Jump to content

Duki

Golden six vuosien laiskottelun jälkeen

Recommended Posts

Aloitin tuossa pari viikkoa sitten jälleen salilla käynnin ja tänään päätin aloittaa 3kk legendaarisen golden six treeni jakson.

 

Aloitin tälläsillä näin alkuun.

Kyykky 40kg

Penkki 40kg

Talja 40kg (ei lähde vie leuat)

Punnerrus 10kg käsipainot

Haukkarit 20kg tanko

Vatsat 3x viimiseen rutistukseen asti

 

Ikä 30

Pituus 176

Paino 96

 

Mitä mieltä porukka on pitäskö vetää plussakaloreilla vai miten? Ja muutenkin mielipiteitä, ajattelin vaihtaa kyykyt joka toinen tai joka kolmas kerta maveiksi. :haba:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

toimiva ohjelma, ei vaadi välttämättä pluskaloreita, jos kropassa on ylimääräistä höttöä, niin miinuskaloreillakin voi kehittyä


blögäles:

 

https://pode.blogaaja.fi

kotisivut:

 

https://timo-poutiainen.webnode.fi

Kyseessä on ns. hybridiharjoittelu eli treenataan useampaa ominaisuutta samassa harjoituksessa tai saman viikon sisällä. - Juha Olli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Henkilökohtaisesti en Golden Sixiä tekisi ikinä. Yritin tällä aikanaan aloittaa kahdesti ja myöhemmin vasta tajuaa mihin homma kusee. Auttaisi vähän jos avaisit mikä pääasiallinen tavoitteesi treenissä tuossa 3kk aikana on?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Henkilökohtaisesti en Golden Sixiä tekisi ikinä. Yritin tällä aikanaan aloittaa kahdesti ja myöhemmin vasta tajuaa mihin homma kusee. Auttaisi vähän jos avaisit mikä pääasiallinen tavoitteesi treenissä tuossa 3kk aikana on?

 

Voimaa ja tekniikkaa takaisin. Voisihan tuota muokata ja laittaa kaksijakoiseksi. Mihin sulla tua alko tökkiä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Aloitin tuossa pari viikkoa sitten jälleen salilla käynnin ja tänään päätin aloittaa 3kk legendaarisen golden six treeni jakson.

 

Aloitin tälläsillä näin alkuun.

Kyykky 40kg

Penkki 40kg

Talja 40kg (ei lähde vie leuat)

Punnerrus 10kg käsipainot

Haukkarit 20kg tanko

Vatsat 3x viimiseen rutistukseen asti

 

Ikä 30

Pituus 176

Paino 96

 

Mitä mieltä porukka on pitäskö vetää plussakaloreilla vai miten? Ja muutenkin mielipiteitä, ajattelin vaihtaa kyykyt joka toinen tai joka kolmas kerta maveiksi. :haba:

 

Jos kuntotasosi ei ole ihan priima, älä vedä failureita, vaikka Arnold osassa ohjelmaa niin oheistaa.

Lisäisin tuohon 4-6kk jälkeen maastavedon löysillä vitosillä (4 x 5 ), siis sarjat jätetään vahintään yksi toistoa vajaaksi sekä alataljan ja viparit sivulle 8-12 toiston sarjoilla hiukan tiukemmin.

 

Henkilökohtaisesti en Golden Sixiä tekisi ikinä. Yritin tällä aikanaan aloittaa kahdesti ja myöhemmin vasta tajuaa mihin homma kusee. Auttaisi vähän jos avaisit mikä pääasiallinen tavoitteesi treenissä tuossa 3kk aikana on?

 

Itse en tehnyt golden sixiä, mutta hyvin samantapaista yksijakoista ja sain kyllä nopeaa kehitystä aikaiseksi.

 

Sarjat oli muistaakseni 3 x 5 tai 3 x 8 liikkeistä riippuen ja paikat täynnä raskausarpia, ilman läskiä.

 

Golden sixiin tapaisessa yksijakoisessa vedetään aika loppuun osa harjoitteista, itsellä se ei ollut mikään ongelma siirryttäessä siihen suoraan kilpaurheilutaustasta.

Ohjelma toimii hyvin jos kroppa on valmiiksi adaptoitunut kovaan rasitukseen, muutoin pitää progressivisuutta nostaa maltillisesti.

Muokattu: , käyttäjä: Archey

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jos kuntotasosi ei ole ihan priima, älä vedä failureita, vaikka Arnold osassa ohjelmaa niin oheistaa.

Lisäisin tuohon 4-6kk jälkeen maastavedon löysillä vitosillä (4 x 5 ), siis sarjat jätetään vahintään yksi toistoa vajaaksi sekä alataljan ja viparit sivulle 8-12 toiston sarjoilla hiukan tiukemmin.

 

 

 

Itse en tehnyt golden sixiä, mutta hyvin samantapaista yksijakoista ja sain kyllä nopeaa kehitystä aikaiseksi.

 

Sarjat oli muistaakseni 3 x 5 tai 3 x 8 liikkeistä riippuen ja paikat täynnä raskausarpia, ilman läskiä.

 

Golden sixiin tapaisessa yksijakoisessa vedetään aika loppuun osa harjoitteista, itsellä se ei ollut mikään ongelma siirryttäessä siihen suoraan kilpaurheilutaustasta.

Ohjelma toimii hyvin jos kroppa on valmiiksi adaptoitunut kovaan rasitukseen, muutoin pitää progressivisuutta nostaa maltillisesti.

 

3x5 ja 3x8 onkin paljon parempi lähestymistapa tällaiseen yksijakoiseen ohjelmaan. Mitään failureita ei todellakaan tehdä jos tällaista ohjelmaa haluaa tehdä ja henkilökohtaisesti tekisin pääliikkeissä aina pääsääntöisesti perusvoimaa 3-6 toiston sarjoilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voimaa ja tekniikkaa takaisin. Voisihan tuota muokata ja laittaa kaksijakoiseksi. Mihin sulla tua alko tökkiä?

 

Itsellä tökki alkuun se, että paikat oli vitun kipeänä eikä painoja saanut laittaa lisää kovinkaan kovaan tahtiin. StrongLifts toimi itselle paljon paremmin ja omilla asiakkailla olen käyttänyt lähes aina jotain GreySkullin variaatiota tai itse tekemääni voima-voluumi-progressioon perustuvaa ohjelmaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitti vinkeistä. Juu taidan muokkaa tän toistot 5-8. Tuntuu järkevämmältä ja motivaation kannalta pidemmässä juoksussa.

 

Tuli jalatki sen verran kipeeksi et tääl on perheellä ollu hauskaa kun näyttää kävely siltä et olis paskat housussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
"Ei ole ylikuntoa on vain alisyömistä" -Arska

 

Jos tolla arskan simppelillä ohjelmalla hommaa ittensä ylikuntoon niin jopa on se alkukodis heikko


Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vetelin suurinpiirtein tälläsen kolme kertaa viikko

 

Kyykky 4x10 + pohkeet istuen 4x

Penkki 4x5-10

Ylätalja 4x + soutu renkailla 4x max

Pystypunnerrus 4x10 + viparit supersarjana

Haukkarit tangolla 4x10

Ojentajat taljassa 3x10

Lankutus 3 ja muita vatsoja 3

 

Ja kyllä aika pohjalta lähtö monen vuoden jälkeen mutta syömisestä ainakaan ei voi olla kiinni.

 

Päivässä noin 5munaa, 80g pekoni, purkki tonnikalaa, 400g nautaa, 4 ruisleipää kinkulla juustolla, 250 rahkaa ja vitusti riisiä/makaronia banaanit omenat mustikat jne jne.

 

Ei aikasempaa kokemusta tälläsestä rasitustilasta kuinkahan kauan on pois pelistä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olenkin ihan mukavuudenhaluinen läpsyttelijä ja suihkussa viilaamassa kynsiä ennen kuin muilla kiertäjät lämmenneet, mutta kai tuon olisi voinut aloittaa kevyemminkin sarjojen osalta tai ainakin jotenkin tiivistää? Kolme kertaa viikossa ei tietenkään ole hirveästi, mutta mä olisin aloittanut kolmijakoisella, vaikka selkä, hauis / jalat / rinta, ojentaja, olkapäät. Ja tuonkin jotenkin idiootti-yksinkertaisesti, joku viesti sitten kirjoitinkin johonkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Vetelin suurinpiirtein tälläsen kolme kertaa viikko

 

Kyykky 4x10 + pohkeet istuen 4x

Penkki 4x5-10

Ylätalja 4x + soutu renkailla 4x max

Pystypunnerrus 4x10 + viparit supersarjana

Haukkarit tangolla 4x10

Ojentajat taljassa 3x10

Lankutus 3 ja muita vatsoja 3

 

Ja kyllä aika pohjalta lähtö monen vuoden jälkeen mutta syömisestä ainakaan ei voi olla kiinni.

 

Päivässä noin 5munaa, 80g pekoni, purkki tonnikalaa, 400g nautaa, 4 ruisleipää kinkulla juustolla, 250 rahkaa ja vitusti riisiä/makaronia banaanit omenat mustikat jne jne.

 

Ei aikasempaa kokemusta tälläsestä rasitustilasta kuinkahan kauan on pois pelistä?

 

Et sie tuolla setillä itseäsi mihinkään ylikuntoon aja todellakaan. Ylikunto on keskushermoston kroonistunut liikarasitustila ja sillon leposykkeet on luokkaa 120 jne. Hetkittäinen alipalautuminen menee yhdellä lepoviikolla ohi. Tämä on yksi syy miksi en Golden Sixistä tykkää, koska siinä ja todella monessa muussa aloittelijaohjelmassa ei ole mitään suunnitelmaa tai jaksottamista. Se on ihan puhdas lineaarinen progressio ja that's it. Kun seinä tulee vastaan, monessa ohjelmassa ei ole edes neuvoja miten edetä sen jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Golden six sopii tosiaan aikaan jolloin ihmiset osasivat ajatella itse ja lukea kehoaan sekä psykologina toimii oma usko itseensä.

 

Tämä kerro mulle kaikki, en jaksa itse ajatella, minä tiedän ja sitli olen lääkärissä aika, ei tosiaan sovi mihinkään 70 -luvun ohjelmaan missä tarkoituksena on nostaa isoilla liikeillä painoja nousujohteisesti. Jollei äiti, lääkäri tai koulupsykologi ole sanomassa että sun kehosta on voimat pois nyt ota vähän rauhallisemmin jonkin aikaan niin vituks män.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Golden six sopii tosiaan aikaan jolloin ihmiset osasivat ajatella itse ja lukea kehoaan sekä psykologina toimii oma usko itseensä.

 

Tämä kerro mulle kaikki, en jaksa itse ajatella, minä tiedän ja sitli olen lääkärissä aika, ei tosiaan sovi mihinkään 70 -luvun ohjelmaan missä tarkoituksena on nostaa isoilla liikeillä painoja nousujohteisesti. Jollei äiti, lääkäri tai koulupsykologi ole sanomassa että sun kehosta on voimat pois nyt ota vähän rauhallisemmin jonkin aikaan niin vituks män.

 

Eli kun olisi nykyisen tutkimusnäytön valossa mahdollista yksinkertaisesti tehdä parempi ohjelma, niin "no kyllähän näitä on sillon osattu tehdä". Kyllä, mutta nykyään osataan paremmin ja helvetin moni aloittelija ei todellakaan osannut 70-luvulla eikä tänäkään päivänä arvioida oman vartalonsa rajoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eli kun olisi nykyisen tutkimusnäytön valossa mahdollista yksinkertaisesti tehdä parempi ohjelma, niin "no kyllähän näitä on sillon osattu tehdä". Kyllä, mutta nykyään osataan paremmin ja helvetin moni aloittelija ei todellakaan osannut 70-luvulla eikä tänäkään päivänä arvioida oman vartalonsa rajoja.

 

Samoilla linjoilla.

Ton voi tehdä fiksumminkin 3krt viikossa.

Vaikka se että leuat kolmesti viikossa failureen ni ei mitään järkeä.

Itellä toimi parhaiten se että esim keskiviikko oli kevyempi. Sit taas virtaa perjantaina.

Kandee tosiaan kattoo näitä uudempia vastavia, niitä on hyviä.

En tiedä ylikunnosta mut tos ittensä tukkoon vetää helposti golden sixillä. Veikkaan dukilla toimis paremmin kahdesti viikossa tehtynä jos sitä golden sixiä haluaa tehdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eli kun olisi nykyisen tutkimusnäytön valossa mahdollista yksinkertaisesti tehdä parempi ohjelma, niin "no kyllähän näitä on sillon osattu tehdä". Kyllä, mutta nykyään osataan paremmin ja helvetin moni aloittelija ei todellakaan osannut 70-luvulla eikä tänäkään päivänä arvioida oman vartalonsa rajoja.

 

Ohjelmia pitää soveltaa oman tuntemuksena mukaan ja kannataa tehdä töitä siellä epämukavuus alueella, mutta ei tietenkään ainakaan useasti mennä sieltä yli sinne äärinmäiselle alueelle. Aloittelija on aloittelija ihan missä asiassa vain, ja siinähän on tarkoitus oppia. Oppiminenhan tapahtuu kun tehdään asioita siellä missä ei olla ennen oltu, se ei tapahdu siellä mukavuusalueella, ohjelmissa tai tutkimuksissa. Se tapahtuu siellä missä oma keho on ja sen tuntemuksia tulkiten, se ettei osaa jotain nyt ei tarkoita ettei sitä kannata opetella tai ei sitä voi oppia.

 

Kävin ensimäistä kertaa salilla -90 luvulla pikku paikkakunnalla silloin salilla ei käynyt porukkaa paljon, mutta ne ketkä kävi oli vahvoja, hyvässä kunnossa ja treenasi kovaa. Suurimalla osalla pelkkä halu ja joku ohjelma mikä olisi nykymittapuun mukaan ainakin netissä hirveää paskaa.

 

Kyllä ihan vaan järkevä suorittaminen tuottaa tulosta ja rakentaa hyvää pohjaa. Monesti se oma mieli on esteenä asiassa kuin asiassa oppimiselle ja kehittymisille.

 

Mitään mielenkiintoa ei ole kyllä mihinkään ohjelma vertailuun, kun kaiken näköisillä virityksillä ja treenaustavoilla on päästy ihan huipulle asti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

2 kertaa viikossa on liian harvoin. Miettinyt jos tosta ohjelmasta muokkaisi 2 jakoista 4 kertaa viikossa joista 2 olisi voima ja toiset massa. Muokkaisi vähän ajan kanssa ettei lennosta koko treeni ohjelmaa uusiksi kun juuri vähän saanut liikkeistä kiinni. Kulmasoutu vinopenkki mave olis hyvä tonne tunkea ja jaloille koukistuksia ja askelkyykkyä ehkä prässiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
2 kertaa viikossa on liian harvoin. Miettinyt jos tosta ohjelmasta muokkaisi 2 jakoista 4 kertaa viikossa joista 2 olisi voima ja toiset massa. Muokkaisi vähän ajan kanssa ettei lennosta koko treeni ohjelmaa uusiksi kun juuri vähän saanut liikkeistä kiinni. Kulmasoutu vinopenkki mave olis hyvä tonne tunkea ja jaloille koukistuksia ja askelkyykkyä ehkä prässiä.

 

Jos haluaa käydä salilla ni kaks kertaa viikossa on harvoin.

Mut mietippä ajatuksella.

Sun kroppa ei kestäny 3krt viikko.

2 jakoiset on kaks kertaa viikko.

Yks jakoinen kaks kertaa viikossa toimii todella hyvin jos tietää mitä tekee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moron.. Itse aloitin juur Goldensix,, lä ja ikää oli 66v.Olihan se rankkaa alkuun kun edellinen urheilu aika oli ennen INT,, iä. Siitä se lähti välin huilattiin ja kevenettiin. Ikää tullut vähän lissää.. Minusta ihan hyvä tuo Arskan ohjelma, ite vähän muuttelin.... Mavea yhden kyykyn tilalle, ylätaljaa kun ei leuat alkuun mennyt kolmea sarjaa,vinopenkkiä kp,, la yms muita versioita. Pysyy mielenkiinto paremmin. Alkuun menee2 tai 3 kk oikein hyvin, kerkiää oppia liikkeet oikein jajää se penkki ja hauis vähemmälle. Olet saanutkin monet neuvot nämä oli vain mun ajatuksia.

 

Pappa79

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä suhtaudun näihin treeni ohjelmiin melko skeptisesti. Yleensä ne on suunattu kovan tason nostajille ja ne ei sovellu ihmisille joila peruskunto on nollassa. Mä lähitisin rakentaa aika perus treeniä pari viikkoa ja sitten 5x5 pääliikkeissä ja näitä 3x10 apuliikkeissä. Sitten kun alkaa perusvoima tasot kasvaa niin voi nostaa sarjoja aina 8x6 asti ja apuliikkeissä sinne 5x8-5x12 asti. Oli se tavoite mikä tahansa.

 

Failureita välttäsin pääliikkeissä, laitteissa voi aina napsia jonkun muutaman runnomis toiston vika sarjassa.

 

Pitää opetella tuntee oma kroppa. Jos menee ankka kävelys kevyestä treenistä ja et palaudu siitä viikkoon, niin sä treenat liian kovaan. Enempi treenejä ja vähempi tehoja on tässä tapauksessa parempi.

 

Noissa ohjelmissa on se ongelma, että ne pitäis osata rakentaa itselle sopivas ja harva sitä osaa tehdä ja kun tehdään mitä netissä sanotaan niin vituis se menee 3 viikossa jo viimeistään.:wink2:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä suhtaudun näihin treeni ohjelmiin melko skeptisesti. Yleensä ne on suunattu kovan tason nostajille ja ne ei sovellu ihmisille joila peruskunto on nollassa. Mä lähitisin rakentaa aika perus treeniä pari viikkoa ja sitten 5x5 pääliikkeissä ja näitä 3x10 apuliikkeissä. Sitten kun alkaa perusvoima tasot kasvaa niin voi nostaa sarjoja aina 8x6 asti ja apuliikkeissä sinne 5x8-5x12 asti. Oli se tavoite mikä tahansa.

 

Failureita välttäsin pääliikkeissä, laitteissa voi aina napsia jonkun muutaman runnomis toiston vika sarjassa.

 

Pitää opetella tuntee oma kroppa. Jos menee ankka kävelys kevyestä treenistä ja et palaudu siitä viikkoon, niin sä treenat liian kovaan. Enempi treenejä ja vähempi tehoja on tässä tapauksessa parempi.

 

Noissa ohjelmissa on se ongelma, että ne pitäis osata rakentaa itselle sopivas ja harva sitä osaa tehdä ja kun tehdään mitä netissä sanotaan niin vituis se menee 3 viikossa jo viimeistään.:wink2:

 

Todella paljon merkitsee jokaisen henkilökohtaisen fyskiikan taso aloittaessa.

Joku kilpapainitaustan omaava voi vetää golden sixillä 3-5 vuotta ja kehittyä koko ajan.

 

Playstanionilla urheillut voi simahtaa aika lyhyessa ajassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Todella paljon merkitsee jokaisen henkilökohtaisen fyskiikan taso aloittaessa.

Joku kilpapainitaustan omaava voi vetää golden sixillä 3-5 vuotta ja kehittyä koko ajan.

 

Playstanionilla urheillut voi simahtaa aika lyhyessa ajassa.

 

Millä logiikalla vuosien kilpaurheilutaustan omaava voi edetä samalla aloittelijaohjelmalla pidemmän aikaa kun täysi vasta-alkaja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...