Jump to content

poijankossi88

Allan Jokinen

Recommended Posts

Vähän ihmetyttää tuo tiukassa kunnossa nyt.

Lunta talon katolla ja metsässä.

Pohjois-Lappiinko on mennyt diettailemaan?

Näin Allun Hesassa salille menossa pari kk sitten, eikä iha heti tullut mieleen, että Lapista asti kävis Hesassa salilla.

:ihme:

Vatasen massoihin.

Jaa viesti

Millasen jutun Allu oli lehteen kirjottanu?? Löytyykö netistä jostain?

Mitä tahansa osaatkin, jossain joku 4-vuotias aasialainen osaa sen paremmin kuin sinä.

Jaa viesti

Allan on rehdin ja asiallisen olonen kaveri. Mutta sen verran pitää sanoa tosta natu or not -jutusta, että selkeesti se omakohtanen kokemus natu- ja lääkereenistä paistaa noista kommenteista. Harva vuosia kemian avulla lihaksiaan ja voimiaan kasvattanut jonkun verran yli 200kg nostava kaveri tajuaa, että geneettiset erot ihmisten voimankehityksessä on suuret ja myös se että panostuksen määrä saliharrastuksen ympärillä vaihtelee huomattavasti, oli lääkkeitä tai ei. Esim. pakkiksen mike ei usko että kukaan voi 200kg natuna nostaa penkistä, kun itse on kovilla kuureilla vähän yli nostanut. Siinäkin omat kokemukset painaa.

Esim. itse omiin kokemuksiin pohjautuen tiedän, että on mahdollista natuna ja vähän heikommillakin lahjoilla, jos elää melkein saliharrastukselle riittävän pitkään. Minullakin kesti 4 vuotta saada 140kg penkistä, mutta kun pyhitin elämäni pitkälti(välillä meni jopa opiskelun edelle)saliharrastukselle kokonaan ja astuin bulkkaamisen ihmeelliseen maailmaan, niin 140->200 pääsin vähän yli 3 vuodessa. Kehonpaino nousi noin 30kg noiden välillä. Sen takia ei ole vaikea uskoa, että lahjakkaimmat kaverit nostaa todella paljon enemmänkin rautaa natuna. Tiedän myös itseäni lihaksistoltaan pienempiä kavereita, jotka sen 200kg on penkistä ottaneet natuna. Ja eräs kaveri esimerkkinä 168cm/75kg yli 15% rasvoilla, ja penkistä on noussut 180kg salilla raakana ja 175 kisoissa. Irtiottokyky vaan omaa luokkaansa, eli geenit voimailuun. Yläasteiässä nosti jo lyhyen salihistorian jälkeen 125 kiloa penkistä, oman painon ollessa noin 60 kiloa. Huvittavinta ehkä että ko. kaveri ensimmäisen kerran otti jonkunlaisen treeniohjelman käyttöön vasta punnerrettuaan 160kiloa noin 70-kiloisena penkistä. Puhumattakaan ruokavaliosta. Nuo kun laittoi kuntoon niin sitten tuli vielä melkein 20kg lisää tulokseen. Se on sitä lahjakkuutta, 3 viikon salitauonkin jälkeen oli 177,5 pukannut penkistä, kun ennätys tuo 180 kiloa. Käsittämätöntä.

Itsellä oli adt-sopimus voimassa 2009-2013 kun tuota penkkaamista kilpamielessä harrastin. 2009 nousi ekoissa kilpailuissa 67-kiloisena 120kg penkkipaidalla(olisko 115 ollut salipenkki raakana vai 117,5) ja viimeisessä onnistuneessa kisassa marraskuussa 2013 110-kiloisena 192,5kg ilman varusteita. Eikä minulla koskaan ollut käytännössä juurikaan eroa salipenkissä ja kisanostossa, 195 oli saliennätys ennen tota kisaa. 200 nostin treenin loppuun salilla sitten vajaa kuukausi myöhemmin. 4 kertaa olin dopingtestissä, 3 kertaa kisassa ja kerran kotona. Nämä vuosina 2012 ja 2013. Ainakin jotain argumentteja oman sanan lisäksi, harrastelijana kun on helpompi käytellä dopingainelistalla olevia boostereita ym. mitä lisäravinteena saa ostettua. Onhan IPF-voimanosto kuitenkin ylivoimaisesti testatuin urheilulaji Suomessa urheilijamäärään nähden, ja absoluuttisestikin top3:ssa jatkuvasti.

Muokattu: , käyttäjä: _MrSiima

Jaa viesti

Hyvä selonteko siima ja tokihan niitä lahjakkaita päälle 200kilon natupukkaajia löytyy.

tuossa on lokakuun alussa kuvattu video jossa foorumin nimimerkki max power nostaa 200kg, 27 vuotiaana natuna.. Hän perusti aiheesta viestiketjun myös. Itse uskon 100% tuohon suoritukseen.

tuolla ketju aiheesta

http://www.muskleforum.com/showthread.php?8089-200-penkistä-27-vuotiaana-natuna

Jaa viesti

max power on kyllä hurjan voimakas ja lahjakas nopeasti kehittynyt mies. Vuoden treenillä jos 150kg penkannut, verrokkina Hokkanen oli 1,5v treenillä penkannut 180kg@90kg, ja nykyään nostaa 230-240kg rautoja testikisoissa -120kg sarjaan.

Jaa viesti

Olihan meillä vastis (vastapallo) joka penkkas sen 200kg natuna.. nuori kaveriki oli sillon vielä

Lähetetty minun GT-I8190 laitteesta Tapatalkilla

Genetics make a difference, but smart training, diet, and supplements can help you maximize what your parents gave you!

Jaa viesti

160kg-> 200kg matka penkissä on jo melkein valovuosi. Esimerkkinä itse pääsin 140kg->165kg vuodessa ja 180kg-> 200kg meni lähes 2 vuotta. Ja panostus tossa jälkimmäisessä jaksossa oli vielä muutaman pykälän kovempi.

Jaa viesti

Itellä ei penkkiin ikinä lahoja. Eka penkissä vedin 35kg x4 ja painoi vitusti. Siitä sitten kasvatin 72.5kg ja siinä olitiin melkein vuosi. Sitten bulkkasin itteni sias ja nostin 105kg ja nykyään ei nouse kuin se vaivasiert 95kg max. Kyynärpää vaivat myös sitä luokkaa että täytyy tyytyä 70-80kg sarja nostoihin.

Arvostan kyllä kovia penkki miehiä. Ite enempi mave mies.

Jaa viesti

Kaikki ei saa vaikka bulkkais 50kg.

Totta. Mutta myöskään mikään geenifriikki ei tarvitse olla jos on valmis pitkäjänteisesti laittamaan 100% itsestään peliin. En tiedä onko siinä sitten mitään järkeä, itsellä meinasi usko loppua välillä sen verran kiviseksi muuttui tie tuolla 190kg korvilla ja jälkeen. Toki ihan hyvänä pidän, kun minun ei monen mielestä olisi pitänyt edes 160kg koskaan penkata, kun olin noin 20-vuotiaaksi saakka salin laihin ja heikoimmasta päästä aktiivitreenaajista. Muistan 20-vuotiaana 3-4 treenivuoden jälkeen miettineeni että tyytyväinen olen jos natuna 170kg asti penkissä koskaan pääsen, onneksi olin vähän väärässä.

Ja bodaamaan siinä joutuu rajusti, jos niitä ns. voimalahjoja ei ole äidinmaidosta saatu. Itsellä se tulos kasvoi oikeastaan samaa mukaa kuin keho, eli hitaasti viimeisinä vuosina. Irtiottokyky ollut aina keskinkertainen, semmosen 5x180kg saa pukata että yli 200kg päsee maksimissa.

Itse valmensin eräästäkin vuosikaudet 160kg maksimissa kamppailleesta herrasta parissa kuukaudessa 180kg penkkaajan. Miehellä ei ollut riittävää asennetta ja latausta treeniin, aina tehtiin vaan omasta mielestä kovaa, vaikka todellisuudessa pyöri omalla mukavuusalueella ja samat sarjat tehtiin joka viikko ilman todellista halua puskea itseään suurempiin rautoihin. Pelkästään opettamalla miten pitää treenissä oikeasti kaikki psyykata irti itsestään ja taistella jokaisesta toistosta, pystyäkseen pitämään progressiota yllä, ja sekin ettei voimatreenin tarvitse olla kevyttä läpsyttelyä, vaan voidaan tehdä intensiivisiä sarjoja lähellä failurea. Pelkästään näillä opeilla tulos nousi nopeasti siis 20kg. Tämmösiä tapauksia on varmasti yleisesti paljon, eli ei itsekään tiedetä mistä homma kiikastaa ja valitetaan kun on se ns natumaksimi muka saavutettu voimatasoissa.

Muokattu: , käyttäjä: _MrSiima

Jaa viesti

Ei kyllä se pääosin johtuu siitä, että liitto laittaa valtaosan budjetistaan ADT:ltä testien ostamiseen. Liitto itse määrää suuren osan testeistä. Monella lajiliitolla nuo testit on pelkästään ADT:n varassa. Näyttää myös siltä, ettei liitto yrityksistään huolimatta saa puhdistettua lajia, kun kokeilijoita tiukoista säännöistä riippumatta löytyy. Niinkuin nämä 2 viimeistä tapausta, aika noviisinostajia, tämäkin veteraaniurheilija joka nyt viimeisimpänä tietoon tuli oli vasta 1 kisan ehtinyt käymään SVNL:ssä.

Jaa viesti

Ei tule jos testimäärät pysyy noin 300kpl/vuosi kohdilla, tai nousee vielä siitä. Sen verran luja dopingkulttuuri tuntuu voimailussa olevan, että aina löytyy idiootteja(jos roinaa, niin valitkoon muun liiton). Toisaalta minun puolesta ei haittaa jos testejä lisätäänkin, mahdollistaa natunostajien pärjäämisen sitä paremmin mitä aktiivisempi antidopingkulttuuri.

Jaa viesti

"Kaikki on natuja siihen asti että jää kiinni" -FIREDEMON

nastymonkey

Genetics make a difference, but smart training, diet, and supplements can help you maximize what your parents gave you!

Jaa viesti

Kärytöntä vuotta odotellessa........

Se tapahtuu heti kun urheilijat ottavat aloitteen käsiinsä ja WADA romahtaa omaan mahdottomuuteensa...siis sitä odotellessa...:)

Allusta sen verran, että lahjakas, avoin ja reilun oloinen kaveri.

Jaa viesti