Jump to content

NS300

Vartijat, Järjestyksenvalvojat, portsarit

Recommended Posts

Baarissa pirun tärkeää on turvakärjet. Piikkikorko jalkapöytään murtaa kovankin miehen tassun.

minulta kerran mursi tassun noin kusipää vartija, sain kovan kivun siitä ja refleksinomaisesti työnsin sormet sen vartijan silmiin itsesuojeluna.

toinen silmä sokeutui ja toisesta on näkö pysyvästi heikentynyt oikeudessa kerrottiin.

A small bird will drop frozen dead from a bough

without ever having felt sorry for itself.

I am the master of my fate. I am the captain of my soul.

Jaa viesti

Vartijat+portsarit pasketta. Niiden kanssa aina painin ja ryskään. Joskus ihan aiheesta tulevat "päälle", välillä taas kyttäävät pelkästään olemuksen takia ja se provosoi.. Tietävät että heillä on aina se porukka minua vastaan kaasuineen päivineen, ja poliisien kanssa he imevät toistensa kyrpiä. On asiallistakin väkeä, ja heitä arvostan. Jotkut vaan ei osaa hommaansa, ja pitää yrittää päteä.

Jaa viesti

Antakaa nyt vähintään vitonen tippiä(seteli) tai olkaa kokonaan antamatta!

Juu olen kyllä sitten kokonaan antamatta.

A small bird will drop frozen dead from a bough

without ever having felt sorry for itself.

I am the master of my fate. I am the captain of my soul.

Jaa viesti

Vartijan/poliisin paras ominaisuus on se, että on hyvät puhelahjat. Vakuuttava mies joka ennaltaehkäsee tilanteita omalla läsnäolollaan.

Mitä ite noissa hommissa oppinu on just toi, verbaalinen ulosanti kun on paikallaan ja vähän ihmismielen tuntemista niin menestyy parhaiten. Ihan saatanan iso koko saattaa jeesata joitain tapauksia ennaltaehkäisevästi.. toisia se ei hätkäytä. Sen lisäks oma asenne ratkaisee paljon, ovella ollessa oon lähtenyt siitä että olen asiakaspalvelutehtävässä.

[h=1]“What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?”[/h]

Jaa viesti

Kannattaa lukea kirja Yön sankarit: kasvoja punaisen köyden takaa. Oli ihan mielenkiintoinen kirja. Siinä avataan vähän portsareiden sielunmaisemaa.

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Jaa viesti

Turussa kerran käyny baarissa missä Antti Halmo oli pokena, vittu ukko oli itse rauhallisuus. Ei paljoa ollu häiriöitä ku Antti kävi heittää parille riehuvalle tyypille vaan jotain vitsia ja sit kaikki nauro ja kränät loppu siihen.

Jaa viesti

Siinä kirjassa Yön sankarit vanhan liiton poket ottaa kantaa justiin tuohon, että kun ovimiespalvelut siirtyy yhä enemmän ja enemmän järjestyksenvalvontafirmojen piiriin niin asiakaspalvelutaito katoaa. Yökerhon ovella saattaa olla joka ilta eri naama ja kaikenlisäksi nuori kundi joka on käynyt parin päivän kurssin hommaan. Ja juuri tämä mimmien naurattaminen ja pokaaminen on monelle se pääasia eikä se itse asiakaspalvelu. Hyväksi pokeksi ei tulla vuodessa, eikä välttämättä edes viidessä vuodessa. Ennen kundit oppi vanhoilta jermuilta ovella. Supliikki poke ovella on parempi kuin tuppisuu mörkö, ne möröt istuvat yleensä narikassa ja hyvä niin jos tulee isompi hässäkkä niin tarviihan sitä voimaa löytyä.

Jaa viesti

Siinä kirjassa Yön sankarit vanhan liiton poket ottaa kantaa justiin tuohon, että kun ovimiespalvelut siirtyy yhä enemmän ja enemmän järjestyksenvalvontafirmojen piiriin niin asiakaspalvelutaito katoaa. Yökerhon ovella saattaa olla joka ilta eri naama ja kaikenlisäksi nuori kundi joka on käynyt parin päivän kurssin hommaan. Ja juuri tämä mimmien naurattaminen ja pokaaminen on monelle se pääasia eikä se itse asiakaspalvelu. Hyväksi pokeksi ei tulla vuodessa, eikä välttämättä edes viidessä vuodessa. Ennen kundit oppi vanhoilta jermuilta ovella. Supliikki poke ovella on parempi kuin tuppisuu mörkö, ne möröt istuvat yleensä narikassa ja hyvä niin jos tulee isompi hässäkkä niin tarviihan sitä voimaa löytyä.

Harvemmin siihen ovelle vasta-alkajaa laitetaan. Jos ovikontrolli pettää niin sisällä on erittäin vittumaista olla, kun taas ovikontrollin ollessa tiukkaa, pärjää se uusikin kaveri sisällä olevien kanssa. Asiakaspalvelun painottaminen tai painottamattomuus riippuu todella paljon firmasta. Omalla firmalla palvelutilanne viedään alusta loppuun asti kunnolla ja ammattitaidolla, takkia tarjotaan suoraan päälle kaikille ja ovelta toivotetaan hyvät illanjatkot tai yöt.

Jaa viesti

Harvemmin siihen ovelle vasta-alkajaa laitetaan. Jos ovikontrolli pettää niin sisällä on erittäin vittumaista olla, kun taas ovikontrollin ollessa tiukkaa, pärjää se uusikin kaveri sisällä olevien kanssa. Asiakaspalvelun painottaminen tai painottamattomuus riippuu todella paljon firmasta. Omalla firmalla palvelutilanne viedään alusta loppuun asti kunnolla ja ammattitaidolla, takkia tarjotaan suoraan päälle kaikille ja ovelta toivotetaan hyvät illanjatkot tai yöt.

Joo mutta se henkilökohtaisuus puuttuu siitä täysin. Musta on kivaa kun muistaa poken ja poke muistaa sut. Mua ei oo ikinä poistettu raflasta vaikka joskus nuorempana hässäkkää on ollutkin.

Jaa viesti

Helsingissä, treella, turussa on yöherhot vähentyneet rajusti siitä miten niitä..... plaaa plaa pla.

Pubit on ottaneet jalansijaa ja lisääntyneet.

Täällä sedun yökerhot lähes kadonneet.. vanhat noin 20-40 vuotta olleet samannimiset yökerhot vielläkin pystyssä. Marilyn, forte ja börssi.

Pubien suosio myös laskussa moni paikka kadonnut.. tilalle tullut suomenruotsalaisia nimiä pitäviä viini ravintoloita/baareja todella paljon.. :ei:

Jaa viesti

Joo mutta se henkilökohtaisuus puuttuu siitä täysin. Musta on kivaa kun muistaa poken ja poke muistaa sut. Mua ei oo ikinä poistettu raflasta vaikka joskus nuorempana hässäkkää on ollutkin.

Mulle ihan sama muistaako poke, emmä portsareita mene sinne raflaan kattomaan:lol:

Jaa viesti

Tuo riippuu täysin siitä miten ja millaisella asenteella homman tekee. Itse ja ne, jotka omalla firmalla ovella ovat hoitavat homman juuri tuolla tapaa kuin kuvailit. Monet muistetaan vähintäänkin naaman perusteella, jerryä heitetään kantisten ja tuntemattomampienkin kanssa ja parilla ovella ollaan puolen asiakaskunnan kanssa ihan nimituttuja. Tutulle naamalle on helpompi antaa joissakin tapauksissa, joissa liikkumavaraa on koska luotto on kunnossa.

Jaa viesti

Mulle ihan sama muistaako poke, emmä portsareita mene sinne raflaan kattomaan:lol:

No joo, sä käsitit vähän väärin. Furius sen sijaan tajusi pointin tuossa.

Mukava mennä tuttuun mestaan kun henkilökunta ei vaihdu juuri koskaan, sen lisäksi kun naama tulee tutuksi saa varmasti hyvää palvelua.

Jaa viesti

No ei se portsarin homma nyt ihan noin vaikeaa ole että kestäisi vuosikausia tulla "hyväksi" pokeksi. Kait sitä vähän naisiakin saa naurattaa töiden ohessa se ei varmaan ole keltään pois?

[h=1]“What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?”[/h]

Jaa viesti

No ei se portsarin homma nyt ihan noin vaikeaa ole että kestäisi vuosikausia tulla "hyväksi" pokeksi. Kait sitä vähän naisiakin saa naurattaa töiden ohessa se ei varmaan ole keltään pois?

Joo no ei siinä varmastikaan vuosia mene mutta vaatiihan se vähän enemmän kuin kurssin käymisen.

Jaa viesti

Guest AK

Eräs hyvin kokenut porstari neuvvoi että hyvin pärjää tuppisuunakin kunhan osaa kuristaa sekä edestä että takaa yllättävästi sekä ystävällisen hellästi hämärän rajamaille.

Jaa viesti

Joo no ei siinä varmastikaan vuosia mene mutta vaatiihan se vähän enemmän kuin kurssin käymisen.

No se on kyllä totta. Kurssilla opetellaan melkeenpä lakipykäliä vaan ja niistä koe. Ironista kyllä en ole tehnyt ovihommia kurssin käymisen jälkeen.

Jaa viesti