Jump to content

UncleSamPatriot

UncleSamPatriot kuntouttavat treenit

Recommended Posts

Terve Muskleforumin väki, ajattelin että täällä olisi kiva pitää treenipäivä kirjaa ja vähän erilaisesta näkökulmasta eli kuntoutumisesta. Tässä on tarinaa mitä minulle sattui kopioituna pätkinä lehdistötiedotteestani (Tiedote jopa toimi sekä Englannin että Suomen kielellä, muutama juttu on tullut ja tulossa lisää.):

"Hyksin huippuneurologit ja psykiatrit plus lukemattomat muut lääkärit ovat minua tutkineet ja selvittäneet ja sairaudelleni ei ole mitään nimeä lääketieteellisessä kirjallisuudessa. Ei tiedetä mikä sen aiheuttaa joko tuntematon geeni tai jotakin raskauden aikana. Yleisnimityksellä sitä voisi kutsua keskushermostonkehityshäiriöksi ja koodina on:

"F83 Monimuotoiset kehityshäiriöt (näönvaraisen hahmottamisen, liiketoimintojen säätelyn, tarkkaavuuden säätelyn ja sekä itsehavainnoin- ja ja itsekontrollin kehitykselliset häiriöt. F95.2 Samanaikainen äänellinen ja motorinen monimuotoinen nykimishäiriö (Tourette)" Plus minulla on erilaisia epämuodostumia kasvoissa ja pääkallossa (Huulihalkio oli kohdussa.) ja muualla ja mikropenis, jonkinlainen mutaatio.

Se tekee tälläistä: Kouristuksia, huimausta, kipua, vapinaa, pakkoliikkeitä, lihaskireyksiä, pahoinvointia ja vähän kaikkea mahdollista mitä voi kuvitella. Kaikenlainen psyykkinen ja fyysinen rasitus pahentaa oireita. Elikkä keskushermosto käy niin ylikerroksilla eli kaikki mikä stimuloi sitä tekee oireita, jos vaikka innostuu voi alkaa kouristamaan, Tunteet, fyysinen ponnistukset, kaikki mahdollinen, jopa syöminen.

Olen erittäin kova nyrkkeily fani ja halusin että nyt ei anneta periksi ja rupesin treenaamaan oikein kunnolla. Minulla oli niin kovat kivut että pystyin vain koskettamaan säkkiä tai piste hanskaa ja sitten olin jo tuskissani, juomalasinkin kannattelusta sain kouristuksia. Kävelin jopa alle 1000 askelta päivässä. Rupesin askel askeleelta treenaamaan, jaksoin olla ehkä pystyssä 15 minuuttia kerralla pois sängystä kunnes huimauksen takia joutuu maata. Sitten hetki sängyssä ja taas ylös. Tässä video kehityksestäni:[video=youtube;u2Vv0Knlp-Y]

Nyt lyön hirvittäviä ydinkanuunoita jonka voimat nousevat kokoajan. Tässä video kuinka lyön 45 kilon säkkiä niin lujaa että se vääntyy kuin banaani ja pullistuu takapuolelta ulos:

Nykyään jaksan olla pystyssä jo yli 2 tuntia aamusta ja päivällä jopa yli tunnin putkeen ja 20-30 minuutin lepo sitten ja sitten takaisin ylös.

Treenaan Taichi Kung-Fua Xbox 360 pelikonsolin ja Kinect kameran avustuksella, nyrkkeilyä, kotiliikkeitä, fysioterapeutin kotiliikkeitä, pään kääntöjä ja kävelen jopa yli 10000 askelta päivässä!

Lääkäri sanoa että kuolen jos en nouse sängystä ja todellakin nousin!

Aloitin ihan suoristamalla käden kerran per käsi ja särkylääkkeitten voimalla. Nyt ei enää satu muut kuin täysiä lyönnit ja nekin koko ajan vähemmän. Verenpaine lääkkeestäkin olen päässyt eroon vaikka painoa on 135 kiloa kun vaan treenaa.

Olin kerran aikaisemminkin tälläisessä tilanteessa. Sairaus aktivoitu pahasti 2001 lokakuussa kesken nyrkkeilysäkin hakkauksen, minusta tuli petipotilas pikkuhiljaa, kunnes sain Orap (Erityislupa valmiste, äärimmäisen vahva.) lääkkeen 2003 toukokuussa kun ajateltiin että kaikki johtuu Touretesta (Tourette on vain pieni piirre sairaudessa.). Sillä rupesin paranemaan. En pysynyt enää syömäänkään kun muutuin siniseksi ja sydän hakkasi ruuasta ja röyhtäytti aivan kauheasti, kolme lusikkaa puuroa vaan kerralla. Orapilla lopulta kuntouduin niin että olin koko päiviä pystyssä, hakkasin säkkiä brutaalisti, pääsin video pelaamisen Hall of Fameen Nintendo peli ennätyksillä ja keräilykorttiin. Minusta tuli Youtube julkkis yli 14 miljoonallla katsomiskerralla ja yli 13 tuhannella tilaajalla.

http://www.youtube.com/user/UncleSamPatriot/about

Kävein muun muassa 107 kilon painossa 1.56 miljoonaa askelta 2010 31 päivässä 19.4-19.5 välisenä aikana joka oli kuntoliikunta liiton askel kampanjan suomen ennätys ja voitto, 4100 osanottajaa. http://www.digitoday.fi/viihde/2010/06/04/pelimiehen-kavelyurakka-tuli-hallusinaatioita/20108023/66

Sitten kunto romahti 2011 maaliskuussa treenatessa Flexi-Barilla. Orap lakkasi auttamasta ja rupesi kouristamaan (Minulle sanottiin että käytin sitä liian kauan.), se ajettiin alas 2012 ja olin yhteensä 10 viikkoa sairaalassa ja sain diagnoosin. Sen jälkeen on vaikka mitä lääkkeitä kokeiltu. Oma apu paras apu yhdistettynä lääkkeisiin. Nyt on taas kuntoutumisvaihde päällä!"

No niin noista lähtökohdista lähdetään, nyt ykköstavoitteena on saada niskalihakset rentoutumaan/lisää kestävyyttä niihin että voisi olla jopa koko päivän pystyssä. Aikoinaan vuodesta 2003 alkaen treenasin hulluna punttia, jopa 50 sarjaa tein kunnes vuonna 2005 sillä sain niskan kuntoon lopetin ja siirryin takaisin nyrkkeilyyn vuonna 2007 (Vedin Flexi-Bar treenejä ja kävelyjä 2005-2007 välillä.) kun rupesin saamaan kouristuksia ylirasituksesta ja fysiatri lääkäri sanoi että puntti ei oikein sovi minulle (Ei se nyrkkeilykään olisi kuulemma sopinut. :P). Nykyiset lääkärit suosittaa ihan nyrkkeilyä neurologit ja psykiatrit ja neuropsykologit ja muut jotka tutkivat tai hoitavat minua. Periaatteessa jos saa itsensä tarpeeksi hyvään kuntoon niin se fyysinen suorittaminen imee ne extra impulssit pois plus kunto mutta vaarana on ylirasittuminen. On se näyttänyt toimivan kun treenaa niin terveyden tila on huomattavasti paranunut moninkertaisesti!

Päivitykseihin tulee treenejä, tunnelmia ja muita seikkailuja, vähän päiväkirja tyyliin.

http://www.kolumbus.fi/luodes/FIN.html

"(1 John 5:12) Jolla Jumalan Poika on, hänellä on elämä; jolla ei Jumalan Poika ole, ei hänellä ole elämää."

Ota ikuinen elämä vastaan ilmaisena lahjana ja tunne Jumala ikuisesti!

Jaa viesti

Hyvä että paranemaan päin on menossa. Ota vaan päivä kerrallaan ja tee asioita mistä nautit. Hyvä että on tuollainen laji, kuten nyrkkeily mistä pidät.

Tsemppiä treeneihin :tsemppiä:

Jaa viesti

Ketkä on sun nyrkkeilyidoleita?

Tervetuloa treeni- ja muutakin päivyriä pitämään.

Olen katsellut sun monet videot.

Kannattaa varmaan sitä ylirasitusta välttää...

Se iskee salakavalasti terveeseenkin ihmiseen.

Tsempit :tsemppiä:

Vatasen massoihin.

Jaa viesti

Ketkä on sun nyrkkeilyidoleita?

Tervetuloa treeni- ja muutakin päivyriä pitämään.

Olen katsellut sun monet videot.

Kannattaa varmaan sitä ylirasitusta välttää...

Se iskee salakavalasti terveeseenkin ihmiseen.

Tsempit :tsemppiä:

Idoileita on tottakai Tony Viikinki Halme suunsoiton kruunaamaton mestari ja lyöntivoiman prinssi. Persoonana vetoava ja hauska. Nyrkkeilyllisesti Rocky Marciano (Kovin kunto ja tahto, plus kovin yksittäinen isku Suzie Q, paras lyöntivoima suhteutteuna massaan ja paras voimantuotto tekniikka, koko vartalo aina mukana.). George Foreman. (Kovin mätkiä, hakkasi ihmisiä kuin säkkiä ja ne lensi kuin heinäseipäät. Taidetta sen ja Joe Frazierin ensimmäinen kohtaaminen.) Mike Tyson (Paras yhdistelmä voimaa ja nopeutta, plus erinomaiset väistöt ja pään käyttö. Peek-a-boo/bob and weave. Humoristisen näköistä kun se takoo porukkaa pikakelauksella nurin.) Kiitos paljon videoiden katselemisesta, mitkä on sinun suosikkeja ja kiitos muutenkin! Tässä hauskimpia videoita kun Mike Tyson hakkaa Street Fighterin tahtiin:

"(1 John 5:12) Jolla Jumalan Poika on, hänellä on elämä; jolla ei Jumalan Poika ole, ei hänellä ole elämää."

Jaa viesti

Tsemppiä treeneihin! Isku videoita varmaan pukkaa sitten?

Kyllä pukkaa ja tarkoitus olisi lyödä monenlaista maalia ja kiitos!

Jaa viesti

4.8.2014. 11838 askelta. Näistä noin 1400 askelta ulkona kävelty, vastaa rasitukselta yli kilometrin kävelyä. Kaloreita poltettu 782kcal kävelemällä Wii Fit U Fit Meter askelmittarin mukaan: Taichi kello 1140. Tässä video aikaisemmasta Taichiista että miltä se näyttää:

Jaa viesti

5.8.2014. Kcal 749. 10286 askelta. Päänkääntö 1119. Kotiliikkeet 1510 (Käsien suoristaminen ja sitten olkapäiden nostot.) Pystyssä uusi ennätys 2 tuntia ja 20 minuuttia 0538-0758!!! Osallistuin aamusta Korean kulttuuri videokilpailuun, saa nähdä mitä käy. Osallistuin ammatttipelaamista käsittelevällä videolla. http://www.hywoman.ac.kr/user/indexSub.action?framePath=unknownboard&siteId=studyinhyw&dum=dum&boardId=353&page=1&pagee=0&command=view&boardSeq=335462&type=A Ulkoilu 1008

6.7.2014. 10708 askelta. 698 Kcal. Osallistuin aamusta Youtube Contest 2014, saa nähdä pääsekö mukaan, taiteidenyönä järjestetään. Eli video taistelu että paras video ratkaistaan huutoäänestyksellä ja pudostus pelit, 16 tyyppiä kisaa toisiaan vastaan valkokankaalla Ihanassa Kahvilassa Sompasaaressa ulkona. http://www.helsinginjuhlaviikot.fi/ty_tapahtuma/youtube-contest-2014/ Fysioterapeutin kotilikkeet 1741 (Täytyy joskus tehdä video että mitä oikein teen.). Ulkoilu 0939. Ulkona tuli kunnon tuskat ja paha olo (Ennen Samariinin ottoa.) kun tein I am Groot videon ja pullistin hauiksia, onneksi meni ohi. Video oli joskus 1242. Samariinia tarvitsin pitkästä aikaa kello 1414. Nyt oli närästystä sitten kun eilen oli outoja Tourette ääntelyitä ja pakkoliikkeitä, kraakuin kuin korppi puolenpäivän aikaan, oireet vaihtelee. Kantapäitä kanssa nosti ilmaan kun oli koneella tänään.

Jaa viesti

Ei syytä perääntyä. Askeltakaan.

A small bird will drop frozen dead from a bough

without ever having felt sorry for itself.

I am the master of my fate. I am the captain of my soul.

Jaa viesti

Pekka hieno mies ja sitkeä sissi.:tsemppiä:

Kossikin sais ottaa oppia kuinka elämässä mennään eteenpäin,eikä taaksepäin.

Hyvin sanottu.

Vatasen massoihin.

Jaa viesti

7.8.2014. 11433 askelta, 812 kcal. Mittari 20 lyöntiä. Oikealla se yksi täysiä niin tuli uusi ennätys: (Uudella softalla):

Date,Technique,Side,Reaction Time,Force(cu),Power(FT LB/WT/SEC),Energy(CALORIESx10),Grade,Gloves,Adrenalinized, 07-08-2014 13:03,Freestyle,Right,10,1795,1633,35,,0,0,

Valtava pommi kun nyt tuli 1795 tulokseksi. Viimeksi olin saanut 1398 14.7.2014, nopeaa kehitystä!

Lyönnit oli kello 1310, Panadol kello 1333. Puhuin tänään yli tunnin yhteensä puhelimessa, Pää käännettiin kello 1133.

Kunto/terveys noussut loistavasti ja nukuin joskus 0000 maissa ja heräsin 0637 ja nousin 0641. Käytin massiivisesti konetta, äitikin sanoi että paljon koneella. Tein vielä Englanniksi pelastustodistuksenkin (En ennen ollut tehnyt Englanniksi.) illalla missä puhuin sellaiset kuusi minuuttia ja en saanut siitä kohtausta puhumisesta! Mittarin arvoitus on ratkaistu. Koska laatikko mittari eli Strikemate mittaa täysin sitä kuinka nopeasti lyöt ei kuinka tuhovoimaisesti, kaverikin lyödessään huomasi ja sanoi oma alotteisesti että mitä nopeammin lyö sitä parempi tulos ja mörssäri lyönnit ei toimi. Mittari mittaa power sekunnin miljoonas osassa ja energian kymmenessä sekunnin sadasosassa niin se on täysin piikki mittari. Minun lyönti tyylinikin on selvillä, minulla on niin sanottu junttaava lyönti eli läpiveto lyönti siinä on salaisuus miksi lyönti on niin tehokas säkkiin ja ihmisiin. Kun osun säkkiin niin pystyn kiihdyttämään/työntämään lujaa säkistä tai kappaleesta läpi, alku osuma ei ole niin kova, se läpi työntö antaa sen tuhon. Muistin kun yksi nyrkkeilytoimittaja aikoinaan sanoi minun läpi vedostani että ei kaikilla nyrkkeiliöilläkään ole sellaista. Se oli silloin kun lyöntini oli huomattavasti heikompi joskus 2009/2008. Eli käytännössä katsoen iskuni on painava. Laatikko mittariin ei voi työntää/juntata, se on seinää vasten ja kelvaria. Liian kova vastus, se ei liiku. Ainoastaan hetkellinen nopeus toimii siihen. Yksi nyrkkeilyvalmentaja sanoi mittarista aikoinaan että vastustaja liikkuu, säkki liikkuu mutta mittari ei.

Toinen nyrkkeilyvalmentaja sanoi aikoinaan pidettyään minulle hanskoja että kukaan ei lyö lähellekään niin lujaa kuin minä kuntonyrkkeily ryhmässä ja nyrkkeiliöistä ei lyö muuta kuin pari samalla tyylillä sen valmenttavista.

Mittari pommi: :https://www.youtube.com/watch?v=f0vVWXLp5mc

8.8.2014 8646, 632 Kcal. Sitten illalla päivitin Super Street Fighter IV Ultra Street Fighter IV. Pelasin sitten valikko, muistikortti ja Xbox Live Gold sotkujen jälkeen. Varsinaista peliaikaa tuli ehkä 15 minuuttia, siinä on uusien matsien ottaminen mutta nauhoitus oli 22 minuuttia kun ensiksi sekoilin valikkojen kanssa. Tein siitä toki 15 minuuttia ja päälle kun on varsinaista peliä. Zangiefillä pelasin. Sitä aikaisemmin olin kokeillut training modea ihan muutaman minuutin aikaisemmin. Turpaan tuli netissä niin että tukka lähti. Tuli 2000 paremman pelaajan puolelle reilusti sakkia. Tuli kunnon kohtauskin. Sydän ihan hakkasi ja niska tärsi kun peli niin jännitti ennen sitä. Jännitys helpotti mitä enemmän pelasi. Sormet tuli kipeäksi erityisesti peukalot. Ranteetkin kipeytyi. Xboxi 360 ohjain on kova! Sitten myös käsiä poltti, tuli niska ja takaraivo päänsärky yöllä. Pää käännettiin 1705. Nukuin joskus ehkä 2120 jälkeen. Heräsin joskus ennen 0055. Olin koneella plus muuta kuten kävelyä ja tein Zangief videoon selostuksen ja siinä olin tunnin noin pystyssä. Menin takaisin nukkumaan joskus 0145. Nukuin jonnekin 0633 ja nousin silloin. En tiedä oikeasti monelta nousin tai heräsin kun puhelin oli päätynyt alleni.

9.8.2014. 10780 askelta. 735 kcal. Taichi 1800. Taichiissa ennätys, oikein 50% prosenttia! Nukuin joskus 2000 jälkeen. Heräsin joskus 2230. Nukuin joskus 2340 jälkeen. (Oli kunnon koneputki.). Heräsin ehkä siinä 0612 tai jotakin ja nousin ehkä 0623. Nyt ollaan siinä pisteessä että treeneistä ainostaan nyrkkeily tuntuu pahalta koska siinä on hyper lyönti ja lyöntivoima vaan nousee. Pitää lisätä jotakin tai ottaa uusia että kunto ja niskan rentous kasvaa, pää jäi kääntämättä. Ainoa tapa millä Taichi tuntui kun oli ollut jo pystyssä niin sairauden oireet ja paha kellonaika pelkästä seisomisesta jo eli lihaksiin ei liikkeet tuntut ollenkaan.

Tässä muuten herkkua: Kun osun säkkiin: http://www.kolumbus.fi/luodes/Y-Buster.wav ja kun kaveri osuu säkkiin: http://www.kolumbus.fi/luodes/Suti.wav Äänissä on mielenkiintoinen ero joka selviää kuuntelemalla, Omani on sellainen: raskana ja painavan kuuloinen mäsäys kuin jollakin isolla lyötäisiin, jännä ääni terävä. Kaverilla sellainen napsaus kun se on niin nopea.

Humoristinen tarina, muistan aikoinaan kun taoin säkkiä 40 minuuttia kerralla niin sillä ei ollut paljoa vaikutusta mutta pelasin Wiin Tennistä jokusen tunnin niin kädet eivät taipuneet kunnolla moneen päivään. Staattinen jännitys on heikkouteni. Tulee helposti kramppi, jäykkyyttä.

Muokattu: , käyttäjä: UncleSamPatriot
Teknisiä korjauksia.

Jaa viesti

Siis onko niin, ettei sinunlaista kundia ei tunneta lääketieteessä? Siis yhtäkään?

Ei ole helppoa ollut kundilla. Anna mennä vaan! Kunnioitus on suuri sinulle.

Yksi lääkäri sanoi joka oli kirjoittanut kirjan neuropsykiatrisista sairauksista sanoi että on niin poikkeuksellinen että välttämättä koskaan ei löydetä nimeä sairaudelle. Ilmeisesti se on kai humoristinen maailman ennätys. Tästä saisi hyvän dokumentin kyllä muillekin ihmeteltäviksi. Ja kiitos paljon sinulla ja muille uusille kommentoijille! Kierrokset on sitä luokkaa että vedin kolmena päivänä tapahtuneen yhteensä parin tunnin harjoittelun jälkeen (Yksinkertaisissa peleissä olen jotenkin hyvä ja nopea, Tourette nopeutta on muuten tutkittukin: http://www.thedailybeast.com/articles/2014/07/03/why-tourette-s-may-be-tim-howard-s-secret-weapon-on-the-field.html.) maailman ennätyksen 30 kesäkuuta Wii Sports Club Baseball Pitch for Prizes minipelissä:

Pelissä on nettirankingi/leaderboard eli kaikkien pelaajien jotka on kytketty nettiin niin niiden yksinpeli pisteet otetaan ylös ja verrataa ja piirettään taulukko.

Siitä tuli Hilavitkuttimeen muuten uutinen: http://www.hilavitkutin.com/2014/07/02/mies-kuntoutui-vakavasta-sairaudesta-pelaamalla-konsolipeleja/

Jaa viesti

Tervetuloa joukkoon! Minäkin olen miehen videoita muinoin katsellut ja tuttu nimimerkki osui silmiin. Tsemppiä treeneihin ja sisukkaasti eteenpäin!

Kaikki liha tottelee haarukkaa.

Jaa viesti

10.8.2014 9374 askelta, 635 kcal. Siwa 0956 ostin postimerkin Y-Mies elokuvaa varten, PAL versio joka toimii. Yritin Taichiissa kello 1248 tehdä kaverin neuvosta jalka liikkeitä ei onnistunut ollenkaan ja käsiliikkeet kärsi siitä. Sain 34% prosenttia vain oikein koko harjoituksesta. Pään kääntö 1142. Nukuin joskus 1900 jälkeen, heräsin 2356. Siitä alkoi kone ja touhuamis putki ja joskus 0110 jälkeen maata. Olin päässyt valokuva kilpailussa lehteen, kesäkuva Yhtyneet Lehtiyhtymän maanlaajuinen kilpailu, olin Keskiuusimaa lehdessä, lauantain numerossa. Kesäkuva kilpailun satoa tai jotakin sinne päin. 24 kuvaa oli lehdessä kun osallistuneita kuvia oli 1125! Jumala on hyvä, mahtava ja vastaaa rukouksiin. Olin nyrkkeily kuvalla siinä! Saa nähdä voittaako palkinnon, voi olla että on Vantaan Sanomissakin koska samaa konsernia ja niidenkin sivulla on kisa. Nukuin sitten joskus kello 0200 jälkeen kun olin noussut ylös ja syönyt. Ennen 0300 kummiskin. Heräsin 0651 ja nousin kai 0653 tai jotakin.

11.8.2014. 11837 askelta. 778 Kcal. Nukuin joskus 1915 jälkeen. Heräsin joskus 2300 maissa. Menin uudestaan nukkumaan joskus 0020 jälkeen. Nukuin ja heräsin ensiksi 0608 mutta ilmeisesti nukahdin uudestaan ja havahduin kello 0632 ja nousin 0635. Ystävän kanssa oli uusi ennätys puhelu, jaksoin puhua 32 minuuttia puhelimessa kello 1827 alkaen. Hyviä pystyssä olo aikoja, olin muun muassa 1 t 18 min eli 1625-1743. Muistaakseni olin jonkun 1 t 13 min mutta en ole varma ja sitten tuntisia monta ja vähän yli tuntisia kanssa. Pystyssä olo aika putkeen maksimissaan (Aamun ennätyshän on 2 tuntia 20 minuuttia nukkumisen jälkeen yhtenä päivänä.) nousee näköjään kun lisää treeniä eli niska rentoutuu/saa kestävyyttä lisää että ei niin helposti kiristy ja kunto paranee. Ystävä kävi.

Oli erinomainen päivä vaikka jäikin varsinaisesti treenamatta ja pää kääntämättä, on hyvä välillä levätä kun oli vieraskin. Uloskin menin vasta 1537. Nyt on keskitty miten voi mitata lyönnin momentin eli liikemäärän: http://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_pendulum Tuollainen olisi tarkoitus rakentaa eli mitä korkeammalla heiluri heilahtaa sitä kovempi lyönti eli enemmän liikemäärää eli massa kertaa nopeus. Tässä on hyvä artikkeli liikemäärästä: http://www.jasonthalken.com/2013/05/energy-momentum-and-your-fists.html Miten se on se mikä määrittää lyönnin tyrmäys voiman. Suhteuttana energiaan joka antaa pinnalista vahinkoa esimerkiksi murtaa luita ja kudosksia.

Muokattu: , käyttäjä: UncleSamPatriot
Kirjoitusvirhe. :-)

Jaa viesti