Jump to content

poijankossi88

Hei tässä minun

Recommended Posts

Otappa vetotyylisi nauhalle ihan vittuilessaan ja pistä tänne meidän ihmeteltäväksi.

Tsemppiä treeneihin! :tsemppiä:

Oli aikoinaan video tuosta mun ykkös nostosta jossa nostin 130 kiloa ykkösellä. Tää teknikkaa on nyt hieman muuttunut siitä parempaan. Suunittelen tehdä videon ainakin ykkösen nostosta sitten kun sen nostan. Vois kait sitä ensi viikollakin tehä videon viimeisestä nelosen työsarjasta.

Kuvaaminen kannattaa! Varsinkin maven kohdalla siitä on paljon hyötyä itselle. Älä edes aloita sumovetoja! Monet nostajat ovat joutuneet vaihtamaan sumosta takaisin kapeaan koska nivuset eivät kestä, toisekseen maailmanennätykset on vedetty kapealla.

Mutta :tsempit: treeneihin!

Jaa viesti

JES eka satanen tänään kyykyssä rikki. :Bisley: Vaati tuolaiset kuusi kyykky treeniä. Aloitin kyykkää tuossa pari kuukautta sitten eka kertaa. Mulla oli tosin paljon mavea ja prässiä taustalla ennen tätä joten siksi meni niin nopsaa sata rikki.

Tänää meni tällä kyykky treenillä

20.6kg x15 (tyhjä tanko)

41kg x10

51kg x10

61kg x10

71kg x8

81kg x7

86kg x6

91kg x4

96kg x4

101kg x2

Tuossa olisi vielä varaa noin 110 kilon maksimiin. Kyllä se aika nopsaa kasvaa näin alkuun. Hieno tunne rikkoa satanen tästäkin. Nyt eiku kaljalle ja lepää :olut:

Jaa viesti

kannattaa tankata ravinto aineita kovasti ennen seuraavaa treeniä

Juu kaljaa pumpataan ja kovaa :olut: LOL :lol:

Juu eiköhän tää kaljanjuonti jää tähän viikonloppuun niin kroppa ja mieli palautuu. Vittu mun maha oli sekasin koko tämän viikon, ei uskaltanut syödä mitään viittä tuntia ennen treeniä. Pelotti että menee paska housuun kyykätessä mutta eipä mennyt tällä kertaa. Olisin muuten varmaan jättänyt nää painot pienemmäs. :nolo:

Hah :D

Jaa viesti

Juu eiköhän tää kaljanjuonti jää tähän viikonloppuun niin kroppa ja mieli palautuu. Vittu mun maha oli sekasin koko tämän viikon, ei uskaltanut syödä mitään viittä tuntia ennen treeniä. Pelotti että menee paska housuun kyykätessä mutta eipä mennyt tällä kertaa. Olisin muuten varmaan jättänyt nää painot pienemmäs. :nolo:

Hah :D

Kyllähän se niin on, että treeni ei ole mennyt perille jos paska ei ole housussa.

Kyllä kyykky- ja vetotreeneissä aina ainakin kurkkaa se paska pöksyihin. Yleensä jättää pullasutisivalluksen, joka on parempi kuin zorron sivallus.

En ole vastuussa ylläolevasta tekstistä.

-P.F.F.P-

Jaa viesti

Tosi homma, muutaman kerran joutunu kyykyn jälkeen käydä vessas kurkkaa onko paska tullu housuun vai onko joku paikka muuten vaan menny rikki ku tuntuu hassulta housuissa. Onneks ei vielä ole mitään hajonnut :lol:

Jaa viesti

Tosi homma, muutaman kerran joutunu kyykyn jälkeen käydä vessas kurkkaa onko paska tullu housuun vai onko joku paikka muuten vaan menny rikki ku tuntuu hassulta housuissa. Onneks ei vielä ole mitään hajonnut :lol:

Niin eihän se haittaa näin miesten kesken. Mutta ajatella jos tyttöjä on salilla ja äijällä paska housussa kyykyn jälkeen niin tippuu hieman romantiikka siitä hommasta. :smoke:

Eihän sali ukoissa muutenkaan ole mitään romanttista. Mutta kyllä ne tytöt tykkää kun äijällä on rautaa tangossa :Bisley:

Jaa viesti

Niin eihän se haittaa näin miesten kesken. Mutta ajatella jos tyttöjä on salilla ja äijällä paska housussa kyykyn jälkeen niin tippuu hieman romantiikka siitä hommasta. :smoke:

Eihän sali ukoissa muutenkaan ole mitään romanttista. Mutta kyllä ne tytöt tykkää kun äijällä on rautaa tangossa :Bisley:

Kehitys nousee potenssiin 2, kun treenaa salilla missä ei naisia käy. :KrupsDCA101:

-P.F.F.P-

Jaa viesti

Kehitys nousee potenssiin 2, kun treenaa salilla missä ei naisia käy. :KrupsDCA101:

Käykö jossain salilla naisia? :vastis:

Mitä pano mies tekee? No panee tietty.

Jaa viesti

Maastavetoa tänään

Työsarjat

117.5kg x4

122.5kg x4

125kg x3

127.5kg x3

Niin ja tein myös videto kolmesta viimeisestä työsarjasta. Aika hyvin tuo selkä pysyi kasassa. Olen nähnyt hassumpiakin tekniikoita sali videoissa. Vähähän tuo on riuhtomista maksimi raudoilla.

http://www.archive.org/details/Maastavetoja25.1.2011

Niin ja tuo flashi tulee varmaan tuohon videoon illan kuluessa kun video valmistuu. Siitä on parempi kattoa minusta.

Mutta joo kyllä tämä treeni ohjelma alkaa olla tässä maksimia rautaan ensi kerralla ja katotaan mitä antaa. :mahti:

Jaa viesti

Ei vielä maksimeita vaan kaksi seuraavaa kertaa kakkosia ja kolmen viikon päästä ykkösiä. Sun heikko puoli on selkä/pakara linja, selän ojennuksia ja vaikka lisäpainojen kanssa ja tämän ohjelman jälkeen otat jullen treeneihin mukaan niin eiköhän se siitä :tsemppiä:

Jaa viesti

Okei kakkosia sit. Tosin hirveästi eroa noilla kakkosilla mutta saa nähä

Tosin jäävät varmaan ykköseen ainakin viimeisen sarjan osalta kun nytkin tekee kolmonen jo noin tiukkaa. Juu selänojentajia olen ottanut lisä painojen kanssa apu liikkeenä. Tuolaiset 3x10-3x12 sarjaa 10 kilon kiekolla heti maven jälkeen. Aikoinaan pienemillä lisäpainoilla mutta nyt lähtee hyvin jo tuola 10 kilolla. Vois siirtyä pistää lisä painoa ensi kerralla.

Miten pakaroita treenantaan? Takareidet olen tehnyt tuola edellä neuvotulla laitteella. Kyykyn pyrin tekee myös kerran viikossa joskus kahden viikon välein. Saa nähä nyt että onko torstaihin palautunut että vois ottaa kyykkyä muuten jää välistä se.

Jaa viesti

Täysin samoilla linjoilla VM kanssa, elikkäs selkään lisää forcea niin hyvä tulee. :tsempit:

ps. En suosittelisi kävelemään noiden painojen kanssa jottei tule pipiä selkään.

Edit: En murehtisi takamuksesta vielä, itse keskittyisin selkään.

Jaa viesti

Ota sellaisilla painoilla että tulee se kakkonen. Pakara kehittyy myös ojennuksis ja julles, eli tämän ohjelman jälkeen otat sit jullen yhdeks treeniliikkeeks. Ojennuksiin voit lisätä painoja ja ota se mieluiten viimeisenä liikkeenä selkäpäivänä, ehtii vähän vedon jälkeen levätä selkä ja jaksat keskittyä paremmin liikkeeseen. Voidaan voorumilaisten kesken suunnitella sulle kiva ohjelma kohti 200kg vetoja sit tämän jälkeen.

Jaa viesti

Ota sellaisilla painoilla että tulee se kakkonen. Pakara kehittyy myös ojennuksis ja julles, eli tämän ohjelman jälkeen otat sit jullen yhdeks treeniliikkeeks. Ojennuksiin voit lisätä painoja ja ota se mieluiten viimeisenä liikkeenä selkäpäivänä, ehtii vähän vedon jälkeen levätä selkä ja jaksat keskittyä paremmin liikkeeseen. Voidaan voorumilaisten kesken suunnitella sulle kiva ohjelma kohti 200kg vetoja sit tämän jälkeen.

Juu kiitti. 200 kiloon tuskin tällä massalla ikinä pääsee LOL. Mutta kyllä otan ohjelman vastaan jos teettee sen ja pyrin noudattaa sitä mahdollisimman hyvin.

Ensiviikolla vois lähtee varmaan jollain tän tapasella koska tuossa oli aikalailla ongelmia noitten nelosten kanssa ja nuo pari viimeistä jäikin kolmoses.

122.5kg x2

125kg x2

127.5kg x2

130kg x2

Ja selän ojennuksia lisukkeeks?

Entä onko mun yläselässä heikoutta? Näitten videoiden perusteella meinaa? Pitääkö ottaa enemmään kulma soutua tai ylätalja/alatalja vetoja. Nää on mulla vähän jäänyt hyvä jos kerran viikkoon saan jonkun noista tehtyä. :palikka:

Jaa viesti

Ei tuossa vielä ainakaan ole ongelmaa, mutta kulmasoutua kannattaa jo penkin takia tehdä, mitä vahvempi selkä sen paremmat edellytykset penkissä isoihin rautoihin, jos selkä ei tykkää vedon jälkeen siitä niin tuettu soutu tai yhdellä kädellä soutu kp:lla. Yksi ehdoton apuliike mentäessä kohti isoja rautoja on kohautukset, antaa voimaa yläselälle. Nyt kun seuraavaksi teet kakkosia niin joka sarjan viimeisellä toistolla jäät hetkeks kannattelemaan rautoja, älä heti päästä alas niitä. Vaikuttaa hermotukseen, kroppa tottuu isompiin romuihin kun hetken pidät niitä. Takareidet ja selän ojennukset apuliikkeiks, tietenkin kulma-, taljasoudut ennen nuita.

Jaa viesti

Okei näin teemme sit ensi kerralla.

Kulmasoutua vois tosiaan tehä myös ja kokeilla vaihtees myös levytangollakin. Käsipainoilla tuettuna sitä paristin tehnyt. Täytyy vähän suunitella päivät jatkossa niin että ehtii palautua yksi kohta. Vedossa ja kyykyssä kun olisi suositeltavaa ainakin kahden päivän paussi.

Penkki ei minulla vaikuta juuri palautumiseen maastavedossa. Teen nämä yleensä usein jopa perättäisinä päivinä jos en treenaa yläselkää erikseen penkki päivänä. Maastaveto kummittelee selässä yleensä tuo pari päivää ja kyykky taas tuntuu eniten nivusissa ja takareiden lihaksessa mutta yllättäen selkä ei ollut kovin paha viimekyykyn jälkeen.

Joo onhan tässä aikaa suunitella näitä treenipäiviä niin että tulee suunilleen kaikki tehtyä hyvin ja reiluilla palautuksilla.

Jaa viesti

Minä heittäisin vyön helvettiin ihan ensimmäisenä ja jättäisin nuin tiukat nostot pois. Keskittyisin kokonaisvolyymiin ja tekniikan hiomiseen.

-P.F.F.P-

Jaa viesti

Joo, tarkoitus on nyt katsoa mihin kaveri pystyy ja kun alkaa volyymitreenit niin vyö pois ja keskivartaloa aletaan vääntää myös. Vyö on myös henk.koht asia, monelle se on enemmänkin psyykkinen kuin fyysinen apuväline. Itse treenaan ilman vyötä ja viimeksi kun otin maksimeita vedossa kokeilin vyötä kahdes viimeises nostos niin 15kg nousi enemmän. Mutta vyö jää edelleen kotiin kun menen salille.

Jaa viesti

Tekniikkahan on selvästi kehittynyt :tsemppiä:

Komppaan:

Minä heittäisin vyön helvettiin ihan ensimmäisenä ja jättäisin nuin tiukat nostot pois. Keskittyisin kokonaisvolyymiin ja tekniikan hiomiseen.

ps. En suosittelisi kävelemään noiden painojen kanssa jottei tule pipiä selkään.

Lisäksi mielestäni nosto menee liikaa selällä; perse alemmaksi vaan noston alkuvaiheessa niin saat jalat mukaan & selän kunnolla notkolleen.

Mun vinkki pakaroiden treenaukseen, jos sitä tarvitaan, on leveä (sumo/power) kyykky.

Jaa viesti

Paras neuvo omasta mielestäni minkä sain vedon opetteluun oli, painonnostokengät jalkaan ja vetoa 10-15cm korokkeelta(itse siis seisot korokkeella). Siinä oppii saamaan persettä kunnolla alas ja sen lähdön jaloista. Ja pakostakin pysyy selkä jämynä koko matkalla. Toimi ainakin minulla.

-P.F.F.P-

Jaa viesti

Joo, tarkoitus on nyt katsoa mihin kaveri pystyy ja kun alkaa volyymitreenit niin vyö pois ja keskivartaloa aletaan vääntää myös. Vyö on myös henk.koht asia, monelle se on enemmänkin psyykkinen kuin fyysinen apuväline. Itse treenaan ilman vyötä ja viimeksi kun otin maksimeita vedossa kokeilin vyötä kahdes viimeises nostos niin 15kg nousi enemmän. Mutta vyö jää edelleen kotiin kun menen salille.

Vyöllä ei kyllä tee hirveästi mitään. Ainut missä itse käytän niin maksimikyykyissä. Hirvittää katsoa salilla ku jotku jannut penkkaa 50 kilolla ja saatana käyttävät vyötä siinäkin.. WTF?

-P.F.F.P-

Jaa viesti

Minä olen pistänyt vyön jokaiseen 120 kilon tai yli 120 kilon nostoon. Yli 120 kiloa rautaa käy aivan saatanasti selälle. Alle 120 kilolla en ole käyttänyt vyötä mutta nyt kun mennään näin tiukoissa toistoissa ja sarjoissa niin olen käyttänyt vyötä. Onko siitä sit jotain haittaa? Mulle sitä on kyllä suositeltu kyykkyyn että maveen kun rautaa on tarpees.

Penkissä vyö ei kyllä auta mitään kokeilin kerran huvikseen ja se vaikeuttaa minusta hommaa entistä enemmän. Maastavedossa se helpottaa ja tukee kun rautaa on tarpees ja toistoja vähän.

Joku mainitsi sumo tyylistä, niin mun kroppa ei kestä tehä sitä. Kerran kokeilin sitä jollain satasella niin vihlas niin perkelesti selkään ja niveliin että annoin olla koko paskan. Rauta ei liikkunut sit mihinkään. Jos tuosta sumosta nyt jotain hyötyä niin kroppa kestää vääntää sitä jollain 60 tai 80 kilolla mutta olen kuulut tuosta tyylistä myös niin paljon negatiivista että jättänyt sen kokonaan pois parin kokeilun jälkeen.

Tuosta maastaveto tekniikasta niin se on minusta aika hyvännäköistä katottavaa. Yllätyin itsekkin että oma tekniikka on parempi kuin joillain yli 200 kilon raudan nostajilla mitä netissä näkee. Toki tekniikka hieman kärsii kun rautaa on noin vitusti, se pysyy täydellisesti kasassa 100 kiloon asti, mutta ei tuo pahemmin musta heittänyt edes noissa.

Mulle taas aikaisemmin sanottiin täälä että koroke ja pukki vetoja ei parane vielä alkaa tekemään koska raudan pitäis vielä liikkua ihan vetämällä eikä noista olisi apua treeneihin.

Vielä mainittakoon että meitsi on kaikkea muuta kuin notkea kaveri. Nyt hieman selän käyttöä harjoitellut venytyksillä ja maastavedolla, mutta olen silti aikamoinen rautakanki enkä juuri taivu mihinkään. Persettä en saa tuosta alemmas edes tyhjällä tangolla luulisin. :hmm:

Jaa viesti