Sivu 3 (322) EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353103 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41-60 / 6439

Viestiketju: Hei tässä minun

viikatemies:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

60

Re: Hei tässä minun

Ilmoitus Nyt on hintapommeja

Myprotein Suomi

Ota sellaisilla painoilla että tulee se kakkonen. Pakara kehittyy myös ojennuksis ja julles, eli tämän ohjelman jälkeen otat sit jullen yhdeks treeniliikkeeks. Ojennuksiin voit lisätä painoja ja ota se mieluiten viimeisenä liikkeenä selkäpäivänä, ehtii vähän vedon jälkeen levätä selkä ja jaksat keskittyä paremmin liikkeeseen. Voidaan voorumilaisten kesken suunnitella sulle kiva ohjelma kohti 200kg vetoja sit tämän jälkeen.

poijankossi88:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1746

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä viikatemies
    Ota sellaisilla painoilla että tulee se kakkonen. Pakara kehittyy myös ojennuksis ja julles, eli tämän ohjelman jälkeen otat sit jullen yhdeks treeniliikkeeks. Ojennuksiin voit lisätä painoja ja ota se mieluiten viimeisenä liikkeenä selkäpäivänä, ehtii vähän vedon jälkeen levätä selkä ja jaksat keskittyä paremmin liikkeeseen. Voidaan voorumilaisten kesken suunnitella sulle kiva ohjelma kohti 200kg vetoja sit tämän jälkeen.

Juu kiitti. 200 kiloon tuskin tällä massalla ikinä pääsee LOL. Mutta kyllä otan ohjelman vastaan jos teettee sen ja pyrin noudattaa sitä mahdollisimman hyvin.

Ensiviikolla vois lähtee varmaan jollain tän tapasella koska tuossa oli aikalailla ongelmia noitten nelosten kanssa ja nuo pari viimeistä jäikin kolmoses.
    122.5kg x2
    125kg x2
    127.5kg x2
    130kg x2

Ja selän ojennuksia lisukkeeks?
    Entä onko mun yläselässä heikoutta? Näitten videoiden perusteella meinaa? Pitääkö ottaa enemmään kulma soutua tai ylätalja/alatalja vetoja. Nää on mulla vähän jäänyt hyvä jos kerran viikkoon saan jonkun noista tehtyä.

Saadut peukutukset

60

Ei tuossa vielä ainakaan ole ongelmaa, mutta kulmasoutua kannattaa jo penkin takia tehdä, mitä vahvempi selkä sen paremmat edellytykset penkissä isoihin rautoihin, jos selkä ei tykkää vedon jälkeen siitä niin tuettu soutu tai yhdellä kädellä soutu kp:lla. Yksi ehdoton apuliike mentäessä kohti isoja rautoja on kohautukset, antaa voimaa yläselälle. Nyt kun seuraavaksi teet kakkosia niin joka sarjan viimeisellä toistolla jäät hetkeks kannattelemaan rautoja, älä heti päästä alas niitä. Vaikuttaa hermotukseen, kroppa tottuu isompiin romuihin kun hetken pidät niitä. Takareidet ja selän ojennukset apuliikkeiks, tietenkin kulma-, taljasoudut ennen nuita.

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1746

Okei näin teemme sit ensi kerralla.

Kulmasoutua vois tosiaan tehä myös ja kokeilla vaihtees myös levytangollakin. Käsipainoilla tuettuna sitä paristin tehnyt. Täytyy vähän suunitella päivät jatkossa niin että ehtii palautua yksi kohta. Vedossa ja kyykyssä kun olisi suositeltavaa ainakin kahden päivän paussi.

Penkki ei minulla vaikuta juuri palautumiseen maastavedossa. Teen nämä yleensä usein jopa perättäisinä päivinä jos en treenaa yläselkää erikseen penkki päivänä. Maastaveto kummittelee selässä yleensä tuo pari päivää ja kyykky taas tuntuu eniten nivusissa ja takareiden lihaksessa mutta yllättäen selkä ei ollut kovin paha viimekyykyn jälkeen.

Joo onhan tässä aikaa suunitella näitä treenipäiviä niin että tulee suunilleen kaikki tehtyä hyvin ja reiluilla palautuksilla.

Slowly becoming what I can only think about KuningasSaatana:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    90100

Minä heittäisin vyön helvettiin ihan ensimmäisenä ja jättäisin nuin tiukat nostot pois. Keskittyisin kokonaisvolyymiin ja tekniikan hiomiseen.
    En ole vastuussa ylläolevasta tekstistä.

-P.F.F.P-

Saadut peukutukset

60

Joo, tarkoitus on nyt katsoa mihin kaveri pystyy ja kun alkaa volyymitreenit niin vyö pois ja keskivartaloa aletaan vääntää myös. Vyö on myös henk.koht asia, monelle se on enemmänkin psyykkinen kuin fyysinen apuväline. Itse treenaan ilman vyötä ja viimeksi kun otin maksimeita vedossa kokeilin vyötä kahdes viimeises nostos niin 15kg nousi enemmän. Mutta vyö jää edelleen kotiin kun menen salille.

Blaster:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Wien

Saadut peukutukset

158

Tekniikkahan on selvästi kehittynyt

Komppaan:
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä KuningasSaatana
    Minä heittäisin vyön helvettiin ihan ensimmäisenä ja jättäisin nuin tiukat nostot pois. Keskittyisin kokonaisvolyymiin ja tekniikan hiomiseen.
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä J.Stallion
    ps. En suosittelisi kävelemään noiden painojen kanssa jottei tule pipiä selkään.
    Lisäksi mielestäni nosto menee liikaa selällä; perse alemmaksi vaan noston alkuvaiheessa niin saat jalat mukaan & selän kunnolla notkolleen.
    Mun vinkki pakaroiden treenaukseen, jos sitä tarvitaan, on leveä (sumo/power) kyykky.

Sijainti
    90100

Paras neuvo omasta mielestäni minkä sain vedon opetteluun oli, painonnostokengät jalkaan ja vetoa 10-15cm korokkeelta(itse siis seisot korokkeella). Siinä oppii saamaan persettä kunnolla alas ja sen lähdön jaloista. Ja pakostakin pysyy selkä jämynä koko matkalla. Toimi ainakin minulla.

-P.F.F.P-

Sijainti
    90100

Joo, tarkoitus on nyt katsoa mihin kaveri pystyy ja kun alkaa volyymitreenit niin vyö pois ja keskivartaloa aletaan vääntää myös. Vyö on myös henk.koht asia, monelle se on enemmänkin psyykkinen kuin fyysinen apuväline. Itse treenaan ilman vyötä ja viimeksi kun otin maksimeita vedossa kokeilin vyötä kahdes viimeises nostos niin 15kg nousi enemmän. Mutta vyö jää edelleen kotiin kun menen salille.
    Vyöllä ei kyllä tee hirveästi mitään. Ainut missä itse käytän niin maksimikyykyissä. Hirvittää katsoa salilla ku jotku jannut penkkaa 50 kilolla ja saatana käyttävät vyötä siinäkin.. WTF?

-P.F.F.P-

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1746

Minä olen pistänyt vyön jokaiseen 120 kilon tai yli 120 kilon nostoon. Yli 120 kiloa rautaa käy aivan saatanasti selälle. Alle 120 kilolla en ole käyttänyt vyötä mutta nyt kun mennään näin tiukoissa toistoissa ja sarjoissa niin olen käyttänyt vyötä. Onko siitä sit jotain haittaa? Mulle sitä on kyllä suositeltu kyykkyyn että maveen kun rautaa on tarpees.

Penkissä vyö ei kyllä auta mitään kokeilin kerran huvikseen ja se vaikeuttaa minusta hommaa entistä enemmän. Maastavedossa se helpottaa ja tukee kun rautaa on tarpees ja toistoja vähän.

Joku mainitsi sumo tyylistä, niin mun kroppa ei kestä tehä sitä. Kerran kokeilin sitä jollain satasella niin vihlas niin perkelesti selkään ja niveliin että annoin olla koko paskan. Rauta ei liikkunut sit mihinkään. Jos tuosta sumosta nyt jotain hyötyä niin kroppa kestää vääntää sitä jollain 60 tai 80 kilolla mutta olen kuulut tuosta tyylistä myös niin paljon negatiivista että jättänyt sen kokonaan pois parin kokeilun jälkeen.

Tuosta maastaveto tekniikasta niin se on minusta aika hyvännäköistä katottavaa. Yllätyin itsekkin että oma tekniikka on parempi kuin joillain yli 200 kilon raudan nostajilla mitä netissä näkee. Toki tekniikka hieman kärsii kun rautaa on noin vitusti, se pysyy täydellisesti kasassa 100 kiloon asti, mutta ei tuo pahemmin musta heittänyt edes noissa.

Mulle taas aikaisemmin sanottiin täälä että koroke ja pukki vetoja ei parane vielä alkaa tekemään koska raudan pitäis vielä liikkua ihan vetämällä eikä noista olisi apua treeneihin.

Vielä mainittakoon että meitsi on kaikkea muuta kuin notkea kaveri. Nyt hieman selän käyttöä harjoitellut venytyksillä ja maastavedolla, mutta olen silti aikamoinen rautakanki enkä juuri taivu mihinkään. Persettä en saa tuosta alemmas edes tyhjällä tangolla luulisin.

Saadut peukutukset

60

Kengät ja koroke silloin kun lähdössä suuria ongelmia, niinkuin itselläni, vedin 8 viikon ohjelman kokonaisuudessaan korokkeelta, koska polvien alta veto oli 30kg kovempi mitä mave, liimattuna oli lattiassa. videosta päätellen lähtee suht hyvin lattiasta joten ei vielä hätää. Sumotyyliä käyttää moni treeneis, itsekin, esim. 4 sarjaa mavea ja 4 sarjaa sumovetoa. Tietenkin täytyy lähteä pienist painoist koska eri liike täysin. Sumovetäjät treenaa pääosin kapealla ja ns. kisa ja kisaan valmistavat vedot tehdään sit sumol. Poikkeuksiakin on kyllä.
    Vyötä kannattaa ja täytyy käyttää jos keskivartalo tuntuu pettävän, saa luottamusta siitä, mutta vyöstä ei saa tulla pakollista vaan täytyy kehittää kropan oma vyö kuntoon. Mikko Hämäläinen kun oli 370kg penkkikunnos käytti hän vyötä jopa kuntopyörän päällä .Tekniikka vielä parantuu tuosta kun vetää ja voimat kasvaa. Notkeus on myös voimaa, ja kankeana olet loukkaantumisaltis. Venyttele ja venyttele lisää. Suorinjaloinveto kans yksi kovimmista pakara- ja voimantuottoliikkeist vetoon vedon itsensä ohella.

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1746

Juu tuossa alussa ei ole veto ongelmaa mulla ainakaan vielä. Loppu on aina hankala ja edelleenkin viimeiset toistot pysähtyy nimenomaan loppuun aikaisemmin kuin alkuun.

Tuota suorinjaloin vetoa olen kokeillut mutta se tuntuu hyvin pitkälti samalta. Käy enemmän selkään kuin jalkoihin. Tuohan on vähän sama kuin sotilasmaastaveto? Onko niissä sit jotain eroa paitsi että suorinjaloin vetoa ei lasketa maahan asti vaan se lasketaan säärien korkeuteen. Tuokin vähän sellainen liike että sitä ei parane tehdä kovilla painoilla kun siinä selkä helposti pyöristyy. En oikein saa mitään liikettä tuntumaan niin pakaroissa paitsi kyykyn. Takakyykky vaikuttaa nyt kaikkein parhaimmalta pakaran treenaajalta vaikka eilen vedin mavea niin perse ei ole lainkaan kipeä, alaselkä hieman hellä mutta ei pahasti.

Aika vähän tosin tätä vyötä käyttänyt. Nyt vasta kun siiryin nelosen sarjoihin niin pistin vyön ainakin 3:meen viimeiseen sarjaan. 6:tosen sarjoissa en käyttänyt vyötä paitsi viimeisessä 120 kilon toistoissa. Kyllä se antaa varmuuttaa ja tuntuu että voimaakin hieman. Ei se kovin radikaalisesti ole mutta tuntuu toisto painot jotenkin kevyemmältä vyön kanssa.

Mitenkähän näitä sit kannattais alkaa tekemään? Yritän tehä penkkiäkin kerran viikossa ja aion tehä jatkossakin. Meinaa että miten saan mahdutettua noin paljon uusia liikkeitä treeni viikolle, vai pitäiskö vedot jättää jatkossa vähemälle ja keskittyä erikois liikkeisiin ja vahvistaa näitä NS heikkoja kohtia?

Sijainti
    Wien

Saadut peukutukset

158

Kengät ja koroke silloin kun lähdössä suuria ongelmia...

Vyötä kannattaa ja täytyy käyttää jos keskivartalo tuntuu pettävän...
    Mun mielestä tossa lähdössä on iso ongelma - selkä kaarella väärään suuntaan, koska lähdetään liian suorilta jaloilta nostamaan.
    Jos salilla ei ole sopivaa koroketta, mutta 10kg kiekot pienellä halkasijalla, niin yksi ratkaisu on käyttää niitä pieniä kiekkoja.

Vyö on ikuisuus keskustelujen aihe, mutta itse olen kallistunut suuntaan, että vyön käyttö on ongelmien piilottelua ja jotta oppii tekemään kaiken (lämmittelyn, nostot ja lihashuollon) oikein, en käyttäisi treeneissä ollenkaan vyötä.

Sijainti
    90100

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Blaster

Mun mielestä tossa lähdössä on iso ongelma - selkä kaarella väärään suuntaan, koska lähdetään liian suorilta jaloilta nostamaan.
    Jos salilla ei ole sopivaa koroketta, mutta 10kg kiekot pienellä halkasijalla, niin yksi ratkaisu on käyttää niitä pieniä kiekkoja.

Vyö on ikuisuus keskustelujen aihe, mutta itse olen kallistunut suuntaan, että vyön käyttö on ongelmien piilottelua ja jotta oppii tekemään kaiken (lämmittelyn, nostot ja lihashuollon) oikein, en käyttäisi treeneissä ollenkaan vyötä.
    Vaikka en pidä sinusta henkilönä yhtään, olemme nyt erittäin samoilla linjoilla. Pidetään ne ja tapetaan.

-P.F.F.P-

mr. panohanska wannabe:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    kotona

hyvän näköisiä vetoja :tsempit: kyllä se siitä lähtee kohta poijankossi painaa vedoissa musta edelle
    Genetics make a difference, but smart training, diet, and supplements can help you maximize what your parents gave you!

Saadut peukutukset

60

Olen myös samaa mieltä vyön suhteen, mutta jotkut vaan tykkää. Vähä niinkui että toiset tykkää tyttärestä ja toiset äidistä, ja sit tulee joku joka käy molemmissa

Eikä kannata liikkeiden paljoutta säikähtää, niitä ei tehdä samana päivänä vaan otetaan vaihtuviksi apuliikkeiksi.

Saadut peukutukset

60

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Blaster

Niin tarkoitin tuota vyötä maksimeissa tuomaan tukea ja samalla ne muutamat kilot millä voitto tulee

Vetotyyli myös yksilöllistä, esim. Jouko Ahola sanoi että jalat heikot ja selkä vahva niin siksi veto siirtyy selälle ja näyttää suorinjaloinvedolta. Itsellä vähän sama ongelma, maksimit lähtee aika suorinjaloin kun ne suoristuu väkisin. Korokeveto kyllä auttanut asiaa.

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1746

Niin ja tästä omasta veto tyylistä voi sanoa myös sen että jos kyyristyn liian alas niin alkaa nostossa pakaroista/takareiteen vetää suonta tai tehdä jotain ihme kramppeja. Yritin kerran tehdä jalka prässiä erittäin syvillä vedoilla niin loppu muutaman toiston jälkeen kramppiin vaikka painoa ei kovin paljoa edes ollut. Kroppa olisi vetänyt vaikka mitä mutta krampit esti homman heti alkuunsa.

Sama se on kyykyssä. Kyykkään suunilleen tuole korkeudelle miltä lähen maastavetää muuten vetää suonta ja lujaa. Olen joskus nähnyt MM sellaisia kyykkyjä että melkein perse hipoo maata niin tuolaiseen asentoon en edes taivu. Se on vähän tälläistä 90 asteenkulmaan mihin taipuu ilman ongelmia mutta tuosta syvemälle ei mene.

Kyllä mä sanoisin että ei tuossa alussa ole ongelmaa ollut voiman kannalta. Tosin tiedä sitä että onko tuo maailman terveellisin tyyli mutta olen nähnyt epäedullisempiakin. Mietitään niitä korokeitta sitten kun tulee oikeasti tarves siihen ja homma alkaa kusta tuohon alkuun. Nyt pitäis vahvistaa tätä heikkoa kohtaa eli tuota pakaroita ja takaselkää.

Niin ja kattoo sit mitä treeniohjelmaa täälä sit tarjotaan kun jatketaan tästä eteenpäin

Sijainti
    Wien

Saadut peukutukset

158

Juu - tässä mun mietelmiä:
    Esim minulla on todella pillikintut ja siksi myös heikot (tarkotus olisi panostaa jalkoihin enemmän...seli seli) kun taas selkä on vahvempi ...siksi mm kyykyssä saisin paljon enempi liikeelle jullemaisina perse edellä nostoina...nostelen kuiteskin melko selkä pystyssä ja etukyykkyä tms juttuja...
    Mavessa mulle on terveys ehdottomasti etusijalla ja siksi pyrin vetämään ilman vyötä & jaloilla hiukka pienempiä painoja mitä 110% riskillä ehkä saisin kun repisin selästä kaiken irti vyöllä.
    Se, että löytyy huippu-urheilijoita, jotka nostaa maksimaalisella riskillä ja paikat ei heti huippuvuosina hajoa on sellanen asia, joka pitää jokaisen itse puntaroida...maailma on ilkeä paikka; menestyksestä ei välttämättä pitkään kehuja saa, epäonnistumiset muistetaan pitkään ja vammat saattaa olla ikuisia.
    Jos nyt jossain on ihan pakko riskeerata, oman fiksaation takia, ni vaikka pena olisi parempi - revennyt rinta tai hajonnut olkapää ei haittaa arkielämää niin paljoa kuin selkärangan vammat, käsiähän on kaksi.

Ihan Kuningassaatanan linjoilla olen: isot volyymit & pienet riskit.
    Jokunen tuhat toistoa kun takoo kohtuullisilla painoilla ja mahdollisimman puhtaalla tekniikalla ni liikerata uppoaa selkärankaan ja sitten voi alkaa ottaa niitä kovempia nostoja.

E: osa porukasta ei pääse kovin syvään kyykkyyn...mutta sitäkin syvyyttä pystyy hiukan petraamaan, palataan siihen myöhemmin...

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1746

bodykauppa

Omat painot vielä niin hurjia ole. Onhan näitä steroidi äijiä jotka vetää ykkösillä 400 kilon painoja niin siinä paikat kovilla.

Täytyy nyt mennä tällä viikatemiehen ohjelmalla niin kyllä se tekniikka siitä kehittyy ja kroppa tottuu koviin painoihin. Kyllähän tekniikka pysyy hyvin kasassa 60 kilolla mutta kyllähän se hieman muuttuu kovilla vedoilla. Jos aina vetelis 60-80 kiloilla loputtomia toistoja niin kyllähän se käy tylsäs. Kunnolla rautaa tankoon niin pääsee ruotimaan tosissaan tätä hommaa ja tottuu vetää kovemilla painoilla.

Tekniikkakaan ei kehity liian kevyellä kuormalla. Sen olen huomannut. Nosto meinaa muuttuu sen verran kun rautaa lisää tankoon.

Tosihan se on että riskit on olemassa ja se on hyväksyttävä. Kaveri katto kerran vierestä ja totesi että tekniikassa ei ole valittamista ja sillä olen nyt tehnyt.