Jump to content

Archey

Archeyn pumppailut

Recommended Posts

Pistän tänne esimerkkejä treeniohjelmistani sekä joitakin treenivideoita tms.

Mitään varsinista harjoituspäiväkirjaa en toistaiseksi pysty pitämään siihen ei aika riitä, mutta treenimetodeja ja miten ne ovat kohdallani toimineet saatte täältä vilkaista jos jotakuta kiinnostaa.

 

 

 

Tänään alatalja videoklippi painoa 150kg pakka plus 4 x 5kg ripustuksina eli yhteensä 170kg.

Oma paino alkaa noissa olemaan riittämätön, kun vastapuolella 60kg enemmän.

 

 

 

 

 

Tässä pirkka niksit otettu käyttöön, eli 60kg hantteliin kiinnitetty jeesusteipillä 5kg levyt molempiin päihin, että saadaan tehtyä 70kg yhden käden kulmasoutua.

En käytä muuta tukea kuin omaa kyynärpäätäni polveen, koska haluan harjoitteesta metabolisesti mahdollisimman raskaan. Kannattaa kokeilla, koko kroppaa joutuu jännittämään.

 

Ideologiana tässäkin suorituksen vaikeuttaminen, joka kehonrakennusmielessä kasvattaa lihasta enemmän kuin se helpompi tapa tai tyyli.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Pistän tänne esimerkkejä treeniohjelmistani sekä joitakin treenivideoita tms.

Mitään varsinista harjoituspäiväkirjaa en toistaiseksi pysty pitämään siihen ei aika riitä, mutta treenimetodeja ja miten ne ovat kohdallani toimineet saatte täältä vilkaista jos jotakuta kiinnostaa.

 

 

 

Tänään alatalja videoklippi painoa 150kg pakka plus 4 x 5kg ripustuksina eli yhteensä 170kg.

Oma paino alkaa noissa olemaan riittämätön, kun vastapuolella 60kg enemmän.

 

 

 

 

 

Tässä pirkka niksit otettu käyttöön, eli 60kg hantteliin kiinnitetty jeesusteipillä 5kg levyt molempiin päihin, että saadaan tehtyä 70kg yhden käden kulmasoutua.

En käytä muuta tukea kuin omaa kyynärpäätäni polveen, koska haluan harjoitteesta metabolisesti mahdollisimman raskaan. Kannattaa kokeilla, koko kroppaa joutuu jännittämään.

 

Ideologiana tässäkin suorituksen vaikeuttaminen, joka kehonrakennusmielessä kasvattaa lihasta enemmän kuin se helpompi tapa tai tyyli.

 

Saatanan vahva sonni!

 

Tuo kulmasoutu ei näy koska sisältää Warner music groupin sisältöä, joku biisi vissiin soi taustalla.


Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helkutin youtube taustalla soi radio ja ei mene läpi sensuurista. No nyt on ilman ääniä,

 

 

"Tässä pirkka niksit otettu käyttöön, eli 60kg hantteliin kiinnitetty jeesusteipillä 5kg levyt molempiin päihin, että saadaan tehtyä 70kg yhden käden kulmasoutua.

En käytä muuta tukea kuin omaa kyynärpäätäni polveen, koska haluan harjoitteesta metabolisesti mahdollisimman raskaan. Kannattaa kokeilla, koko kroppaa joutuu jännittämään.

 

Ideologiana tässäkin suorituksen vaikeuttaminen, joka kehonrakennusmielessä kasvattaa lihasta enemmän kuin se helpompi tapa tai tyyli."

 

 

 

 

 

Nyt sitä 37 kilon vipunosto sivulle pätkää odotellessa :ihme:

 

Laitetaan ja se yhdenkäden ja 60kg pystysoutu myös.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onhan siellä pirun vahva ukko, ei ollutkaan pelkkää höpötystä :tsemppiä: .

Paljon Archeyllä mittaa/painoa ?

 

Harvoin enää näkee missään tätä kunnon oldschool voimabodausta :tsemppiä:.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On kyllä kovia rautoja :ihme: En ole ikinä nähnyt noin pitkää sarjaa tommoisella murkulalla kenenkään vetävän vieläpä tommoisella vaikeammalla tyylillä. Pistähän tosiaan lisää videopätkää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onhan siellä pirun vahva ukko, ei ollutkaan pelkkää höpötystä :tsemppiä: .

Paljon Archeyllä mittaa/painoa ?

 

Harvoin enää näkee missään tätä kunnon oldschool voimabodausta :tsemppiä:.

 

Viimeksi mitatessa 182cm ja nyt paino pyörii ~112kg huitteilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Erittäin hyvännäköistä tekemistä!

Lisää videoita vaan kehiin.


Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täähän on huippu päivyri ja Archey aivan jäätävän kova ukko!:palvoa:

 

Minkäslaisella ohjelmalla Artsi vääntää tällä hetkellä?


Shakes are for fakes, eat steaks -Stan Efferding

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Täähän on huippu päivyri ja Archey aivan jäätävän kova ukko!:palvoa:

 

Minkäslaisella ohjelmalla Artsi vääntää tällä hetkellä?

 

Nelijakoisella kahdeksan päivän kierrolla, pitäisi ottaa 5-jakoinen, että saisi jalat jaettua etu ja takareisiin, mutta ei ole ollut aikaa viettää viittä paivää yhdessä kierrossa salilla.

 

rinta/olkapäät

 

selkä/takaolat

 

olkapäät/kädet

 

jalat

 

 

 

Iso ja vahva bodari. Paljonko on treenivuosia takana ja minkälainen oli lähtötaso?

 

Nuoruuden urheilu(kilpanyrkkeily) sen jälkeen 15 vuotta velttoilua.

 

Menin 38 vuotiaana salille ja aloitin treenaamaan lähes 15 vuoden velttoilun jälkeen. Viimeiset 18 vuotta kehonrakennusharjoittelua, jossa välissä muutamia jopa vuosien taukoja.

Nyt 7 vuotta treeniä yhtä mittaa ja vain muutama pidempi tauko välissä mainitut tauot noin 3-4kk pituisia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On kyllä isot pohkeet ukolla, onko ollut luonnostaan ison kokoiset vaiko reenaamalla tulleet ? Jos reenaamalla niin mitä ihmettä niille olet tehnyt jotta itekin saisi muutaman sentin lisää :tsemppiä: ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On kyllä isot pohkeet ukolla, onko ollut luonnostaan ison kokoiset vaiko reenaamalla tulleet ? Jos reenaamalla niin mitä ihmettä niille olet tehnyt jotta itekin saisi muutaman sentin lisää :tsemppiä: ?

 

Nyrkkeily ja myöhemmin thaiboxing tausta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuin pitkälle reenasit nuorempana? Meinaan on kovat tulokset jos liki nelikymppisenä alottanut vasta. Moni tyytyy siinä iässä kiikkustuoliin, saatika että alottaisi salilla kunnolla käymään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On kyllä isot pohkeet ukolla, onko ollut luonnostaan ison kokoiset vaiko reenaamalla tulleet ? Jos reenaamalla niin mitä ihmettä niille olet tehnyt jotta itekin saisi muutaman sentin lisää :tsemppiä: ?

 

Tässä sulle jotain mitä olen oppinut pohkeiden treenaamisesta.

 

 

 

1. Pohkeita voi treenata akillesjänteen tuottamalla dynaamisella energialla tai sitten ihan lihaksella. Kun käytetään pohjelihaksia pitäisi jokainen toisto kuolettaa alhaalla venytyksessä jolloin akillesjänteen dynaamista voimaa ei voi käyttää pohjeliikkeessä hyväksi ja lihas tekee pääosan työstä.

 

2. Tossut pitää olla barefootit, paini tai varvaskengät, paljain jaloinkin onnistuu usein. Paksupohjaiset sisäurheilukengät jotka on kunnolla tuettu ja vaimennettu auttavat liikaa, sekä lyhentävät liikerataa. Samasta syystä kyykkykengillä ei ikinä tehdä pohkeita!

 

3. Pauliina Talus neuvoi mua aikoinaan, että paine pitäisi olla aina pohkeita treenatessa isovarpaan puoleisella osalla päkiää, muutoin menee huonosti perille.

 

4 Mahdollisimman pitkä liikerata, ensin noustaan niin korkealle kuin pääsee ja alaspain jarruttaessa myös niin alas kuin pääsee.

Kaikin puolin tekniikka ja liikerata on pohkeissa tärkeämpi kuin isot kuormat.

 

5. Soleus on pidempi lihas kaksoiskantalihaksen alla ja se kasvaa jalat koukussa tehdyissä pohjeliikkeissä. Hyvin kehittynyt soleus antaa pohkeelle paremman muodon, sillä sen alempi kiinnityskohta on paljon alempana nilkkaa kuin kaksoiskantalihaksen ja ilman hyvinmuodostunutta soleusta pohkeen muoto jää vajaaksi ja lyhyeksi.

 

side-profile-of-calf-400x396.jpg

 

 

 

 

6. Tibiliaslihas kolmas pohjelihas ei anna valtavasti lisää kokoa pohkeeseen, mutta vähissä rasvoissa se on todella nayttävä pohkeen etuosan lihas joka sijaitsee pitkin sääriluun reunaa.

Se kasvaa lähinnä pohjeliikeiden negatiivisessa vaiheessa, eli jarruttaessa alasmenoa. Sitä voi myös suoraan treenata vaikka taljassa kiinnittämälla naisten pakarapotku remmin tajlan ala kinnitykseen. Nilkka sitten silmukkaan ja jalkapöydän koukistuksia rauhallisesti puristaen toistoja. Tibiliksen treenaaminen ehkäisee myös penikkatautia, joten se on järkevää myös juoksun harrastajille. Ainoastaan Mayorsilla olen nähnyt varsinaisen tibiliaskoneen.

 

TibialisAnteriorSmall.png

 

7. Monilla pitkät sarjat toimivat paremmin, joten mm. mäkijuoksu kasvattaa pohkeita hyvin.

Ajattele, että mäkijuoksussa kantapää ei ota lainkaan maahan, joten siinä pohje joutuu koville ja myös toistoja tulee tuhansia. Suorituksessa myös koko kehon paino on useimmiten ainoastaan yhden jalan päällä, joten kuormaakin on riittävästi.

 

Toivottavasti tässä oli jotain uutta. :tsemppiä:

Muokattu: , käyttäjä: Archey

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morjes.

 

Olet joskus kertonut yhden käden pystysoudusta kp:lla. Ajatelmieni mukaan se lienee erittäin hyvä massaliike. Lisäksi se säästää niveliä siltä osin, että siinä ei punnerreta. Eli tällöin voi jättää esim väliailaisesti punnerrusliikkeitä vähemmälle.

 

Teetkö liikkeen ainakin yleensä niin, että pyrit saamaan siihen kaarevuutta ja puolittaisen vipunostomaisen liikkeen. Eli senkin takia yksi käsi kerralla, että juuri tuo on mahdollista? Kahdella kädellä kp:llahan liike pitää tehdä enemmän suoraan ylös-alas linjassa. Jos olkapäihin on ajan myötä saatu tuntuma ja hermotus, niin tuo käy sinne osastoon hyvin, mutta kasvattaa myös selän puoleista yläosaa massaltaan. Nämä ovat tärkeitä alueita...ei tarvitse pukeutua mihinkään hihattomiin jne ja kuitenkin ihmisestä näkee, että on lihaksikas...tämä luo ihmisestä positiivisen kuvan. Ilman pullistelua lihaksikas. :)

 

Yksi hyvä massaliike/voimaliike on yhden käden pystypunnerrus seisten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Morjes.

 

Olet joskus kertonut yhden käden pystysoudusta kp:lla. Ajatelmieni mukaan se lienee erittäin hyvä massaliike. Lisäksi se säästää niveliä siltä osin, että siinä ei punnerreta. Eli tällöin voi jättää esim väliailaisesti punnerrusliikkeitä vähemmälle.

 

Teetkö liikkeen ainakin yleensä niin, että pyrit saamaan siihen kaarevuutta ja puolittaisen vipunostomaisen liikkeen. Eli senkin takia yksi käsi kerralla, että juuri tuo on mahdollista? Kahdella kädellä kp:llahan liike pitää tehdä enemmän suoraan ylös-alas linjassa. Jos olkapäihin on ajan myötä saatu tuntuma ja hermotus, niin tuo käy sinne osastoon hyvin, mutta kasvattaa myös selän puoleista yläosaa massaltaan. Nämä ovat tärkeitä alueita...ei tarvitse pukeutua mihinkään hihattomiin jne ja kuitenkin ihmisestä näkee, että on lihaksikas...tämä luo ihmisestä positiivisen kuvan. Ilman pullistelua lihaksikas. :)

 

Yksi hyvä massaliike/voimaliike on yhden käden pystypunnerrus seisten.

 

Sori etten huomaanut tätä viestiä ennen.

 

Kyllä teen kaarevalla radalla ja teen sen myös, niin että vedän kyynäräpäätä taakse vedon yläasennossa, jolloin saan myös lopussa takaolkapään aktivoitua ja siten osittain taakse vedetty liikerata estää, mielestä parhaiten, ettei soutu mene lainkaan olkapään etulohkolle.

 

Totta kai se rakentaa myös epäkkäiden yläosaa ja pksuntaa epäkäslihasta taaksepäin, koska käytän isoja painoja liike on väkisinkin hiukan funktionaalinen, mm obeliquet saavat kovaa kuormitusta ja ne onkin mulla nykyään liiankin isot.

 

Olen jättänyt pystärit pois kokonaan,. ottanut tilalle korvaavia liikkeitä ja huomannut jopa sen jälkeen kehitystä olkapäiden sivulohkoissa.

Muokattu: , käyttäjä: Archey

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...