Jump to content

Rautarunnari

Videokuvaus/valokuvaus (foorumilaisten oma tuotanto)

Recommended Posts

Guest Latkis

Otettu muutamia viikkoja sitten pienen, 112mm putken läpi ilman Barlowta, 17mm okulaarin läpi käsivaralta Coolpix kameralla.

[ATTACH=CONFIG]852[/ATTACH]

Jaa viesti

Otettu muutamia viikkoja sitten pienen, 112mm putken läpi ilman Barlowta, 17mm okulaarin läpi käsivaralta Coolpix kameralla.

[ATTACH=CONFIG]852[/ATTACH]

Aika vakaa käsi sulla, varsinkin jos jouduit hetken pitelemään. Äkkiä alkaa heilua.

Jaa viesti

Guest Latkis

Joo ei se ihan helppoa ole kun piti okulaaria samalla säätää ja kaikkea muuta. Pitäis hommata tuo teline pokkarille. Ja isompi, 200mm tai isompi putki. Mutta harvemmin mitään taivaalta kuvailen. Kiikareilla galaksit näkyy.

Jaa viesti

Joo ei se ihan helppoa ole kun piti okulaaria samalla säätää ja kaikkea muuta. Pitäis hommata tuo teline pokkarille. Ja isompi, 200mm tai isompi putki. Mutta harvemmin mitään taivaalta kuvailen. Kiikareilla galaksit näkyy.

Lielahden anttilassa oli jalusta 19 €, mulle kelpas, vaikka vähän painava objekti, eiköhän niissä pokkareissakin ole se ruuvin paikka ja sopii telineeseen.

250 on jo aika hyvä, en isoa eroa huomannut 300:een, vaikka hinta pompsahtaa aika rajusti.

Jaa viesti

Guest Latkis

Juu :)

Jos kiinnostaa niin tuossa on ohjeet

http://tuhatkuvaa.wippiesblog.com/2010/03/27/hdr-kuvaus-ohjeet-tutorial/

Tarkoitin telineellä sitä minkä saa putken okulaariin kiinni. Mulla on nyt vaan oikea termi hukassa :vastis: Tavallinen kolmijalka mulla on kameralle/tähtikiikareille.

Tuo sinun videos on muuten hieno myös. Näkyy hyvin yli 4 magnitudin tähtikin tuossa vasemmalla puolen.

EDIT: Se on adapteri. Sellanen pitäis hommata.

Jaa viesti

Tarkoitin telineellä sitä minkä saa putken okulaariin kiinni. Mulla on nyt vaan oikea termi hukassa :vastis: Tavallinen kolmijalka mulla on kameralle/tähtikiikareille.

Tuo sinun videos on muuten hieno myös. Näkyy hyvin yli 4 magnitudin tähtikin tuossa vasemmalla puolen.

EDIT: Se on adapteri. Sellanen pitäis hommata.

Mullakin termit vielä hakusessa.:palikka:

Aivan, tarkoitit adapteria.:nolo:

Pilvet hankaloittaa aika paljon kyllä kuvaamista, oli jo planeetta tarkennuksessa, (Venus, ehkä) mutta pilvet tuli eteen.:team finland:

Jaa viesti

Guest Latkis

Todella upea pätkä. Jos mahdollista, niin kuvaathan lempiplaneettaani, jota usein katselen, Jupiteria :kiss:

Venuksen alapuolella.

Jaa viesti

Kaapista löytyy >>> http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?cPath=2_68_125&products_id=1371

Ja tuohon vielä nokalle Lähilinssi. Haastavaa on varsinkin videokuvaus makrolla 1:1. Syväterävyysalue on millimetri työtä:D Lisäksi tarvitaan runsaasti valoa kun kuitenkin joutuu käyttämään pieniä aukkoja.

fL

Näin se on. Kesällä testaan kameraa FALMERS WALK IN NOKIA 2012

Jaa viesti

Guest Latkis

Jupiter on ehdottomasti myös hieno kohde havaita, koska sen suurimmat kuut näkyvät jo kiikareilla.

Saturnusta myös kannattaa kokeilla.

Jaa viesti