Jump to content

Rautarunnari

Sähkösopimus ja hintavertailu

Recommended Posts

yhden -kahden hengen kerrostaloasunnoissa noi sähkökulut eri firmojen välillä on aika olemattomat. (vuotuisissa hinnoissa).

Sammuttaa vaan valoja ja laitteita päältä pois niin siinä on säästö.

Omakotitaloasuminen onkin sitten oma hommansa.

Mulla oli itselläni pitkään fortum ja sähkönsiirtäjä oli tampereen sähkö. = kahesta paikasta tuli lasku.

Siirsin tampereen sähkölle molemmat niin tulee vaan yksi lasku. Turhaa säätöä muutamen euron takia.

Jaa viesti

Olen nyt seurannut tuntikohtaista hinnanmuodostusta ja selvä säästön paikka on.

Aamulla 6-10 sähkö kallista, sekä 16-19, joten puhelimet illalla latinkiin ja astianpesukone/pyykkikone tarpeen mukaan 20:00 jälkeen:smoke:

Saunominen kello 21:00 jälkeen

Sunnuntai edullista liki koko päivän.

Pieniä arjen säästöjä ja helppo seurata kulutuksen laskua, nyt oli jo laskua kWh/kk, kun hieman tarkennettu sähkön käyttöä

ja näillä lisä-aikataulusästöillä katsotaan mitä vuodessa säästyy. :mosh:

Jaa viesti

eilen tuli noin kello 22.00 Fortumilta tekstiviesti.

suurinpiirtein näin:

Hei, huomasimme että sähkösopimuksemme on päättymässä. Olet meille arvokas asiakas, haluaisimme että jatkaisit meillä.

Otamme sinuun lähiaikoina yhteyttä puhelimitse ja annamme kunnon tarjouksen jotta voimme jatkaa matkaa yhdessä.

Kokolailla jotenkin tollanen.

Ei ole vielä soinnu puhelin. 3,5 vuotta olin fortumilla.

22.2 astuu treen sähkölaitoksen sopimus voimaan. Siihen mennes niiden täytyy tarjota jotain.

Asiakkaan puolelta 2 viikon irtisanomisaika, irtisanomisen kerkee vielä perua.

Asiakkaan ei tarvi tehä mitään noissa perumisissa tms. sähkölaitokset tappelee keskenään asiakkaista ja hoitaa asiat.

Jaa viesti

Guest Vierailija
eilen tuli kello 22.00 Fortumilta tekstiviesti.

suurinpiirtein näin:

Hei, huomasimme että sähkösopimuksemme on päättymässä. Olet meille arvokas asiakas, haluaisimme että jatkaisit meillä.

Otamme sinuun lähiaikoina yhteyttä puhelimitse ja annamme kunnon tarjouksen jotta voimme jatkaa matkaa yhdessä.

Kokolailla jotenkin tollanen.

Ei ole vielä soinnu puhelin. 3,5 vuotta olin fortumilla.

22.2 alkaa treen sähkölaitoksen sopimus voimaan. Siihen mennes niiden täytyy tarjota jotain.

Kato netistä sähkösoppareiden hintoja..esim joku tämmön: https://www.kilpailuttaja.fi/palvelut/vertaa_ja_kilpailuta_kodin_sahkosopimus#773

Otat sieltä halvimman hinnan pv ja yösähkölle ja kun soittavat niin tarjoat ite niitä hintoja ja kerrot mikä firma sitä sinulle tarjoaa, siis mikäli tarjoavat sinulle kalliimpaa itse.

Näin tein ja säästin ihan vastaavassa keississä.

Jaa viesti

äh. pieni asunto ja sammutan aina sähköt ja laitteet jos en niitä käytä.

Sähkölasku ollu kolmelta kuukaudelta yleensä fortumilta noin 20e.

siihen päälle sitten treen sähkölaitokselta joku 15-20e siirtomaksu kolmelta kuukaudelta.

nyt jatkossa tulee yksi noin 40e lasku kolmen kuukauden välein.

Ei tuota summaa pysty enää millään mitenkään pienentää..

helpompi vaan ku yhestä paikasta tulee lasku.

Jaa viesti

Mulla yö/päivä sähkö ja yön hinta 4senttiä/Kwh ja päivä 5 senttiä/Kwh. 24kk sopimus .

Tuohon sit siirto hinnat päälle.

Vuodessa menee 17000kwh sähköä meidän taloudessa .

Meillä pelkän Tammikuun sähkölasku rapiat 400e kun sokkerilla 3kk laskut 40e :)

Jaa viesti

Nyt on Enverin laittaman linkin sähkön tuntihinnoista mukaan suurin piirtein pesukoneita j.n.e käytelty ja Sauna-Höpinät lauantai 20:00 jälkeen.

Tammikuun lasku ennen sähkön tarkkailua noin. 23 euroa.:(

Helmikuun lasku edullisempina aikoina käytelty noin. 12 euroa:mosh:

Säästö on huima, vaikka toki tammikuussa oli kallista sähköä, mutta oli helmikuussakin hinnakasta joillakin tunneilla.

Ajoitus vaan helmikuussa tarkempaa.:cool:

Jaa viesti

Mulla maaliskuun sähkölasku about 200-220e. Sisältää lämmitys+käyttö. Sähköä meni maaliskuussa 1900kwh .

Minun vuosikulutus noin 800 kwh

fortumin palkkien mukaan. Siinä on toki viikonloppusin monesti jääkaapit kiinni ku olen lahessa.

Aina valot pois heti jos ei tarvi jne.

Jaa viesti

Sähkölasku viime vuonna 1.1.-31.3.2015, kulutus 1055 kwh. Siirtomaksuineen 149,95

Sähkölasku tänä vuonna 1.1.-31.3.2016, kulutus 864kwh. Siirtomaksuineen 106,05

Hyöty: 43,90, joka vuositasolla tekee -175,60 euroa

Toimet siis: pörssisähkö ja sähkön käytön ajoittaminen edullisimpiin aikoihin, esim. pesukoneet/uuni

Lisäksi on huomioitava, että sähkön hinta halpenee koko ajan kesää kohden mentäessä.

Jaa viesti

Nordic green ei ole lähettänyt uutta sähkölaskua, vaikka piti tulla kuukauden välein. :vastis:

Tässäkö se kipukohta sitten on, että laskua ei tule, vaan sitten joku perintäkirje :palikka:

Saa nähdä, pistin viestiä menemään, että missä sähkölasku viipyy. :mässy:

Jaa viesti

Jos teillä vitun luusereilla olisi edes sen verran munaa että lähtisitte kaduille miekkariin niin olisitte kovia.

Muuten te olette vain tavallisia naapurin poikia jotka pumppaavat sitä olematonta hauista ja kiroilette kun ei saa bildee.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/265986-hurjasta-sahkolaskusta-nousi-jo-alakka-nyt-tuli-karu-ennuste-suomalaisille-hinta-vain?fbclid=IwAR0QjbOrnG_wLCvA_rqgOnMbQBdfxdmcUXX1NoyQMEXR5V0sGofDZFBI8_E#.W__wolYhAs5.facebook

Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Jaa viesti