Jump to content

poijankossi88

100kg penkki ekakertlaiselle

Recommended Posts

Sali kaveri, sellaienn nuorempi sälli sanoi että 100kg pitäis penkistä 18v lähtee ja enkka 85kg.

 

Kaveri kysy multa vinkkejä miten se nousis ja ajatteli että 15kg 2kk. Mä sanoin että vaadit liika mahottomia. Kaveri treenaa vitun sitkeesti, mutta unohtaa tekniikan. Monella unohtuu penkatessa se tekniikka, painot hailuu edestakas ja sillä se ei maksimi rautaa nostella.

 

Eka kertaa 100kg penkistä 2 vuotta. 150kg 7 vuotta. 200kg on utopia. Mutta voisin sanoa että melkein jokainen kaveri pääsee 120-130kg penkissä ihan pelkällä salilla käynillä ja harjotelulla. Tosin harva nostaa sitä koska harvempi jaksaa treenata sen verta.

 

Kaveri kysy vinkkejä miten se 100kg nousee. Mä tokasin että sulla on sisua hommaan, mutta sä heilutat liikaa painoa ja tukilihakset kusee homman. Tyyppi vetää failuret joka treeneissä ja se on yksi probleema.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

"Mutta voisin sanoa että melkein jokainen kaveri pääsee 120-130kg penkissä ihan pelkällä salilla käynillä ja harjotelulla"

 

 

Muistahan, että 110 kilosen nostajan 130 pena on ihan eri juttu ku 75 kilosen nostajan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
"Mutta voisin sanoa että melkein jokainen kaveri pääsee 120-130kg penkissä ihan pelkällä salilla käynillä ja harjotelulla"

 

 

Muistahan, että 110 kilosen nostajan 130 pena on ihan eri juttu ku 75 kilosen nostajan.

 

Ei se penkissä sillei toi elopaino tunnu. Tai ainakin 15kg tiputtaneena laski kunto hetkellisesti mutta sarjakunto palautu 92kg suunilleen samalle kuin 107kg ja todistin että 92.5kg voi nostaa treenissä 125kg x7. Veto kunto tosin koki kovan infalation dietin jälkeen. 20-30kg lähti maksimista niin että helähti, mutta kunnon treenillä sais senkin suunilleen samoihin.

 

Nää on suhteelisia kysymyksiä. Äken vahvin mieskin penkkaa 180kg 150kg massoissa. Se on kuitenkin ihan vitunkova tulos. Sitä kun ei bulkatessa saa valita tuleeko läskiä vai lihasta. Sitä tulee kumpaakin. Dietillä säilyy hermotus hyvin. Sen takia vanhankansan nostajat luottaa sikabulkkiin ja sen jälkeen diettiin ja uuteen bulkkiin. Jos raskaassa sarjassa esim kisaa on pakko olla painookin vitusti.

 

Nyt lähinnä keskustellaan tuosta maagisesta 100kg penkistä ekakertalaiselle joka itelekkin oli vaikea joskus muinoin. 2 vuotta meni sitä yrittäessä muinoin.:nice: Sen jälkeen 105kg tuli eka todellisnen stoppi ja toinen totaali stoppi 130kg. Siihen otin ite avus tämä super volyymi ohjelman mitä entinen seilori mulle chatissa ehotti. Hokkasen Timon penkki ohjlma itelle muuneltuna. Nousi 10kg 2kk. ja aika nopeasti 7.5kg lisäs.

 

Samaa ohjelma kaavaa teen edelleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei se penkissä sillei toi elopaino tunnu. Tai ainakin 15kg tiputtaneena laski kunto hetkellisesti mutta sarjakunto palautu 92kg suunilleen samalle kuin 107kg ja todistin että 92.5kg voi nostaa treenissä 125kg x7.

 

Eihän se niin palkon tunnukaan, jos olet valmiiksi läski ja tuloksia jo tehnyt.

 

Aloittelijalle laihana elopaino/tai paremminkin painottomuus todellakin tuntuu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toikin liike on välityksistä kiinni, että kelle se on helppoa ja kelle ei. Mä nostin parhaillaan 102kg--> 115kg parissa viikossa alle 80-kiloisena. Aloitin kreatiinin ekaa kertaa ja penkkiä tehtiin tuona aikana noin joka päivä :lol:

 

Melkein heittäisin että joku hyvin yksinkertainen 2x6 voisi tuohon tavoitteeseen toimia. Aina kun molemmat sarjat menee, niin ensi treeniin 2.5kg lisää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No jos kaveris nostaa jo 85kg paskalla tekniikalla niin ei tarvii kuin laittaa tekniikka kuntoon niin nostaa heti sen 100kiloo.

 

Ja jos tekniikka jo melkein kohdillaan niin kyllä se penkki nousee melko nopeasti noin pienissä raudoissa kun alkaa vaan kunnolla siihen panostamaan.

Mulla kun 14v aloin kotona puntteja nostelemaan niin sain 42kg penkistä ja alle vuosi niin meni 100kg. Mutta eipä silloin taidettu paljoa muuta kuin penkkiä ja hauista jumpata :lol: .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä kai itellä ainakin penkki on juuri se missä elopaino ekana tuntuu. Veto ja kyykky ei läheskää niin tarkkoja painon suhteen.

 

Mutta joo oikeet ohjeet siellä minusta oliki, muutama treeni viikkoon 3-6 toistoa sarjassa, yks-kaks toistoa varastoon aina ja viikkovolyymia pikkuhiljaa ylöspäin.

 

Perus voimatreeniä vaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kaveri järkytty mitä mä ehotin sille. Teet 8x6 toistoja ja helppoja sarjoja ja haet vaan tekniikka ja toisella penkki treenillä 3 toiston sarjoja niilä pysyy pakka kurissa.

 

Just oikeanlaista ehdotetit. Tuollee se voima tehdään alkuun. Aloittelija ei useinkaan ymmärräettä failureen vetäminen hidastaa sitä voiman kehitystä ja usein treenailua joka on avain menestykseen.


Kehittynyt punttisonni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei se penkissä sillei toi elopaino tunnu.

 

Ei ne painoluokat turhaan ole voimailussa.

Lisäksi nostajan pituus vaikuttaa penkkipunnerruksessa suuresti. 165cm pitkän nostomatka on paljon lyhyempi kuin 185 senttisen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei ne painoluokat turhaan ole voimailussa.

Lisäksi nostajan pituus vaikuttaa penkkipunnerruksessa suuresti. 165cm pitkän nostomatka on paljon lyhyempi kuin 185 senttisen.

 

joo näin on,jos penkille menee 165cm paksu poika jolla kädet ovat vielä lyhyet niin eihän se nostomatka pitkä ole jos osaa vielä tekniikankin

Penkki vaan liian yliarvostettu liike,kropalle löytyy huomattavasti parempiakin treenejä kun penkkaaminen maximeilla


Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pystytkö perusteleen ton yliarvostetun? Eikö se aika monipuolisesti yläkroppaa treenaa? Siihen leuanveto kaveriks niin ei jää kovin monta lihasta yläkerrasta puuttumaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Pystytkö perusteleen ton yliarvostetun? Eikö se aika monipuolisesti yläkroppaa treenaa? Siihen leuanveto kaveriks niin ei jää kovin monta lihasta yläkerrasta puuttumaan.

 

Tottakai pystyn perustelemaan...selkälihakset ovat ihmisen toisiksi suurimmat lihakset reisilihasten jälkeen.

Showlihat eli rintalihat tulevat paljon perässä.

Selkää treenaamalla saa sen kadehditun v-mallin kroppaan,toki rintaakin pitää treenata mutta bodauksen kannalta penkki ei ole se liike millä ne lihat kasvatetaan.Vipareilla käsipainoilla saa paremmin rinnan kasvamaan sekä monella muullakin rintaan kohdistuvalla liikkeellä

Voiman-osto on sitten taas eri asia....bodauksella ja voiman-ostolla ei ole muuta tekemistä toistensa kanssa kun se että levytangon kanssa puuhaillaan molemmissa.

Aloittelijalle tietysti hyvä liike koska aloittelijalla ei ole sitä tuntumaa treenattavaan lihakseen mitä meillä pitempään harrastaneilla


Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suurimmat lihakset ovat:

 

[h=2]1. Gluteus Maximus - Isopakaralihas[/h][h=2]2. Latissimus Dorsi - Leveä Selkälihas[/h][h=2]3. Quads and Hamstrings - Nelipäinen Reisilihas ja Reidenkoukistajalihas[/h]

Kyllä Musklen äijät nää tietää, mutta aina on tulokkaita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En suinkaan ole tuosta kokoasiasta eri mieltä.

Niin, tosi asioita ei voi kieltää.

Mutta nämä perusasiat on hyvä tietää jo ihan alussa, eli ei se hauislihas ole se suurin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää Repelerer on foorumin suurin puppugeneraattori.


Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei ne painoluokat turhaan ole voimailussa.

Lisäksi nostajan pituus vaikuttaa penkkipunnerruksessa suuresti. 165cm pitkän nostomatka on paljon lyhyempi kuin 185 senttisen.

 

Ei ne turhaan ole. Dietillä tuli 15kg tiputettua painoa ja penkki maksimi oli nyt 2.5-5kg huonompi kuin 12kg isompana. Dietillä penkki laski hetkes alas muutaman kilon. Veto tulos tippu armotta 20kg kun 15kg tiuputti. Kyykyssä taas yllätyin että kestävyys voima parani pienemässä painossa. Toisaalta taas kun fillaria tein niin tuli happokestävyyttä jalkoihin.

 

Välitykset ratkaisee kaikessa. Ite olen pitkäkätinen mutta toisaalta taas hieman alle 170cm. Vedossa on esim huippu välitykset ja penkkiin keskinkertaiset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Just oikeanlaista ehdotetit. Tuollee se voima tehdään alkuun. Aloittelija ei useinkaan ymmärräettä failureen vetäminen hidastaa sitä voiman kehitystä ja usein treenailua joka on avain menestykseen.

 

Juuri näin. Jatkuaan failureen vetäminen tekee sen että tekniikka ei voi mitenkään pysy optimina koko treeniä. Myöskin liika määrä toistoja tekee siitä hankalan. Ite pidän ylärajana 6 toistoo ja suosin useita sarjoja. Kun näitä 8x6, 8x5 ja 8x4 väsäilee aikansa niin alkaa se sihti osumaan vähän väkisin kuukausien treenien jälkeen oikeaan kohtaan. Tämä neuvo tuli iteasiassa joskus seilorilta muskle chatissa. Hokkasen ohjelman pohjalta. Sillä sain aikoinaan 140kg penkin 3kk 147.5kg penkkiin. Joka oli ylivoimaisesti kovin pyrähdys ikänä näissä tuloksissa. Voin sanoa että samanlainen systeemi toimii aloittelijoille, mutta painot toistot täytyy olla teräviä ja ite suosin henkilökohtiasesti stoppeja, koska itellä ei oikein ilman stoppeja kulje paremmin.

 

Kuulin tuosta palautetta viikollta yhdeltä kisailevalta nostajalta (nainen) mutta sanoi että sulla on tosi hyvä rytmi nostaa noita. Lasket oikealla nopeudella alas ja tehokkaasti ylös. Ite en pystynyt tätä edes huomaamaan. Liian hidas alaslasku vie voimia ja liian nopea vie painon hallinnan. Tässä olin ite kuulelma hyvä. Tosin muita pieniä vikoja kuulelma nostoissa oli. Sihti ei ollut joka nostossa täysin tarkka ja kämmenasenoisa oli pientä eroa. Näitä ei ite huomaa mutta kokenut kaveri vieressä näkee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...