Jump to content

Make71

Maken "kuntouttava" treenipäiväkirja

Recommended Posts

Ei ollu tänään treenejä, mutta täyty kirjottaa itelle tämän päivän tuntemukset ylös!

Ottaa aika paljon alaselkään tuo maastaveto pysäytyksellä polvissa. Tuntee kyllä näin seuraavana

päivänä eilinen treeni alaselässä. Täytyy ottaa seuraavassa veto/jalka treenissä kyykyt ensin ja sitte vaikka sumovetoja.

Täytyy varoen mennä eteenpäin vedoissa, ettei mee kroppa tukkoon liian kovista treeneissä.

Jaa viesti

Sulla on hirveen selkä painoitteinen veto. Se 210kg minkä otit puhtaasti selällä oli tosi kova. En vois vetää selällä tuota.

Mä olen sitä mieltä että treenat jalkoja ja saat enempi mukaan 250kg olis tosiasia. Kuten eräs kaunis nainen joka oli personal trainer sanoi että kroppa on kokonaisuus

Tuossa vielä ilmanen runkku materiaali. Mutta ite hyödynsin myös venytystä tuola ja voin sanoo että aukee. Vaatii vaan useamman viikon

http://steffit.com/2013/11/lonkan-alueen-kivut-vierailijakirjoitta.html

Jaa viesti

Sulla on hirveen selkä painoitteinen veto. Se 210kg minkä otit puhtaasti selällä oli tosi kova. En vois vetää selällä tuota.

Mä olen sitä mieltä että treenat jalkoja ja saat enempi mukaan 250kg olis tosiasia. Kuten eräs kaunis nainen joka oli personal trainer sanoi että kroppa on kokonaisuus

Tuossa vielä ilmanen runkku materiaali. Mutta ite hyödynsin myös venytystä tuola ja voin sanoo että aukee. Vaatii vaan useamman viikon

http://steffit.com/2013/11/lonkan-alueen-kivut-vierailijakirjoitta.html

joo, tuo minun jalkojen heikkous on tosi asia. Mulla vaan tahtoo mennä melkein julleksi nuo kyykyt. Johtuen tuosta yläselän jäykkyydestä!

Meidän salilta puuttuut hackit ja kunnon prässit, joilla pystysin EHKÄ paremmin lisäämään voimaa jalkoihin.

Mutta tuo jullekyykky on tainnu tuoda tuon voiman alaselkään.

Jaa viesti

joo, tuo minun jalkojen heikkous on tosi asia. Mulla vaan tahtoo mennä melkein julleksi nuo kyykyt. Johtuen tuosta yläselän jäykkyydestä!

Meidän salilta puuttuut hackit ja kunnon prässit, joilla pystysin EHKÄ paremmin lisäämään voimaa jalkoihin.

Mutta tuo jullekyykky on tainnu tuoda tuon voiman alaselkään.

Etukyykky vois sopia sulle. Itellä ainakin yksi vahva liike. Siinä toi selän kireys ei niin paljon haittaa.

En mäkään takakyykkyä pysty kauheen syvältä ottaa, mulla pyöristyy ala-asenossa hieman selkä. Etukyykky on täysin toinen laji. kannattaa ottaa ohjelmaan mukaan jos haluut jalkoihin lisä ruutia ja rankaan pitoa.

Takakyykyssä kannattaa hakee optimi asento jaloille. hyvin kapea asento on itellä täysin mahdoton. Hartian levyisellä saan sen syväkyykyn tehtyä ja sumolla puhtaan 90 asteen kyykyn. Fysioterpeuttti tosin huomautti mua että jopa sillä hartianlevyisellä jolla pääsen syvemmäs niin selkä pyöristyy snadistin,. se tuli minulekkin uutena tietona silloin. Käski jättää taka kyykyt hieman korkeemmas.

Etukyykyt menee aina hartian levyisellä.

Jaa viesti

etukyykyt täys mahottomuus mulle...

Täh miksi?:ihme:

En ole ennen kuulut tätä liikettä mahdottomas. Takakyykkyjä kaikki ei yksinkertaisesti voi tehdä järkevästi. En ole kuulut etukyykystä.

Se on mulle itelle vedon korvike liike jos en vetoja vois kunnolla tehdä niin pidän yllä'pitoa etukyykyllä.

Jaa viesti

Täh miksi?:ihme:

En ole ennen kuulut tätä liikettä mahdottomas. Takakyykkyjä kaikki ei yksinkertaisesti voi tehdä järkevästi. En ole kuulut etukyykystä.

Se on mulle itelle vedon korvike liike jos en vetoja vois kunnolla tehdä niin pidän yllä'pitoa etukyykyllä.

selkä vaan on niin tönkissä...tanko pelkkien käsien varassa jos yrittää etukyykkyä tehä! Tähän vaivaan ei enää mitkään venyttelyt ja hieronnat auta!

Jaa viesti

selkä vaan on niin tönkissä...tanko pelkkien käsien varassa jos yrittää etukyykkyä tehä! Tähän vaivaan ei enää mitkään venyttelyt ja hieronnat auta!

Joo aika ovela. Mä Harjottelin ite paljon liikkuvuutta että teen etu kyykyt tanko kaulalla ja ilma käsi tukea

Tuo ei ole järjestyksessä mutta tuossa noin 50kg ja 70kg sarjat on tehty sillä että tehdään ranka niin suorana että käsi tukea ei tarvita.

https://archive.org/details/Etukyykky50kgX8

Lopussa lyön kyllä sitten kädet puuskaan itellä taas noi kyynärpäät ei taivu sellaseen painonosto asentoon. Mutta kädet edessä tai puuskassa.

Itelle valakyykky on vaikea mutta kun harjottelin niin siitä puuharjhasta pääsin 42kg.:nice:

Jaa viesti

Joo aika ovela. Mä Harjottelin ite paljon liikkuvuutta että teen etu kyykyt tanko kaulalla ja ilma käsi tukea

Tuo ei ole järjestyksessä mutta tuossa noin 50kg ja 70kg sarjat on tehty sillä että tehdään ranka niin suorana että käsi tukea ei tarvita.

https://archive.org/details/Etukyykky50kgX8

Lopussa lyön kyllä sitten kädet puuskaan itellä taas noi kyynärpäät ei taivu

Itelle valakyykky on vaikea mutta kun harjottelin niin siitä puuharjhasta pääsin 42kg.:nice:

20 vuotta sitten pelkkä kävely tuotti hankaluuksia, niin ihan kauheesti en veä ressiä jos joku liike jää tekemättä

Jaa viesti

20 vuotta sitten pelkkä kävely tuotti hankaluuksia, niin ihan kauheesti en veä ressiä jos joku liike jää tekemättä

Joo ei se mitään hyvin sulla veto liikku. Itellä juokseminen ainakin mahotona nykyisin ja sitten aina 2 viikko hermot kivut. Joten lopetrin cooperit ja muut.

Tsemppiä treeneihin ja kovat romuthan sieltä liikkuu. Taidat ottaa sen 220kg vedon ennen minua.:hmm:

Jaa viesti

Joo ei se mitään hyvin sulla veto liikku. Itellä juokseminen ainakin mahotona nykyisin ja sitten aina 2 viikko hermot kivut. Joten lopetrin cooperit ja muut.

Tsemppiä treeneihin ja kovat romuthan sieltä liikkuu. Taidat ottaa sen 220kg vedon ennen minua.:hmm:

kyllä nyt taitaa tulla takapakkia jos tää flunssa tästä pahenee. Just ku treenit on kulkenu helv.. hyvin! Joo ja kovia reenejä sinnekki!

Jos joskus sais noi sinun kyykky tulokset, oisin helkatin tyytyväinen.

Jaa viesti

kyllä nyt taitaa tulla takapakkia jos tää flunssa tästä pahenee. Just ku treenit on kulkenu helv.. hyvin! Joo ja kovia reenejä sinnekki!

Jos joskus sais noi sinun kyykky tulokset, oisin helkatin tyytyväinen.

Mulla on 3 viikkoa ollut flunssa mutta luulen että töistä. Kuulin viikolla että asbesti pölyä ilmassa. Aina sairastun loppu viikkoa kohden, mutta ei tämä viirusta ole vaan allergiaa, hengittelen jotain paskaa. Eipä toi treenejä haittaa.

Mun kyykky tuloksiin pääset. Saat vaan venyteltyä kunnoola. Voin sanoa että ei tapahdun nopeesti sekään. Puoli vuotta säänölistä venyttelyä niin voit olla edes jotenkin notkee. Mulla itellä vedossa toi ristiote paukutti selän niin kieroon. Nyt pelkästään myötote vetoja ainakin 3kk. Vaikka ote kärsis niin remmit vaan jos muuten ei näpit pidä.

Mun voimanostaja kaveri salilla kerto että hän sai ristiootteella kaksi kertaa selän niin paskas että 2kk treeni taukoa. Nyttemin nostaa 240kg maasta. Mutta ei käytä ristiä enää treeneissä. Maximit erikseen.

Jaa viesti

Tässä sairastellessa ku ei oo ollu mitään tekemistä, niin sain päähäni sitte muuttaa omaa treeniohjelmaa! (kiitos Furiuksen)

Katotaan miten tämä roppa reagoi tommoseen enempi voimanhaku treeniin!

yritän soveltaa Furiuksen laatimaa ohjelmaa itelle sopivaksi

1. treeni

Penkki 2 x 5 x 102,5kg, 5+ 102,5kg

Kyykky 2 x 5 x 100kg, 5+ 100kg

leuanveto 3 sarjaa

hauista 3 sarjaa

2.treeni

Pystypunnerrus 2 x 5 x 50kg, 5+ 50kg

Maastaveto 2 x 5 x 150kg, 5+ 150kg

vipunostot sivulle 3 x 15 x 8kg

ranskalainen punnerrus 3 x 10 x 35kg

3. treeni

Penkki 2 x 5 x 102,5kg, 5+ 102,5kg

Kyykky 2 x 5 x 100kg, 5+ 100kg

leuanveto 3 sarjaa

hauista 3 sarjaa

4.treeni

Pystypunnerrus 2 x 5 x 52,5kg, 5+ 52,5kg

Kyykky 2 x 5 x 102,5kg, 5+ 102,5kg

5. treeni

Penkki 2 x 5 x 105kg, 5+ 105kg

Maastaveto 2 x 5 x 150kg, 5+ 150kg

leuanveto 3 sarjaa

hauista 3 sarjaa

6. treeni

Pystypunnerrus 2 x 5 x 52,5kg, 5+ 52,5kg

Kyykky 2 x 5 x 102,5kg, 5+ 102,5kg

Pitää vaan kattoa lepopäivät ja avustavien liikkeiden painot sopiviksi ku tätä alkaa testaan.

Kapeapenkki olis hyvä saaha johonki mahtumaan.

Toivottavasti pian paranis tästä flunssasta.

ja kritisoida saa ohjelmaa.

Jaa viesti

Onko noi kahdelle viikolle? Yhdelle viikolle ihan saatanan rankka setti jos 6 treeniä. Ei jää kun yksi huili päivä

Toisaalta treenasin minäkin 2-3x vetoa kyykkyä eri variaatioina viikossa viime vuona pitkin vuotta. Mutta vielä raaemalta kuulostaa noi sun käsi treenit. Mutta pienellä soveluksella ihan hyvä kaava. Kulmasoutua vois olla jossain välissä ja ranskalaiset voisit vaihtaa vaikka siihen kapeaan penkkiin. Hyödyllisempi liike kapea penkki kun ranskis.

Toivottavasti pian paranis tästä flunssasta.

Toivottavasti ei ole possu nuha. Silloin on treenit pitkäs aikaa pilalla. On meinaa karmee tauti kun joskus 10v sitten sain. Yritän välttyä siltä, kuljen käsi desi purkki taskussa joka paikassa. Silloin voi unohtaa treenit ainakin 2. viikkoa jos se iskee. Kausi influenssalta olen onnistunut välttymään aina lapsuuden jälkeen mutta possu nuhalta en. Se kaataa ihmisiä nyt.

Jaa viesti

No niin flunssa sen verran helpotti että pääsi vähän voimistelemaan

Elikkäs uuden ohjelman kimppuun.

Penkki

3 x 5 x 102,5kg toistot pysäyttämällä todella puhtaasti. Viimeisessä sarjassa vielä ois ollu varaa tehä.

Mutta jätin sen "vajaaksi" tän flunssan takia.

Kyykky

2 x 5 x 100kg, viimeinen sarja suosiolla tekemättä, koska meinas happi loppua jo tuossa toisessa sarjassa.( ei tuntunu toistot pahalta, puuskutus alko ku sai tangon takasin telineisiin)

Leuanveto

toistot 10, 8, 7.

Hauis

Käsipainoilla 10/käsi x 13,5kg

suoralla tangolla 10 x 15kg

10 x 25kg

10 x 35kg

10 x 40kg

Kapeapenkki 3 x 5 x 80kg Pysäyttämällä (kevyttä)

Nyt on sitte tääki alotettu. Voi olla että teen tuon penkin ja kyykyt samalla painolla 2 viikkoa.

Kaikenkaikkiaan hyvältä tuntu reenata, vaikka tuo flunssa vielä tuntuu!

Mutta ei aivan kauheaa voimatasojen tippumista havaittu.

Jatkossa pitää miettiä josko tuohon lisäis vielä pari sarjaa flyersiä rinnalle. Mutta sen näkee sitte kuinka tästä alkaa palautumaan.

Lisäkipinää treeneihin anto tää uus ohjelma.

Paino tasan 90kg

Jaa viesti

No niin.. Tuli taas vähän pitempi tauko, Perkele! Koko viikonloppu töissä ja maanantaina oli herätys klo 1.00 ja 15 tuntia yhtäsoittoa ja lähes syömättä töitä!

En juuri odottanu tältä treeniltä ihmeitä, painoki oli tippunu. Vaaka näytti 88,5kg.

Otimpa tuon 1. treenin uudestaan ku ny penkkiin kummiski panostetaan.

Penkki(Pysäytyksellä)

2 x 5 x 102,5kg, 7 x 102,5kg

Kyykky

2 x 5 x 100kg, 6 x 100kg

Leuanveto(omapaino)

10,9 ja 7

Lisäksi vähän hauiskääntöjä (scottpenkissä ja vielä vähän hammereita päälle)

Kapeapenkki

otin tän kevyesti eli 5 x 90kg ja 3 x 100kg (tämä pysäyttämällä)

Suhteellisen kevyttä oli vaikka levot ja syömiset ollu mitä sattuu, painoki oli tippunu!

Että eiköhän tästä ole matka ylöspäin ku saa päivärytmin normaaliksi!

Sain kummiski aikaa menemään 1,5t vaikka näyttää ettei tuossa ole paljoa tekemistä!

Jaa viesti

Alottelija kävi taas nolaamassa itsensä!

Pystypunnerrus

3 x 5 x 50kg, tekosyynä heikkoon esitykseen on että, eilinen penkki/kapeapenkki tuntu aikalailla olkapäissä!

Maastaveto( ristiote, pysäytys ja tangon "rullaus" alhaalla. ei remmejä)

5 x 60kg (ei saatana ku oli raskas)

5 x 80kg (ei helv....i tästä mitään tänään tuu!)

5 x 100kg ( ehdoton lepopäivä ennen maastavetoa tarvitaan)

5 x 120kg (jalat ihan muusina)

3 x 130kg (ei aivan mahdoton)

2 x 5 x 150kg + 7 x 150kg (tuntu että ois voinu vetää 10 mutta oisin ihan varmasti oksentanu!!)

vipunostoja 12 x 7kg, 8kg, 10kg, 2 x 12 x 12,5kg

Epäkkäitä muutama sarja

Paino edelleen 88,6kg. Vetojen jälkeen jalat ihan finaalissa. Nilkkoja ja jalkapöytiä alko särkeen!

Ei oikein ruoka imeydy ku pysyy paino noin alhaalla. Ilmeisesti selkärankareuma on aktiivitilassa.

Jaa viesti

Mulla toi pystypunnerrus ollut oikeastaan sellanen liike mitä ei ole voinut tehdä juurikaan ollenkaan vuoden 2013 jälkeen. 2012 mulla oli enkka joku 50kg x5 itellä ja se on enkka vieläkin. Se on se nykyään 30kg sääntö. Siitä kun on enempi niin jääpussi on kädessä seuraavat 3 päivää. Kokeilin joskus tänä vuona tehdä kloklov punnerrusta eli niskantakaa ja ihan max leveällä, sitä kesti paremmin.

Aika kipeitä noi sunkin treenit. Vanhalla sali kaverilla joskus toi selkäranka reuma ja välillä nosteli isoja romuja ja sitten välillä ei voinut ollenkaan treenata. Melkosta pelaamista se on tuonkin kanssa.:ei: En onnes ite sairasta kyseistä tautia. Mutta omat on rajotukseni mullakin. Sitä oppii treenaa kun kaikki ei ole kunnossa kropassa. Joutuu soveltaa ihan hitostin.

Tsemppiä treeneihin:tsemppiä:

Jaa viesti

Mulla toi pystypunnerrus ollut oikeastaan sellanen liike mitä ei ole voinut tehdä juurikaan ollenkaan vuoden 2013 jälkeen. 2012 mulla oli enkka joku 50kg x5 itellä ja se on enkka vieläkin. Se on se nykyään 30kg sääntö. Siitä kun on enempi niin jääpussi on kädessä seuraavat 3 päivää. Kokeilin joskus tänä vuona tehdä kloklov punnerrusta eli niskantakaa ja ihan max leveällä, sitä kesti paremmin.

Aika kipeitä noi sunkin treenit. Vanhalla sali kaverilla joskus toi selkäranka reuma ja välillä nosteli isoja romuja ja sitten välillä ei voinut ollenkaan treenata. Melkosta pelaamista se on tuonkin kanssa.:ei: En onnes ite sairasta kyseistä tautia. Mutta omat on rajotukseni mullakin. Sitä oppii treenaa kun kaikki ei ole kunnossa kropassa. Joutuu soveltaa ihan hitostin.

Tsemppiä treeneihin:tsemppiä:

Thanks!!! Kyllä joutuu välillä säveltään treenejä, mutta tähän on jo tottunu!

Jaa viesti

Perjantain pelleilyt...

Olipa hiljasta salilla ku cheekki kaupungissa...

Selästä on joku lihas jumissa. Töitten jälkeen makasin sohvalla jonkin aikaa, niin ei meinannu ylös päästä.

Painojen ottaminen telineistä hankalaa. Mutta ettepäin sano mummo lumessa....

Penkkiä taas vaihteeksi

samoilla mentiin ku viimeksi eli(stopilla)

2 x 5 x 102,5kg, 7 x 102,5kg

Tuntu nuo ekat vitoset raskaammilta ku viimeksi mutta tuo seiska tuli helposti!

Päälle vähän flyerssejä taljassa

Ylätaljakonetta muutama sarja (3 x 15)

lopuksi Kyykkyä ja taas samoilla mentiin eli

2 x 5 x 100kg, 7 x 100kg

tämä piti tehä varovasti ku pelotti että selkä kramppaa kesken sarjan.

Seuraavaan treeniin lisätään vähän painoja! Mutta huomenna treenataan käsiä!!

By the way paino oli 88,5kg

Jaa viesti