Jump to content

soccerman

Marc Diakiese -UFC

Recommended Posts

Guest Jormatar

Pacalenin pystyottelu surkealla tasolla edelleen. Diakiese tiedettiin hyväksi pystyottelijaksi. Saa nähdä koska Diakiese joutuu ensimäiseen kovaan testiin. Pacun osakkeet laskivat rajusti tästä tappiosta. Jopa potkut mahdolliset UFC:stä?

Jaa viesti

Guest Jormatar

Onhan Diakiesellä häröjä tekniikoita, mutta nuo myös helposti kostautuu tekijämiestä vastaan. Kuitenkin otellut vielä pelkästään nimettömiä vastustajia vastaan.

Jaa viesti

Aivan. Top kympin ukkoja vastaan helposti kärrynpyörät kostautuu.

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti

No jaa, on siellä ollut montakin liian nopeeta keskeytystä. Herb Dean on saanut julkisesti kahdesta keskeytyksestä kovaa ryöpytystä, en tiedä antoiko Dana noottia sille. Ei ehkä maailman helpoin duuni olla MMA-kehädumari, pitää sekunnissa tehdä päätös mennäkkö väliin vai antaa matsin jatkua. Big John Mccarthy on ehkä paras ja legendaarisin dumari. Yamasaki myös hyvä vaikka muistaisin että yhden mokan sekin on tehnyt.

Noissa divarisarjoissa ollut monta tapausta jossa taas olis pitänyt mennä nopeammin väliin.

Jaa viesti

Ai niin, tuli mieleen ei edes niin vanha tapaus, olisko Bellatorista tai Strikeforcesta jossa ottelijan kulmamies heitti pyyhkeen kehään ja loppupeleissä juoksi itse kehään ottelijoiden väliin keskeyttämään matsin.

Jaa viesti

Olipas nopea ja nolo loppu Paculla. Toi Diakiese kyllä yllätti itsenikin aika totaalisesti.

Todella athleettinen, nopea, räjähtävä sekä hyvät pystytaidot omaava jantteri.

Röyhkeä ja itsevarma olemus näyttäisi olevan muutoinkin, eikä tule tämä kundi kumartelemaan kenellekään tai mihinkään suunteen.

Jos vielä onnistuu kehittämään hyvän takedown defencen, niin voipi mennä vaikka kuuhun asti.

Innolla odotan Diakiesen seuraavia matseja. Pakko tykätä, vaikka Paculle unihiekat heittikin.

Toivottavasti Pacu saa pitää työpaikkansa. Leikkausta polveen myös ilmeisesti tulossa, joten pitkääääääääää taukoa pukkaa.

Makulla oli pysty menny vähän eteenpäin, mutta eipä se kummoselta kuitenkaan näytä.

Kestävyyskunto ei ole myöskään kohdillaan. Paini oli hyvää, mutta matossa iskeminen puuttui. Ehkä sekin joutuu siitä, että peruskunto ei ollut parhain mahdollinen, joten vähän makaamiseksi välillä meni.

Yrittikö hakea myös toisinaan vähän liikaa lopetuksia matossa? Olisiko pitänyt vaan lyödä enempi matossa?

Hyvä ottelu kuitenkin Makulta. Nyt vaan treeniä enempi ja muita menoja vähempi.

Toivottavasti menee sinne Irkkuihin pidemmäksi aikaa treenailemaan, eikä poukkoile ympäriinsä jossain pikkupaikoissa.

Jos hyvin käy, niin saattaa jossain vaiheessa top -15 päästä.

Jaa viesti

Tuntu hieman että Makulla ei ollu iha tarvittava kuntoreservi käytössä tota ottelutyyliä varten. Toisaalta saattoi tämän myös tiedostaa, joten yritti lopettaa nopeasti ja hakea kuristuksia heti alkuun.

Mielestäni eka erä oli Makulle ja viimeinen erä olisi saattanut mennä toisin, jos dumari ei olisi nostanut pystyyn, kun Maku oli päällä. Potentiaalia Makulla on kyllä reippaasti eniten tämänhetkisistä suomalaisottelijoista, johtuen juuri urheilullisesta lahjakkuudesta ja vahvasta painipohjasta.

Diakiese oli mielenkiintoinen, katoin kaverin debyytin UFC:ssa missä nukutti jonkun puolalaisen. Vakuuttava oli nytkin. Päätöksellä voittanut yhden, tätä en ole nähnyt. Joku grinderi seuraavaksi vastaan, kevyessä sarjassa painijoita riittää, ehkä Nik Lentz olisi hyvä, kerta palannut kevyeeseen sarjaan.

Jaa viesti

Toi että Maku alkoi piiputtaa on suurelta osin adrenaliinin piikkiin. Tiedättekö, kova latautuminen matsiin, kovat väännöt ja paljon tunteita pelissä. Cardion puuttumisesta se ei varmasti ole jäänyt kiinni.

Oma mukula kun syntyi niin veti jalat veteläksi enkä juossut metriäkään, tällänen nyt esimerkiksi.

Jaa viesti

Tottakai adrenaliini vaikuttaa, mutta on Makulla melko paljon ottelukokemusta junnupainista lähemmäs kahteenkymmeneen vaparimatsiin, joista kolme UFCssa. Ihan varmasti oli myös fyysisistä tekijöistä kiinni, koska Maku esim Wilkinsonia vastaan jakso oikein hyvin 3 kovaa erää ja viimeisessä vielä taisteli vielä tien ulos gijotiinista mountista. Eli selkeästi valmistautuminen ei ehkä mennyt ihan nappiin tai sitten Allenin pystypaini yllätti Makun.

Jaa viesti

Totta tuokin ja tämän lisäksi Maku kyllä tiesi että leikkikoulumatsit on ohi ja nyt oli jo oikea vastustaja kyseessä. Allen on kyllä kova luu.

Tähän ei ehkä ole yhtä oikeaa vastausta, monen tekijän summa.

Mä oon facessa seurannut Makua ja kävihän se vähän väliä Cavanaughin leirissä painimassa aamusta iltaan eli ei se kunnosta pelkästään jäänyt kiinni.

Jaa viesti

Guest Jormatar

Coach Kavanagh sanoi matsin jälkeen et suurin syy epäonnistumiseen oli Makun kunnon pettäminen.

Tässä se hyväpuoli, että se kunto saadaan oikeanlaisella harjoittelulla nousemaan.

Jos Kavanagh on hoitanut vapari ja painitreenit ja Immonen pystytreenit niin kuka mahtaa olla Makun fysiikka ja kuntokoutsi?

Jaa viesti

Väitän paskapuheeksi. Romahdus oli ennen kaikkea psyykkinen, ei fyysinen. Esimerkiksi Diazin veljekset vetää pizzaa ja jointtia ja ne pojat ottelee koska tahansa, ketä tahansa vastaan kymmenen erää. Mutta ne on oikeasti kovanaamoja. On noita uupumuksia tullut paremmillekin urheilijoille vaikka missä lajeissa. Se on mental game myös.

Jaa viesti

Joo, näkihän sen jo tokassa erässä että tankki tyhjeni. Mutta sitä ei voi sohvalta ihan tajuta mitä ottelijan päässä tapahtuu kun ovi lyödään kiinni, gongi soi ja sieltä tulee pari pommia ja kenkää naamaan. Siinä menee monelta romukoppaan kaikki mitä on harjoiteltu ja suunnittelu pari kuukautta. Siinä on yksi syy miks mestarit on mestareita ja miksi esimerkiksi Conori on niin vitun kova jätkä, koska se vaan on. Sen pää ei hajoa heti kättelyssä.

Jaa viesti

8.7 näyttäisi olevan matsi, eli viikonloppuna mennään eikä meinata...

Kyseinen ilta on The Ultimate Fighter Finale, jossa päämatsissa Johnson vs. Gaethje. Aika tylsä iltama, mutta Marcin otteet kiinnostaa :)

Seuraavana päivänä onkin sitten UFC 213, joka pitää sisälään useamman mielenkiintoisen ottelun.

And it is all over! Just like that!

Jaa viesti

Guest Jormatar

Joo, whittakkeri uus suosikki ja taitava kundi. Pettis teki vakuuttavan comebackin, flow tilassa otteli.

Jaa viesti