Jump to content

poijankossi88

Kansanhyvinvointi, ilmastonmuutos ja globalisaatio

Recommended Posts

Tein tästä kertomuksen ja ajattelin julkaista ja tätä ei sitten siirettä turhiin turinoihin, meni 45 minuttia väsätä tämä

Kun kansan hyvivointi paranee, niin vähenee myös terveyshuolon kustanukset. Eli kun ihmistä ei kuluta loppuun, niin säästyy rahaa. Nykyisin jokainen 40v työikäinen on karmeessa kunnossa. On tukiranka ongelmia, päihden ongelmia, työuupumusta, rahapulaa ja sitten vakavia mielenterveys ongelmia. Paska palkka epävakaa suhdanne.

Ihmiset ei uskalla perustaa perheitä, koska tilanne voi muuttua milloin tahansa. Tämä on taas kapitalismin syytä.

Teinit on myös niin huonossa kunnossa, jokainen tubettaja tuola viiltoarvet käsissä. Kauhee kilpailu kaikesta ja ei osata rentoutua. Jos me paranettais kansan hyvinvointia niin meilä terveyskustanukset alenis. Ja kaikki kansalistettais julkiselle.

Sitten asiat mitkä sotkee lasten terveyttä on tämä liika liberaali homopolitiikka. Ne vie terveet arvot pois. Kun vuona 1950 oli pojat poikia ja tytöt tyttöjä niin ei ollut tätäkään vaivaa. Meidän pitäis olla konservatiivisia.

Suvakki ynnä muuta ilmasto propagandaa ei pitäis syöttää lapsille. Nyt lapset pilattu jo ilmastonmuutos höpinällä. Kukaan lapsista ei ollut edes syntynyt kun Al Gore keksi vaalikamppanjan millä ratsastaa. No jos asiaa tutkii kauemmin, voidaan mietti Permikauden ja Liitukauden joukko sukupuutot. Ei ollut ihmsiä silloin ilmasto vaan muuttu.

Entä bondin kiertoon vaikuttaneet 7000 vuoden välein tulleet jääkaudet. Ilmasto on muuttunut koko aika. itse olisin enempi huolissaan globalisaatiosta, eli väestön kasvusta. Neekerit ei osaa käyttää kortsua vaan usein tehdään 35 pentua ja niistä puolet kuolee lapsena ja osat selviytyy.

Pahinta tässä on se että eurooppalaiset ja avustujärjestöt puuttuu tähän villi-ihmistne lisääntymiseen. Ennen kuin luonto piti huolen, niin nyt liika kansoistus on ongelma ja se tuhoo ympäristöö. Se että suomalainen ajaa autolla kauppaan niin ei tuhoo ympäristöö, vaan noi asiat että syötetään kehitysmaihin rahaa turhan taetta ja vahvistetaan syntyvyyttä ja sitä kautta jos ilmaston muutokseen haluu uskoa niin ainakin nämä maat saastuttaa maailmaa. Ilmasto tuskin lämpenee enempää.

Itse haluan suojella luontoa. Mutta tekisin sen globalisaatio vähentämällä. Eli maihin pitäis saada yhden lapsen politiikka ja kieltää liika hakkuut. Afrikka oli muinoin maanosana unelma. Sielä oli rikkauksia ja rahaa, mutta korruptio ja neekeri rodun tekemä tuho teki selvää. Mutta mietitään miten kehittynyt maanosa afrikka oli kun se oli euroopan siirtomaa vallanalaisena.

Ja vittu tätä ette siirä paska joukkoon.

Jaa viesti

Eipä jonkun Leopoldin sikailut Kongossa olleet mitään unelmaa. Tai no ehkä hänen itsensä mielestä, muttei muuten.

A small bird will drop frozen dead from a bough

without ever having felt sorry for itself.

I am the master of my fate. I am the captain of my soul.

Jaa viesti

Minä teen tän ajattelu työn ja teen tutkimuksia, se on mun työtä. Mä teen lääketieteelisiä ja ynnä muita tutkimuksia ja kirjaan ne ylös. Tää on kovaa työtä ja tästä ei saa palkkaa. Henki voi lähtee, mutta jonkun se on tehtävä nämäkin. Teen myös useita muitakin tutkimuksii.

Jaa viesti

Eipä jonkun Leopoldin sikailut Kongossa olleet mitään unelmaa. Tai no ehkä hänen itsensä mielestä, muttei muuten.

Kongossa Mobotu vei itelle kaikki luononvarat. Eli oikeastaan Leopold ei ollut syynä korruptioon. Kongo ajautu afrikan kriisiin Mobotu Sese Sekon johdolla ja tän jälkeen maailman rikkain alue, muuttu yhdeksi läjäksi paskaa.

Kongossa eli entisessä Zairessa oli rikkauksia ja kovat mineraalivarat, mutta porvarit otti ne omiin taskuihin. Jos herrat olis jakanut kansalle, niin ei tarviis kehitysapuja syöttää näihin maihin.

Jaa viesti

Myös jenkit vei luonnonvaroja ydinpommia varten.

Jaa viesti

Lisää matskua

Jos vihreitten aate esim olis luontopuolue? Ei se ole. Rahottamalla kehitysapua, niin se antaa rahaa afrikan globalisaatiolle ja kehitykselle tehdä lapsia. Mutta kehitysapu ei tuo tulosta, koska se menee aina korruption käsiin. Köyhyys ei ikinä lopu maista, missä sisäpolitiikka on tätä tasoa. Näitten maitten demokratiaa ja sisäpolitiikka voitais edistää, jos se on mahdollista, mutta itse kehitysapuun ei pitäis herua rahaa.

Samaten vihreitten aatemailam tuhotuu kun nämä afrikkalaiset saastuttaa, hakkaa metsiä ja tuhoo luonolista kehitystä. Vihreet on valmiit tukee tätä????

Tämän takia vihreet on pelle puolue. Ei päämäärää eikä muutakaan. Aivovammaisia apinoita ja tosiaan simpasnssin kanssa 99% genomi kiitos ja näkemiin.

Jaa viesti

Olen aika pitkälle samaa mieltä.

Vaan mitä pitäisi tehdä?

Siitä on jo monia elokuvia tehty, eli ei taida muu auttaa kun laittaa joku ihmisille tappava virus maailmalle.

Missä kuolee puolet.

On jo laskettu että maapallon luonnonvarat loppuu, tää on fakta.

Syy on ihmisen.

Sen takia suunnitellaan marsiin siirtokuntaa 2050.

Tulee toteutumaan.

Siinä mielessä ihan sama mitä käy suomelle ja tuleeko neekereitä.

100v ni maapallon on elinkelvoton. Tän takia ne ajaa järjettömiä poliittisia juttuja.

Jaa viesti

Onko maaimasta tullut kovempi paikka vai meistä heikompia?

Ihmisistä tullut heikompia koko ajan. Esimerkkejä voisin heittää vaikka kuinka paljon, menin vuonna 76 armeijaan (silloin se oli vielä armeija, simputus kuului isona osana siihen), ainoastaan yksi keskeytti intin siitä isosta porukasta, nykyään tuo määrä on käynyt jo 20%:ssa. Puhumattakaan siitä kuinka moni nyt saa jo etukäteen vapautuksen tai pääsee siviilipalvelukseen. Koulukiusaaminen oli kanssa tosi raakaa jo silloin, siihen ei kukaan puuttunut eikä asioita tunnistettu. Jos tuli turpiin niin kerättiin vain leegot ja tulltiin seuraavana päivänä uudelleen riviin, viiltämättä ranteita auki ja aloittamatta syömään masennuslääkkeitä. Oli vain selvittävä itse kun ei ollut turvaverkkoja ja vaihtoehtoja. Sitä en tiedä kuinka asiat on menny tähän jamaan että kukaan ei voi enää hyvin, mun mielestä sekään ei ole oikein että odotetaan yhteiskunnan huolehtivan kaikesta ja kaikista, ottamatta itse mitään vastuuta ja roolia omasta pärjäämisestään.

No, I'm not on steroids...but thanks for asking!

"Lifetime natural"

Jaa viesti

Ihmisistä tullut heikompia koko ajan. Esimerkkejä voisin heittää vaikka kuinka paljon, menin vuonna 76 armeijaan (silloin se oli vielä armeija, simputus kuului isona osana siihen), ainoastaan yksi keskeytti intin siitä isosta porukasta, nykyään tuo määrä on käynyt jo 20%:ssa. Puhumattakaan siitä kuinka moni nyt saa jo etukäteen vapautuksen tai pääsee siviilipalvelukseen. Koulukiusaaminen oli kanssa tosi raakaa jo silloin, siihen ei kukaan puuttunut eikä asioita tunnistettu. Jos tuli turpiin niin kerättiin vain leegot ja tulltiin seuraavana päivänä uudelleen riviin, viiltämättä ranteita auki ja aloittamatta syömään masennuslääkkeitä. Oli vain selvittävä itse kun ei ollut turvaverkkoja ja vaihtoehtoja. Sitä en tiedä kuinka asiat on menny tähän jamaan että kukaan ei voi enää hyvin, mun mielestä sekään ei ole oikein että odotetaan yhteiskunnan huolehtivan kaikesta ja kaikista, ottamatta itse mitään vastuuta ja roolia omasta pärjäämisestään.

Selviäminen vauraassa ja kauan aikaa rauhassa eläneessä yhteiskunnassa vaati ehkä erilaista kovuutta kuin ennen vanhaan. On kyettävä sietämään mahdollista syrjäytymistä, henkistä painetta ja sitä että ei välttämättä ole pakko tehdä mitään peruselämisen eteen. Menestyminenkin vaatii ehkä enemmän henkistä kapasiteettia. Vanhan ajan kovuudella ei välttämättä pärjää.

Jaa viesti

Guest Make72
Ilmastonmuutoksen estopolitiikasta puhuminen lapsille per se ei tietenkään ole millään tapaa moitittavaa. Lapselta on kuitenkin syytä kysyä, miten hän ITSE meinaa parantaa tilannetta? Mistä hän on valmis luopumaan? Hyvesignalointi muiden kustannuksella on perseestä.

Niimpä! Esimerkiksi koululaisten perjantainen mielenosoitus, niin kuinkahan moni olisi siihen osallistunut, jos se olisi järjestetty koulun jälkeen, eikä koulun aikana?

Kuinka moni nuori olisi valmis luopumaan esim kännykästään, tietokoneestaan, tai merkkivaatteistaan? Niin tässä, kuin monessa muussakin asiassa on helppo syyllistää muita, ottamatta itse mitään vastuuta.

Jaa viesti

Selviäminen vauraassa ja kauan aikaa rauhassa eläneessä yhteiskunnassa vaati ehkä erilaista kovuutta kuin ennen vanhaan. On kyettävä sietämään mahdollista syrjäytymistä, henkistä painetta ja sitä että ei välttämättä ole pakko tehdä mitään peruselämisen eteen. Menestyminenkin vaatii ehkä enemmän henkistä kapasiteettia. Vanhan ajan kovuudella ei välttämättä pärjää.

Kyllä henkistä painetta on ollut aina, ei vain ollut hyväksyttävää antaa periksi, koska kuisaaminen olisi vain pahentunut. Nykyään on ok käydä esim. psykiatrilla, ehkä jopa trendikästä, ennen oltaisiin leimattu kylähulluksi heti.

No, I'm not on steroids...but thanks for asking!

"Lifetime natural"

Jaa viesti

Joo samaa mieltä Rawin kanssa, onhan meistä tullut ihan väsyköitä ja pahempaan päin kokoajan. Valitetaan joka asiasta, mutta ollanko valmiita tekemään asioden eteen jotain oikeasti. Jotkut puhuu, jotkut tekee.

Jokainen on varmasti joskus ollut masentunut ainakin hiukan aikaa, kun joku läheinen kuolut tai penkkisarja epäonnistunut.

Ei silloin tarvitse heti mennä itsesäälissä lääke, viina tai huumepurkille.

Jaa viesti

Minä olen valmis tekemään, mutta omilla ehdoillani.

Siihen asti sen oma valinta, jos yhteiskunta ei suostu vaatimuksiini. :Friedrich:

Jaa viesti

Joo samaa mieltä Rawin kanssa, onhan meistä tullut ihan väsyköitä ja pahempaan päin kokoajan. Valitetaan joka asiasta, mutta ollanko valmiita tekemään asioden eteen jotain oikeasti. Jotkut puhuu, jotkut tekee.

Jokainen on varmasti joskus ollut masentunut ainakin hiukan aikaa, kun joku läheinen kuolut tai penkkisarja epäonnistunut.

Ei silloin tarvitse heti mennä itsesäälissä lääke, viina tai huumepurkille.

Miksi ei pidä mennä? Onko siinä jotain väärää?

En minä kuuroille huuda

Vain niille jotka kuuntelee

En sokeille maalaa

Vaan niille jotka näkee

Jaa viesti

Kyllä henkistä painetta on ollut aina, ei vain ollut hyväksyttävää antaa periksi, koska kuisaaminen olisi vain pahentunut. Nykyään on ok käydä esim. psykiatrilla, ehkä jopa trendikästä, ennen oltaisiin leimattu kylähulluksi heti.

Mutta se kova vanhan ajan ihminen menisi ihan sekaisin jo siitä, että ei ole työpaikkaa, ja joisi itsensä hengiltä. Psykiatrillekaan ei uskaltaisi mennä.

Jaa viesti

Mutta se kova vanhan ajan ihminen menisi ihan sekaisin jo siitä, että ei ole työpaikkaa, ja joisi itsensä hengiltä. Psykiatrillekaan ei uskaltaisi mennä.

kova vanhan ajan ihminen joi muutenkin 24/7/365.

En minä kuuroille huuda

Vain niille jotka kuuntelee

En sokeille maalaa

Vaan niille jotka näkee

Jaa viesti