Jump to content

Guest Vierailija

Tartteeko ojentajia treenata erikseen?

Recommended Posts

Guest Vierailija

Riittääkö pelkät punnerusliikkeet, mielipiteitä?

 

Terveisin: päivittäin vieraileva

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Vierailija

Johtuu punerusliikeiden määrästä, mitä puneruslikeitä tulee , treeni tavoitteista. Mutta päältä puolin nopeasti sanottuna , ojentajia tarvii reenata !

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pelkillä punnerukisilla ei kovinkaan kummoista rasitusta saa ojentajan pitkälle päälle.


Shakes are for fakes, eat steaks -Stan Efferding

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä tarvitsee. Mutta ei sen treenin tarvitse olla mikään tunnin reeni. Kun saa tekniikan kuntoon ja tietää millä painoilla tekee niin lyhyehkökin treeni on tehokas. Aika pitkälle tekniikkalaji toi ojentajien reenaus.

 

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla


Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Monijakosella treenatessa tarvii treenata käsiä.

 

Yksjakosella punnerrusliikkeet riittää - otteita vaihdellen toki ja massaliikeitäkin voi/pitää tehdä hiukka vaihdellen treenistä treeniin.

 

Mielestäni yksjakosella kasvaa kädet nopeiten - koska sillä (kolme treeniä viikkoon) tyylillä pystyy syömään enempi laaturuoastakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä punnerrukset menee aikalailla täysin sisempään päähän eikä isoja ojentajia pelkästään niillä tehdä. Toki jos haluaa vaan esim penkkitulosta paremmaks ni turha niitä on rasittaa erikseen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Vierailija
Jos haluaa paksut ja lihaksikkaat hanskat niin täytyy tehdä ojentajia ja kukapa ei niitä haluaisi :Bisley:

 

Täytyy tehdä isoilla painoilla raskaasti ja täytyy tehdä pitkää sarjaa pienillä painoilla. Mieluusti ojentajat ja hauikset samalla kertaa vuorotahtiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä penkkitulos on paljon kiinni ojentajista. Jos ei sieltä potkua löydy niin turha kuvitella rikkovansa penkkienkkaa ihan heti.


Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä tarvii treenata erikseen. Toki noilla yksijakoisilla ei varmaan sillai tartte mutta monijakoisilla kyllä ainakin. Ja kyllä toi penkkitulos on kiinni paljon ojentajista, itte oon tehny aina penkkiä liiankin leveällä otteella ja se on nyt sitten kostautunut että rinnalta lähtee helvetin hyvin aina mutta sitten kun ojentajat tulee peliin alkaa tökkäämään, ranskista, skull crusheria smithissä ja pushdownia oon nyt tehnyt apuliikkeinä. Yks päivä viikossa leveällä penkkiä ja käsipäivänä kapealla, ero on liian iso. Viime viikolla meni leveällä 145x4x5 ja sitten kapealla 120x4x6. Omapaino 86kg. Mitkäs ojentajaliikkeet porukoitten mielestä täällä parhaita/mieluisimpia tehdä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse sanoisin että jos penkkaa luonnostaa suht kapeella, ja tekee tangolla pystypunneruksia usein niin ei tarvi välttämättä ojentajia hirveesti reenata.

 

Noin se menee - kapeaa dippiä myös mukaan tottakai täydellä liikeradalla.

Esim omalla kohdalla ranskalaiset ja taljaliikkeet ei hirveesti toimineet lihaskasvun ja voiman suhteen.

Aina käsivoimat ja lihaskoko kasvaneet nopeitten kun jätin nuo eristävät tekemättä = moninivelliikeisiin kaikki paukut ja ruoakailu puolella laaturuokaa isoja kaloreita samaan aikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Jormatar
Ranskalainen punnerrus number 1, pushdown eri otteilla, dippi laite ...

 

Muuten samat paitsi dippi omalla painolla + lisäpainot sekä kapea pena. Näillä saa muhkut ojentajat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kato meillä on potentiaalinen jäsen foorumille täällä :D

 

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla


Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarvihtee reenata ja paras Ojentajaliike on ehottomasti JM Press eric spoto tyylillä! itellä turpos käet ja voimat melkosesti parissa kuukaudessa! hyvänä kakkosena tulee push downit taljassa ylätaljassa ja kuminauhoilla!

 


"Enemmän Treeniä, vähemmän puhetta!"

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Vierailija

Toi liike tricepsille on tappaja, jos tolla ei saa voimaa ja kokoa, voi heittää hyvästit isoille ja paksuille käsivarsille

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noi ranskalaiset kannattaa unohtaa kokonaan, ainakin raskailla painoilla. Mä sain molemmat kyynärpäät joskus sökös niitten takia ja siihen loppu ojentajiin kohdistuva treeni lähes kokonaan paris vuodes. Ei ole vieläkään kunnossa toi oikea kyynärpää vaikka yli 2 vuotta aikaa kun se meni.

 

Mä olen penkannut max leveällä otteella koko vuoden. Eikä oikeastaan ole kyennyt treenaa ojentajia erikseen. Nyt olen alkanut kyllä tekee push down tyyppisiä taljassa, enempi kuntouttavalla vastuksella. Satunaisesti dippejä, mutta nekin enempi leveällä.

 

Olen silti kyennyt kehittymään penkissä yllättävän hyvin tänä vuona lähes kokonaan ilman erillistä ojentaja treeniä ja penkissä menee lähes aina max leveällä otteella. Pakko myöntää että ojentajat on jäljessä kun mä otan stopeilla penkistä suunilleen saman määrän malmia kun ilman stoppeja.

 

Voisin sanoa että ei tarvii välttämättä treenata. Penkki tulosta voi kasvattaa ihan penkillä. Mutta onhan toi penkki mulla ollut murheen kryyni pitkään. Vuona 2012 kun käsi oli vielä kunnossa nousi 105kg maximit, silloin oli vielä erillisiä ojentajia mukana. vuona 2013 ensimäisii käsi ongelmii 100kg penkki kuntoon pääsin. vuona 2014 meni totaalisesti toi hanska oli 3kk täys huilia, lähettiin ihan pohjalta hakee taas suunilleen 80kg max kunnosta pääsin on off treenillä 95kg penkki kuntoon. Tänä vuona aloitin niin penkki kunto oli joku 95kg ja nyt parhaimillaan otin 115kg stopilla. Käsi ei edeleenkään ole kunnossa mutta kunhan muistan treenata noi kyynärpäät vastus kuminauhalla 3-4x viikossa niin olen taas kyennyt erillisiin ojentaja treeneihin. Saa sitten nähdä voisko 120kg penkki kunnon saavuttaa jos kykenis enempi ojennus treeniä tekee.:hmm:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä niitä hyvä on treenata. Kapea penkki, kapea vinopenkki, kapea lankkupenkki, JM press ja kapea lattiapunnerrus isoista liikkeistä ja eristävistä esim. erilaiset taljassa suoritetut ojennukset ja painallukset, ranskalaiset ja kallonmurskaajat käsipainoilla, tangolla jne.

 

Noista etsit ne mitkä itselle parhaiten sopii ja kehität itseäsi niissä. Itselle esim. mitkään ranskalaiset punnerrukset, kallonmurskaajat ja JM press ei sovi millään tapaa kyynärpäiden takia. Kapean penkin eri variaatiot ja punppihomoilu taljassa ja

toimii itselle helvetin hyvin.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tarvihtee reenata ja paras Ojentajaliike on ehottomasti JM Press eric spoto tyylillä! itellä turpos käet ja voimat melkosesti parissa kuukaudessa! hyvänä kakkosena tulee push downit taljassa ylätaljassa ja kuminauhoilla!

 

 

Ehdottomasti paras liike ojentajille....vielä kun tekee taljassa tuon jälkeen ojentajat niin kasvu on taattu.


Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää on kyllä mielenkiintoinen juttu - vähän niinkuin älykkyystesti.

Mielestäni jos haluaa kädet mahdollisimman nopeeseen kasvuun = yli 3cm lisää mittaa tai vielä paljon enempi,

niin käsiä ei kantsi joka vuosi eristävillä treenata ollenkaan.

 

1-3cm niillä eristävillä saa sitten nopsasti mittaa, ku on muutenkin ruhossa paljon uutta lihasmassaa.

 

Jos taas haluaa isommat kädet suhteessa muuhun kroppaan, ni syntholi on koon suhtein se tehokkain tapa - voimaa se ei lisää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...