Jump to content

Guest Vierailija

Treenaatko jalkoja?

Recommended Posts

Guest Vierailija

Tossa ihmetelly kilpailevienkin Suomi bodarien kevyttä jalkajumppaa. Lyhkästä liikettä 'etureisillä' yms

kiva,mutta kun harvalla sit vaan on esittää REISIÄ vakuudeksi että toi hubbabubba treeni toimisi.

 

Kattellaas muistutukseksi Yatesin jalkareeni->

 

 

Älkää nyt veikkoset sotkeko RAKENNUSVAIHEESSA jonkun(joidenkien) Pro ukon treeni metodeja ennen kisoja tuubista.

 

Pohkeet on Suomessa harvinainen näky, siittä sit seuraavaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä en, koska oman salin hack on remontissa ja se on ainoa iso jalkaliike mitä pystyn tällä hetkellä tekemään. Haluan myös tiputtaa vähän lihasmassaa jaloista.

 

Yatesin treeni oli vähän omalaatuista muihin ajan kavereihin verrattuna ja hänen "yksi ainoa balls to the walls työsarja"-tyylinen HIT-treeninsä johti myös loukkaantumisiin. Pohkeet riippuvat myös paljon geeneistä ja maailmallakin on nähty monia kovia kroppia paskoilla pohkeilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Vierailija

Kummasti näitä tekosyitä alkaa aina tipahdella, kun puhutaan jalkojen treenaamisesta. Polvi, kipeä, selkä kipeä, on huono ilma, paha olo tai nukkunut huonosti. Fakta on se, että jalkojen treenaaminen on veemmäisintä, siksi ne on helppo skipata ja selitellä tarinoita ja uskotella itselleen kaikenlaista soopaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eihän täällä ole kukaan tekosyitä luetellut tai väittänyt, että ei treenaa koipia. Jättäähän moni tekemättä pystysoutua, niskantakaapunnerrusta tai penkkiä + paljon muita ja siitä huolimatta voi tehdä kovat olkapäät tai jonkun muun osa-alueen. Lähes pelkillä leuanvedoilla tehty maailmanluokan selkiä kehonrakennuslavoille ja ilman kyykkyä yhtä lailla näyttäviä jalkoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jalat pitää treenata, kovemminkin voisi vetää kuin pitkään tehty kerta viikkoon...


"Ainiin, sain myös tällaisen näyn: Juha Immonen pyrkii ottamaan minun identiteettinen haltuunsa ja pyrkii samaan valtaa itselleen. Näyssä Immonen kysyi minulta: "Eikö sinua Johanna pelota lentäminen_" Koen hänet hyvin pahaksi ihmiseksi."

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Vierailija

Jos OIKEESTI treenaa jalat intensiivisesti, kerta viikkoon tai jopa 10 päivään optimaalinen.

Selkäpäivä,jos se sisältää levytangolla tehtäviä harjoituksia, iskee kuitenkin myös

takajalka osastoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma panostus ollut aina enempi maastavedossa kuin kyykyssä. Kyykky on toiminut NS tukiliikkeenä aina vedolle ja maksimi voimamielessä sitä on tullut tehtyä todella vähän vetoon verrattuna.

 

Lihasmassan suhteen niin jalkoihin se on aina tarttunut helppoon aika vähälläkin tekemisellä. Pohkeisiin taas ei ole ikinä tullut mitään lihasta eikä edes läskiä vaikka joskus treenailin podaus mielessäkin. Nykyisin on tälläiset hifistely treenit jättänyt melkein kokonaan pois. Vapailla painoilla treenataan kaikki. Eipä siinä sitten aikaa jääkkään millekkään yksinivel liikkeille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jos OIKEESTI treenaa jalat intensiivisesti, kerta viikkoon tai jopa 10 päivään optimaalinen.

Selkäpäivä,jos se sisältää levytangolla tehtäviä harjoituksia, iskee kuitenkin myös

takajalka osastoon.

 

Ei se lihas valitettavasti 10 päivää kasva vaikka kuinka paskaksi hakkaisit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Vierailija
Mikä onkaan parempi näky kuin lihaksikas alakroppa?

 

Jos alavartalossa on liikaa lihasmassaa niin ei se kyllä mikään kaunis näky ole enää.

Reidet hinkkaa kävellessä toisiaan vasten, ja normaaleita farkkuja ei löydä mistään :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jos alavartalossa on liikaa lihasmassaa niin ei se kyllä mikään kaunis näky ole enää.

Reidet hinkkaa kävellessä toisiaan vasten, ja normaaleita farkkuja ei löydä mistään :)

 

Hmm, näytätkö esimerkin? Esimerkiksi sihvosella ihan taivaallisen kokoiset jalat ja ihan normaalit farkut päällä kulkee :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jaloille tulee paljon liikettä mm,pyöräilyä ja juoksua jotka on sen verran tärkeitä juttuja tällä hetkellä että täytyy säästää jalkoja niihin enimmäkseen. Kerran viikossa suunnilleen teen jotain kyykkyjä, boxhyppyjä, 1-jalan kyykkyjä yms ja pohkeille ihan perus varpaillenousua lisäpainoin. Lisäksi lantionnostoa painoilla, ja joskus sjmv.tä.


Kehittynyt punttisonni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole tosissaan treenanut jalkoja moneen vuoteen, välillä jotain etukyykkyjä ja askelkyykkyjä.

 

Silloin kun treenatiin aloitettiin kyykyllä, siten etukyykky, prässi, sjmv ja reiden ojennus/koukistus.

 

Jalat niin kipeät ettei kävellä pystynyt moneen päivään ja illalla oli vaikeusia saada unta ja minkä tähden? Vain sen takia, että kulli näyttäisi pienemältä kun isot reidet :ei:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...