Jump to content

Dona

Kananmunia kannattaa syödä treenin jälkeen

Recommended Posts

Kolesterolipitoinen ruoka on hyödyllistä treenaajalle varsinkin treenin jälkeen.

 

http://thinksteroids.com/articles/manipulating-dietary-cholesterol-for-optimum-muscle-growth/

 

For 12 week, those people weight trained. When their daily cholesterol intake was inferior to 3.5 mg per kg of lean mass, no hypertrophy was detected. Strength only increased 36%. When their cholesterol consumption was above 5.7 mg/kg, muscle mass increased an average of 2.1 kg. Heavy cholesterol consumers experienced a strength increase of 86%.


Shakes are for fakes, eat steaks -Stan Efferding

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten tuo liittyy treenin jälkiseen ruokailuun?

 

Pikkasen kriittisesti suhtautuisin tuohon artikkeliin - toisaalta joillakin natuilla joilla näyttäis olevan hyvät geenit on myös kolearvot liki yhtä surkeat kuin roinareilla.

Statiinit jättäisin apteekiin ja hoitaisin homman lyhytvaikutteisilla AMPK -aktivaattoreilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miten tuo liittyy treenin jälkiseen ruokailuun?

 

Considering the positive impact of cholesterol on muscle growth (see below), it might be a good idea to include cholesterol-rich foods such as whole eggs in you first real post-workout meal. This strategy would make sure your muscles obtain all the cholesterol they need, preventing any potential shortage which would postpone recovery.


Shakes are for fakes, eat steaks -Stan Efferding

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No joo tuossa se oikeastaan tuli:

a traumatic workout will most definitely induce an acute reduction of blood cholesterol level within 2 hours (1). This shortage of cholesterol can last up to several days during the recovery phase. This lowering effect is due to an accelerated uptake of cholesterol by skeletal muscle. It reveals our fibers need this extra cholesterol in order to recover and grow.

Elikkä kolesteroli romahtaa kovan treenin jälkeen = keho saattaa tarvita sitä lihasten rakentamiseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toisaalta vois heittää kysymyksen:

Koska keho tuottaa kolesterolista suurimman osan itse, niin eikö sittenkin olisi paras maksimoida treenin GH ja välttää AMPK -aktivaattoreita treenin jälkeisellä ruokailulla?

GH pukkaa rasvaa vereen ja AMPK estää kolesterolisynteesin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siellä havaittiin, että statiinit lisää lihaskasvua, ja proteiinilla ei havaittu mitään vaikutusta. Tuollainen koe ei voi sanoa mitään varmaa asiasta, kuten tutkijat toteaa. Taustalla on paljon muuttujia. Koehenkilöt oli jotain vanhoja sohvaperunoita ja aikaväli lyhyt. En söisi munia ja kolesterolia tuon perusteella potentiaalisten terveyshaittojen takia. :)

 

http://sriechman.tamu.edu/629/2012/Riechman%20JGMS%202007.pdf

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luotettaviin tuloksiin tarvittaisiin tuossa aivan erilainen koejärjestely. Tuossa havainnoitiin vain erilaisia assosiaatioita, eikä tutkittu nimenomaan kolesterolin vaikutusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo vaikuttaa ajatuspierulta tuo tutkimus:

Liian vähän proteiinia/leusiini annettu iäkkäille ihmisille treenin jälkeen.

 

-> siitä seuraa mm. että paastotila = AMPK -aktivaatio ei katkea ja se johtaa edelleen rasvan tehokkaaseen käyttöön & katkaisee kolesterolisynteesin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole mielestäni välttämättä ihan tuulesta temmattua, kovimmissa massoissa ja voimissa olen ollut kun vedin askin kananmunia päivittäin raakana.

 

Keltuaisen follistatiini saattaa vähän myös blokata myostatiinia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen jo useamman vuoden syönyt kananmunia 5-10kpl treenin jälkeisenä aikana ja onhan tässä voimaa ja massaa ihan hyvin tullut. Uskon, että tuossa tutkimuksessa voi olla jotain perääkin.


Shakes are for fakes, eat steaks -Stan Efferding

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse olen jo useamman vuoden syönyt kananmunia 5-10kpl treenin jälkeisenä aikana ja onhan tässä voimaa ja massaa ihan hyvin tullut. Uskon, että tuossa tutkimuksessa voi olla jotain perääkin.

Etsäkä pelkillä munilla niitä saanu. Geenit kunnos, niin pääsee pitkälle vaikka ilman munia .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Etsäkä pelkillä munilla niitä saanu.

 

En väittänytkään.

 

Geenit kunnos, niin pääsee pitkälle vaikka ilman munia .

 

Mulla keskiverto geenit.


Shakes are for fakes, eat steaks -Stan Efferding

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan keskivertoa on. Monilla parempia tuloksia niin massassa kuin voimassa ja vähemmillä treenivuosilla.


Shakes are for fakes, eat steaks -Stan Efferding

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse olen jo useamman vuoden syönyt kananmunia 5-10kpl treenin jälkeisenä aikana ja onhan tässä voimaa ja massaa ihan hyvin tullut. Uskon, että tuossa tutkimuksessa voi olla jotain perääkin.

 

Missä muodossa oot ne syönny? Paistettuna, keitettynä, raakana?

keltuaisineen päivineen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ihan keskivertoa on. Monilla parempia tuloksia niin massassa kuin voimassa ja vähemmillä treenivuosilla.

 

Keskiverto jannu saa mavesta max 200kg ja penkistä 120kg, treenasi ja söi sitten miten tahansa, vaikka niinkuin huippukaveri tai paremmin.

Saliilla käy hiukka keskivertoa lahjakkaampia ja 20-30% enempi rautaa on keskimääräiselle salirotalle mahdollista. Täällä harvoin näkee heppua joka nostaa reilusti yli 100kg penkissä ja tuskin ollenkaan sellasia ketkä vetää 200kg maasta.

Sulla esim mave parempi kuin monilla huipputason raskaansarjan kehonrakentajilla, vaikka ne on vetäneet roinaa yli 10v putkeen ja treenannu mavea joka viikko.

 

Ihmejutut miehellä - liiku pikkasen maailmalla ni näet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...