Jump to content

rautanyrkki

Takareidet kasvuun

Recommended Posts

Mitkä on hyvii massaliikkeit takareisille ja kui niit tuli hinkkaa jotta niihi tuli biiffii?

Takareisihä on niinku jalkoje hauis, käsille kyl kukaa ei takuulla unoha habaa tehä, mut jalois se tuppaa kyl unohtuu 90% porukast sit

 

Tos supermassa näyttää miten komee takareisi on, jos sellase omistaa ja kui se tulis posedownis esille tuada

 

Beni neuvoi täs

 

Cutler näyttää mite hän teki takareinoo biffii

 

Heath kiskoo tällee reiskaa

 

Tos vielä massamonsu Ramy workouttii

 

Ja fasti sivuil hyvää dataa

http://www.fast.fi/2013/fast-tv-classics-22-ala-unohda-takareisia/

 

Bodylehes jotain faktoi

http://www.bodylehti.fi/?p=1055

 

Kui moni hinkkaa etureidet eripäivänä ku takareidet?


Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kasvuun ne saa varmaan parhaiten jalkakyykyllä.

 

 

 

Netissä ja lehissä on yksi asia mikä ei ole välttämättä ihan hyvä asia.

 

Aina hirveitä massamonstereita (pro ukkoja) ja heidän takareisiään kuvissa ja videoissa.

Sitten perään ohjeita miten saa samanmoiset. Ei niitä saa 99,9% salikävijöistä ikinä vaikka kuinka hinkkais.

 

Tottakai lehteen ja videoille pitää saada isot ukot, jotta saa näköä siihen. Mutta vääristää tavallisen saliharrastajan kokonaiskuvaa, varsinkin aloittelijan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Etykyykky ja normi kyykky saa ku etureidet kasvuu, takareisii ei juurikaa vaikutust, näkee esim noista kilpa fillaristeistä se

track-cyclist-legs.jpg

 

Näilkää ukoil ei sit oo takareisii nimekskää, mut eipä ne teekkää mitää takareisil, hidastas vaa polkemist ku ois hapottaa entisestää reisii


Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Make72

^Noilla ratapyöräilijöillä on kyllä hillittömät etureiskat.

 

Itsekin kun himassa reenaan, niin takareiskat on kyllä ongelmalliset saada kasvamaan.

Ainakaan itsellä (syvä)kyykky ei niitä hirveästi tunnu aktivoivan.

Koukistukset ovat kyykkyjen lisäksi lähes ainoat mitä on tullut tehtyä, ja onhan ne pahasti jäljessä.

Itsellekin kelpaisi vinkit miten niitä voisi vielä muuten kurittaa ilman koneita ja hienoja laitteita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä etureidet hermottuneet paremmin ja ottavat paremmin reeniä vastaan kuin takareidet, joten kyykyt yms. menee etureisille. Raskaat suorinjaloinmaastavedot ja koukistukset hyvällä kontrollilla laittaa takreidet huutamaan hoosiannaa. Kontrolli ja lihaksella työstäminen juuri tärkeä osa tuossa ainakin itsellä, riuhtomisella menee vain alaselkä tukkoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

itselläni on erittäin hyvin hermotuneet takareidet ja mietin onko omalla kohdallani tähän vaikuttanut se että juniori ikäisen pelasin jääkiekkoa maalissa ja maalivahdin perus asenossa takareidet jonkin asteisessa jännityksessä ovat

miten suuri vaikutus voi olla lapsuuden ja nuoruuden urheilu lajeilla lihaksen hermotukseen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Make72
Itsellä etureidet hermottuneet paremmin ja ottavat paremmin reeniä vastaan kuin takareidet, joten kyykyt yms. menee etureisille. Raskaat suorinjaloinmaastavedot ja koukistukset hyvällä kontrollilla laittaa takreidet huutamaan hoosiannaa. Kontrolli ja lihaksella työstäminen juuri tärkeä osa tuossa ainakin itsellä, riuhtomisella menee vain alaselkä tukkoon.

 

Itsellä on sekä etu että takareiskat erittäin huonosti kehittyvät, etureiskat on nyt saanut jonkinlaiseen kasvuun pitkillä (tuskaisilla :) ) kyykky sarjoilla ja kaikilla mhdollisilla variaatioilla. Takareiskat eivät kasva samalla metodilla, vaan ilmeisesti vaatisivat eri tyylin, mutta se on vaikeaa, kun ala-selkä vaivojen takia on vedot pois ohjelmasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

täälki forumil on paljo näit personal trainereit ja ihan kisaajia, mut kukaa ikinä neuvoi anna, ihme dikhedei:ei:

ehke joku paras liike vois olla jalkarpässi jalat nii kerkeel kelkas ku voi olla, sit sellast lyhyttä hinkkausta

toi suorijaloimave, mut selälle paske, toine hyväähuomenta liike mut vielä pahempi bäkille

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Sjmv

 

Juurikin näin,suorinjaloin mave,selän ojennus penkissä ja jalkojen koukistukset laitteessa,tuossa järjestyksessä.Tavan mave tai kyykky ei juurikaan takareiskoihin pure.


Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sjmv ehdottomasti oma suosikki, sillä saan parilla kovalla sarjalla takareiskat kipeeks. Sitten avustavia liikkeitä yleensä tulee tehtyä esim. koukistuksia yms.

Niin ja etureidet tulee treenattua aina eri päivänä, yleensä on jo niin loppu taka- tai etureisitreenistä ettei toisen osan treenaamisesta tule mitään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kyykky syvälle ja sjmv.

 

Syväkyykyllä mitää vaikutusta takareisii, näkeehä se jo noistaki olympiataso nostajista, etureidet on kovat mut takaa ei mitää

tumblr_ml86n5z2Cx1qdazono1_400.jpg

the_snatch_2.jpg

 

Oikeestaa vaan kehonrakentajil näkee massiivisii takareinoi, ei millää muulla urheilijoil

lee-priest-leg-intension-curls-hamstring-biceps-training-bodybuilding-dodybuilding-1024x414.jpg

 

Platz ehkä omaa luokkaa tuossakaa

aec71047ef00508809615ea7af61185d.jpg


Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipäs nyt lähdetä kärjistelee. Itse kyykkään vähän leveämmällä ja kyllä _itsellä_ takareidet aktivoituu siinä samalla aika paljon. Kyllähän noilla hilavitkuttimilla saa tuntumaa ja pumppia, mutta väitän silti, että kyykyn eri variaatiot puree sinne takareisiin paremmin (askelkyykyt, bulgarialaiset, leveät kyykyt syvälle). Tohon sekottelee vielä vedon eri variaatioita, niin ei siinä hirveästi metsään mennä.

 

Kai tässäkin on sama juttu, kuin muissakin lihasryhmissä, että se tietty lihasryhmä pitää myös osata aktivoida. Eihän joilla esimerkiksi penkki ota juuri yhtään rintaan, vaan rasitus karkaa etuolkapäille ja ojentajille, jos rintalihasten hermotus on huono.

 

Meitä on niin moneen junaan, että mitään yhtä ainoaa vastausta ei voi edes ollaa. Itse kuulun siihen ryhmään, joiden on vaikea saada tuntumaa takareisiin ja rintaan, mutta tähänkin on onneksi tullut muutos, kun on oikeasti panostanut asiaan (tarpeeksi pienet painot, pidemmät sarjat ja hidas negatiivinen vaihe).

 

Tein hetki sitten sumovetoa ja etureidet meni pumppiin, vaikka tein lyhyttä sarjaa. Ei sumoveto silti ole paras etureisiliike ;-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eipäs nyt lähdetä kärjistelee. Itse kyykkään vähän leveämmällä ja kyllä _itsellä_ takareidet aktivoituu siinä samalla aika paljon. Kyllähän noilla hilavitkuttimilla saa tuntumaa ja pumppia, mutta väitän silti, että kyykyn eri variaatiot puree sinne takareisiin paremmin (askelkyykyt, bulgarialaiset, leveät kyykyt syvälle). Tohon sekottelee vielä vedon eri variaatioita, niin ei siinä hirveästi metsään mennä.

 

Kai tässäkin on sama juttu, kuin muissakin lihasryhmissä, että se tietty lihasryhmä pitää myös osata aktivoida. Eihän joilla esimerkiksi penkki ota juuri yhtään rintaan, vaan rasitus karkaa etuolkapäille ja ojentajille, jos rintalihasten hermotus on huono.

 

Meitä on niin moneen junaan, että mitään yhtä ainoaa vastausta ei voi edes ollaa. Itse kuulun siihen ryhmään, joiden on vaikea saada tuntumaa takareisiin ja rintaan, mutta tähänkin on onneksi tullut muutos, kun on oikeasti panostanut asiaan (tarpeeksi pienet painot, pidemmät sarjat ja hidas negatiivinen vaihe).

 

Tein hetki sitten sumovetoa ja etureidet meni pumppiin, vaikka tein lyhyttä sarjaa. Ei sumoveto silti ole paras etureisiliike ;-)

 

Tuo kyl hyvin kirjoitettu,ei se pumppi tai joku älytön venyttäminen(rinta,takareisi liikkeissä) kasvata yhtään sen enempää,muuten voisi tehdä kotona pikkupunteilla,venytellä ja kaikki olisi isoja...:)Aika tapauskohtaista moni asia,esim eräs kovan luokan penkkimies samalta salilta ei juurikaan hauista tee ja iso on hapa silti jne jne...,mutta erästä voimailijaa lainatakseni:Ei muutan kun treenaa ja apu otetaan purkista...:lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie ite viime kesänä sain saatanan ikävän 6-viikkoo kestänneen issiaksen kun tein sjmv:tä ja vein vittu niin alas ku pysttyy...

Olen tullu siihen tulokseen, että miksi vitussa se liike pittää tehä ihan munaskuita myöten??

 

Yates tyylliin tehny nyt jokusen kerran ja toimmii paremminni ku se ääretön venytys, onko sekkään etes ennää sillä lihaksen liikeradala se liike kun tehhään kulli omassa suussa sitä liikettä??

Polven kohttaa riittää kun sen tangon laskkee...

Se on selälle jo sitten niiiiin paljon alle mukaavuus astteen ku se tehhää persesiltä pyörreenä tuohi liike ja venytettään oikkee alas....

 

[video=youtube;gtevN0SWp-o]


Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...