Jump to content

Jarmo Yläkääpä

Ilmastonmuutos

Recommended Posts

Eihän tuossa ole samasta asiasta kyse. Rokotuksia voi vastustaa, vaikka hyväksyisi kaiken tieteellisen näytön. Samoin voi vastustaa ilmastopolitiikkaa. Kummassakaan ei tarvitse olla tiededenialisti.

Tosiasiassa molemmissa tapauksissa on tiededenialisti.

Jaa viesti

Olisihan se kertakaikkiaan fantastista ja ihanaa, jos ilmastonmuutos ei olisi totta, eikä mitään tarvitsisi tehdä. Sekin olisi fantastista ja ihanaa, että voitaisiin syödä ja juoda mitä tahansa ja miten paljon tahansa, eikä sillä olisi mitään negatiivista vaikutusta terveyteen. Sekin olisi fantastista ja ihanaa, että rokotuksia ei tarvitsisi ottaa ja mitään tauteja ei olisi. Sekin olisi fantastista ja ihanaa, että veroja ei tarvitsisi maksaa ja me oltaisiin kaikki miljonäärejä ja kaikki rullaisi omalla painollaan. On monia asioita, jotka olisivat fantastisia ja ihania, mutta onko sillä todellisuuden kannalta mitään merkitystä, mitä mieltä me ollaan asioista? Totuus ei utopioista välitä.

Eikä todellisuudessa toimi utopistiset maailmanparannussuunnitelmat. Ehkä me vaan joudutaan sopeutumaan jonkin verran lämpimämpään ilmastoon.

Jaa viesti

Eikä todellisuudessa toimi utopistiset maailmanparannussuunnitelmat. Ehkä me vaan joudutaan sopeutumaan jonkin verran lämpimämpään ilmastoon.

Jep, syyt meillä on tiedossa ja keinotkin, mutta mitään ei tarvitse tehdä. :nice:

No, onneksi ne päätökset tehdään, ja on tehtykin, jossain aivan muualla kuin muskleforumilla.

Jaa viesti

Jep, syyt meillä on tiedossa ja keinotkin, mutta mitään ei tarvitse tehdä. :nice:

No, onneksi ne päätökset tehdään, ja on tehtykin, jossain aivan muualla kuin muskleforumilla.

Paitsi ei vaan ole toimivia keinoja tiedossa. Onneksi Jaska ei päätösiä tee.

Jaa viesti

Miksi tulee loppu viidestä asteesta? Suomen ilmasto ainakin vain paranee.

Olet kujalla. Ilmasto on täydellinen melko lailla just nyt.

Ilmaston ääri-ilmiöt lisääntyvät, merenpinta nousee, toisaalle tulee äärimmäistä kuivuutta. Periaatteessa kaikki menee päin persettä.

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti

Olet kujalla. Ilmasto on täydellinen melko lailla just nyt.

Ilmaston ääri-ilmiöt lisääntyvät, merenpinta nousee, toisaalle tulee äärimmäistä kuivuutta. Periaatteessa kaikki menee päin persettä.

Mun mielestä Suomen ilmasto ainakin on huono tällä hetkellä.

Ei näy myöskään ääri-ilmiöitä.

Jaa viesti

Mun mielestä Suomen ilmasto ainakin on huono tällä hetkellä.

Ei näy myöskään ääri-ilmiöitä.

Mä en puhukkaan pelkästään Suomen ilmastosta. Maapallolla on muitakin mestoja kuin Suomi.

Jaa viesti

Kyllä huomaa, että Enverillä ei ole tästäkään asiasta minkäänlaista hajua ja silti on lusikkansa soppaan tunkemassa.:lol:

Ei ole minulla ilmastonmuutoksen tieteestä osaamista/tietoa, kun en ole siihen perehtynyt. Sama koskee sinua tai vaikka Barack Obamaa.

Jaa viesti

Kokemuksen syvällä rintaäänellä koet kuitenkin pystyväsi sanomaan, mitä päätöksiä pitäisi tehdä tai jättää tekemättä. Sinua ei pahemmin tutkijoiden kannat kiinnosta, se on käynyt selväksi, joten en nyt keksi, mihin muuhun perustat näkemyksesi kuin mutuun. Minä perustan omat kantani alan tutkijoiden sanomisiin.

Jaa viesti

Esimerkiksi antarktiksella on nyt 20 astetta lämpimämpää kuin yleensä.

Antarktiksen jää on lisääntynyt, merenpinnan nousu on hidastunut ja taifuunit vähentyneet.

Shakes are for fakes, eat steaks -Stan Efferding

Jaa viesti

Päättäjät ovat selvästi epäonnistuneet, kun päästöt ovat vain kasvaneet kokoajan.

Jaa viesti

Kokemuksen syvällä rintaäänellä koet kuitenkin pystyväsi sanomaan, mitä päätöksiä pitäisi tehdä tai jättää tekemättä. Sinua ei pahemmin tutkijoiden kannat kiinnosta, se on käynyt selväksi, joten en nyt keksi, mihin muuhun perustat näkemyksesi kuin mutuun. Minä perustan omat kantani alan tutkijoiden sanomisiin.

Minua ei kiinnosta se ilmastotieteellinen puoli niinkään, koska kyseessä on poliittinen/taloudellinen ongelma. Mitään suunnitelmia ei ole todistettu poliittisesti toimiviksi, vaan pikemminkin ne on utopistisia.

Sinä et edes erota politiikkaa/talouden realiteettejä luonnontieteestä. Silti kokemuksen syvällä rintaäänellä dissailet henkilöitä, jotka ei usko maailmanparannuspropagandaan, mikä on paljolti pelkkää vallantavoittelua/imagon kiillotusta todellisuudessa. :D

Jaa viesti

Antarktiksen jää on lisääntynyt, merenpinnan nousu on hidastunut ja taifuunit vähentyneet.

Pohjoisnavan ja Grönlannin jää on vähentynyt, merenpinnan nousu jatkuu, taifuuneja tulee olemaan vähemmän, mutta ne ovat isompia ja tuhoisampia. Sitäpaitsi jo kolmatta vuotta hiilidioksidipäästöt eivät ole lisääntyneet, johtuen päästörajoituksista (Kiina ja USA vähentäneet, EU lisännyt päästöjä). Nyt vasta alkaa globaalisti hiilidioksidipäästöjen vähentäminen ja kaikki vaikutukset näkyvät viiveellä. Tavoiteena on kuitenkin tällä hetkellä ilmastonlämpenemisen pysäyttäminen ja siihen ovat kaikki maat sitoutuneet.

Jaa viesti

Pohjoisnavan ja Grönlannin jää on vähentynyt, merenpinnan nousu jatkuu, taifuuneja tulee olemaan vähemmän, mutta ne ovat isompia ja tuhoisampia. Sitäpaitsi jo kolmatta vuotta hiilidioksidipäästöt eivät ole lisääntyneet, johtuen päästörajoituksista (Kiina ja USA vähentäneet, EU lisännyt päästöjä). Nyt vasta alkaa globaalisti hiilidioksidipäästöjen vähentäminen ja kaikki vaikutukset näkyvät viiveellä. Tavoiteena on kuitenkin tällä hetkellä ilmastonlämpenemisen pysäyttäminen ja siihen ovat kaikki maat sitoutuneet.

2016 ennustetaan taas pientä lisäystä.

Syyt ei todellakaan ole pelkästään päästörajoituksissa. Maailmassa on ollut lama.

Jaa viesti

Minua ei kiinnosta se ilmastotieteellinen puoli niinkään, koska kyseessä on poliittinen/taloudellinen ongelma. Mitään suunnitelmia ei ole todistettu poliittisesti toimiviksi, vaan pikemminkin ne on utopistisia.

Sinä et edes erota politiikkaa/talouden realiteettejä luonnontieteestä. Silti kokemuksen syvällä rintaäänellä dissailet henkilöitä, jotka ei usko maailmanparannuspropagandaan, mikä on paljolti pelkkää vallantavoittelua/imagon kiillotusta todellisuudessa. :D

Politiikan ja talouden realiteetteja on se, että päätöksiä on jo tehty ja tullaan tekemään tulevaisuudessakin. Dogmaattisia vastarannan kiiskejä minä dissaan.

Jaa viesti

Politiikan ja talouden realiteetteja on se, että päätöksiä on jo tehty ja tullaan tekemään tulevaisuudessakin. Dogmaattisia vastarannan kiiskejä minä dissaan.

Huonoja päätöksiä ei kannata tehdä. Hyviä päätöksiä kannatan.

Jaa viesti

:lol:

Ala-aste tasoisia videoita.

Jäät sulaa, merenpinta nousee ja hurrikaaneja on enemmän ja ne ovat kovempia kuin ennen, taifuuneista en sitten tiedä.

Jaa viesti

:lol:

Ala-aste tasoisia videoita.

Jäät sulaa, merenpinta nousee ja hurrikaaneja on enemmän ja ne ovat kovempia kuin ennen, taifuuneista en sitten tiedä.

Pystyskö kumoamaan videolla esitetyt faktat?

Jaa viesti

Laita joku lähde noista hurrikaaneista, vai mutullako vaan kirjoittelet?

Jaa viesti

Pystyskö kumoamaan videolla esitetyt faktat?

Kuka? Tarviiko tollasta höpöhöpöä kumota? Sulla on tossa ihan hupivideo jonka "faktoihin" sä uskot. Ja saat uskoa, ei ole minulta pois.

YouTubessa on varmasti video joka todistaa asian olevan päinvastoin.

Jaa viesti

Kuka? Tarviiko tollasta höpöhöpöä kumota? Sulla on tossa ihan hupivideo jonka "faktoihin" sä uskot. Ja saat uskoa, ei ole minulta pois.

Ihan tutkittuun tietoon ja virallisiin tilastoihin perustuu tuon videon jutut.

Jaa viesti