Jump to content

Lotionman

Penkkipunnerrus

Recommended Posts

Kertokaas jokanen minkälaisella ohjelmalla penttiä tulee tehtyä ja siinä edettyä?

 

Meitsi on tällanen itseoppinut nöösipoika näissä penkkijutuissa eli mistään en mitään tiedä, mutta itellä on tällä hetkellä sellanen systeemi, että kaks kertaa viikossa oteleveyksiä ja toistoalueita vaihdellen. Oteleveyksiä vaihtelen joskus treenissä sarjojen välillä, mut yleensä teen kapeammalla ja leveämmälle penkit eri päivinä. Koko ajan kuitenkin voima kehittyy tälläkin systeemillä. 3kk tätä on nyt vedetty.

 

Lotskun penaperiaatteet

 

-Pena 2 kertaa viikossa

-Sarjoja 2-5 per penatreeni

-Toistoja 1-20 per sarja.

 

-Yleisimmin käytetty toistoalue on kuitenkin 4-8 toiston hujakoilla. Joka neljäs/viides viikko olen tehnyt pitempää sarjaa (10-20 toistoa).

 

-Väliin kevyttä penatreeniä, jossa sarjoja ei vedetä piippuun, kuten normaalisti.

 

-Pakkotoistoja ja muita erikoistekniikoita en harrasta, kuin joskus speciaalitapauksissa, muuten kyllä sarjat tiukkoja eli viimeseen saakka vedellään (työnnellään).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä ei ole penassa juuri mitään ohjelmaa, vedän niinkuin tuntuu. Välillä raskaampia lyhyita ja välillä pitempiä sarjoja.

 

Itselle kaiken a ja o on se, että kohtuudella, eli ei liikaa sarjoja saman päivänä, eikä liikaa viikossa. Muuten hajoo paikat.

 

Samalla salilla kundeja, jotka saattaa vetää tunnin pelkää penaa putkeen ja sitte ihmetellään miksi ei sarjapainot nouse yli 90 kilon rolleyes.gif Penkki on raskas liike ja vaatii kunnon palautumisen, ennen seuraavaa kertaa. rolleyes.gif

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Penkkiä tulee tehtyä tällähetkellä ja loppuvuosi niin satasella kolme kertaa niin paljo ku menee. Toki hyväy lämmittelyt alkuun.

Ja yleensä tulee tehtyä ainakin kerran tai parikin kertaa ryssäohjelma vuoteen. Sillä saa haettua ykkös kuntoa kivasti. Sitte tulee tehtyä Pyrämidiä jotain parikuukautta just ennen ryssän alkua.

Eli jokseenki näin se menee:

N. 2-3kk pyramidiä,

Sit ryssäohjelma,

2-3kk Pitkiä toistoja isolla painolla,

2-3kk pyramidiä

ryssää taas.

Näin on tullu tahkottua ja mukavalta on tuntunu.

Pyramidi- ja toistojaksolla teen penkkiä yleensä kerta viikkoon, ja sit ryssällä tietysti kolme kertaa viikkoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Loppujen lopuksi penkkikin ihan oma liike ja ok. Tapoja sitä on treenata niin monta kuin on treenaajaakin. Pääasia, että pukkaillaan sitä tankoa vähäsen ylös alas.


En ole vastuussa ylläolevasta tekstistä.

 

-P.F.F.P-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä mieltä kundit on? Tuolla 24:llä pyörähdin ja siellä oli juttua siitä ku eräs herra ilmoitti tekevänsä penkkiä jalata penkillä, joku oli sitä mieltä, että se on ihan sama asia ku olis jalat maasssa. Mollas sen sittte.

Kunnon sotilaspenassahan jalat on ilmassa.

 

Tuossa on se älypään viestiketju, yleensä vinttaan nuo 24 keskustelut toisesta korvasta ulos samantien, mutta tää käy nyt tähän pena aiheeseen ihan mukavasti. http://keskustelu.suomi24.fi/node/8642352

 

Onko mielestänne sama asia vetää jalat penkillä ku jalat maassa?

 

 

Omasta mielestäni ei ole todellakaan sama asia vetää sarjoja jalat penkillä , kuin että ne olisivat maassa.

Tasapainon ja paremman tuen saa ehdottomasti kun jalat on maassa. Vaikee sanoa kilomääristä.

 

Kunnon sotilaspena on sitte paljon raskaampi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni penkki tulee tehdä jalat maassa rinta koholla, selkä pienellä kaarella se. punnerrus suuntautuu 'alaspäin'. Penkki on parhaimmillaan iso 'voimaliike'. Näin vaikka olisi vannoutunut kehari. Jalkojen nosto ilmaan tekee liikkeen huteraksi ja vaikeuttaa kunnon asennon saamista ja 'lahnapenkillä' rikkoo olkapäät. Ylärinnalle/olkapäille löytyy sitten omat liikkeensä IMO. (esim. vino/pystypunnerrus tanko/kp).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest

Teen penkkipunnerrusta levytangolla äärimmäisen harvoin, mielummin käsipainot tai kahvakuulat. Kyllä, kotisalin välineistöön on nyt hankittu kahvakuulatkin. happy0034.gif

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Vinopena kässäreillä oma suosikki. Yleensä rintareenissä teen silti alkuun tasapenan tangolla ja sen jälkeen vinopenan niilä kässäreillä.

teeppä joskus toisinpäin winking-smiley-17138.gif

ite hokasin, kun kerran pakon olosuhteista joutuin vaihtamaan vinopenan smitistä vapaaseen tankoon, että vapaalla tankolla tehtynä liike on milijuuna kertaa parempi ku smitissä tehtynä. vaikka alunperin karsastin ajatusta siitä ettö tekisin vinopenaa vapaalla tankolla...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
Vinopena kässäreillä oma suosikki. Yleensä rintareenissä teen silti alkuun tasapenan tangolla ja sen jälkeen vinopenan niilä kässäreillä.

 

Hulkki muuten tekee nykyään pelkästään käsipainoilla? 2.gif

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest

Toisilla vaan tuppaa olkapäät huutamaan Hoosiannaa ja siksi käsipainoilla homma pelittää siinä tilanteessa paremmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tangossakin voi sitä oteleveyttä vaihella ....ja mitä oon niitä sen kaveri vitioita kattonu ni se tekee penkin eri variaatiot voiman ostajien tyyliin eli käet kylesä kiinni ja näin ollen hää käyttää ojentajia RINTALIIKKEESSÄ aika paljon.....ja se ei taas reenaa sitä rintaa vaan ojentajia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...