Jump to content

soccerman

Kyykyn totaalinen korvaus jalkaprässillä

Recommended Posts

No sittenpä ei ole p4ska alkuunkaan. Ne joilla on polvi paskaa ei edes kävele kuin ontuen korkeintaan.

Kehittynyt punttisonni

Jaa viesti

Kehonrakennusta harrastavien ei kannata tehdä syvempiä kuin 90 asteen kulmassa reidet ja nilkat,nimittäin vanhana sitten huomaatte jos teette tosi syviä ass to graas kyykkyjä.

UGH......

Syväkyykkyä hehkutetaan aivan suotta. Joillekin se sopii kuin kuin rukkanen käteen, mutta monet hakkaavat vain päätänsä seinään (sama juttu syvien jalkaprässien kanssa).

Tip: Death to Super Deep Squats

Parallel is better for strength, power, and pain-free gains. Here's why.

https://www.t-nation.com/training/tip-death-to-super-deep-squats

Jaa viesti

Paralleliin kyykkäämällä saa varmasti enemmän voimaa, mutta kyllä siinä myös kohdistuu enemmän polveen painetta. Tai mistä mä nyt kaikkien kohdalta tiedän, mutta ainakin omalla kohdalla on näin. Nimimerkillä vuosien jälkeen voimatasojen takia teen noitakin ja kyllä saa varovainen polvien kans olla.

Jaa viesti

Paralleliin kyykkäämällä saa varmasti enemmän voimaa...

...ja lihaksia, varsinkin kun tekee pidempiä (10-20 toistoa) kyykkysarjoja. Olen joskus pistännyt kundit niitä tekemään: kuukauden päästä ei mahtunut vanhat farkut enää jalkaan. Itse olen myös parantanut polveni paralleelikyykyllä, kun olin ensin hajoittanut ne syväkyykyillä.

Jaa viesti

Edelleen tiedossa on se että syväkyykyssä polvi on suojassa jos liikkuvuus sen sallii. Sen sijaan suunnan vaihto 90 asteen kulmassa ei niin nannaa tee polvelle. Syväkyykky sen sijaan on lantion alueelle rassaavat.

Kehittynyt punttisonni

Jaa viesti

...ja lihaksia, varsinkin kun tekee pidempiä (10-20 toistoa) kyykkysarjoja. Olen joskus pistännyt kundit niitä tekemään: kuukauden päästä ei mahtunut vanhat farkut enää jalkaan. Itse olen myös parantanut polveni paralleelikyykyllä, kun olin ensin hajoittanut ne syväkyykyillä.

No mä vihaan pitkiä kyykkkysarjoja. Pari 20 toiston maksimisarjaa riitti siihen, että ennemmin tikkujalat jos se tosta jää kiinni. Mutta syväkyykky on mun välityksille täysin luonnollinen. Pääsen siihen helposti eikä kinnaa mistään. Nyt kun teen etukyykyssä 1-3s stoppikyykkyjä 80-90 asteen kulmaan voimaa hakiessa, niin kyllä sen paineen polvessa oikein tuntee. Tosi varovainen saa olla. Toki jos alkaa vihloa, niin ne loppuu heti siihen. Polvilämppärit laitan jo kotona jalkaan, teen reiden loitonnusta yms alkuun kans. Mullahan joskus toinen polvi turpos niin, että nousi kuume (jaoin samaan aikaan kesätyönä vielä lehtiä) ja tk oli sitä mieltä että leikataan. En suostunut, kun mitään varmuuttq ollut että mikä siellä on vikana. Meni saikulla sitten ohi. Vuosia myöhemmin polvi vielä kuvattiin. Ei rakenteellista vikaa. Oon itte ajatellu että oli vaan suhteessa heikot takareidet.

Mutta yksilöllisiä juttujahan nämä on. Oon vähän koettanu luopua siitä syväkyykky on ainoa kyykky ajatusmaailmasta. Esim tyttöystävä ei pääse syväkyykkyyn tanko selässä, jotenkin ei kontrolli riitä. Omalla painolla kyllä pääsee.

Veditkö muuten pompulla noita syväkyykkyjä vai stopilla silloin kun itsesi hajotit?

Jaa viesti

No en vetänyt varsinaisesti pompulla tai stopilla. Menin vaan alas ja nousin siitä ylös. Syvykyyssä ongelmana on selkä, kun taas syvässä etukyykyssä oli polvet, selkä ja ranteet. Asento oli siis äärimmäisen väkinäinen. Ne ongelmat tuli yleensä kumulatiivisesti, pikku hiljaa, kunnes jouduin useaksi viikoksi lopettamaan jalkatereenit kokonaan. Hommaa on kokeiltu muutaman kerran ja aina sama lopputulos. Olen kuitenkin joskus tehnyt kyykkyä ilman ongelmia omalla muukavuusalueellani, jossa en mieti kyykyn syvyyttä, vaan menen niin alas kun tuntuu mukavalta - ehkä vaakatasoon tai vähän allekin, niin että selkä ei pyöristy eikä paineet katoa keskivartalosta. Ns. hissauskyykky tangolla tai hackissa on myös hyvä vaihtoehto lihaksille ja polville.

Jaa viesti

Oikeesti tyhmä tehdä liikkeitä johon liikkuvuus ei riitä taikka joutuu opettelemaan.

Näitä paikan rikkojia kyykyn lisäks paljon muitakin johon päästään vaan raskailla painoilla.

Paljon fiksumpaa treenata oman liikkuvuuden mukaan.

Tom platz tais höpistä että vie pari vuotta oppia kyykkäämään.

Kaveri joka 150cm ja rakenne sopii kyykkyyn ni vielä joutui siihen treenaamaan.

Sitä voi miettiä miten väärärakenteiset.

Kaikki nää liikkeetkin on vaan 40v vanhoja. Miks ihmeessä tehdä niitä.

Ja kyllä. Ehkä otin ehkä en, mitä väliä sen.

Jaa viesti

En käytä prässiäkään. Trap bar, hack ja räkkivetoja vähän kokeillu. Vanha ei jaksa ruotoa alkaa kiusaamaan liikaa. Kai noillakin jotain edistystä tulee, mutta eipä tässä tavoitteetkaan ole kummoisia. Penkkiä ne baarisssa kysyy kuitenkin.

Jaa viesti

Hack, smith-kyykky tai sissy-kyykky smithissä, kyykkykoneet aivan mahtavia reisilihaksen kasvulle.

Totta,kyllä noilla saa reidet kasvamaan paremmin kuin kyykyllä

Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Jaa viesti

Sillä ei ole vitunkaan väliä millä se mekaaninen rasitus sinne reisiin saadaan, kunhan se saadaan. Käytännössä ainoa reisiliike joka olisi "ylitse muiden" olisi kaikkia etureiden lohkoja yhtäläisesti rasittava liike, mutta tällaista ei valitettavasti ole olemassa. Erilaiset variaatiot kyykyissä teki sen sitten vapaalla, smithissä tai hackissa, prässit toimivat aivan yhtä hyvin.

Jaa viesti

Hack, smith-kyykky tai sissy-kyykky smithissä, kyykkykoneet aivan mahtavia reisilihaksen kasvulle.

Hitto kun meidän paikallinen sali ei tuollaista kyykkykonetta hankkinut, super-squat vai mitä ne on? Kerran reissussa kokeilin ja tuntu tosi hyvältä, jopa eukkokin tykkäs kokeilusta, vaikka ei edes salilla käy kun on luonnostaan vahva ja pysyn tossun alla anyway. Belt squat vois olla aika kova kanssa, ei tarttis olla mitään hartioiden päällä ruotoa rasittamassa, sen kun vaan treenais jalkoja.

Jaa viesti

Hitto kun meidän paikallinen sali ei tuollaista kyykkykonetta hankkinut, super-squat vai mitä ne on? Kerran reissussa kokeilin ja tuntu tosi hyvältä, jopa eukkokin tykkäs kokeilusta, vaikka ei edes salilla käy kun on luonnostaan vahva ja pysyn tossun alla anyway. Belt squat vois olla aika kova kanssa, ei tarttis olla mitään hartioiden päällä ruotoa rasittamassa, sen kun vaan treenais jalkoja.

Jos ruodon rasitus on ongelma, väsytä etureidet ennen kyykkyä tai prässiä reidenojennuksilla.

Jaa viesti

Jos ruodon rasitus on ongelma, väsytä etureidet ennen kyykkyä tai prässiä reidenojennuksilla.

Mihin tuo reidenojennuskone muuten noin VOIMApuolella vaikuttaa? Mua ei niin lihasten kasvatus kiinnosta kun en ole komea kuitenkaan. Et saako tollasesta reidenojennuskoneen veivaamisesta etua maastavetoon tai trap bar tulokseen?

Jaa viesti

Mihin tuo reidenojennuskone muuten noin VOIMApuolella vaikuttaa? Mua ei niin lihasten kasvatus kiinnosta kun en ole komea kuitenkaan. Et saako tollasesta reidenojennuskoneen veivaamisesta etua maastavetoon tai trap bar tulokseen?

On kyllä vahva kutina että ainoot tavat tehdä lisää vedon tulokseen on veto ja sen eri variaatiot.

Jaa viesti

On kyllä vahva kutina että ainoot tavat tehdä lisää vedon tulokseen on veto ja sen eri variaatiot.

Toissapäivänä otin videoo omasta trap-bar mavesta, LUULIN että että ihan ok perseellä sen alotan, mut hirveeetä paskaa se oli kattella, jännitys varmaan eka perseelle, mut sit se kippaa jotenkin eteenpäin ja yläselkäkin vähän droppaa ja vasta sitten alkaa tanko liikkumaan.

Täytyy pistää painoja alaspäin ja tekniikka tarkkailuun. Hackia kyl teen sillä tyylilä et tuntuu joka puolella, mut sarjapainot x8 on alle puolet trap bar maksimista.

Jalkoja/persettä täytys vahvistaa, vois tommonen kyykkykone olla ihan hyvä vaihtelu, mut mitäpä noista kun ei oo.

Jaa viesti

Paljon yleensä hack kone painaa ilman painoja?? Olisko 30kg aika optimi? Mietityyttää vaan kun en ole ajatellut kub tehnyt kyykkyä olen lisäbyt byt hack kyykkyyn 150kg pkus kone paino eli paljo hack tuo lisää?? Vasta aloittelija salilla

Jaa viesti