Jump to content

soccerman

Kyykyn totaalinen korvaus jalkaprässillä

Recommended Posts

Nyt tehnyt 2 viikon ajan jalkaprässiä 3 kertaa viikossa. Eri kulmissa ja asennoissa.

 

Kyykyn lopetin, selkä ei sitä enää kestä. (tokin tangolla tai kympit päässä voi kyykätä)

 

 

Minulla on alaselkä ollu paskana yli 10 vuotta, 2003 sen loukkasin.

Joka kerta saa olla sen kanssa tarkkana jos kyykkää. Viimeksi oli 2 kk sitten 3 viikkoa alaselkä niin rikki että ei pystynyt juuri kävelee, ei ole sen arvosta riskeerata sitä kyykyllä.

 

Näkeekö joku jotain ongelmaa tuossa että tekee vaan jalkaprässiä?

 

Ainakin tuntuu nyt että yhtä hyvin menny treeni perille ku kyykätessäkin.

 

 

 

jalkaprassi_orig.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen myös siirtynyt jalkatreenissä prässin käyttöön, sekä lisänä muut jalkalaitteet.

 

Kyykkääminen epämiellyttävää tangon asennon takia ja siksi prässi. En saa tankoa hyvin taakse ja etukyykky ei kiinnosta.

 

Itse koen Prässin hyväksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä tosiaan 2003 nuorena poikana kesällä tein kotona dippejä lisäpianojen kanssa tuolien välissä selkä kaarella. niks naks meni.

 

Siitä lähtien selkä pamahtanut pahasti 1-3 kertaa vuodessa. Juurikin kyykätessä, ihan sama paljo painoa. Jos vähänkin huonosti lämmitellyt tai liikerata menee vituiksi niin poks, vanha vamma aktivoituu. Meidän salilla nyt pirun hyvä prässi johon saa levyä hitosti kiinni. Siinä ei selkä mene.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jalkaprässi + hack-kyykky saa jo kovat setit aikaan.


A small bird will drop frozen dead from a bough

without ever having felt sorry for itself.

I am the master of my fate. I am the captain of my soul.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Make72

Mielenkiintoinen ketju siinä mielessä että itse vähensin kyykyn tekemistä viime syksynä, eli teen sitä enää vain supersarjojen kakkosliikkeenä silloin tällöin.

Itselläni on selän välilevynpullistuma, joka on vaivannut jo yli kaksikymmentä vuotta.

Kyykkäämistä olen (yrittänyt) tehnyt aina aikaisemmin koska "sillä ne jalat kasvaa", noh itselläni näin ei ole käynyt, koska kyykkäämisen kanssa pitää kokoajan varoa niin pirusti, ettei satu, niin eihän sitä voi sen takia kunnolla kyykätä.

Nyt kun olen jättänyt kyykyn ihan minimiin, ja muutenkin vedän jaloille pitkää hapottavaa sarjaa, niin ne pirulaiset ovat jopa ruvenneet kasvamaan.

 

Ja varsinaiseen kysymykseen, niin vaihtele liikkeitä reilusti, samoin kuin sarjojen pituuksia, taukoja, yms, että saat aina uutta ärsykettä koiville.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pystytkö esim. hack kyykkyä laitteessa tai smithissä tekemään?

 

Jos pystyt prässiä tekemään ilman ongelmia, voit ihan hyvin pitää sitä pääliikkeenä jalkatreeneissä. Jos tavoitteena on pelkästään lihaskasvu niin kokeilla esim. etureisien etukäteisväsytystä reidenojennuksilla. Hankaat lihakset siis eristävällä liikkeellä ihan piippuun ja siihen päälle voit hyvin tehdä esim. kyykkyä kympit päissä jos se onnistuu ilman kipuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se riippuu mitä treeniltä haluaa. Jos haluaa isoksi vahvaksi niin pitää tehdä kyykkyä, mavea ja rinnallevetoa, siis juuri niitä vittumaisimpia liikeitä, joissa ei saa mitään ilmatteeksi. Olen joskus kokeillut jalkaprässiä ihan treenatakkin, mutta ei ole kyllä ainakaan kyykkyyn mitään antanut, ei sitten mitään ja jalat kasvaa kyykyllä paljon paremmin. Eilen jalkatereenissä en muuta tehnyt kuin kyykkyä 1½h. Kyykkyä vuorottelen smitissä, box ja normikyykky ja ei ikinä mitään niiauksia vaan täyssyviä liikkeitä.


No, I'm not on steroids...but thanks for asking!

"Lifetime natural"

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Make72
Se riippuu mitä treeniltä haluaa. Jos haluaa isoksi vahvaksi niin pitää tehdä kyykkyä, mavea ja rinnallevetoa, siis juuri niitä vittumaisimpia liikeitä, joissa ei saa mitään ilmatteeksi. Olen joskus kokeillut jalkaprässiä ihan treenatakkin, mutta ei ole kyllä ainakaan kyykkyyn mitään antanut, ei sitten mitään ja jalat kasvaa kyykyllä paljon paremmin. Eilen jalkatereenissä en muuta tehnyt kuin kyykkyä 1½h. Kyykkyä vuorottelen smitissä, box ja normikyykky ja ei ikinä mitään niiauksia vaan täyssyviä liikkeitä.

 

 

Ilman noita voi kyllä kasvaa isoksi, vahvasta en tiedä, mutta se ei ehkä ole kaikkien tavoite.

Tässä ketjussa oli/on kyse nimeenomaan siitä että kun ON selkävamma, jolloin ei voi kyykkyä treenata,

niin silloin sitä on turha tulla pätemään kyykyllä ja sen tarpeellisuudella.

Mikään liike ei ole korvaamaton, mutta jos ei ole vammoja, niin silloin tietenkin kannattaa käyttää niitä oletettavasti tehokkaimpia liikkeitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Se riippuu mitä treeniltä haluaa. Jos haluaa isoksi vahvaksi niin pitää tehdä kyykkyä, mavea ja rinnallevetoa, siis juuri niitä vittumaisimpia liikeitä, joissa ei saa mitään ilmatteeksi. Olen joskus kokeillut jalkaprässiä ihan treenatakkin, mutta ei ole kyllä ainakaan kyykkyyn mitään antanut, ei sitten mitään ja jalat kasvaa kyykyllä paljon paremmin. Eilen jalkatereenissä en muuta tehnyt kuin kyykkyä 1½h. Kyykkyä vuorottelen smitissä, box ja normikyykky ja ei ikinä mitään niiauksia vaan täyssyviä liikkeitä.

 

+1

 

 

 

Toki jos on jalat amputoitu, niin sitten ei voi välttämättä kyykätä.

 

Lihaksiin saa varmasti kokoa pumppailemalla esim ojennuksia ja prässiä, käytännöllistä raakaa voimaa kun haetaan, on kyllä kyykky aika must.


“Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general.”

Mark Rippetoe

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt tuntuu aika moni kehonrakentaja kasvattavan frikkejä reisiä ilman vapaita kyykkyjä. Onko geenit sitten suotuisat alakropan kasvattamiseen? Jos on, niin sitten ei tarvita kyykkyjä välttämättä edes naturaalina.

 

Kuvan prässi näyttää kyllä melkoselta lelulta. Prässeissä on helvetisti eroa. Toiset menee "polville" ja toisilla saa sitten lihakselle loistavan tuntuman. Riippuu omista välityksistä helvetisti.

 

Minä tekisin prässissä eri pituisia toistoja eri kerroilla ja muuttaisin jalka-asentoja. Prässi 3 kertaa viikossa voi olla pahasta polville pidemmässä juoksussa. Toistot 6-8, 10-15, 20-50RP. Tässä punnitaan onko mies vai mikki hiiri. Rest pausella saa tehtyä reidet niin loppuun että itku tulee. Porukka kun jättää sinne varastoon liikaa aina toistoja ja ei uskalleta tehdä sitä kovaa treeniä mitä ne vaatii kasvaakseen. Myös kikkailua sarjojen välisillä palautuksilla kannattaa kokeilla volyymijumpassa.

 

Soccerina etsisin kaupungin parhaan salin missä paljon erilaisia vipuvarsi ym koneita reisille, jossa mahdollisuus tuhota reidet maksimaalisesti. Siinä vaiheessa kun uskaltaa treenata reisiä bodaus menttaaliteetillä, niin reisien kasvu voi alkaa. Voimahömpötykset voimailijoille.

 

Hack kyykky suht turvallinen selälle ja siinäkin pitkiä hapottavia sarjoja ylhäältä vajaana. Smith kyykky jalkaterät tangon edessä kts. Supermassa ja Hulkin treenivideolta tekniikka. Tuolla tyylillä moni selkävaivainen tekee ja kun kroppa menee selkä suorassa kutakuinkin ylös - alas niin liikkeen saa eristettyä reisille tehokkaasti selkää säästäen. Mm. Doggcrapissa widowmaker seteissä smithiä suositaan ja kyllä ne raportoi kehityksestä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Pystytkö esim. hack kyykkyä laitteessa tai smithissä tekemään?

 

Jos pystyt prässiä tekemään ilman ongelmia, voit ihan hyvin pitää sitä pääliikkeenä jalkatreeneissä. Jos tavoitteena on pelkästään lihaskasvu niin kokeilla esim. etureisien etukäteisväsytystä reidenojennuksilla. Hankaat lihakset siis eristävällä liikkeellä ihan piippuun ja siihen päälle voit hyvin tehdä esim. kyykkyä kympit päissä jos se onnistuu ilman kipuja.

 

 

hackia pystyy tekee, smittiä ei.

 

smitisssä toi selkä voi mennä kaarelle ja liikkua eteen ja taakse

 

kotipohjan smith kuva

 

MVI_5881.AVI_snapshot_00.33_2014.02.03_23.28.04.jpg

 

 

 

 

pahin on se jos on taakka selässä ja selkä pääsee liikkumaan eteen ja taakse...

hackissa ei pääse liikettä syntymään ainakaan jos tekee noin päin.

 

barbarian-jalkaprssi-hack-kyykky-pro-14_orig.jpg

 

 

 

on myös tollanen hackki, jossa ollaan toisinpäin, siinä selkä pääsee liikkumaan

 

utti_06122009.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Selkä otti taas itteensä juurikin kyykyssä. Taitaapi tosiaan jäädä täältäkin pois. Mielellään tekisi mutta onhan niitä hormonaalisen vasteen antajia vastaaviakin. Smith, hack, heilurit, askelkyykyt, vedot. Niistäkin testo.


Harrastukset: Musklen chat, reeni ja aggressiivinen säästäminen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mites hack kyykky smithissä eli ojennat jalkoja vaan enemmän eteen kuin normaalisti? Ite en normaalia hackia pysty tekemään, mutta smithissä se onnistuu. Myös normihackissa ns. "väärin päin" tehty kyykky on antanut helvetisti tuntumaa jalkoihin aika kokonaisvaltaisesti varsinkin jos pohjalauta on tarpeeksi leveä sumoasennolle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kyykky ei ole sen väärtiä, että selkä on vuodessa monta viikko paskana (niin että kävelykin työlästä).

 

Ne joilla ei ole alaselkäongelmia voi huoletta tehdä. Myöskään penkkaaminen ei kannata jos on olkapääongelmia.

 

 

saliporukka vähän jakaantuu noihin selkä ja olkapääongelmaisiin...sitten on vielä polvivammaiset siihen päälle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei tee Kotipohja enää tolla tyylillä ja toihan on perinteinen. Tässä uus tyyli kohdasta 14.00 alkaa.

 

 

Ja tässä Make ja Hulkki kohdasta 5.00 alkaen, kuten huomaat selkä pysyy suorana hyvin. " Vittu tää mikään naturaali oo.." :lol:

 

[video=youtube;DaN-YTrTZO0]

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Selkä otti taas itteensä juurikin kyykyssä. Taitaapi tosiaan jäädä täältäkin pois. Mielellään tekisi mutta onhan niitä hormonaalisen vasteen antajia vastaaviakin. Smith, hack, heilurit, askelkyykyt, vedot. Niistäkin testo.

 

Eikö nämä hormonaaliset vasteet oo kuopattu jo aikoja sitten? Wileniuski sano et yksi huonosti nukuttu yö tai stressiä ni siinä meni sun hormonaaliset vasteet jotka muutenkin on yksi vitsi naturaalille. Jengiä aivopestään edelleen. Sä teet kyykyn, penan ja maven tai et kehity!!!11 :ei:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
entäs muijien smith prässi, eli maahan makaamaan ja työnnetään tankoa jaloilla..ainakin olis tukeva selälle

 

1871_2.jpg

 

ajatus sokke tekemässä tuota :D:D hassunn näkönen liike

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
saliporukka vähän jakaantuu noihin selkä ja olkapääongelmaisiin...sitten on vielä polvivammaiset siihen päälle.

 

Minulla on nuo kaikki 3 ongelmaa. Silti treenaan kovaa, enkä valita.


blögäles:

 

https://pode.blogaaja.fi

kotisivut:

 

https://timo-poutiainen.webnode.fi

Kyseessä on ns. hybridiharjoittelu eli treenataan useampaa ominaisuutta samassa harjoituksessa tai saman viikon sisällä. - Juha Olli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minulla on nuo kaikki 3 ongelmaa. Silti treenaan kovaa, enkä valita.

 

Voi treenata kovaa, voi treenata fiksusti ja voi treenata fiksusti kovaa. Tulokset kertovat sitten mikä tie on valittu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
entäs muijien smith prässi, eli maahan makaamaan ja työnnetään tankoa jaloilla..ainakin olis tukeva selälle

 

1871_2.jpg

 

 

Naisilla näkyy mukavasti camel toe,kun tätä tekevät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...