Jump to content

poijankossi88

600kg sali YT tavoittelu

Recommended Posts

575kg:nice: Kohtuulisen siisti 575kg

 

Olis karmee kiusaus kokeilla mitä vedossa lähtis remmeillä 250kg olis melko varma.

 

Penkki stoppi 135kg

 

Kyykky sumo (stoppi 200kg)

 

Veto ilman remmejä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kovia nostoja! Mave ja penkki näytti kevyiltä :). Penkkiote vähä ylileveä kisoihin ja kyykyn kulma ainaki IPF:n sääntöihin melko vajaa mutta hyvin nousi rauta! Voimaa on! Tuo 600 yt on hyvä välitavoite! Sillä voi lähteä hyvinkin jo kisaamaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kovia nostoja! Mave ja penkki näytti kevyiltä :). Penkkiote vähä ylileveä kisoihin ja kyykyn kulma ainaki IPF:n sääntöihin melko vajaa mutta hyvin nousi rauta! Voimaa on! Tuo 600 yt on hyvä välitavoite! Sillä voi lähteä hyvinkin jo kisaamaan :)

 

En kisaile. Eli sali YT.

 

Joka kisassa omat säänöt aina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvinhän tuo rauta tosiaan liikkuu. Kuten tuossa jo sanottiin, ei noista nostoista korkeintaan kun yksi menisi kisoissa läpi, mutta eipä sillä ole mitään väliä jos ei kisaile eikä kisatuloksiin noita vertaile. Itse tosin olen opetellut tekemään tiukalla tekniikalla nostot, mutta kukin tyylillään.

 

Pitäisi tässä testailla omia ennätyksiä kunnolla joku päivä. Tiedä vaikka olisi täsmälleen samoissa lukemissa. Ainakin hyvin lähellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hyvinhän tuo rauta tosiaan liikkuu. Kuten tuossa jo sanottiin, ei noista nostoista korkeintaan kun yksi menisi kisoissa läpi, mutta eipä sillä ole mitään väliä jos ei kisaile eikä kisatuloksiin noita vertaile. Itse tosin olen opetellut tekemään tiukalla tekniikalla nostot, mutta kukin tyylillään.

 

Pitäisi tässä testailla omia ennätyksiä kunnolla joku päivä. Tiedä vaikka olisi täsmälleen samoissa lukemissa. Ainakin hyvin lähellä.

 

Kisa YT tippuis. Sitten joutuis vetää noi kaikki 3 lajia putkeen. Se kysyy jo päätä. Ei mulla oikein ole innostusta ainakaan vielä kisailla.

 

Minusta toi 600kg sali YT olis sellainen pirumoinen sali äijän tavoite. Joka 3 lajin keskiarvo on 200kg.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rupesin miettii kun pumppasin pitkää sarjaa vedossa. Lämmittely kulmasoutu 100kg 3x10 ja sitten pumppi vetoja kahden maton päältä ilman kuoletusta 120kg x6, 140kg x6, 160kg x6 ja 175kg x6. Sitten vyö pääle 190kg x5 ja 200kg x5. Ja kevyt oli 200kg x5. Kolmas veto treeni viikolla. Varaa jäi reippaast.

 

Olen ehottomasti sitä mieltä että en tarvii räkkivetoja. Kumpihan olis kovempi suoritus 200kg x10 tai 250kg x1??? Mä aika varma että 200kg x10 menee helpommin. Irrotus ei ole edes vaikea mulle. Eli se olis sama tulos silläkin.

 

Mietin että pitäiskö tehdä video 200kg x10 eka.:hmm:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskoisin, että 200*10 paljon olisi helpompi. Itsestä ainakin tuntuu, että voisin tehdä sen kuoletuksilla vaikka samantien, kunhan on edellisestä treenistä palautunut. 250 taas on jäänyt muutaman kerran polviin.

 

Sinällään joku kymmenen toiston sarjaennätys mavessa ei ole välttämättä mikään paras idea. Tekniikka kuitenkin heikkenee joka toiston myötä ja loukkaantumisriski kasvaa. Ennemmin vaikka 5*5 johonkin tiukkaan aikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En suosittele noita pitkiä nyt. Kannattas ensin ottaa se maksimi. Sen jälkeen otat noita sarja enkkoja.

 

Eiköhän että tehdään 245kg ylös eka ja sitten sarja. 10 ei kiinosta. Jotkut pitää niitä parempina. 250kg en voi luvata mutta 245kg pitäis mennä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Potentiaalinen yritys 245kg. A: Liikaa aikaa meni B: Näpit luisti siitä syystä. Oli hyvä päivä kyllä kokeilla. Kun 3 päivää täys huilia ja sain nukuttua kunnolla univelatkin pois. Näppipäiväkin oli ihan kohtuu hyvä ja oikeastaan olis riittänytkin jos toi nosto ei olis stopannut tuola polvilla. Siinä meni vähän liikaa aikaa. Remmeillä olis saatu kyllä ylös.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ota ne remmit käyttöön kerran ja kokeile vaikka itsekin välttelen niitä. Ei hyvä selälle tuo lopun rytkytys.


"Ainiin, sain myös tällaisen näyn: Juha Immonen pyrkii ottamaan minun identiteettinen haltuunsa ja pyrkii samaan valtaa itselleen. Näyssä Immonen kysyi minulta: "Eikö sinua Johanna pelota lentäminen_" Koen hänet hyvin pahaksi ihmiseksi."

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ota ne remmit käyttöön kerran ja kokeile vaikka itsekin välttelen niitä. Ei hyvä selälle tuo lopun rytkytys.

 

Kokeilin remmeillä tuon jälkeen, mutta ei päässyt enää polville.

 

Olisin joutunut piikkaa remmeilläkin jos olisin kokeillut. Silloin olis vaan ollut aikaa tehdä enempi. Sinällään remmit ei juurikaan auta maksimi nostoissa. Sarjoissa niistä iso apu. Kyllä mä ajattelin että 250kg mennään ilman remmejä, sen jälkeen se on enää yksi hailee.

 

En tiedä olisko se käytänössä olltu edes parempi tulos. 245kg remmeillä kun enkka 240kg ilman. +-0

 

Pitää saada vaan enempi nopeutta tuohon loppuun. Niin ehtii nostaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Jormatar

Kosse ootko ottanu loppuojennuksia pukilta?

 

Parin kuukauden näppitreenit vielä niin ei ongelmia millään raudoilla käsissä pysymisen kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Lähellä oli perkele.

Hyvä Kossi!

 

Josko se ensi kerralla. Täytyy vielä muutama viikko treenata. Meni ehkä näin uuden painon piikkiin. En ole koskaan edes kokeillut käsille 245kg. Mutta joo 5kg on melko massiivinen määrä vedossa. Penkissä 2.5kg vastaa vaikeudelta samaa.

 

235-240kg väli otti 10kk aikaa. No nyt vasta mennyt 2kk ja olin likellä saada tuon 5kg lisää.

 

Täytyy vaan jatkaa treenaamista. Farmari kävelyitä näpeille ja nopeutta perus nostoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kosse ootko ottanu loppuojennuksia pukilta?

 

Parin kuukauden näppitreenit vielä niin ei ongelmia millään raudoilla käsissä pysymisen kanssa.

 

Aikaa kun olen pukeilta nostanut. Silloinkin oli isoin rauta 240kg. En tiedä tarviiko tää nyt pitää ihme kikkailua pukki treenien kanssa. Meneekö liika jumiin?. Siinä joutuu kuitenkin vetää 100%+ maksimista. Aika kovilla kroppa siinä. Siksikin en juuri hirveemmin pukilta tee. Perus treeni tuo aika hyvin tuloksia vielä. Jos sitä jotenkin pystyis hyödyntää järkevästi, sitten se ollut alku terväyydestä pois kun pukeilta ottanut.

 

Näppi voimatkin olis varmaan riittänyt jos nopeus olis ollut parempi. Täytyy treenailla ja katella saako sarja rautoja paremmas. Voisinpa sanoa että jos 5kg tulee noihin sarjoihin, niin ei pitäis juuttua tuone polviin edes.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Jormatar

Pukkitreeni apuliikkeenä esim. Kovana/maksimipäivänä normi maven lisäks ihan vaikka pari sarjaa toistot 1-3, vältellen sitä tukkoon vetämistä.

 

Yks kokeilemisen arvoinen, mave ketjuilla, että yläasennossa kovin kuorma esim. +20 kiloa verrattuna alkuasentoon. Saman voi toteuttaa kuminauhoilla.

 

Näillä ei ole loppuojennus jäänyt vajaaksi ainakaan itsellä.

 

Näpeille rackissä ylisuurilla raudoilla näppitreeniä, eli liike vain pari senttiä ja pidät niin pitkään kuin pystyt. Tämän voi helposti tehdä pukki/räkki maven päälle. Varo ettet hajota näppejäs ja vedä forkkuja tukkoon liian innokkaalla treenillä.

 

Farmaripainoilla voi tehdä myös noita pitotreenejä ihan vain pitämällä yläasennossa.

Muokattu: , käyttäjä: Jormatar

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Käyppä lenkillä ja treenaa liikkuvuutta niin voimatasotkin kasvavat:

 

http://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005326472.html

 

Haista paska juttuja noi.:lol: Meinaa vuotena 2013 fillaroin joka päivä 40km ja kävin uimassa 1km 1-2x viikossa. Salilla kävin vaan 2x. Kunto oli hyvä, mutta puntti ei noussut mihinkään. Tosin muu kunto oli hyvä. Jos haluu saada maksimaalisen määrän rautaa ylös niin parasta olla iso läski lihaksikas sika. Riittää kun paikat kestää, syöpi ruokaa ja osaapi nukkua. Toi jälkimäinen taito ei ole viime aikoina ollut tallessa. Unet ollut mitä on ollut. Moni hyvä kuntonen on huono lihaskunnoltaan. Millään maratoonarin kropalla ei otetan 245-250kg romuja ylös.:Bisley: Metsurin kroppa siinä pitää olla perkele.:Bisley:

 

Pukkitreeni apuliikkeenä esim. Kovana/maksimipäivänä normi maven lisäks ihan vaikka pari sarjaa toistot 1-3, vältellen sitä tukkoon vetämistä.

 

Yks kokeilemisen arvoinen, mave ketjuilla, että yläasennossa kovin kuorma esim. +20 kiloa verrattuna alkuasentoon. Saman voi toteuttaa kuminauhoilla.

 

Näillä ei ole loppuojennus jäänyt vajaaksi ainakaan itsellä.

 

Näpeille rackissä ylisuurilla raudoilla näppitreeniä, eli liike vain pari senttiä ja pidät niin pitkään kuin pystyt. Tämän voi helposti tehdä pukki/räkki maven päälle. Varo ettet hajota näppejäs ja vedä forkkuja tukkoon liian innokkaalla treenillä.

 

Farmaripainoilla voi tehdä myös noita pitotreenejä ihan vain pitämällä yläasennossa.

 

Noita ketjuja tekis mieli kokeilla. Ei ole omalla salilla näitä viritelmii vaikka sielä monenlaista on. Noita pito treenejä olen räkeiltä ottanut. Sitten olen farmareilta. Mun pitää olla vielä tarkempi näitten näppien kanssa tän oikean käden kroonisen vamman takia. Tuokin max yritys otti nimen omaan tuone käteen hieman.

 

Vois ottaa tuon räkkivedon nyt ideanan korvan taakse. Tähän mennessä kun olen sitä tehnyt olen ottanut sitä joko liian kovaa tai liikaa. Olen ollut vaan tukossa enempi. Joten olen nähnyt paremmas jättää koko liikkeen pois.

 

Tästäkin on niin kahdenlaista mielipidettä. Jotkut suosii ja jotkut ei. Mutta mietin tuota että olisko jostain 2-3x3 sarjasta jotain hyötyä sitten. Mutta täytyy olla todella varovainen tuon kanssa. Tähän mennessä kokemukset räkkivedoista ei ole olleet kovin hyvät. Se on ollut liikaa pois maastavedosta sitten.

 

Noi säärille stopatut vedot oli oikeastaan hyvä idea ainakin 240kg nostoon joskus. Siinä sarjapainot ei kuitenkaan lähelekkään 100% mutta sillä oli tarkoitus juurikin vahvistaa tuota selkää. Nekin veti yllättävän tukkoon.

 

Treeneissä tullut kaikki nostot kyllä sujuvasti. Maksimi kokeilusta sitten huomaa mistä uupuu. On käynyt niinkin monesti että en ole päässyt edes polville.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ootko Kossi koittanut roikkumista? Vittumaista hommaa mutta hyvä gripille ja tekee höpöniä vähän joka paikkaan.


Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...