Jump to content

Guest Vierailija

Poden asiantuntijuus

Recommended Posts

Kehonrakennuskilpailuhan on lähempänä kauneuskilpailua kuin urheilukilpailua. Tavoitekuntoon päästään liikuntasuoritteiden, ruokavalion ja jotkut implanttien (myös kauneuskilpailuihin valmistautuessa noita varmasti tehdään) avulla, mutta ne eivät liity itse kilpailuun mitenkään.

Miten vielä voidaan sanoa kehonrakennusta urheiluksi?

A small bird will drop frozen dead from a bough

without ever having felt sorry for itself.

I am the master of my fate. I am the captain of my soul.

Jaa viesti

Se on tulkintakysymys, onko se urheilua. Hieman mautonta se kaikkiaan kyllä on. Minulla ei ole mitään touhua vastaan, olenhan sitä joskus seurannut. Vaikka hieman negatiivistä sävyä tulikin itseltä.

Sen sijaan kuntoilua, bodailua, voimailua, näiden yhdistelmiä kannattaa harrastaa kun ajattelee terveyttä. Natikkabodaamistahan voi myls harrastaa monella tapaa, kannattaa löytää itselle mieleinen tapa. Tai sitten harjoittaa lähisukulaislajeja kuten voimailua. Ihan omaksi iloksi tai miksei kilpaillakin. Ja vanhenevalla ihmisellä asia on mielestäni tärkeämpi kuin parhaassa vireessä olevalla..usein.

Jaa viesti

Ei noissa minun argumenteissa sen puolesta että se ei ole urheilua ole mitään tulkinnanvaraista.

A small bird will drop frozen dead from a bough

without ever having felt sorry for itself.

I am the master of my fate. I am the captain of my soul.

Jaa viesti

Minustakin bodaus maailman kovin urheilulaji. Ihan siksi että tässä vittu kuollaan nuorena eikä se edes haittaa. Itsekin olisin valmis ja halukas jo lähtemään pois.

Kyllä kaikki hiihtäjät ja palloilijat voi painua vittuun. Ei ketään kiinnosta sellainen urheilu jota vanhemmatkin ihmiset seuraavat. Minä haluan että bodaus pysyy tappavana lajija ja että ihmiset tekevät aivan hulluja asioita lihasten eteen. Friikkiys ja rakentava hulluus on parasta. Normaalius on paskaa.

Jaa viesti

Huolestuneena huomasin että joku luuli että täällä ei kannatettaisi itse murha bodausta ja saatanan kovaa douppausta kyllä se on väärä luulo. Minä vaikka yksin palvon kamaa ja äkkikuolemaa bodauksessa vaikka kesken treenin.

Jaa viesti

Samaa mieltä fartbrazilin kanssa. Ei ole bodauksessa mitään järkeä, jos siitä ei tule pysyvää haittaa! Katsokaa nyt Colemanniakin! Jäbä maailman kovin lajissaan ja tuskin enää kävelee ilman kävelykeppejä. Nää bodarit, ne on mulle ku sotasankareita, saatana!

Jaa viesti

Samaa mieltä fartbrazilin kanssa. Ei ole bodauksessa mitään järkeä, jos siitä ei tule pysyvää haittaa! Katsokaa nyt Colemanniakin! Jäbä maailman kovin lajissaan ja tuskin enää kävelee ilman kävelykeppejä. Nää bodarit, ne on mulle ku sotasankareita, saatana!

Meinaatko että voimanostoa harrastaneille ei tule vanhempana ongelmia polvien kanssa?

Voin kertoa omasta kokemuksesta että aivan taatusti tulee

Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Jaa viesti

Ei meinannut. Ei käsitellyt voimanostoa tai sitä mikä kaikki on oltava kunnossa pelkästään kävelyyn, polvethan ovat olennainen, mutta vain pieni osa.

Mites Pode tällainen kuin...high frequency training? Itse olen vakuuttunut siitä, että toimii natikalla hyvin. Mutta pitää kyllä kaikki olla kunnossa, ettei ala jumalattomat säryt. Liikkeitä, prosentuaalisia painoja jne myöten. Itse olen vakuuttunut enemmän norwegian sovelluksista, hernonin kevyistä nykyjumpista jne...kuin esim waterburyn ohjelmasta, joka on yksinkertaisesti turhan kovaa harjoittelua natikalle.

Jaa viesti

Se on kyllä hullua kuinka paljon taviskuntoilijat ovat valmiita ottamaan damagea harrastuksensa takia. Esim. nää talvella lenkkeilevät tyypit ovat helvetin yleisiä lekureiden vastaanotoilla kun on liukkailla keleille katkottu raajat jne. Sen ymmärtää jos on huippu-urheilija ja miljoonatulot ni voi ottaa hullujakin riskejä koska pottikertoimet sekä vakuutukset ovat kohillaan.

Ite olen salitreeneissä aina vaihtanut liikettä tai pitänyt taukoa jos vähänkin väärällä tavalla tekee kipeätä. Tosin tämäkään ei ole täysin estänyt olkapään pysyvää vammautumista, tosin vinopenkkiä pystyy jo aika hyvin vetää, eli ihan rampa tässä ei nyt vielä olla.

Jaa viesti

Eihän se pointti ole itseä rikkoa???

Itsellä ns jääkiekko polvet ja kamppailu/jutsu kyynärpäät, eli kasvuiässä polvien päällä ja nyt niitä särkee.

Jutsussa kyynärpäitä väänelty tarpeeksi ja nyt niitäkin särkee.

Mutta en niiden anna treeniä haitata. Kunhan särky ja vihlominen on järkevässä mitassa.

Eikö sopiva kipu kerro, että olet elossa?

Tässä iässä kun 50v lähestyy?

Jari

Potkunyrkkeily ohjaaja

Lisensoitu Personal Trainer

Lisensoitu Voimavalmentaja

Jaa viesti

Eihän se pointti ole itseä rikkoa???

Itsellä ns jääkiekko polvet ja kamppailu/jutsu kyynärpäät, eli kasvuiässä polvien päällä ja nyt niitä särkee.

Jutsussa kyynärpäitä väänelty tarpeeksi ja nyt niitäkin särkee.

Mutta en niiden anna treeniä haitata. Kunhan särky ja vihlominen on järkevässä mitassa.

Eikö sopiva kipu kerro, että olet elossa?

Tässä iässä kun 50v lähestyy?

No ei todellakaan. Itse vedin treenejä läpi olkapääkivusta huolimatta ja se vasta oli typerää. Pitää tietysti osata tunnista se kipu, itse en osannut ja siitä kärsin vieläkin.

Kyllä joku nyrkkisääntö pitäisi olla että ei itseensä riko treenin kustannuksella. Itse olin silloin nuori enkä tämmösistä välittänyt.

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti

No ei todellakaan. Itse vedin treenejä läpi olkapääkivusta huolimatta ja se vasta oli typerää. Pitää tietysti osata tunnista se kipu, itse en osannut ja siitä kärsin vieläkin.

Kyllä joku nyrkkisääntö pitäisi olla että ei itseensä riko treenin kustannuksella. Itse olin silloin nuori enkä tämmösistä välittänyt.

Itse pystyn hyvin mm kyykkäämään, vaikka polvia muuten vihloo.

Mutta taasen ojentajapunnerrus köydellä ottaa niin paljon noihin kyynärpäihin, etten sitä juuri teen.

Tangolla sen taasen pystyy kohtuudella tekemään.

Jari

Potkunyrkkeily ohjaaja

Jaa viesti

Itse pystyn hyvin mm kyykkäämään, vaikka polvia muuten vihloo.

Mutta taasen ojentajapunnerrus köydellä ottaa niin paljon noihin kyynärpäihin, etten sitä juuri teen.

Tangolla sen taasen pystyy kohtuudella tekemään.

Kipu on aina varoitusmerkki. Tottakai kun tulee tiettyyn ikään niin paikkoja juimii ja kolottaa mutta se on eri asia kuin esimerkiksi tehdä jotain penkkiä muutama viikko ja olkapäätä vihloo vitusti, no pain no gain ei päde tähän koska kieräjäkalvosin

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti

Onneksi ei ole, enkä käytä.

Vain olutta ja sekin tietty ei ihan edistä hommaa, mutta hyväksyn sen tuomat tappiot.

Jari

Potkunyrkkeily ohjaaja

Jaa viesti

Kyllähän pote tietää teoriassa treeneistä kaiken.

Itselleen soveltaminen vaan on aina ollut hakusessa.

Kuvitteleeko joku että mielialalääkkeitä runsain mitoin popsiva kundi kehittyy??

Ei kehity........no elämä on :))

Just seepran kanssa juttelin,voimatasoiltaan se nainen oli kertaluokkaa ylemmällä tasolla kun pote.

Ei taida pote puskea prässissäkään samaa mitä seepris.

270 kilon lisäpainoilla nainen teki 56 kiloisena sarjaa ja sellanen 16 toistoa.Siinä on monella tämänkin foorumin älypäällä tekemistä :cool:

Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Jaa viesti

Poden ongelma on se, ettei käytä hormoneja. Ne kuuluu podaukseen. Itsemurhabodaus on ainut bodauksen muoto ja siihen kuuluu hormonit, huumeet, eri kipulääkkeiden väärinkäyttö, unilääkkeet, insut yms.

Jos ainoat lääkkeet mitä vetää on mielialalääkkeet, niin ei kehity. Kossilla vähän sama vika. Molemmille sälleille kuuri päälle niin siinä olis sellaiset Muskle forumin lähettiläät eri kisalavoille ettei olisi ennen nähty. mut ei niin ei.

Tuntematon homo: Huolestuneena huomasin että joku luuli että täällä ei kannatettaisi itse murha bodausta ja saatanan kovaa​ douppausta kyllä se on väärä luulo.

Jaa viesti