Jump to content

Tygar

C-vitamiini haitallistako kehoilijalle??

Recommended Posts

Pahoittelen jos täällä on jo laajempi ketju asiasta, tulee välillä otettua pitkiäkin "kuureja" C-vitamiinia ihan 2g:nkin asti. Lueskellut nyt että siitä voisi olla jopa haittaa lihaskavulle, onko negatiiviset väitteet taas tulosta jostain yksittäisestä tutkimuksesta ettei kuitenkaan ole paljoa tutkimuksia tukemassa tuota väitettä? Mihin annokseen pitäisi vähentää per/päivä jos haluaa jatkaa purkista ottamista, jos on niin haitallista? tuntunut pitävän hyvin ainakin flunssaa loitolla....eli olen vain niitä positiivisia vaikutuksia huomannut :Pentti Hilkuri:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sekä lihastohtori&co ja meidän oma blaster ovat toitottaneet jo pitkään tätä.

Syynä siis cvitan anti inflammatooriset eli tulehdusta alentavat toimet.

Tämä haittaa lihasten kasvussa tapahtuvaa tulehdusta ja jopa estää uusien tumien synnyn.

Molemmat kaverukset neuvovat välttämään terveenä cvita lisäravinteena, mutta ravinnosta sitä saatava vähän ettei puutostaudit iske.


"En tiedä siitä"

 

- Eevert 12/2014-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Pahoittelen jos täällä on jo laajempi ketju asiasta, tulee välillä otettua pitkiäkin "kuureja" C-vitamiinia ihan 2g:nkin asti. Lueskellut nyt että siitä voisi olla jopa haittaa lihaskavulle, onko negatiiviset väitteet taas tulosta jostain yksittäisestä tutkimuksesta ettei kuitenkaan ole paljoa tutkimuksia tukemassa tuota väitettä? Mihin annokseen pitäisi vähentää per/päivä jos haluaa jatkaa purkista ottamista, jos on niin haitallista? tuntunut pitävän hyvin ainakin flunssaa loitolla....eli olen vain niitä positiivisia vaikutuksia huomannut :Pentti Hilkuri:

 

Eipä näytä teitsiin vaikuttavan, sen verran on sonnilla lihoo.


Kehittynyt punttisonni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eipä näytä teitsiin vaikuttavan, sen verran on sonnilla lihoo.

 

Offtopicia :tsot tsot: Mutta tosiaan :D onko kukaan todennut käytännössä tätä? Eli koittanut vetää muutaman kuukauden ellei pidempäänkin ja sitten ollut ilman ja jos olosuhteet olisivat muuten vertailukelposia, niin minkälaisia eroja ollut palautumisessa tms?

 

Kun tulee vaan natuiltua, niin kikkailee noilla lisäravinteilla vaan ja tämmönenki hifitieto on kullanarvosta, kiitos siitä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Offtopicia :tsot tsot: Mutta tosiaan :D onko kukaan todennut käytännössä tätä? Eli koittanut vetää muutaman kuukauden ellei pidempäänkin ja sitten ollut ilman ja jos olosuhteet olisivat muuten vertailukelposia, niin minkälaisia eroja ollut palautumisessa tms?

 

Kun tulee vaan natuiltua, niin kikkailee noilla lisäravinteilla vaan ja tämmönenki hifitieto on kullanarvosta, kiitos siitä! :)

 

Uskon kyllä tuohon tutkittuun tietoon että jokin vaikutus sillä voi olla. Kuitenkin omat kokemukset puhuu sellaista että ei niin mitään vaikutusta. Muutama vuosi sitten sain n.6kk aikana kovimmat kasvut aikaan tehotreenijaksolla ja treeniä oli jo yli 6 vuotta takana. Tuona aikana söin 500-1000mg Ceetä joka päivä. Ja on yksi harvoista jaksoista jolloin olen sitä kuurima syönyt.

 

 

Tyrylahti muuten syö myös ceetä melko runsaasti blogikirjoituksensa mukaan.


Kehittynyt punttisonni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo siis eihän tää mitään happoa ole, myös m-toria alentavia vaikutuksia voi varmaan ehkäistä tai pienentää vetämällä m-toria lisääviä tuotteita, mutta tällänen vastakkaistykittely on mielestäni tyhmää.

Päiväannokset marjoista ja hedelmistä tai luultavasti siinä multivitamiininapissakin ihan tarpeeks c:tä.


"En tiedä siitä"

 

- Eevert 12/2014-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskoisin myös että ei siitä c-vitskusta puutetta tule vaikka sitä ei erikseen söisikään. Eikä nykytiedon mukaan juuri estä infektioitakaan. Mutta vaikutus lihaskasvun blokkaamiseen on teoreettisella tasolla ja mikä vaikutus on käytännössä? Väittäisin ihan mutuna että olematon. Ikä saattaa myös vaikuttaa. Esim.vanhemmalla populalla tulehduskipulääkkeet saattavat auttaa lihaksen rakentamisessa, nuorilla taas haittaavat.


Kehittynyt punttisonni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jeps ei nämä kyllä ihan yksinkertasia juttuja ole...Tuli meinaan mieleen tuosta C:stä että itselle optimiannos D-vitamiinia tuntuu olevan 250mcg ja olen kokeillut siitä ylöspäin esim 400 mcg....alkaa haittaa reeniä, tehoja alkaa lähteä ja palautuminen huonontuu tms. niinkää mitään sivareita ei ilmaannu, ehkä hikoilee vähän enempi.... Jos taas ottaisin vain 50mcg D:tä en saa niin paljoa ihan tuntuvaa hyötyä mitä tuosta vitamiinista on. Näköjää siis myös näissä muissa hivenaineissa pitäisi monessa hakea se optimiannos itselle joka on jokaiselle henkilökohtainen. Näillä kun kikkailee ja ottaa isompia annoksia täytyy pitää mielessä optimisuhteetkin kuulemma, sinkkiä menee nyt niin runsaanlaisesti että mukana on myös hiukan kuparia, koska sinkki haittaa kuparin imeytymistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Marjat 1-2 annosta ja 1kpl hedelmä päivässä. Monivitsku muös. Tulee tarpeeksi ceetä. Tässä oma näkemys.


Kehittynyt punttisonni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On mullakin leaderin (500mg/tabu) ceetä kaspissa. Joskus otan huvikseni muiden nappien kylkiäisenä, ehkä kerran viikkoon, enkä koskaan treenin päälle. Ei varmasti vaikuta lihaskasvuun tai muuhunkaan negatiivisesti jos sitten mihinkään edes positiivisesti.


Kehittynyt punttisonni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

itse syön paljon kuparia ja sinkkiä sisältäviä ruokia; vehnänalkiot, kurpitsan siemenet, kuivat yrtit ja raakakaakao..ei tarvii purkkia niihinkään enään.


"En tiedä siitä"

 

- Eevert 12/2014-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Balanssi on tärkeä. Eli ei mitään hiventä-vitskua yliannoksina muihin nähden. D-vitsku ehkä poikkeus.


Kehittynyt punttisonni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä on 500mg poretabletit kaapissa siltä varalta, että flunssa yrittää käydä päälle. Jos näin käy, niin kolmen tunnin välein 500mg C-vitaa ja glutamiinia. Kaikkea on flunssaan kokeiltu ja tämä on todettu lähestulkoon ainoaksi vaikuttavaksi lääkkeeksi.


Lennokkiliimamäen miehiä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itsellä on 500mg poretabletit kaapissa siltä varalta, että flunssa yrittää käydä päälle. Jos näin käy, niin kolmen tunnin välein 500mg C-vitaa ja glutamiinia. Kaikkea on flunssaan kokeiltu ja tämä on todettu lähestulkoon ainoaksi vaikuttavaksi lääkkeeksi.

 

Tuon on todettu lyhentävön flunssaa päivällä. Olen ajatellut että se yksi pvä ei ole sen vaivan arvoinen joten ei ole kiinnostanut tuo homma. Monesti flunssa kestää 5 päivää ja joskus 12. Tuntuu vielä turhemmalta kun ei ennalta tiedä taudin kestoa. Kovasti monet tuntuu noin tekevän. Jotkut lataa sinkkiä lisäksi mega-annoksia flunssan hoitoon.


Kehittynyt punttisonni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jeps ainoita mitä en ota purkista on esim. rauta ja k-vitamiini. Tuon huomaa kun ei tule lihaa syötyä ja syökin proteiininsa suurimmaksi osaksi rahkasta ja muista maitotuotteita ja kalsiumia tulee sitten isompia määriä suhteessa rautaan. Eli katsoo aina että tulee jotain rautaa sisältäviä elintarvikkeita syätyä edes vähän ja sitten kasviksia. No ei kai sitä raudanpuutosta kovin helppo ole kuitenkaan saada kun sitä on esim leivässäkinj ja vaikka missä muissakin elintarvikkeissa. Oon kova syömään maitotuotteita ja tonnikalaakin paljon vähemmän nykyään sekä lihaa. On tullut ehkä syätyä kasviksia hiukan liian vähän ja ehkäpä jotain pientä positiivista vaikutusta huomannut kun syö niitäkin suurempia määriä nyt.

 

Kuparin voisi tosiaan ottaa pelkästään ruosta sillä sitä tulee niin pikkuruista dosee otettua purkista

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tuon on todettu lyhentävön flunssaa päivällä. Olen ajatellut että se yksi pvä ei ole sen vaivan arvoinen joten ei ole kiinnostanut tuo homma. Monesti flunssa kestää 5 päivää ja joskus 12. Tuntuu vielä turhemmalta kun ei ennalta tiedä taudin kestoa. Kovasti monet tuntuu noin tekevän. Jotkut lataa sinkkiä lisäksi mega-annoksia flunssan hoitoon.

 

Jeps, melkoisen tykkiä tavaraa tuo C on ollut silloin jos sitä ei ota kuurina satoja milligrammoja ja kun sitten nuha iskee niin vetäsee 1-2g ja jo hetken päästä itsellä nokka vuotaa paljon vähemmän yms oireet vähentyneet huomattavasti :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tapauskohtaisestihan tuota on mahdotonta todentaa, kun ei tiedä, miten kauan se flunssa yksilöllä kestäisi ilman noita substansseja, mutta omakohtaisesta kokemuksesta voin todeta, että itselläni lyhentää tuo drinkki flunssan kestoa huomattavasti enemmän kuin vuorokauden ja lieventää oireita myös ihan merkittävästi. Tämä siis verrattuna niihin flunssakausiin, kun käytössä ei mitään "lääkitystä".


Lennokkiliimamäen miehiä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jotkut vanhemmat muijathan vetää C:tä estääkseen ja hoitaakseen virtsatietulehduksia, joita saavat yhdynnästä. Selitys sille oli muistaakseni juuri nämä antiinflammatooriset + joku hapattaminen...eli cvitan happamuus jotenkin tuhois tulehdusta aiheuttavia tekijöitä.


"En tiedä siitä"

 

- Eevert 12/2014-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kasviksia pitäisi syödä puoli kiloa vähintään / vrk suositusten mukaan. Suositukset eivät tietysti istu bodaamiseen mitenkään muutenkaann. Kasvisten syönti parantaa yleisterveyttä monellakin tapaa mutta mikä rooli niillä on lihaskasvuun. Tunnen useita kisaavia (cbb) jannuja ja ei heistä juuri kukaan syö paljoa kasviksia. Sanovst että "offseasonilla" täyttävät turhaa vatsaa.


Kehittynyt punttisonni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tapauskohtaisestihan tuota on mahdotonta todentaa, kun ei tiedä, miten kauan se flunssa yksilöllä kestäisi ilman noita substansseja, mutta omakohtaisesta kokemuksesta voin todeta, että itselläni lyhentää tuo drinkki flunssan kestoa huomattavasti enemmän kuin vuorokauden ja lieventää oireita myös ihan merkittävästi. Tämä siis verrattuna niihin flunssakausiin, kun käytössä ei mitään "lääkitystä".

 

Täysin ymmärrettävää siis että jaksat nähdä sen vaivan. Ehkä täytyy kokeilla itsekin että miten vaikuttaa niin saan jotain omakohtaista kokemusta aiheesta. Kuinka paljon 80-90kg jannulle ceetä per päivä flunssan aikana? 2000-3000mg??


Kehittynyt punttisonni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
jotkut vanhemmat muijathan vetää C:tä estääkseen ja hoitaakseen virtsatietulehduksia, joita saavat yhdynnästä. Selitys sille oli muistaakseni juuri nämä antiinflammatooriset + joku hapattaminen...eli cvitan happamuus jotenkin tuhois tulehdusta aiheuttavia tekijöitä.

Täytyy siis pitää emätin ja hapatin tasapainossa? :törkysonni:


Lennokkiliimamäen miehiä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nuo vanhemmat muijat antaa kaikenlaisten törkykikkelien tökkiä itseensä, siksi niillä tulehduksia. Pesisivät edes välillä. :D


Kehittynyt punttisonni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...