Jump to content

Guest Penaali-ana

Norjalainen luonto

Recommended Posts

Guest Penaali-ana

Onko palstalla muita jotka ovat retkeilleet norjan upeassa luonnossa esim. tuntureilla, kalastamassa ym. Itsellä tapana kerran vuoteen tehdä vaellusreissu norjaan.

Kertokaa missä olette käyneet ja mitä paikkoja suosittelette?

Jaa viesti

Guest Penaali-ana

Ensi kesänä olisi tarkoitus lähteä veneilemään ehkä jonnekin Oslon lähi vesistöön.

Jaa viesti

Ensi kesänä olisi tarkoitus lähteä veneilemään ehkä jonnekin Oslon lähi vesistöön.

Saaristoon kenties?...siellä hyvät kalavedet, hellposti 60-70kpl saaliskaloja reissua kohden

Jaa viesti

Viestini poistettiin. Sisälsi vihjeen hyvästä lomaraiskauspaikasta. Tämä viesti "asiallisempi" kun edellinen ei perkele kelvannut.

Minä aina vuotuisesti matkustan vuonoille narraamaan turskia. Yksi paikka on kuitenkin ollut ihan eri jännä, nimittäin Trondheim, siellä ne viikingit mellastivat aikojen saatossa useampaan kertaan. Nyttemmin sieltä nousee isoa turskaa joka pojalle kotiin viemisiksi. Reilu puol vuotta vielä seuraavaan reissuun. Sitä odotan.

Jaa viesti

Guest Penaali-ana

Minkä nimisiä saaria on oslon lähi vesistöissä joihin voisi mennä vaikkapa telttailemaan?

Jaa viesti

Minä Norjassa Bergenissä olin 15 kesäsenä viikon, jollakin nuorisoleirillä. Rankka reissu. Ruotsalainen kunti kiusas koko reissun, enkä mahtanut sille mitään :(

Hienot maisemat oli kyllä ja tuollaisella hissillä menin johki kahvilaan, joka oli pilvien yläpuolella.

bergen-cable_1298871c.jpg

Norway_map.jpg

Jaa viesti

Guest AK

Norja on todella kaunis maa ja paljon erilaista luontoa. Joskus vielä ajelen ihan ilman kiirettä koko maan läpi vaikkapa skootterilla ja telttailen. Onkimassa pakko käydä. Vuonoissa voi nähdä valaita ja pohjosessa on kesälläkin melko kylmä.

Voisin muuttaakin Norjaan jonnekin korpeen.

Jaa viesti

Guest AK

Saatanan saatana, tällästäkin oon kirjoittanut. Jäi Norja kokematta tänä kesänä. Talvella siellä on niin saatanan kylmä kun mereltä tuulee aina ettei kiinnosta lähteä.

Ensi kesänä tämä haave toteutuu skootterilla tai ilman. Kameran otan mukaan ja tekasen jonkun violetin kortin jossa lukee PRESS ja TRAVEL ja omakuva ja se kaulassa killuen menen paikasta toiseen ja kyselen tyhmiä. Varmana pääsen paikkoihin joissa yksikään turisti ei ole aiemmin ollut, esim eskimon vittuun.

Jaa viesti