Jump to content

Jarmo Yläkääpä

Ilmastonmuutos

Recommended Posts

Huonoja päätöksiä ei kannata tehdä. Hyviä päätöksiä kannatan.

Mistä sinä voit tietää, mitkä päätökset on hyviä, jos sinua ei edes kiinnosta se ilmastotieteellinen puoli? Tai mistä voit edes tietää, mihin hiilidioksidipäästöjen tasaisena pysyminen perustuu? Esimerkiksi Kiina on ollut erittäin sitoutunut päästöjen vähentämiseen jo pitkään. Niin myös USA, vaikka molemmat maat ovat maailman isoimpia saastuttajia. Olet vain asioista sitä mieltä, mikä itseäsi miellyttää. Ei sinua totuus kiinnosta.

Jaa viesti

Mistä sinä voit tietää, mitkä päätökset on hyviä, jos sinua ei edes kiinnosta se ilmastotieteellinen puoli? Tai mistä voit edes tietää, mihin hiilidioksidipäästöjen tasaisena pysyminen perustuu? Esimerkiksi Kiina on ollut erittäin sitoutunut päästöjen vähentämiseen jo pitkään. Niin myös USA, vaikka molemmat maat ovat maailman isoimpia saastuttajia. Olet vain asioista sitä mieltä, mikä itseäsi miellyttää. Ei sinua totuus kiinnosta.

Koska päätös voi olla huono pelkästään syistä, jotka ei niinkään liity ilmastotieteesen.

En voikaan tarkasti tietää, etkä voi sinäkään. Väite, että se riippuu vain päästörajoituksista, on kuitenkin täysin perusteeton. Päästöihin vaikuttaa talouskasvu.

Jaa viesti

No etsi edes se, jos et muuta löydä. Sekin on parempi kuin mutupuheet.

Löydätte ne ihan itse. On olemassa sinun ja Donan videot ja sitten joku random video jonka minä kaivan. Kaikissa niissä on yhtälailla totuuksia.

Ihmisen toiminnalla on ihan todistetusti vaikutuksia ilmastonmuutokseen. Ihan typerää edes kuvitella muuta.

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti

Ihmisen toiminnalla on ihan todistetusti vaikutuksia ilmastonmuutokseen. Ihan typerää edes kuvitella muuta.

Jos tarkkaan luet ketjua, niin tuota ei ole kukaan edes kiistänyt täälä.

Shakes are for fakes, eat steaks -Stan Efferding

Jaa viesti

Löydätte ne ihan itse. On olemassa sinun ja Donan videot ja sitten joku random video jonka minä kaivan. Kaikissa niissä on yhtälailla totuuksia.

Eli mutua vaan puhelet.

Et edes tiedä, mistä keskusteltiin. En kiistänyt ihmisen toiminnan vaikutusta.

Jaa viesti

Eli mutua vaan puhelet.

Et edes tiedä, mistä keskusteltiin. En kiistänyt ihmisen toiminnan vaikutusta.

Totta, se olikin Manssi joka höpöjä puheli.

Välillä on vaikea pysyä kärryillä kuka sanoi ja mitä kun nykyään porukka vastaa viesteihin videoilla.

Jaa viesti

Totta, se olikin Manssi joka höpöjä puheli.

Välillä on vaikea pysyä kärryillä kuka sanoi ja mitä kun nykyään porukka vastaa viesteihin videoilla.

Negative. Lueppa uudestaan mitä kirjoitin :)

"Itse on kuulu ilmastonmuutosdenialisteihin, mutta suhtaudun terveen skeptisesti siihen liittyviin ennustemalleihin."

DOMINUS NUTRITION OY

http://www.dominusnutrition.fi

Jaa viesti

Negative. Lueppa uudestaan mitä kirjoitin :)

"Itse on kuulu ilmastonmuutosdenialisteihin, mutta suhtaudun terveen skeptisesti siihen liittyviin ennustemalleihin."

Mihin tuo skeptisyys perustuu? Perustuuko se asiantuntemukseen ja tarkkaan ennustemallien ja tutkimusdatan analysointiin vai toiveajatteluun vai kenties johonkin muuhun?

Jaa viesti

Ei ole tähän päivään mennessä tuotu esiin vakavasti otettavaa näyttöä siitä, että ihmiskunnan toimilla voitaisiin asiaan merkittävästi vaikuttaa.

Viittasinkin tähän.

Jaa viesti

Laita esimerkki jostain ennusteesta, johon itse uskot.

Et siis osaa sanoa? No, esimerkiksi tässä:

https://www.ipcc.ch/publications_and_data/ar4/wg1/en/spmsspm-projections-of.html

Historiallisesti IPCC:n mallit ovat pitäneet kutinsa paremmin kuin uskotkaan. Mutta kai sinulla sitten on hyvät syyt uskoa, että eivät pidä.

Jaa viesti

Vuonna 2007 prof. Scott Armstromg, joka on kirjoittanut mm. teoksen Principles of Forecasting: A Handbook for Researchers and Practioners, haastoi Al Goren vedonlyöntiin. Armstrong esitti, että hänen "ei muutosta" -ennusteensa, jonka mukaan maapallon lämpötilat pysyvät samalla tasolla kuin vuonna 2007, voittaa IPCC:n ennusteen. Gore ei hyväksynyt vetoa. Armstrong julkaisi kuitenkin tulokset: hänen ennusteensa voitti IPCC:n ennusteen 29 kuukautena 47 kuukaudesta.

Armstrong valitse omaksi vedokseen "ei muutosta", koska hän ei uskonut, että jollakin vaihtoehtoisella oletuksella olisi hyviä bayesiläisia prioritodennäköisyyksiä. Hän ei siis edes pyrkinyt tekemään parasta mahdollista ennustetta, mutta osoitti kuitenkin, että "ei muutosta" -ennustekin pieksi IPCC:n ennusteen.

Jos Bayesin teoreema ei ole tuttu, lukaise tämä blogikirjoitukseni:

http://anssimanninen.blogspot.fi/2016/11/li-andersson-progradu-tutkielma-ja.html

Muokattu: , käyttäjä: Anssi Manninen

DOMINUS NUTRITION OY

http://www.dominusnutrition.fi

Jaa viesti