Sivu 7 (7) EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567
Tulokset 121-126 / 126

Viestiketju: Aborttikeskustelu

Saadut peukutukset

312

Ilmoitus Nyt lähtee ravinteita halvalla

Myprotein Suomi

Kiitoksia vaan hyvistä vastauksista silien ja taistelija.
    Joten jatko kysymys.
    Miten voitte tietää että juuri teidän jumalanne on oikea, taikka teidän pappinne oikeassa?
    Ehkä se juutalaisten juttu on oikeassa taikka muslimien? Eihän tätä voi tietää muuten kuin uskoa itse.

Saadut peukutukset

1067
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Hauberi Lue viesti
    Kiitoksia vaan hyvistä vastauksista silien ja taistelija.
    Joten jatko kysymys.
    Miten voitte tietää että juuri teidän jumalanne on oikea, taikka teidän pappinne oikeassa?
    Ehkä se juutalaisten juttu on oikeassa taikka muslimien? Eihän tätä voi tietää muuten kuin uskoa itse.
    Eihän kyse ole tietämisestä vaan uskomisesta?

Saadut peukutukset

312
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Enver Lue viesti
    Eihän kyse ole tietämisestä vaan uskomisesta?
    Mihin se uskominen perustuu? Jos ei tietoon.

Saadut peukutukset

1067
    Mihin se uskominen perustuu? Jos ei tietoon.
    Ihan uskoon se käsittääkseni perustuu.

5. Peukutukset:

Suomen Salvini Silien:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Myskinen natukupla

Saadut peukutukset

172
    Miten voitte tietää että juuri teidän jumalanne on oikea?
    Aika paljon voi päätellä siitä, mitä opaskirja kertoo elämästä, ihmisistä ja maailmasta. Kenellekään tuskin tuottaa suuremmin hankaluuksia todeta, että on raamatullisessa mielessä syntinen, kuten sitäkään, että maailma on pahan vallassa.

Päätelmästä tulee siinä mielessä varsin yksinkertainen, että sen enempää juutalaisuudessa kuin islamissakaan ei pahuutta varsinaisesti ole olemassa. Näyttääkö sinusta siltä? Minusta ei. Koen, että pahuutta on paitsi ihmisissä ja heidän valinnoissaan, myös maailmassa itsessään - elämä on suurelta osin hyvin epäreilua. Sekä islam että juutalaisuus toteavat, että maailman voi korjata oikeanlaiseksi, kun taas kristinusko kertoo, että maailma on Saatanan valtakunta, kunnes Jeesus tulee itse potkimaan perseitä ja hoitamaan homman. Historiaa lukeneena olen selvillä siitä, että joka ainoan kerran, kun ollaan yritetty tehdä se täydellinen utopia, siitä on saatu helvetti maan päälle.

Kolmas juttu on se, että islam nojaa kokonaan Muhiksen ilmoitukseen ja juutalaisuus käytännössä Talmudiin, joista ensimmäinen ei kyennyt erottaman Saatanaa Jumalan tahtoa ilmoittavasta Gabrielista (mikä tekee koko uskonnosta kyseenalaisen), ja jälkimmäinen on käytännössä perverssien blogikokoelma siitä, miten Jumala ei oikeasti halunnutkaan juutalaisten noudattavan käskyjään miltään osin. Kristinuskon keskiössä on historiallisesti katsoen hyvin laajasti dokumentoitu tapahtuma eli Jeesuksen ylösnousemus pelkän "uskokaa nyt mua kun mä sanon näin" -jutun sijaan. Muita historiallisen tapahtuman varaan pohjaavia uskontoja maailmasta löytyy 0.
    Viestiä muokannut Silien : 2 viikkoa sitten 13:40
    Dramatisoija Marja Rankkala kertoo pyrkineensä säilyttämään Waltarin hengen.

ArvoKyyrölä:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

29

bodykauppa

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Silien Lue viesti
    Aika paljon voi päätellä siitä, mitä opaskirja kertoo elämästä, ihmisistä ja maailmasta. Kenellekään tuskin tuottaa suuremmin hankaluuksia todeta, että on raamatullisessa mielessä syntinen, kuten sitäkään, että maailma on pahan vallassa.

Päätelmästä tulee siinä mielessä varsin yksinkertainen, että sen enempää juutalaisuudessa kuin islamissakaan ei pahuutta varsinaisesti ole olemassa. Näyttääkö sinusta siltä? Minusta ei. Koen, että pahuutta on paitsi ihmisissä ja heidän valinnoissaan, myös maailmassa itsessään - elämä on suurelta osin hyvin epäreilua. Sekä islam että juutalaisuus toteavat, että maailman voi korjata oikeanlaiseksi, kun taas kristinusko kertoo, että maailma on Saatanan valtakunta, kunnes Jeesus tulee itse potkimaan perseitä ja hoitamaan homman. Historiaa lukeneena olen selvillä siitä, että joka ainoan kerran, kun ollaan yritetty tehdä se täydellinen utopia, siitä on saatu helvetti maan päälle.

Kolmas juttu on se, että islam nojaa kokonaan Muhiksen ilmoitukseen ja juutalaisuus käytännössä Talmudiin, joista ensimmäinen ei kyennyt erottaman Saatanaa Jumalan tahtoa ilmoittavasta Gabrielista (mikä tekee koko uskonnosta kyseenalaisen), ja jälkimmäinen on käytännössä perverssien blogikokoelma siitä, miten Jumala ei oikeasti halunnutkaan juutalaisten noudattavan käskyjään miltään osin. Kristinuskon keskiössä on historiallisesti katsoen hyvin laajasti dokumentoitu tapahtuma eli Jeesuksen ylösnousemus pelkän "uskokaa nyt mua kun mä sanon näin" -jutun sijaan. Muita historiallisen tapahtuman varaan pohjaavia uskontoja maailmasta löytyy 0.
    Siis jeesuksen ylösnousemus dokumentoitu hyvin? Jesse historiallisena henkilönä joo, ja teloitus, mutta ei taida historioitsijat kovin yleisesti pidä uskottavana tarinaa ylösnousemuksesta. No tämä sivujuonne toki tässä tärkeääkin tärkeämmässä abortti keskustelussa.

Itse olen erittäin voimakkaasti abortin kannattaja. Tunnen ison joukon ihmisiä, myös täältä forumilta, joille suosittelisin jälkiaborttia. Jälkiabortti tarkoittaa epäkelvoksi todettujen ihmisten, siis jo syntyneiden hävittämistä. Tämä johtaisi todennäköisesti myös perinteisten aborttien vähenemiseen pitkällä aikavälillä.

Mikä tässä abortti-keskustelussa usein unohtuu, että keskustellaan aina siitä mitä laki sanoo ja mitä virallinen sairaanhoitojärjestelmä saa tarjota. Kun abortti oikeuksia rajoitetaan, syntyy aina puoskarien ja epämääräisten toimijoiden markkinat. Näkisin itse, että parempi tarjota abortteja julkisessa terveydenhuollossa, kun että joissain hämärissä kellareissa tehdään vastaavia epämääräisin ainein ja välinein. Abortit eivät lopu siihen että ne kielletään.

Kannattaa myös tutustua, ainakin Freakonomics kirjassa esitettyyn aineistoon rikollisuuden ja aborttioikeuden välisestä suhteesta.
    Tuntematon homo: Huolestuneena huomasin että joku luuli että täällä ei kannatettaisi itse murha bodausta ja saatanan kovaa​ douppausta kyllä se on väärä luulo.

8. Peukutukset:

Sivu 7 (7) EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567