Jump to content

White Pale Punisher

Poden hybridiohjelma

Recommended Posts

Mieti, jos kuukauden treenaat 10 toiston sarjoja ja toisen kuukauden 5 toiston sarjoja, niin lopputulos on että ekan kuukaudem aikana menetät maksimivoimaa ja toisen kuukauden aikana menetät lihasmassaa. Ei kannata.

Siksi kokeneimmille treenaajille monesti paras peridiosointi onkin blokki peridiosaatio.

Kehität jotain, joku on ylläpidossa.

Näin mitään ei menetetä

Jari

Potkunyrkkeily ohjaaja

Lisensoitu Personal Trainer

Lisensoitu Voimavalmentaja

Jaa viesti

enpä usko että menetän tuon toisen kuukauden aikana lihasmassaa jos teen tiukkoja vitosia

A small bird will drop frozen dead from a bough

without ever having felt sorry for itself.

I am the master of my fate. I am the captain of my soul.

Jaa viesti

5 toiston setit on parhaita settejä kaikissa pääliikkeissä. Ja lihasmassa ei todellakaan katoa kuukaudessa natulta. Se ei katoa vaikka ryyppäis kuukauden putkeen, tosin lihas paineet hävii tehokkaasti kuukauden tenutellessa.:lol:

Liikkeet missä suosin ite 8-12 toiston sarjoja ovat: Kulmasoutu, ylätalja

Liikkeet missä suosin 12-20 sarjoja ovat: Rinnan alle soutu ja jalkaprässi

Mavessa suosin vaan 1-3 toiston sarjoja, mutta romanialaisessa versiossa tai suorin jaloin mavessaa 5-8 toistoiset on myös aika hyviä ja jullessa samoin.

Mutta jos haluut pitää voimaa ja lihasmassaa niin kyllä se tuolainen 7x5 tösarja setti melkein liike kuin liike toimii. Kestävyyden karttuessa 8x6 ja se on sellainen yläraja. Penkissä tälläinen hyper volyymi toi muinoin tulosta 2-3kk 7.5kg maksimiin. Toki hermotin kerran tai pari isommat romut 2-3 toiston seteillä sisään.

Jaa viesti

Mikrosykleillä elimistö kehittyy joka suuntaan. Mieti, jos kuukauden treenaat 10 toiston sarjoja ja toisen kuukauden 5 toiston sarjoja, niin lopputulos on että ekan kuukaudem aikana menetät maksimivoimaa ja toisen kuukauden aikana menetät lihasmassaa. Ei kannata. Yks parhaita erikoistekniikoita on pyramidisarjat, tyyliin 12, 10, 8, 6, 4, 2 toistomäärillä.

Meni tämä aiemmin ohi kokonaan. Millä vitun logiikalla menetät lihasmassaa maksimivoimakaudella?

Jaa viesti

Meni tämä aiemmin ohi kokonaan. Millä vitun logiikalla menetät lihasmassaa maksimivoimakaudella?

Suoraan massaa voimaa kirjasta tuokin. Jälleen yksittäinen lause noin sivun mittaisesta aiheesta :hmm: Tosin tottahan tuo on osittain. Tee bodaustreeniä pääliikkeiden ohella ja sitten tiputat johonkin pelkkään kyykky, penkki, maveen, niin kyllä siinä kädet kutistuu hieman pidempään treenanneella.

Jaa viesti

Sillä vitun logiikalla, että lyhyet sarjat ei kehitä lihasmassaa. Kun tekee pelkkää maksimivoimaa niin lihasmassa kutistuu. Samoin pelkkää massaa treenatessa voimataso putoaa.

Pode, sulla se homma että sulla ei ole voimaa, eikä lihasmassaa. Joten et voi hävitä mitään. Sun pitää Pode valita nyt että treenaatko sä voimaa vai massaa. Sä et voi treenata niitä samanaikaisesti. Toisaalta kun saat perusvoimatasot miesten tasoille niin saat massaakin enemmän, koska voi treenata sarjoja isomilla painoilla. Ehkä tuo 6kk voima ohjelma tekis sulle nyt hyvää.

Jaa viesti

Pode, sulla se homma että sulla ei ole voimaa, eikä lihasmassaa. Joten et voi hävitä mitään. Sun pitää Pode valita nyt että treenaatko sä voimaa vai massaa. Sä et voi treenata niitä samanaikaisesti. Toisaalta kun saat perusvoimatasot miesten tasoille niin saat massaakin enemmän, koska voi treenata sarjoja isomilla painoilla. Ehkä tuo 6kk voima ohjelma tekis sulle nyt hyvää.

Tuo on paskapuhetta.

Jaa viesti

Tuo on paskapuhetta.

Ei se ole. Sullla ei ole voimaa ollenkaan. Tai no 100kg penkki ja 130kg maastaveto, niin et sä voi massaa kasvattaa noila tuloksilla. Nyt vaan voima ohjelmaa kehiin ja teet alkuun 140kg penkin ja 200kg vedon ja 180kg kyykyn. Sen jälkeen kokeile massaa uudestaan. Voit olla hiukka kovemassa kunnossa.:tsemppiä:

Jaa viesti

Ei se ole. Sullla ei ole voimaa ollenkaan. Tai no 100kg penkki ja 130kg maastaveto, niin et sä voi massaa kasvattaa noila tuloksilla. Nyt vaan voima ohjelmaa kehiin ja teet alkuun 140kg penkin ja 200kg vedon ja 180kg kyykyn. Sen jälkeen kokeile massaa uudestaan. Voit olla hiukka kovemassa kunnossa.:tsemppiä:

Hölmö, se on 155 kg maastaveto. Aina sulla menee toi väärin.

Jaa viesti

Hölmö, se on 155 kg maastaveto. Aina sulla menee toi väärin.

Niin minullakin on mave 250kg, mutta ei ole enää. Se vaihtelee kato. Mutta 155kg on sulle tosi heikko jos toi on sun maksimi. 180kg+ alat olee keskikova vetäjä.:tsemppiä:

Mä voin luvata että saat sen kun treenaat voimaa. Saat myös 200kg ylös. Sulla on tietotaitoo hommista.:tsemppiä:

Jaa viesti

Jos treenat mun voimaohjelmalla 3kk vetoa niin sun mave nousee 155kg aina 180kg asti. Tän voin luvata varmasti.:tsemppiä:

Eipä tuo kiinnostele, mulle on melko sama paljonko vedän salilla. VAHVA-kisoissa Hyvinkäällä kattoo sitten paljonko veto on kehittynyt. Viimeksi vedin 190 kg trap-barilla pukeilta. Jos saan vaikka 5 kg parannusta tulokseen niin onhan se ihan hyvä. Mutta ei mulla ole mitään tarvetta päteä netissä voimatuloksilla, varsinkaan salituloksilla. Salilla treenaan melko pienillä painoilla ja säästän ne maksimit sitten kisoihin.

Jaa viesti

Eipä tuo kiinnostele, mulle on melko sama paljonko vedän salilla. VAHVA-kisoissa Hyvinkäällä kattoo sitten paljonko veto on kehittynyt. Viimeksi vedin 190 kg trap-barilla pukeilta. Jos saan vaikka 5 kg parannusta tulokseen niin onhan se ihan hyvä. Mutta ei mulla ole mitään tarvetta päteä netissä voimatuloksilla, varsinkaan salituloksilla. Salilla treenaan melko pienillä painoilla ja säästän ne maksimit sitten kisoihin.

Sä nostat kisoissa 220kg leikiten jos haluut oikeesti sen tehdä. Tuo trap bar nyt ei ole virallinen. Eik' sun tarvii edes päteä koska toi 220kg on kevyt sulle

Jaa viesti

Pistät suoraan 300kg ekaan yritykseen, jos ei nouse niin sitten vähemmän seuraavaan. Itse rikoin mave-enkkani (en oikeasti rikkonut) ja kuusi välilevyä tällä metoodilla; tavoite oli vetää maasta 150kg mutta confusion periaatteella latasinkin tankoon 400kg. Eihän se saatana tietenkään noussut vaikka 5 minuuttia yritin pinnistää yhtäjaksoisesti, vihlaisi vaan selästä kuin ammuttu olisi mutta eipä tuntunut 150kg enää missään kun kaikki tunto oli muutenkin poissa nänneistä alaspäin. Ei se 150kg kyllä oikeasti noussutkaan vaan paareilla minut kannettiin ambulanssiin. Olin todella hämmentynyt kuten lanssikuskitkin eli confusion oli tosiasia.

Jaa viesti

Pistät suoraan 300kg ekaan yritykseen, jos ei nouse niin sitten vähemmän seuraavaan. Itse rikoin mave-enkkani (en oikeasti rikkonut) ja kuusi välilevyä tällä metoodilla; tavoite oli vetää maasta 150kg mutta confusion periaatteella latasinkin tankoon 400kg. Eihän se saatana tietenkään noussut vaikka 5 minuuttia yritin pinnistää yhtäjaksoisesti, vihlaisi vaan selästä kuin ammuttu olisi mutta eipä tuntunut 150kg enää missään kun kaikki tunto oli muutenkin poissa nänneistä alaspäin. Ei se 150kg kyllä oikeasti noussutkaan vaan paareilla minut kannettiin ambulanssiin. Olin todella hämmentynyt kuten lanssikuskitkin eli confusion oli tosiasia.
Hahaha! Päivän naurut tästä, kiitos :tsemppiä:

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti

Sillä vitun logiikalla, että lyhyet sarjat ei kehitä lihasmassaa. Kun tekee pelkkää maksimivoimaa niin lihasmassa kutistuu. Samoin pelkkää massaa treenatessa voimataso putoaa.

Lähde sille, että lihasmassaa katoaa kun treenataan maksimivoimaa?

Jaa viesti

❤️❤️❤️

"Ainiin, sain myös tällaisen näyn: Juha Immonen pyrkii ottamaan minun identiteettinen haltuunsa ja pyrkii samaan valtaa itselleen. Näyssä Immonen kysyi minulta: "Eikö sinua Johanna pelota lentäminen_" Koen hänet hyvin pahaksi ihmiseksi."

Jaa viesti

Erämetsä & Grönfors: Massaa! Voimaa!

Lähteetön kirja ei ole soveltuva kun kysytään lähdettä jollekin liikuntabiologian ilmiölle. Onko antaa jotain muuta tähän vai pyyhitäänkö vaan tuo paskapuhe pöydältä suoraan pois?

Jaa viesti

Kuolitko myös silloin?

Jaa viesti

WPP näyttää olevan lievästi kehitysvammainen, joten hänen kirjoituksiaan ei kannata ottaa tosissaan.

Ja sinulle WPP; ota etäisyyttä tähän palstaan ja mene juttelemaan jonkun kanssa.

Mielenterveystoimistosta löytyy varmaankin se paras apu ja muista ottaa ne lääkkeesi.

Ja ei, tämä ei ole vinoilua.

Jaa viesti

WPP näyttää olevan lievästi kehitysvammainen, joten hänen kirjoituksiaan ei kannata ottaa tosissaan.

Ja sinulle WPP; ota etäisyyttä tähän palstaan ja mene juttelemaan jonkun kanssa.

Mielenterveystoimistosta löytyy varmaankin se paras apu ja muista ottaa ne lääkkeesi.

Ja ei, tämä ei ole vinoilua.

No kehitysvammainen ja kaksisuuntaista sairastava henkilö eivät ole verrokkeja.

Lääkkeet potellakin mutta taitaa välillä olla paussilla ne

Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Jaa viesti

No kehitysvammainen ja kaksisuuntaista sairastava henkilö eivät ole verrokkeja.

Lääkkeet potellakin mutta taitaa välillä olla paussilla ne

Ei ole verrokkeja hyvä Holmesinjones.

Itsellä ei ole kaksisuuntaista, vaikka olen tälläkin palstalla sillä kisutellut. Minulla ei ole tällä hetkellä lääkitystä, muuta kuin 800 mg Burana jos tosissaan sattuu.

Mutta Poten meininki huolestuttaa. Ihan kuin hän ei tietäisi omaa tilaansa.

Jaa viesti