Jump to content

poijankossi88

Hei tässä minun

Recommended Posts

Kengät ja koroke silloin kun lähdössä suuria ongelmia, niinkuin itselläni, vedin 8 viikon ohjelman kokonaisuudessaan korokkeelta, koska polvien alta veto oli 30kg kovempi mitä mave, liimattuna oli lattiassa. videosta päätellen lähtee suht hyvin lattiasta joten ei vielä hätää. Sumotyyliä käyttää moni treeneis, itsekin, esim. 4 sarjaa mavea ja 4 sarjaa sumovetoa. Tietenkin täytyy lähteä pienist painoist koska eri liike täysin. Sumovetäjät treenaa pääosin kapealla ja ns. kisa ja kisaan valmistavat vedot tehdään sit sumol. Poikkeuksiakin on kyllä.

Vyötä kannattaa ja täytyy käyttää jos keskivartalo tuntuu pettävän, saa luottamusta siitä, mutta vyöstä ei saa tulla pakollista vaan täytyy kehittää kropan oma vyö kuntoon. Mikko Hämäläinen kun oli 370kg penkkikunnos käytti hän vyötä jopa kuntopyörän päällä :lol: .Tekniikka vielä parantuu tuosta kun vetää ja voimat kasvaa. Notkeus on myös voimaa, ja kankeana olet loukkaantumisaltis. Venyttele ja venyttele lisää. Suorinjaloinveto kans yksi kovimmista pakara- ja voimantuottoliikkeist vetoon vedon itsensä ohella.

Jaa viesti

Juu tuossa alussa ei ole veto ongelmaa mulla ainakaan vielä. Loppu on aina hankala ja edelleenkin viimeiset toistot pysähtyy nimenomaan loppuun aikaisemmin kuin alkuun.

Tuota suorinjaloin vetoa olen kokeillut mutta se tuntuu hyvin pitkälti samalta. Käy enemmän selkään kuin jalkoihin. Tuohan on vähän sama kuin sotilasmaastaveto? Onko niissä sit jotain eroa paitsi että suorinjaloin vetoa ei lasketa maahan asti vaan se lasketaan säärien korkeuteen. Tuokin vähän sellainen liike että sitä ei parane tehdä kovilla painoilla kun siinä selkä helposti pyöristyy. En oikein saa mitään liikettä tuntumaan niin pakaroissa paitsi kyykyn. Takakyykky vaikuttaa nyt kaikkein parhaimmalta pakaran treenaajalta vaikka eilen vedin mavea niin perse ei ole lainkaan kipeä, alaselkä hieman hellä mutta ei pahasti.

Aika vähän tosin tätä vyötä käyttänyt. Nyt vasta kun siiryin nelosen sarjoihin niin pistin vyön ainakin 3:meen viimeiseen sarjaan. 6:tosen sarjoissa en käyttänyt vyötä paitsi viimeisessä 120 kilon toistoissa. Kyllä se antaa varmuuttaa ja tuntuu että voimaakin hieman. Ei se kovin radikaalisesti ole mutta tuntuu toisto painot jotenkin kevyemmältä vyön kanssa.

Mitenkähän näitä sit kannattais alkaa tekemään? Yritän tehä penkkiäkin kerran viikossa ja aion tehä jatkossakin. Meinaa että miten saan mahdutettua noin paljon uusia liikkeitä treeni viikolle, vai pitäiskö vedot jättää jatkossa vähemälle ja keskittyä erikois liikkeisiin ja vahvistaa näitä NS heikkoja kohtia? :hmm:

Jaa viesti

Kengät ja koroke silloin kun lähdössä suuria ongelmia...

Vyötä kannattaa ja täytyy käyttää jos keskivartalo tuntuu pettävän...

Mun mielestä tossa lähdössä on iso ongelma - selkä kaarella väärään suuntaan, koska lähdetään liian suorilta jaloilta nostamaan.

Jos salilla ei ole sopivaa koroketta, mutta 10kg kiekot pienellä halkasijalla, niin yksi ratkaisu on käyttää niitä pieniä kiekkoja.

Vyö on ikuisuus keskustelujen aihe, mutta itse olen kallistunut suuntaan, että vyön käyttö on ongelmien piilottelua ja jotta oppii tekemään kaiken (lämmittelyn, nostot ja lihashuollon) oikein, en käyttäisi treeneissä ollenkaan vyötä.

Jaa viesti

Mun mielestä tossa lähdössä on iso ongelma - selkä kaarella väärään suuntaan, koska lähdetään liian suorilta jaloilta nostamaan.

Jos salilla ei ole sopivaa koroketta, mutta 10kg kiekot pienellä halkasijalla, niin yksi ratkaisu on käyttää niitä pieniä kiekkoja.

Vyö on ikuisuus keskustelujen aihe, mutta itse olen kallistunut suuntaan, että vyön käyttö on ongelmien piilottelua ja jotta oppii tekemään kaiken (lämmittelyn, nostot ja lihashuollon) oikein, en käyttäisi treeneissä ollenkaan vyötä.

Vaikka en pidä sinusta henkilönä yhtään, olemme nyt erittäin samoilla linjoilla. Pidetään ne ja tapetaan.

:tsemppiä:

En ole vastuussa ylläolevasta tekstistä.

-P.F.F.P-

Jaa viesti

hyvän näköisiä vetoja :tsempit: kyllä se siitä lähtee :D kohta poijankossi painaa vedoissa musta edelle :ihme:

Genetics make a difference, but smart training, diet, and supplements can help you maximize what your parents gave you!

Jaa viesti

Olen myös samaa mieltä vyön suhteen, mutta jotkut vaan tykkää. Vähä niinkui että toiset tykkää tyttärestä ja toiset äidistä, ja sit tulee joku joka käy molemmissa :lol:

Eikä kannata liikkeiden paljoutta säikähtää, niitä ei tehdä samana päivänä vaan otetaan vaihtuviksi apuliikkeiksi.

Jaa viesti

Niin tarkoitin tuota vyötä maksimeissa tuomaan tukea ja samalla ne muutamat kilot millä voitto tulee :lol:

Vetotyyli myös yksilöllistä, esim. Jouko Ahola sanoi että jalat heikot ja selkä vahva niin siksi veto siirtyy selälle ja näyttää suorinjaloinvedolta. Itsellä vähän sama ongelma, maksimit lähtee aika suorinjaloin kun ne suoristuu väkisin. Korokeveto kyllä auttanut asiaa.

Jaa viesti

Niin ja tästä omasta veto tyylistä voi sanoa myös sen että jos kyyristyn liian alas niin alkaa nostossa pakaroista/takareiteen vetää suonta tai tehdä jotain ihme kramppeja. Yritin kerran tehdä jalka prässiä erittäin syvillä vedoilla niin loppu muutaman toiston jälkeen kramppiin vaikka painoa ei kovin paljoa edes ollut. Kroppa olisi vetänyt vaikka mitä mutta krampit esti homman heti alkuunsa.

Sama se on kyykyssä. Kyykkään suunilleen tuole korkeudelle miltä lähen maastavetää muuten vetää suonta ja lujaa. Olen joskus nähnyt MM sellaisia kyykkyjä että melkein perse hipoo maata niin tuolaiseen asentoon en edes taivu. Se on vähän tälläistä 90 asteenkulmaan mihin taipuu ilman ongelmia mutta tuosta syvemälle ei mene.

Kyllä mä sanoisin että ei tuossa alussa ole ongelmaa ollut voiman kannalta. Tosin tiedä sitä että onko tuo maailman terveellisin tyyli mutta olen nähnyt epäedullisempiakin. Mietitään niitä korokeitta sitten kun tulee oikeasti tarves siihen ja homma alkaa kusta tuohon alkuun. Nyt pitäis vahvistaa tätä heikkoa kohtaa eli tuota pakaroita ja takaselkää.

Niin ja kattoo sit mitä treeniohjelmaa täälä sit tarjotaan kun jatketaan tästä eteenpäin ;)

Jaa viesti

Juu - tässä mun mietelmiä:

Esim minulla on todella pillikintut ja siksi myös heikot (tarkotus olisi panostaa jalkoihin enemmän...seli seli) kun taas selkä on vahvempi ...siksi mm kyykyssä saisin paljon enempi liikeelle jullemaisina perse edellä nostoina...nostelen kuiteskin melko selkä pystyssä ja etukyykkyä tms juttuja...

Mavessa mulle on terveys ehdottomasti etusijalla ja siksi pyrin vetämään ilman vyötä & jaloilla hiukka pienempiä painoja mitä 110% riskillä ehkä saisin kun repisin selästä kaiken irti vyöllä.

Se, että löytyy huippu-urheilijoita, jotka nostaa maksimaalisella riskillä ja paikat ei heti huippuvuosina hajoa on sellanen asia, joka pitää jokaisen itse puntaroida...maailma on ilkeä paikka; menestyksestä ei välttämättä pitkään kehuja saa, epäonnistumiset muistetaan pitkään ja vammat saattaa olla ikuisia.

Jos nyt jossain on ihan pakko riskeerata, oman fiksaation takia, ni vaikka pena olisi parempi - revennyt rinta tai hajonnut olkapää ei haittaa arkielämää niin paljoa kuin selkärangan vammat, käsiähän on kaksi.

Ihan Kuningassaatanan linjoilla olen: isot volyymit & pienet riskit.

Jokunen tuhat toistoa kun takoo kohtuullisilla painoilla ja mahdollisimman puhtaalla tekniikalla ni liikerata uppoaa selkärankaan ja sitten voi alkaa ottaa niitä kovempia nostoja.

E: osa porukasta ei pääse kovin syvään kyykkyyn...mutta sitäkin syvyyttä pystyy hiukan petraamaan, palataan siihen myöhemmin...

Jaa viesti

Omat painot vielä niin hurjia ole. Onhan näitä steroidi äijiä jotka vetää ykkösillä 400 kilon painoja niin siinä paikat kovilla.

Täytyy nyt mennä tällä viikatemiehen ohjelmalla niin kyllä se tekniikka siitä kehittyy ja kroppa tottuu koviin painoihin. Kyllähän tekniikka pysyy hyvin kasassa 60 kilolla mutta kyllähän se hieman muuttuu kovilla vedoilla. Jos aina vetelis 60-80 kiloilla loputtomia toistoja niin kyllähän se käy tylsäs. Kunnolla rautaa tankoon niin pääsee ruotimaan tosissaan tätä hommaa ja tottuu vetää kovemilla painoilla.

Tekniikkakaan ei kehity liian kevyellä kuormalla. Sen olen huomannut. Nosto meinaa muuttuu sen verran kun rautaa lisää tankoon.

Tosihan se on että riskit on olemassa ja se on hyväksyttävä. Kaveri katto kerran vierestä ja totesi että tekniikassa ei ole valittamista ja sillä olen nyt tehnyt.

Jaa viesti

No, toiselle on 400 kova ja toiselle 120 kova, mutta otat sen maksimin ja oli tarkoitus muutenkin ehdottaa niitä volyymeja sit sen jälkeen. Yhdyn kyllä Blasteriin että tuhansia toistoja kun takoo niin se istuu väkisin sinne rankaan. Pillikintut ei ole sama asia kuin heikot, katso esim Ano Turtiaisen jalkoja ja sit ihmettelee ku ukko vääntää raakana 300kg aika syvän kyykyn, ja helpon. Toisille lihasta tulee helposti ja toisille tietyt paikat ei sit millään kehity.

Ne kakkoset väännät ja sit oman ennätykses niin väitellään sit sun volyymiohjelmasta porukalla, aika samoilla linjoil ollaan kuiteski tääl et hyvin se menee :lol:

Jaa viesti

Kyykkyä tänään.

Samoilla sarjoilla kuin viime viikolla eli tämä 101 kiloa x2 oli viimeinen. Nyt oli paikat vähän jumissa ei tuntunut lainkaan luontevalta tää. Kyllä se on pakko sanoa että kyllä kaksi lepopäivää on pakko olla kovan vedon ja kovan kyykyn välissä. Nyt oli vaan yksi ja sen huomas jo 80 kilon jälkeen että jäykkää oli.

Täytyy alkaa vuoroviikoin tehä vetoja ja kyykkyjä jatkossa niin sais enemmän tulosta eikä paikat ylikuormittuis kerralla liikaa.

Kyykky ja veto on kumminkin samankaltaisia liikkeitä.

Nämä oli sitten tämän viikon viimeiset treenit. Nyt vaatii kunnon palautuksen kun tuntuu että mikään osa kropasta ei enää vedä ja vasenkäsi ihan paskana, hyvä että polkupyörää jakso taluttaa.

Jaa viesti

Täytyy alkaa vuoroviikoin tehä vetoja ja kyykkyjä jatkossa niin sais enemmän tulosta eikä paikat ylikuormittuis kerralla liikaa.

näinhän se tuppaa oleen :tsemppiä: ...taisin mainitakin tuossa jokin aika takaperin asiasta :cool:

[spoiler:f8e55dx1]itsekin ihmettelin aikoinaan kun aina selkä jumissa ja mikään ei tuntunut sujuvan :D[/spoiler:f8e55dx1]

Jaa viesti

Käsi vammasen maanantai treeni

Suorinjaloin MAVE

Kerrankin sain liikkeen tuntumaan oikein ja tekniikan kohdalle

60kg x12

70kg x12

80kg x12

Julle

Eka kerran teen tämän liikkeen salilla. Eli tein tämän hieman tutustumis mielessä tänään.

20,6kg x12

26kgkg x12

33kg x12

41kg x10-12

Selänojennus

10kg lisäpainolla

1x10

1x12

Vatsat laitteessa

2x15

Yllättävän hyvin kesti käsi. Vasta tuossa loppu vaiheessa alkoi víhloa. Yritin välttää rasittamasta tuota vasenta kättä. Tuntuu että kaikki koukistaminen ja ojentaminen vihloo tuohon hauiksen kohdalle. Maastaveto ei yllättäen sattunut lainkaan mutta tuossa vatsa lihaksissa lopussa jotka tein laitteessa niin alkoi vihloa.

Tosin oli tänään jo hieman parempi. Tuossa viikonloppuna se oli tosi pahana. Nyt lääke huuruissa tuon käden takia. :vastis: 3 tablettia ja useita voiteluita rasvaa päivässä niin kyllä se siitä.

Taidan tehä seuraavan treenin vasta torstaina, niin ehtii vähän käsi palautua tästä. Penkin ja ojentajat taidan jättää suosiolla välistä tällä viikolla ja hauis käänöt. Katsoa kestääkö tämä Mavea tai kyykkyä sitten torstaina.

On nämä vammat sitten perseestä :curs:

Jaa viesti

Kyykkyä tänään.

Samoilla sarjoilla kuin viime viikolla eli tämä 101 kiloa x2 oli viimeinen. Nyt oli paikat vähän jumissa ei tuntunut lainkaan luontevalta tää. Kyllä se on pakko sanoa että kyllä kaksi lepopäivää on pakko olla kovan vedon ja kovan kyykyn välissä. Nyt oli vaan yksi ja sen huomas jo 80 kilon jälkeen että jäykkää oli.

Nämä oli sitten tämän viikon viimeiset treenit. Nyt vaatii kunnon palautuksen kun tuntuu että mikään osa kropasta ei enää vedä ja vasenkäsi ihan paskana, hyvä että polkupyörää jakso taluttaa.

Tai tee veto n.10 päivän välein.

Jaa viesti

Kyykkyä tänään.

Tai tee veto n.10 päivän välein.

Tai tee kyykkyä tiheämmällä frekvenssillä. Esim. kyykky 2krt/vk on useimmilla parempi ratkaisu kuin kyykky ja veto 1krt/vk, mikäli kyykkäät edes kohtuullisen leveällä ja vedossa ei ole suuria teknisiä vaikeuksia. Apuliikkeinä takaosastolle jullea ja romanialaista.

Jaa viesti

Hyvin kärsi käsi mavea tänään. Mutta apuliikkeissä alkoi koskea käteen.

Mavea tänään

Lämmittelyä

60kg x8

80kg x7

100kg x6

110kg x3

Työsarjat (käytetty vyötä)

122.5kg x2

125kg x2

127.5kg x2

130kg x2

Ja kevyttä oli jopa tuo viimeinen sarja. Olisi ehkä tullut kolmekin toistoa mutta jätin tuohon kahteen niin kuin oli sovittu. Tuli siis eräänlaiset enkat tehtyä tänään. :Bisley:

Apuliikkeenä Jullea muutama sarja tuolaista suunilleen 10 toistoa (en laskenut niitä)

41kg x noin 10

43.5kg x noin10

46kg x noin 10

Tässä jullessa alkoi vihlomaan käteen kun tuo ei tunnu oikein kärsivän vetää käsiä niskan taakse. Tuntuu olevan kaikkein pahinta tälle kädelle.

Toisena apuliikkeenä tein selän ojennusta

2x12 (10 kilon lisä painolla)

Ja sitten 10 minuttia erinlaista selän venytystä.

Oli tosi hyvä treeni vire superman Vatsa voi hyvin ja adrenaliini virtas. Käsikin pelitti maven ajan hyvin. Apuliikkeissä alkoi hieman vihotella mutta ei kovin pahasti.

Voin sanoa saletis että nyt on 140 kilon nosto kunto Mavessa. Tehään nyt vielä se yksi viikko kakkosia ja revitään sitten enkat. En pitäis ihan mahdottomana vaikka menisi 145 kiloa rikki. :mahti: Mutta ei mietitä vielä sitä. :hmm:

Jaa viesti

hyvä hyvä!!! pistä sitten enkkarivedosta videota tänne :tsempit:

Genetics make a difference, but smart training, diet, and supplements can help you maximize what your parents gave you!

Jaa viesti

Wow 150 olisi tosi kova sana jos menee. Hermoston pitäis olla aika hyvin kohdalla jos näin paljon nousee. 140-145 silti tähtään ja olen tosi tyytyväinen jos menee enemmänkin.

Jotenkin tämä 130x 2 oli helpompi kuin nämä kaksi edellistä sarjaa. Osui kai tekniikka/nosto niin täydellisesti kohdalleen. Aika helppoja oli nämä kaikki sarjat verrattuna näihin nelosiin.

Ehkä kiitosta erittäin hyvälle treeni vireelle ja hyvälle palautukselle. Jotenkin kaikki vain oli kevyttä tänään. Olisipa silloinkin kun revin maksimit. :cool:

Jaa viesti

Tänään kevyttä treeniä jaloille. Etureisille lähinnä.

Noin 40 minuutin kevyt treeni (ei hapoille) mutta kuitenkin niin että lämmin tuli ja jalat sai poltetta

Jalka prässi

70kg x15

90kg x15

110kg x15

130kg x15

150kg x20

Pohkeita hackissa kaksi pitkää sarjaa. Heh siitä olikin aikaa kuin pohkeita treenasin erikseen viimes. En varmaan yli kuukauteen tehnyt tätä.

Etureiden ojennus laitteessa

3x10

Ja loppuun muutamia venytys liikkeitä jaloille.

Kyllä tässä lämmin tuli ja ihan hyvä palautus ja kunto treeni oli.

Vieläkin on käden ojentaja kipeä. Saa nähdä pääseekö edes ensi viikolla treenaa tätä yläkroppaa. Jospa se viikonloppuna paranis niin että pääsee penkkaamaan kevyesti. Nyt se ei oikein kestä mitään rasitusta.

Jaa viesti

Kyllä tämä kehitys on penkissä hidasta mutta kyllä se siitä lähtee. Hiljaa mutta varmasti. On se jotain 15 kiloa tullut enemmän nostoon verrattuna kolmen-neljän kuukauden takaiseen.

Tänään Penkkiä

20kg x10

25kg x10

30kg x10

40kg x10

45kg x8

50kg x6

52.5kg x4

55kg x1

60kg x0

60kg x0

50kg x5

Kyllä se vaan jumittuu tuohon 60 kiloon. Eka kertaa kokeilin tuota. Hermosto ei varmaan tottunut tuohon pienestähän toi jäi puuttumaan. Paremalla toisto jaolla olisi varmaan mennytkin mutta oli jo hieman väsyksissä kun tuota yritin.

Apuliikkeenä Sitten pari sarjaa kapeaa penkkiä. Kävi hitosti ranteeseen tuo

30kg x10

32.5kg x10

3x10 peck deckkiä. Sitten pistin muutamia yläselän liikkeitä. Tälläistä tänään.

Jaa viesti