauksesta tai suorituskyvystä.


Jari

Potkunyrkkeily ohjaaja

Lisensoitu Personal Trainer

Lisensoitu Voimavalmentaja

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vain loppuun asti tehdyt toistot ovat toimivia

 

Aivan turha väittää muuta paskaa

 

UGGHH......

 

Tosin foorumin voimanostajat ovat eri mieltä.

Siksi he ovatkin kuivan kesän oaravia ja en nyt tarkoita pelkästään fuuriosta,modea jolla on liian herkkä bannisormi.

 

 

 

 

Homopojat kuten furios ovat kevällä herkällä päällä :))


Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Vain loppuun asti tehdyt toistot ovat toimivia

 

Aivan turha väittää muuta paskaa

 

UGGHH......

 

Tosin foorumin voimanostajat ovat eri mieltä.

Siksi he ovatkin kuivan kesän oaravia ja en nyt tarkoita pelkästään fuuriosta,modea jolla on liian herkkä bannisormi.

 

 

 

 

Homopojat kuten furios ovat kevällä herkällä päällä :))

 

Myös johtavat liikuntatieteilijät ovat eri mieltä, mutta mitäpä siitä kun meillä on täällä tällainen asiantuntija paikalla. Ollaan sinunkin kanssa käyty tämä banniasia läpi sen 10x mutta on se kumma kun ei aikuinen mies ymmärrä, vaan pitää alkaa uhoamaan "tiedän missä asut" -tyyliin. Seuraava tauko olkoot pysyvä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eihän holmes mitään kai tosissaan kirjoita? Olen itse tulkinnut tuollaisen vaan paskaksi satiiriksi mitä täällä paljon muutenkin. Eli älkää bannatko koska kyse pelkästä vitsistä.


Tuntematon homo: Huolestuneena huomasin että joku luuli että täällä ei kannatettaisi itse murha bodausta ja saatanan kovaa​ douppausta kyllä se on väärä luulo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eihän holmes mitään kai tosissaan kirjoita? Olen itse tulkinnut tuollaisen vaan paskaksi satiiriksi mitä täällä paljon muutenkin. Eli älkää bannatko koska kyse pelkästä vitsistä.

 

Aika monen asian voi painaa vitsillä tiettyyn pisteeseen asti, mutta jos keskustelu aiheesta kun aiheesta jopa suoraan ihmisille on 100% pelkkää päänaukomista, perseilyä ja suoraa uhkailua kun asiasta sanotaan niin sitten se on voi voi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...