Jump to content

poijankossi88

Hei tässä minun

Recommended Posts

No tässä olis Holmesii tarvittu juu. Tilanne kuitenkin se. Että selvisin kyttä ja ambulanssi reissulla ja kytät soitti lanssin, vaikken pyytänyt, mutta oli sellaiset vekit päässä, että oli velvollisuus soittaa. Polupyörä on huolon tarpeessa. Eilen heitin pienen lenkin, ei sillä voi oikein fillaroida kun vaihteet repeilee.

Helvetin iso lasku tulossa oven avauksesta ja ambulanssista. Nyt ei ole sossun tukea kun on veronpalautukset.

Avaimet löyty kyttälaitoksen löytötavaraosastolta, säästin 300€. Siihen olen tyytyväinen. Kroppa on paskana. Salia ei voi edes harkita. Peukalo on turvonut. Kävin kuseella maa-ampiäis pesään ja sain tykkejä. Ilmeisesti yksi tykki osu tuohon peukkuun, niin ei ole viikkon taipunut mihinkiään ja imusolmuke turvoksissa. Mutta tästä noustaan sitten kun noustaan.

• Like 1
  • Confused 1

Jaa viesti

Joitan asioita ei kannata tehdä ja joitain kannattaa. Tänään päätin iskee sterisloitun veitsen käteen google haun perusteellaa, mätä pursus ulos. Olikin 3 tuntia ihan löysät nivelet, eli luurikkoa ei ilmeisesti ole, mutta kerrytti uudestaan saman. 3kg etu sormen ja peukalopn välissä pystyy puristaa. Tosi surkee, mutta parempi kuin se paistinpannu jota ei saanut ylös.

Kyllä tässä saa vielä treenejä odottaa.

• Thanks 1

Jaa viesti

Hommat jatkuu miten jatkuu. Se mitä peukalo kestää. Aika vähissä on liikkeet mitä voi tehdä. Vähempi oli haittaa taansoisesta rinta rikosta, silloin pysty tekee kaikkea muuta paitsi ei penkkiä.

Nyt oli ainoa mitä pystyin tekee oli painonostokyykkyä eli pystykyykkyä. Riitti kun muila sormilla tuki tankoa. 2 viikkoa taukoa oli paineet hukassa ja muutenkin lievästi sanottuna vitutus käyrä korkeella.

40 minuutin treeni

Takakyykky painonosto variaatiolla tanko ylhäällä niskassa hartianlevyinen asento (ei vyötä tai välineitä)

20kg x20

50kg x20

70kg x10

90kg x10

110kg x5

120kg x5

125kg x5

130kg 2x5 (oli sen verran raskasta toisessa sarjasa että suoraan 10kg pois)

120kg x5

110kg x5 (stopeilla ja päkiöile nousulla)

Nyt ei ollut mitään korokkeita kantapäitten alla.  Tarpees raskasta ilmankin.

Selänojennus OP 2x20

Jullea olis voinut ehkä testata tuossa mutkatangolla. Levytangolla joutuu vetää liikaa peukalon varaan painoja Ei tahtonut toi jeesusteipillä tehty lastoituskaan pitää kun käsi hikos.

Kyllä peukalo paskana treenaaminen on vaivaloista. Sielä voi olla hiusmurtumakin, mutta oletetaan että nivelside mennyt, mutta jos ei 2-3 viikkoa parane niin sitten täytyy ehkä röngtenkuvata hiusmurtuman varalta.

Palaillaan.

• Sad 1

Jaa viesti

Fillari on nyt kunnossa. Tänään kävin heittää tässä päivällä perus 15km kieroksen ja siinä kaikki vaihteet toimi. Kaveri sen huolsi ja hyvin huolsi. Kävi tässä muutamana iltana fiksailee tuota. Pyörän laitto paikalle ja toisella kertaa korjas noi vaihteet. Se oli vääntynyt aika pahasti.

Sali tauko jatkuu yläkropan osalta edelleen. Painoo miehellä 88kg. Eli Mikki Hiiren painoissa ollaan ja heikkoja. Peukalossa on ilmeisemmin hiusmurtuma. Kävin mä TK tänään, mutta ei jumalauta 4-6 tuntia jonoja. Mä käänyin takas ja käyn apteekista hakee jotain harsoa ja teippaan tuon ite. Ensi viikolla sitten jatkellaan varmaan fillaroinin merkeissä. Kyykky ja julle treenejä tässä saatan käydä tekemässä.

Peukalossa ei ole pätkääkään voimaa. Ruokalautasen nostaminenkin tyhjiltään tuntuu kipakalta. Mutta kyllä se luutuu itestään jos sielä murtuma on. En usko että on nivelside vamma tämä, se pitäis 2 viikossa olla huomattavan parempi. Mutta kyllä sormi liikeradalla on päälisinpuolin. Voi olla että jää vähän liikkuvuus vajaas, mutta tälle ei voi mitään nyt.

• Thanks 1

Jaa viesti

Minun mielipiteeni kapitalisteista ja ykistyisistä firmoista tuli selväs. Olis kannattanut tänkin avainpojan ottaaa se 50€ kun tarjoskin käteistä. Ei kelvanut. Sitten äänestin demokraatisesti Isän ja Äitin kanssa. Isä oli sitä mieltä että näitten yksityisten roskafirmojen laskut saa polttaa ja äiskä oli sitä mieltä että ne pitää maksaa. No minun ääni ratkaisi. Mä poltin tuon ja jatkossa annan Heikki Hurstille tuon vuotuisen rahan,. 4 minuutin työstä 61€ lasku. Ei saatana toi oli kuin 10 päiväsakkoa siitä että en tehnyt edes rikosta.

• Haha 2

Jaa viesti

Treenit jatkuu.

Maanantai ilta fillari keskipitkä kieros 50 minuttia alittu tällä matkalla. Ei menty ihan ennätysvauhtia vauhtia. 20km+ toi matka

Tiistai aamu salille. Penkkiä ja kyykkyä.  On mulla ehkä hiusmurtuma sormessa kun siinä on patti. En antanut menoa haitata, ei se niin tajuttomasti koskenut. Vähän piti sormea asetella. Kyllä sitä sormi murtuneena satasella vielä penkkailee.

Penkki lämmittelyt aj työ sarjat leveällä otteella

20kg 2x25

40kg x20

60kg x10

80kg x10

90kg x8 (stopeilla)

100kg 5x6 (stopeilla) Pikkusen piti soveltaa miten tuota peukaloo pitää. Ei tuola hirveen paljoa tarvii vielä puristella tankoa. Puristin mitä tarvitsi.

Takakyykky semi sumolla (vikat stopeilla ei vyötä) Ranne siteet piti lyödä 130kg kun jotenkin helkatistin otti ranteisiin toi, oli vähän kuivat nivelet

20kg x20

40kg x10

60kg x10

80kg x10

100kg x6

120kg x5

130kg 5x5 (vikat 2 sekunin stopeilla

Painonosto kyykkyä kantapäät korotettuna

100kg 3x6 (vikat 2 sekunin stopeilla)

Reverse hyper 12.5kg KP 2x20

Selänojennus 2x25

Venyttelyjä ja kotia.

Nyt katellaan miltä peukalo tuntuu. Kipeehän se on, ei se ainakaan kipeampi ole.  Treenillähän se vahvistuu.

Tää julkinen terveyshuolto on äkellä sellaista paskaa että sitä ei käytänössä ole. Niin hoidetaan murtumat ja vammat ite. Lähetään sitten lanssilla jos oikeesti sattuu.

• Like 1
  • Haha 1

Jaa viesti

Torstai fillari keskipitkä matka noin 50 minuttia.

Perjantai salille ja sormi turvoksissa. Näytin painonostajalle ja sano että aika paha nestekertymä peukussa. Sano että sun pitää käydä röngteenissä. Mä mietin asiaa ensi viikolla jos kokeilis uudestaan jonottaa. Mutta kyllä se rautaa kestää nostaa, vaikka aristaakin. Tänään kovimmat setit maastaveto ilman sormiremmejä ristiotteella 200kg x3 toistoo ja penkissä 115kg 5 toistoo. En tiedä onko tää ihan terveyssuositusten mukaista touhua treenata peukku paksuna. Elämässä on ennenkin otettu riskejä MM vedetty subua viinan kanssa, eikä sekään tappanut.

Penkki lämmittely

20kg 2x25

40kg x20

60kg x10

80kg x8

Penkki stopeilla leveällä otteella

90kg x5

100kg x5

102.5kg x5

105kg x5

107.5kg x5

110kg x5

112.5kg x5

115kg x5 (kevyttähän se on, mutta piti tällei hiljatellen hilata itteensä. Tuntuuhan toi peukussa paskalta, mutta ei se tiskaaminen tunnu sen pahemalta.

Maastaveto kuoletuksilla ilman remmejä (vyö vaan 200kg) Myötäote 120kg asti ja Ristiote 140kg+

60kg x10

80kg x10

100kg x8

120kg x5

140kg x5

160kg x3

180kg x3

200kg x3 (oli muuten vielä vitun kevyttä ainakin yksi helppo varastoon, peukussa tuntu kyllä toi kolmastoisto. Joutu vähän enempi puristelee tässä sarjassa jo

Ihan hyvä 89kg massoissa tuo vetokin kulki ja oli muuten 4 viikkoa veto taukoo yhteensä. Tuntu että oli raskaampaa välillä toi nostelu kun 1-2x viikossa vetelein. Olis voinut ihan hyvin saada 5 toistoo 200kg tänään, mutta en uskaltanut enää tällä peukulla sitä koittaa, joten tälläinen angsti sarja.

Reverse hyper 12.5kg KP 3x20

Selänojennus OP 2x25

Nyt sitten jäämme jännittämään miten mun peukku reagoi tähän. Turvoksissa ollut viikon, nousi tiistaina toi patti tuohon uudestaan. Mä sen kerran jo puhkoin tuossa kotona kääntöveitellä. Mutta silloin sielä oli mustelma. Paranti vähän liikkuvuutta ja autto hetkes, mutta tuli takas.

Palaillaan.. Huomenan tuleekin 3 viikko täyteen siitä kun peukku meni "ilmeisemmin murtu".

• Thanks 1

Jaa viesti

Nyt kävin lekurissa kuvauttaa tuon peukalon. Sano että hyviä uutisia. Ei ole murtunut, ei sijoiltaan, ei tarvii leikkaushoitoa, kipsiä tai edes lastaa.

Nivelpussi on turvonut, että yksi paikallinen nivel peukalosta on tulehtunut ja ainoa hoito on tulehduskipuvoiteet ja kärsivällisyys. Toi turvotus meinaa voi kestää 2-3kk. Treenata saan kivun rajoissa, joten ei tullut ehdotonta treeni kieltookaan. Kiusallinen vaiva, mutta ei sinällään vakava. Tietenkin se pikkasen treenejä haittaa.

Jaa viesti

Treeni tauko jatkuu. Eilen löi takas tuon fasetti lukon rintaan. Se rupes vaan pikkuhiljaa jäätymään ja illalla ei henki kulkenut kunnolla. Olis kuin kylkiluut, olkapää, rintalasta ja pallea työnetty kasaan. Aivan vitun kipee. Tuon peukalon kanssa olisin vielä kestänyt tehdäkkin jotain. Mutta tän kanssa ei pysty edes nukkumaan.

Tää on sama kuin kesällä. Silloin tää kesti 2-3kk, mutta se vaan helpottu hetkes ja eilen tuli uudestaan. En tiedä istuinko liikaa huonossa asenossa. Pari tuntia TK istuin. On se jumalauta tää loukkaantumiskiere jatkunut yhteenmenoon huhtikuusta. Eka repes rinta, sitten meni olkapää, sitten fasettilukko rintarankaan, sitten meni sormi ja nyt sitten taas fasettilukko ja sormen kanssakin kestää. Toi on sellainen vamma että voi kestää 2-3kk.

Vittu kun ikää tulee yli 30v, niin koko aika paikat paskana. Osa noista tosin omia mokia. Osa vaan tulee kuten fasettilukot. Vituttaa saatana tämäkin.

No enmpä hommannut onnes 5kk salikorttia. Hommaan varmaan ensi viikolla jos kestää lähtee niin kuukauden kortin ja hifistelen jotain kissan paskaa tuola, mitä nyt enää kestää tehdäkkään. Pitäis varmaan ottaa Poden hypridiohjelma käyttöön, niin pysyis terveenä.:)

• Sad 1

Jaa viesti

Olikin vähä muuta kuin fasettilukko. Olen tässä nyt viikon ollut Jyväskylän keskussairaalassa ja nyt kirjoitan sairaalan päätteeltä kun viimein pääsin sydänvalvonta/vuode osastolta ja sain luvan kävellä. Mulla on ilmeisesti aggresiivinen bakteeri infektio ja se levis nopeesti sisäelimiin ja erityisesti sydänpussiin, minne se kerrytti nestettä. Tiistai iltana soitin ambulanssin kun oli niin jäätäviä yläkropan kipuja. Ottivat jotain kokeita ja totesivat että ei ole kiireelinen ja todennäköisesti kyse on siitä fasetti lukosta. Käski keskiviikko aamuna päivystykseen. Sinne lähdin ja jonottelin 4 tuntia. Lääkäri oli sitä mieltä että kyllä tää fasetti lukolta vaikuttaa ja määräs burana ja sirdakuurin ja sitten verikokeet kaiken varalle.

Kävin verikokeissa ja sitten fyssarilla. Sielä tosiaan oli se fasettilukkokin rintarangassa. Mutta kotiin tultuani sain aika nopeeta puhelun että äkkiä takas, sun serpit (tulehdus arvot) on yli 200 (ne oli 233 ja seuraavana päivänä 261)

Se oli kela taksilla takas lääkääriin ja sieltä ambulanssilla pillit soiden jyväskylään. Alkuun epäilivät keuhkoveritulppaa, mutta se on suljettu pois.

No onnes antiobiootit on purreet ja serpit oli enää 48 ja neste sydänpussista oli huomattavan määrän hävinyt. Multa löytyy märkäpesäkkeitä myös munuaisista ja maksassa on jotain poikkeavaa ja sielä oli myös kertynyt askites nestettä. Samaten sappirakko on laajentunut. Sisäelimet alkoi prakkaa yksikerrallaan.

Huomenna olis maksan uusinta kuvaus, tänään kuvattiin pumppu ja se oli jo toipunut tosiaan hieman.

En jumalauta tiedä mistä tää tullut. Se on varmaan päässyt haavasta tai tuosta puhkeemattomasta viisaudenhampaasta. Mulla oli polvessa kaksi märkivää haavaa silloin mä baari reissulla vähän törmäilin ja yksi niistä parantu vasta viikon jälkeen.

Tosin 100% bakteeria ei ole todettu,  kun viljelmien tuloksia ei kaikkia ole tullut. Mutta antibiootit näkyy purevan eli kyse hyvin todenäköisesti bakteeri infektiosta. Autoimmuuni sairauksia myös epäiltiin ja niitä otettiin kokeita.

Nyt sairaala jakso jatkuu ja päivä kerrallaan. Nyt voin sanoa että puntin nostot on nyt aika pitkäs aikaa poissa.

• Sad 3

Jaa viesti

Punttihommiin voit palata Kossi myöhemminkin - Nyt hoidat ittes rauhassa kuntoon. Sullon hyvät videot ja hyvät jutut.

Tsemppiä!

• Like 1
  • Thanks 1

Jaa viesti

laita ruokavalio tarkkasti kuntoon jos ei jo ole. tajua että se mitä suusta kroppaan tunget on sitä mikä siellä kropassa vaikuttaa. se on kropan polttoainetta. hyvä polttoaine niin koneistokin toimii hyvin.

oletko ajatellut mitä kaikkea alkoholi aiheuttaa kropassa? esimerkiksi että sen aineenvaihdunnassa syntyy asetaldehydiä joka on hirveää myrkkyä.

rajoittaisit alkoholiannokset edes järkevälle tasolle jos ne ei jo ole tai et pysty/halua ryhtyä absolutismiin. itse en esimerkiksi ole lopettamassa koska asialla on antoisatkin puolensa, mutta rajoitan viikkoannokset kuudentoista paikkeille niin on myös terveydellinen roti hommassa. laskin tuon keskiarvoksi useamman maan viikoittaisen enimmäismäärän suositusten pohjalta (pyöristin sen vielä ylöspäin :cool:).

haluan tällä viestillä kannustaa sinua tekemään järkeviä valintoja jotka parantavat elämääsi.

A small bird will drop frozen dead from a bough

without ever having felt sorry for itself.

I am the master of my fate. I am the captain of my soul.

Jaa viesti

Bakteeri infektiolla ei ole hirveesti tekemistä alkoholin käytön kanssa vaikka sillä muita haittoja onkin. Tässä on eniten kyse vaan helvetin huonosta tuurista, että jonkun haavan kautta tää on verenkiertoon mennyt. Ainahan noita vekkejä tulee jo salilla, ei tälläistä usein odota että sitä kautta jotain menee tuolei sisälle. Tässä on turha mitään syylistä lähtee hakee. Bakteeri infektio kun ei tule oluen juonista. Haimatulehdus tai muuta paskaa siitä saattaa tulla ja silloinkin sitä pitää vetää pitkään ja huolella. En ole täyspäiväinen juoppo ollut muutenkaan. Kerran viikossa vetänyt kännit noin yhdellä lavalla.

Aina näitä syynetsijiä toki on. Tällä tapauksella nyt ei ole mitään tekemistä mun elämäntapojen kanssa. Mä olen vielä 20kg tiputtanut painoa viime vuodesta ja keväällää oli veriarvot huippu tasoa.

Tää on viimeisen 10 vuoden säteellä toinen kerta kun sairastuin. Mä näkyään en sairastu pikkupöpöihin. 20v sairastin sikainfluenssan ja sen jälkeen ei ole kuumetta ollut. 11 vuotta niin iski kunnon taudin pääle. Tää on vähän pahempi kuin se possunuha.

• Like 1
  • Haha 1

Jaa viesti

Jos infektioalttius on alhainen ja vastustuskyky hyvä, niin sehän on loistavaa! :tsemppiä:

A small bird will drop frozen dead from a bough

without ever having felt sorry for itself.

I am the master of my fate. I am the captain of my soul.

Jaa viesti

On 17.8.2019 at 02.45, poijankossi88 kirjoitti:

Joitan asioita ei kannata tehdä ja joitain kannattaa. Tänään päätin iskee sterisloitun veitsen käteen google haun perusteellaa, mätä pursus ulos. Olikin 3 tuntia ihan löysät nivelet, eli luurikkoa ei ilmeisesti ole, mutta kerrytti uudestaan saman. 3kg etu sormen ja peukalopn välissä pystyy puristaa. Tosi surkee, mutta parempi kuin se paistinpannu jota ei saanut ylös.

Kyllä tässä saa vielä treenejä odottaa.

oisko sittenkään ollu steriili?

Jaa viesti

Baari reissusta tuokin siis lähtösin kun tuli kompurointia ja sitten veitsellä sormen leikkailua jne, eli alkoholin piikkiin. Yleensä kaiken paha ja alku. Kyllä siinä alkaa jo olla alkoholismin makua kun jatkuva tarve sille, muistan itekki sen fiiliksen kun odotti töistä pääsyä että pääsee vetämään kännit päälle joka viikonloppu. Lonkeroa voisin litkiä vaikka päivittäin kun pari saa alle. Kossilla paha vielä kun ei töitä ja jos treenit jää pois, siinä alkaa helposti houkuttamaan viinan ja lääkkeiden käyttö arkipäivisin kun elämästä jää tärkeät jutut pois. Alkaa ikääkin olla sen verran että jättäisin läträilyt pois. Kossilla kun on lahjoja voimantuottoon normaalia ukkelia enemmän, olisi mukava nähdä mihin pääsisi jos panostaisi kaiken voimatouhuihin. Lyhyen ja pitkän tähtäimen tavoitteita (kg) kehiin niin rupeaa motivoimaan siinä määrin ettei viinalle jää jalansijaa.

Ite jätin alkoholin ja röökin pois 4vuotta sitten kokonaan. Ei sortumisia. Paras päätös ikinä koska kunto ja yleinen olotila on parasta mitä ikinä. Viikonlopun juhlimisesta meni aina seuraava viikko toipuessa, treeni ottaa aina takapakkia kun vanhempana darrat pahenee ja palautuminen kestää pidempään kun neljäkymppiä lähestyy. Turhia kaloreita lihoaa helposti kun tulee vielä syötyä paskaa silloin, tutkitusti testotasot droppaa moneksi päiväksi, maksa ottaa hittiä varmasti jossain vaiheessa kun jatkuva kännien vetäminen kestää vuosia. Jokainen toki tavallaan, mutta jos haluaa maksimoida oman potentiaalin ei alkoholi kuulu kuvioihin, ainakaan kännien vetämisenä joka vkloppu.

Tsemppiä Kossille ja vaikka saarnataankin niin ukkelin parasta ajatellen! Päivittele kun saat tietoja lekurilta.

• Like 1

Jaa viesti

Okei ei ollut bakteeri. Tulehdus arvot lähti takas nousuun antibiootista huolimatta, nousi eilen 140 ja nyt lopetettiin antibiootti ja hoidettiin muila lääkkeeillä.

Nyt diagnoosi olis ollut rapdomyoloosi tai yksi toinen lihassairaus. Mun lihasenstyymit oli ollut 2000 tänne tullessa ja nyt ne on laskenut 1000. Viiteraja on 500. Hyvin todenäköistä että aiheutin tän ite liika treenamisella. Vielä otetaan yksi reuma koe, edellisistä ei huomattu että reumaa olis.

Tätä on nyt hoidettu bakteeri infektiona, autoimmuunisairautena ja nyt sitten lihassairautena. Seuranta jatkuu kotona. Serpit 80 nyt ja lihasentsyymit 1000.

Mutta perikardio nesteet on poissa sydänpussista ja olo vakaa. Pientä lämpöä pitää, mutta kyllä ne viikonlopus olis nyt kotiin päästämässä ja maanantaina jatkan seurantaa äkellä.

Jaa viesti

35 minuuttia sitten, poijankossi88 kirjoitti:

Okei ei ollut bakteeri. Tulehdus arvot lähti takas nousuun antibiootista huolimatta, nousi eilen 140 ja nyt lopetettiin antibiootti ja hoidettiin muila lääkkeeillä.

Nyt diagnoosi olis ollut rapdomyoloosi tai yksi toinen lihassairaus. Mun lihasenstyymit oli ollut 2000 tänne tullessa ja nyt ne on laskenut 1000. Viiteraja on 500. Hyvin todenäköistä että aiheutin tän ite liika treenamisella. Vielä otetaan yksi reuma koe, edellisistä ei huomattu että reumaa olis.

Tätä on nyt hoidettu bakteeri infektiona, autoimmuunisairautena ja nyt sitten lihassairautena. Seuranta jatkuu kotona. Serpit 80 nyt ja lihasentsyymit 1000.

Mutta perikardio nesteet on poissa sydänpussista ja olo vakaa. Pientä lämpöä pitää, mutta kyllä ne viikonlopus olis nyt kotiin päästämässä ja maanantaina jatkan seurantaa äkellä.

Sitten löyty muutakin mikä ei itessään liittynyt tähän sairauteen. Maksassa oleva löytö oli hyvälaatuinen verisuoni kasvain, se magneetti kuvattiin ja sitä seurataan vuoden välein. Nyt sille ei tarvii tehdä mitään, mutta jos se kasvaa niin se voi alkaa painaa muita sisäelimiä jolloin siihen voidaan joutuu kohdistaa toimenpiteitä, mutta se ei ole lähipäivien murhe. Vuoden välein kontrolleissa käyn tän löydön takia. Se oli NS vahinko löytö.

Itse perikardio nesteen kertymisen diagnoosi jäikin epäselväs. Mutta bakteereita ei löytynyt, eikä viiruksia. Sen verta viljelmiä otettiin. Autoimmuunisairauksien kaikkia tuloksia ei ole tullut, mutta reumaa mitä eilen epäiltiin, niin ei todenäköisesti ole, mutta se varmistetaan vielä yksillä verikokeilla. Muita autoimmuni sairauksien tuloksia odotetaan.

Mutta tänään vahva veikkaus lääkäreiltä oli tosiaan lihassairaus rapdomyoloosi ja toinen, jonka nimeä en muista. Nää aiehuttaa vähän samanlaisii oireita ja selittäis tuon nestekertymän sydänpussiin ja korkeet lihasentsyymi tasot.

Mutta tutkinta jatkuu kotopuolessa ja mä ilmottelen tänne sitten lisää kun tiedän enempi, jos tää täysin ikinä selviää. Mullahan oli pirunkovat lihaskivut, joita pidin domseina ja jumeina ja siksi eka lääkäri tutkikin mua tukiranka vaivan takia.

• Sad 1

Jaa viesti

Moron... Funtsin täs ittekseni tota sun treeni systeemiä. En ole toista yhtä hullun kovaa treeniä vetävää. Siis hullua hyvässä mielessä. Liika rasitus voi ilmetä monessa muodossa liittyen autoimmuuni sairausiin asti altistaen mille miiloinkin. Toivon todella että selviät tästä "ettepäi sano mummu lumessa" eli peukut on pystyssä. 

Pappa79 

Jaa viesti

40 minuuttia sitten, Pappa79 kirjoitti:

Moron... Funtsin täs ittekseni tota sun treeni systeemiä. En ole toista yhtä hullun kovaa treeniä vetävää. Siis hullua hyvässä mielessä. Liika rasitus voi ilmetä monessa muodossa liittyen autoimmuuni sairausiin asti altistaen mille miiloinkin. Toivon todella että selviät tästä "ettepäi sano mummu lumessa" eli peukut on pystyssä. 

Pappa79 

Joo...ylikuntoon jos saa kropan niin ne seuraamukset näkyvät monessa eri muodossa.Pieni tauko treeneissä tekee vain hyvää kropalle

• Thanks 1

Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Jaa viesti

Diagnoosi vaikuttaa siltä että tämä on sydänpussin tulehdus ja mahdollinen sydänlihas tulehdus eli perikardiitti tai perimyokardiitti ja ne tulee yleensä samaanaikaan. Tämä sama vaiva oli muuten kesällä ja mä treenasin kipeenä, tietämättäni. Pidin sitä fasetti lukkona. Nyt sitten iski autoimmuunireaktiona tän revanssin. Eli se uusi kovempana.

Tätä hoidetaan nyt buranalla ja olen kotona ja huomenna lähden verikokeisiin. Kipee syvähengitys ja tuikkii ja paine rinnassa. Lämpö ei ole pahemmin noussut viikonlopun aikana, että 36.5-37.4c välillä on pomppinut.

Huomenna on CPR mittaus ja sitten katotaan lähetäänkö jyväskylään takas tai minkälaista hoitosuunitelmaa lääkärit on ajatellut. Toi aiheuttaja ei ole vielä ihan idioottivarma. Mutta viittais nyt eniten siihen että olis joko autoimmuuni reaktion tai autoimmuuni sairauden aiheuttama. Osassa autoimmuni tautien kokeitten verikokeita ei ole vielä tulleet.  Valitettavasti aika pitkä vaiva. 2-3 viikkoa on vähintään toi burana kuuri ja tarvittaessa vaatii tehostusta kolkisiinilla tai kortisooni hoidolla. Mutta kovasta urheilusta pakko lepoa lienee se 2-3kk.

Lihakset on lähtenyt hyvin kävelee. 86.5kg aamupaino perhana.

Jaa viesti