Sivu 2 (2) EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 21-36 / 36

Viestiketju: Varusteet osana harjoittelua

Re: Varusteet osana harjoittelua

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Deadlifter
    Mitäs te välineurheilijat teette, jos kuljette lenkillä vihellellen ja huomaatte autokolarin jossa uhri huutaa apua katolleen kierähtäneen auton alla? Huudatte että "sori vaan, ehkä näyttää siltä että jaksaisin nostaa ton auton sun päältä mutta kun ei oo mukana vetoremmejä, vyötä, polvisiteitä, kyykkypukua, alustrikoita, rannesiteitä..."
    Kun taas rehelliset ilman varusteita nostavat OIKEASTI VAHVAT JÄSSIKÄT menevät ja nostavat sen auton ylös.

Tsemppiä kaikille oikeasti vahvoille ja myös teille bodareille
    Soitan MaveTeamin StandTallille, Stand tulee ja nostaa auton kevyesti ilman vermeitä.

kyllä kyykyssä tulee vyötä käytettyä, ja yli 170kg sarjoissa polvisiteitä(heikot polvet)! rannesiteitä punnerusliikkeissä ja vetoremmejä raskaissa vetoliikkeissä.

tikotiko:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Karjalan kunnailla

-Polvilämppärit löytyypi, ne käytössä kun vapaata kyykkyä tehdään kowaa. Boxi hellii polvia, niin siinä ei tunnu tarpeelliselta. Eikä kyllä aina niissä vapaissa kyykyissäkään. Riippuu vähän mistä roikkuu.

-Rannesitehet löytyy myös. Suht ahkerassa käytössä, kun nuo ranteet on melkolailla paskana. Tosin yleensä mahdollisimman pitkään sinnittelen ilman rättejä. Ne kun on niin vitun ebämugavat.

-Vyö löytyy myös salikassista. Se sujahtaa yleensä päälle, kun kyykyssä tahi vedossa raudat nousee tuonne 80% kieppeille. Penkissä sitten jos rautamalmin määrä ylittää 90% maksimista. Näin suunnilleen, joskus en sitten käytä vyötä ollenkaan ja joskus vedän sen jo kotona päälle, fiiliksen mukaan.

Ylipäätänsä kyllä pyrin käyttämään tukevia varusteita mahdollisimman vähän. Harvemmin sitä nimittäin tulee nostovyötä käytettyä jos esimerkiksi töissä joutuu jotain nostelemaan.. Tosin tällä logiikalla voisi kyllä suoraan lopettaa punttaamisen ja siirtyä metsän siimekseen nostelemaan kiviä, painimaan karhujen kanssa ja repimään kantoja irti maasta. Enhän minä siellä töissäkään mitään vitun levytankoja kolistele..

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Deadlifter

Mitäs te välineurheilijat teette, jos kuljette lenkillä vihellellen ja huomaatte autokolarin jossa uhri huutaa apua katolleen kierähtäneen auton alla? :
    Saako siitä autosta jotenkin ristiotteella tai peukalolukoilla kiinni? Mulla ei nimittäin muuten pidä näpit.. Tai saanko mennä sinne auton alle makaamaan ja lattiapunnertaa sen ilmaan (ainut tilanne muuten elämässä, kun penkkitreenillä on suora siirtovaikutus tilanteeseen jossa voimaa pitää käyttää salin ulkopuolella..)?

Lampinen

Käyttääkö kukaan muu kyynärtukia?

Ite tulee käytettyä:

-Kyykyssä ja mavessa isommilla painoilla vyötä

-Kaikissa selkäliikkeissä remmejä ja isommilla käsipainoilla haiusta väännettäessä myös.

-Rannesiteitä isommilla painoilla penkkiliikkeissä ja pystypunnerruksessa.

-Dippivyötä leukoja veellessä ja dipatessa

-Riipuntapusseja jalkojen nostoja tehessä (loistavat siinä hommassa

-Treenihanskoina tavalliset ohutnahkaset työhanskat.

- vyötä kyykyssä ja mavessa. ihan ehoton selälle. keskikroppa niin heikko..
    - rannejutskia miltei kaikissa käsiliikkeissä (ranteetki lienee niin heikot, tarttis kai niitäki treenata...)
    - polvitukia jalkaliikkeissä (jalan vika-asentojen takii)
    - kenkiä etenki kyykyssä ja mavessa jalkaliikkeissä, samaisen jalkaongelman takii (yliojentunu nilkka)
    - hihnoja mavessa tulee käytetty sillon ku haluu pumpata, ni ei tartte keskittyy puristukseen niin kaameesti. muuten ei tuu juur käytettyy.
    - mangnesiumia voimannostoliikkeissä, ja joissakuissa muissa liikkeissä, on nopee ja helppo verrattuna hihnoihin ja saa paremmin kädet...
    KISU MISU MIU

pekkis:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

172

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Lampinen
    Käyttääkö kukaan muu kyynärtukia?
    Tottakai.

Hauskat kyynär ja rannetuet kaikissa yläkroppatreeneissä. Loppupumpeissa kyynärtuet veke.
    Remmit hauis,vipari, ja selkäliikkeissä.
    Raskaissa kyykyissä ravattisonnin polovirätit
    Vyö kyykyissä,vedoissa ja souduissa
    Harrastukset: Musklen chat, reeni ja aggressiivinen säästäminen

Parasta a-luokkaa ENNAJ:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Ylivieska

Saadut peukutukset

12

Rannesiteet raskaissa punnerruksissa esim. dippi, pena. Muita varusteita en omista jos sisäpelikenkiä varusteiksi lasketa niitä käytän kyykyissä, jalkaprässissä.

Vyön tulen hankkimaan kun mavessa tulee 1x200kg. Remmejä olen harkinnut, mutta forkut huutavat epäsuoraa rasitusta joten remmit saa pysyä minun puolesta kaupan hyllyllä. Lämmittimiä yms härpäkkeitä en tarvi tällä hetkellä.
    Treeniblogi: http://raudanluja.blogspot.fi/

Treenipäivyri(t): http://www.muskleforum.com/showthrea...ulan-vippailua - Kovat otteet, rento meno.

KrupsDCA101:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

86

HEI! TUON PEHMUSTEEN HANKKIMINEN ON HOMOINTA MITÄ IHMINEN VOI TEHDÄ! Eikös tuota käytetä silloin kun tanko makaa epämukavasti c7 päällä? Miksei tankoa voi laittaa oikeaan kohtaan, jotta painopiste siirtyisi taaemmas?

Saadut peukutukset

86

Missä kohtaa sulla on tanko kyykätessä? Jos se on tuossa c7 päällä niin ei ihme jos tulee ruhjeita... c7 on siis tuo selkärangan nikama niskassa, joka on selvästi muita korkeampi nyppylä.

Saadut peukutukset

86

Minulla tanko on jossain lapojen yläreunan tuntumassa, selvästi C7 alapuolella. Joskus junnuna kyykkäsin tanko tuossa c7 päällä ja silloin tuli ruhjeita, hiertymisiä yms. jos pehmusteita ei ollut. Asentokin oli jotenkin etupainotteinen. Joku ystävällinen sonni sitten neuvoi laskemaan tankoa reilusti alaspäin ja siinä samalla painopiste meni taakse -> helpompi kyykätä. 200kg olen kyykännyt boksille ilman pehmusteita, eikä ruhjeitakaan tullut

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Musklea
    Mulla koko niska ruhjeilla ja kaikenlaisia hiertymiä. Lisäksi mulla on hitonmoisia jumituksia niskassa, jotka säteilee päähän. Tuo tangon puristus lisää niitä. Ikinä en oo käynny hierojalla.
    Itellä oli aivan sama homma ku sulla. Tosin pidän tankoo tossa c7:n päällä ja siitä oli iho aina rikki kyykyn jälkeen kanssa. Ostin tommosen pehmusteen, joka on kyllä vielä ainakin puolet paksumpi kun tossa kuvassa. Näytti/näyttää tosi hurjalta mutta on oikeestaa helvetin hyvä. Jakaa tangon koko painon tasasesti koko yläselän alueelle ja ei ole kyllä hiertymiä näkynyt. Oon kokeillu tota alempana tangon pitämistä mutta ei kyllä sopinu meikäläiselle. Nii ja löytyy siitä pehmusteesta huonokin puoli, on jo sen verra iso, että työntää päätä vähän eteenpäin, mutta ei se kyllä mitenkään tekemistä haittaa. Ite voin ainakin suositella tota, oli sitten miten homoo hyvänsä.

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä KrupsDCA101
    Minulla tanko on jossain lapojen yläreunan tuntumassa, selvästi C7 alapuolella. Joskus junnuna kyykkäsin tanko tuossa c7 päällä ja silloin tuli ruhjeita, hiertymisiä yms. jos pehmusteita ei ollut. Asentokin oli jotenkin etupainotteinen. Joku ystävällinen sonni sitten neuvoi laskemaan tankoa reilusti alaspäin ja siinä samalla painopiste meni taakse -> helpompi kyykätä. 200kg olen kyykännyt boksille ilman pehmusteita, eikä ruhjeitakaan tullut
    mulla oli sama homma. joku fiksu käski kans heittää vittuun pehmusteet ja siirtää tanko oikeeseen kohtaan. Sen jälkeen kyykky paljon mukavampi.
    KISU MISU MIU

bodari White Pale Punisher:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Gym

Saadut peukutukset

252

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Conez
    Vyötä käytän välillä tiukemmissa kyykyissä ja maastavedossa.
    Vetoremmit jouduin tuossa ostamaan, kun meitin koulun salilla on niin saatanan niljakas tanko ettei se pysy käsissä sitten millään maastavedossa. Toisella salilla missä käyn ei ole remmeihin tarvetta ollut yli parinkaan sadan painoissa.
    Mutta nyt kun niitä remmejä on testaillu niin yks liike mitä en tee enää ikänä ilman on kulmasoutu. En laita niitä remmejä sen takia että saisin riuhdottua isompia painoja vaan niiden avulla saa sen liikkeen todellakin osumaan sinne selkään.
    Remmit myös hyvät kun tulee välillä vedeltyä leukoja helvetin leveellä otteella. Ilman remmejä käy ranteisiin pahasti.
    Pitäisköhän mun hankkia vetoremmit, kun selkä tuntuu kehittyvän huonosti.
    blögäles:

https://pode.blogaaja.fi

kotisivut:

https://timo-poutiainen.webnode.fi

The speed work weights might feel too light
    . DO NOT RAISE THEM. The point of speed work is to produce lots of force on a sub-maximal load.

Sijainti
    Kiipula

Saadut peukutukset

212

Suosittelen

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Deadlifter Lue viesti
    Minä käytän kaikkia varusteita mahdollisimman vähän.

En harrasta niinkään bodausta (vaikka kyllä lihastakin on tullut), vaan haluan voimaa. Ja vieläpä sellaista voimaa joka toimii tilanteessa kuin tilanteessa.

Mitäs te välineurheilijat teette, jos kuljette lenkillä vihellellen ja huomaatte autokolarin jossa uhri huutaa apua katolleen kierähtäneen auton alla? Huudatte että "sori vaan, ehkä näyttää siltä että jaksaisin nostaa ton auton sun päältä mutta kun ei oo mukana vetoremmejä, vyötä, polvisiteitä, kyykkypukua, alustrikoita, rannesiteitä..."
    Kun taas rehelliset ilman varusteita nostavat OIKEASTI VAHVAT JÄSSIKÄT menevät ja nostavat sen auton ylös.

Tsemppiä kaikille oikeasti vahvoille ja myös teille bodareille
    Tekisin kuten kuka tahansa suomalainen eli lähtisin ihan helvetin vikkelästi kävelemään pois paikalta, näytellen etten huomannut. Pahinta olisi joutua keskelle jotain vitun show'ta.

Sivu 2 (2) EnsimmäinenEnsimmäinen 12