Jump to content

Silien

Jos ihan totta puhutaan-ketju

Recommended Posts

Tässä ketjussa selvitellään, miten asiat ovat. Aloitetaan tästä, niin ei mene koko ranskaketju väärään aiheeseen:

Jos ihan totta puhutaan niin abortoitava alkio ei ole ihminen.

Kerro toki, mikä ihmisen sitten tekee.

Itsehän tyydyn olemaan tieteen kanssa samaa mieltä ja tunnustamaan, että ihmisen ikään katsomatta ihminen on ihminen.

Dramatisoija Marja Rankkala kertoo pyrkineensä säilyttämään Waltarin hengen.

Jaa viesti

Tässä ketjussa selvitellään, miten asiat ovat. Aloitetaan tästä, niin ei mene koko ranskaketju väärään aiheeseen:

Kerro toki, mikä ihmisen sitten tekee.

Itsehän tyydyn olemaan tieteen kanssa samaa mieltä ja tunnustamaan, että ihmisen ikään katsomatta ihminen on ihminen.

Jos ihan totta puhutaan niin tämä on paska ketju.

Eettinen kysymys johon viisaammat ovat jo keksineet vastauksen.

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti

Jos ihan totta puhutaan, niin sun väite siitä, että syntymätön ihminen ei olisi ihminen, on täyttä paskaa. Silloinkin, kun olin ateisti, olin sentään sen verran rehellinen, että myönsin asian.

Asia on myös lapsellisen helppo todistaa. Kaikki näkemäni vastaväitteet aiheesta ovat silkkaa mielivaltaista ad hoc-pupellusta.

Se tietty, että sä juokset välittömästi karkuun, kertookin kaiken oleellisen sun näkemyksen kestävyydestä.

Jaa viesti

Jos ihan totta puhutaan, niin sun väite siitä, että syntymätön ihminen ei olisi ihminen, on täyttä paskaa. Silloinkin, kun olin ateisti, olin sentään sen verran rehellinen, että myönsin asian.

Asia on myös lapsellisen helppo todistaa. Kaikki näkemäni vastaväitteet aiheesta ovat silkkaa mielivaltaista ad hoc-pupellusta.

Se tietty, että sä juokset välittömästi karkuun, kertookin kaiken oleellisen sun näkemyksen kestävyydestä.

Syntymätön ihminen on ihminen. Alkio ei ole.

Taidankin tästä juosta karkuun.

Jaa viesti

Syntymätön ihminen on ihminen. Alkio ei ole.

Jäi se argumentti esittämättä että millä perusteella elävä lajin homo sapiens sapiens edustaja ei olis kehitysvaiheeseen tai ikään katsomatta ihminen. En toki yllättynyt; ei siihen ole järkevää vastausta.

Jaa viesti

Jäi se argumentti esittämättä. En toki yllättynyt.
Hyvä

Jaa viesti

Näemmä siinä tapauksessa, että sun odottaa seisovan sanojesi takana, olet isompi paskahousu ku jaska.

No, siitä on hyvä jatkaa listaa.

Jaa viesti

Näemmä siinä tapauksessa, että sun odottaa seisovan sanojesi takana, olet isompi paskahousu ku jaska.

No, siitä on hyvä jatkaa listaa.

Minä foorumin suurin paskahousu. En tietääkseni ole luvannut mitään minkä takana pitäisi seistä.

Onko sulla korkki auki vai muuten vaan tylsä elämä? Äläkä valehtele nyt taas.

Voi tulla yllätyksenä mutta mua ei kiinnosta vittuakaan mitä sä musta ajattelet :D

Jaa viesti

Jos on eettinen kysymys niin on subjektiivinen kysymys. Oikea vastaus on siis jokaisella oma siihen. Viisaammat eivät keksi siihen vastausta kuin omasta puolestaan, tai mandaatilla sen puolesta joka ulkoistaa asian heille.

Minä en ulkoista, joten minuun ei paljoa vetoomukset viisaampiin vaikuta.

A small bird will drop frozen dead from a bough

without ever having felt sorry for itself.

I am the master of my fate. I am the captain of my soul.

Jaa viesti

Ihmisalkio on homo sapiens-lajin alkio, mutta sen voi nähdä vähän samalla tavalla kuin pakolaiset, eli ei niillä ole niin väliä, koska eivät ole lähimmäisiä samalla tapaa kuin suomalaiset. Eihän ne puhu edes suomenkieltä. Jeesuskaan ei maininnut sanallakaan alkiota tai edes sikiötä, eli mitä välii? Ei laupias samarialainenkaan mitään sikiöitä auttanu, vaan täysikasvuista toista samarialaista. Ja kaiken lisäksi kaikkihan tietää, mitä tottelemattomille lapsille pitää tehdä? Sikiöt ei nimittäin tottele mitään, mitä niille sanoo.

Jaa viesti

Eettinen kysymys johon viisaammat ovat jo keksineet vastauksen.

Totta, viisaammat tietävät että kyseessä elävä ihminen joka tapetaan. Kyse on biologisesta faktasta eikä mistään etiikasta tämän asian osalta.

[h=1]“What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?”[/h]

Jaa viesti

Miksi Silien aloitti henkilökohtaisen loanheiton täällä yleisen keskustelun puolella? :älyhoi:

Jaa viesti

Yhyyyy, Silien ignorasi mut, nyt on viikko pilalla. :D

Jaa viesti

Totta, viisaammat tietävät että kyseessä elävä ihminen joka tapetaan. Kyse on biologisesta faktasta eikä mistään etiikasta tämän asian osalta.
Ei taideta sitä alkiota vielä ihmiseksi tunnustaa, siksi abortillekin on takaraja.

Silienille näytti olevan kovinkin eettinen kysymys.

Jaa viesti

Outoa tuo Silienin tarve korostaa vallankäyttöään kuuluttamalla siitä noin. Onkohan alentuneen egon kompensaatiota kenties?

Jaa viesti

Outoa tuo Silienin tarve korostaa vallankäyttöään kuuluttamalla siitä noin. Onkohan alentuneen egon kompensaatiota kenties?
Tulee niin outoa juttua että epäilen työttömyydestä johtuvaa masennusta ja päihteitä.

Vaikea sanoa kun on niin tuore naama täällä.

Jaa viesti

Alan olla huolissani hänestä. Jos alkoholi ja muut päihteet ovat astuneet mukaan kuvioihin, meidän täytyy jossain vaiheessa järjestää interventio. :Friedrich:

Muokattu: , käyttäjä: Hullu inkkari

Jaa viesti

Ei taideta sitä alkiota vielä ihmiseksi tunnustaa, siksi abortillekin on takaraja.

Silienille näytti olevan kovinkin eettinen kysymys.

Niin no joo nykyajassahan on saatu jo miehet naisiksi ja päinvastoin joten ei ole varmaan mikään amerikan temppu enää saada elävää kuolleeksi.

[h=1]“What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?”[/h]

Jaa viesti

Niin no joo nykyajassahan on saatu jo miehet naisiksi ja päinvastoin joten ei ole varmaan mikään amerikan temppu enää saada elävää kuolleeksi.
Niinkuin itse sanoit, biologinen kysymys se on. Onko alkio vielä ihminen? Viisaammat osaavat vastata.

Jaa viesti

Alan olla huolissani hänestä. Jos alkoholi ja muut päihteet astuneet mukaan kuvioihin, meidän täytyy jossain vaiheessa järjestää interventio. :Friedrich:
Epäilen että on jo liian myöhäistä.

Jaa viesti

Niinkuin itse sanoit, biologinen kysymys se on. Onko alkio vielä ihminen? Viisaammat osaavat vastata.

Eilen yksi biologi sanoi mulle että kyse on elävästä olennosta.

Jaa viesti

Koska en ymmärrä, hyväksy enkä käytä sarkasmia, huomautan, että ei leikkely kenenkään sukupuolta muuta. DNA on mikä on ja se sanoo XX tai XY vaikka miten kehoaan runtelisi. Mitä eläviin kuolleisiin tulee, niin kuulemma ovat Kaliforniassa kovia äänestämään demokraatteja. Sinänsä kukaan ei niitä koskaan ole nähnyt.

Ei alkion ihmisyys ole eettinen kysymys. Se on biologinen ja täyttää ihmisyyden tuntomerkit: oma laji- ja yksilökohtainen DNA & elävä. Murhan pahuus toki on eettinen kysymys.

Jaa viesti

Eilen yksi biologi sanoi mulle että kyse on elävästä olennosta.
Sitten mun pitää perehtyä asiaan paremmin ja kysästä vaikka broidilta näkemystä kunhan törmätään, sekun on viittä vaille lekuri.

Jaa viesti