Jump to content

Anssi Manninen

Omega-3:n annostelusta

Recommended Posts

Guest Vierailija

Onko noi lukemat siis EPA+DHA? Normaalivahvuista kapselia siis 7+ (2100mg) ennenkuin alkaa hyödyt saamaan.

Jaa viesti

Onko noi lukemat siis EPA+DHA? Normaalivahvuista kapselia siis 7+ (2100mg) ennenkuin alkaa hyödyt saamaan.

Puhuttiin vain verisuonitauteihin liittyvistä hyödyistä.

Jaa viesti

Ei mitään hyötyä noista kapseleista, täysin markkinamiesten puhetta.

Luulen että myytävistä omega -3 tuoteista on 100 % paskaa, eikä pidä sisällään sitä mitä on.

Jaa viesti

Näyttöä on hyödystä aivoille.

Luulen että myytävistä omega -3 tuoteista on 100 % paskaa, eikä pidä sisällään sitä mitä on.

Itse tiedän, että näin ei ole.

Jaa viesti

Näyttöä on hyödystä aivoille.

Varmaan niin minimaalinen, että yhden tekevää.

Itse tiedän, että näin ei ole.

jep, paljon tutkimuksia missä omega 3 valmisteet ovat olleet kuraa.

Jaa viesti

Monesta tulee kalaöljyröyhtäyksiä, en sitten tiedä mistä se kertoo mutta öljyä niissä silloin on.

Tietääkseni kalaöljy on kalaöljyä vaikka voissa paistaisi.

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti

Syön 10-15g kalaöljyä päivittäin ja sen lisäksi 2-3g krilliöljyä. Nämä siis kapseleista ja tilanne ihan sama vaikka söisin kalaa muutenkin sinä päivänä.

A small bird will drop frozen dead from a bough

without ever having felt sorry for itself.

I am the master of my fate. I am the captain of my soul.

Jaa viesti

Syön 10-15g kalaöljyä päivittäin ja sen lisäksi 2-3g krilliöljyä. Nämä siis kapseleista ja tilanne ihan sama vaikka söisin kalaa muutenkin sinä päivänä.

Mikä se tilanne siten on?

Jaa viesti

Käytiin tänään shoppailemassa Miramarin ostoskeskuksessa ja mulla ei tarttunut mukaan kuin 2 x 250 kaps. kalaöljyä. Kolme kapselia sis. 540 mg EPA:a ja 360 mg DHA:ta. Mulla oli jo valmiiksi himassa kalanMAKSAöljyä, jota olen ottanut 1-2 kapselia päivässä. Siinä on EPA:n ja DHA:n lisäksi D-vitamiinia ja A-vitamiinia. Nyt halusin kuitenkin nostaa omega-3-rasvahappojen määrät sen verran korkeiksi, että olisi tuhlausta käyttää pelkkää kalanmaksaöljyä. Kalaöljyä 6 kaps. ja kalanmaksaöljyä 1 kaps. päivässä.

DOMINUS NUTRITION OY

http://www.dominusnutrition.fi

Jaa viesti

Mikä se tilanne siten on?

Se on se että syön 10-15g kalaöljyä päivittäin ja sen lisäksi 2-3g krilliöljyä - kapseleista. :mässy:

A small bird will drop frozen dead from a bough

without ever having felt sorry for itself.

I am the master of my fate. I am the captain of my soul.

Jaa viesti

Guest Vierailija

Tekeekö Omega 3 kapseleilla nyt sit mitään vai ei?

Onko se hyöty oikeesti lähes olematonta.

Jaa viesti

Omega-3 paransi vanhempien ihmisten aivotoimintaa:

https://academic.oup.com/cercor/article/24/11/3059/304487

Turhan vähän omegaa saaneiden aivot oli tässä tutkimuksessa vanhentuneet nopeammin kuin enemmän saaneiden. Ero vastasi ajassa kahta vuotta ja aivokudoksen määrässä noin teelusikallista:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3286229/

Tämä vaikutus ei vaadi grammaluokan annosta.

Jaa viesti

Ilmeisesti sydänterveellisiin vaikutuksiin tarvitaan aiemmin oletettua suuremmat päiväannokset. Positiiviset aivovaikutukset voivat tulla pienemmälläkin annoksella mutta itse rupesin just napsimaan melko isoja annoksia.

DOMINUS NUTRITION OY

http://www.dominusnutrition.fi

Jaa viesti

So what is the right dose? In the studies above, researchers used roughly 2.5 to 3 grams of EPA/DHA a day to achieve the pain-relieving results. In terms of capsules, that dose is equivalent to consuming 8-12 regular fish oil capsules a day, or one tablespoon of liquid fish oil. Because most people find it hard to swallow handfuls of capsules a day, switching from capsules to a liquid fish oil improves motivation and compliance.

References:

1. Hill C et al. “The Use of Fish Oil in the Community: Results of a Population-Based Study.” Rheumatology (Oxford). 2009 Apr; 48(4):441-2. Epub 2009 Jan 27.

2. Lee YB et al. “Omega-3 Polyunsaturated Fatty Acids and the Treatment of Rheumatoid Arthritis.” Archives of Medical Research. 2012 Jul; 43(5):356-62. Epub 2012 Jul 24.

3. Galarraga B et al. “Cod liver oil as an Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drug Sparing Agent in Rheumatoid Arthritis.” Rheumatology (Oxford). 2008 May; 47(5):665-9. Epub 2008 Mar 24.

4. Caughey GE et al. “Fish Oil Supplementation Increases the Cyclooxygenase Inhibitory Activity of Paracetamol in Rheumatoid Arthritis Patients.” Complementary Therapies in Medicine. 2010 Jun-Aug;18(3-4):171-4.

5. Baker KR et al. “Association of Plasma N-6 and N-3 Polyunsaturated Fatty Acids with Synovitis in the Knee.” Osteoarthritis and Cartilage. Osteoarthritis Research Society International. 2012 May; 20(5):382-7. doi: 10.1016/j.joca.2012.01.021. Epub 2012 Feb 4.

Jaa viesti