Sivu 2 (2) EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 21-24 / 24

Viestiketju: Aspergerin syndrooma

Saadut peukutukset

269
    Onko sit syöpä samalla tavalla heikkous?
    Vahvat ei sitä saa prkl.
    Täällä jengi ei tajua että kyseessä sairaus.

Saadut peukutukset

87
    Diagnoosia tehtäessä olisi hyvä olla lääkkeistä vapaana ja myös niiden vierotuisoireista. Enempi tuli kyllä eräästä toisesta foorumilaisesta asperger-taipumukset esille mm. sarkasmin tajun puute on yksi yleinen asperger-oire. Mut tietysti asseja on monenlaisia eräiden nettikirjoitusten mukaan monet pitävät mm. Halla-ahoa tyyppiesimerkkinä lahjakkaasta asperger-syndroomaisesta. Nämä asperger ja adhd-diagnoosit on vähän nihkeitä kun niitä ei voi tyyliiin millään aivokuvauksilla tai geenitesteillä esim. toistaiseksi todeta vaan jos tietty määrä oireita saadaan kasaan saa diagnoosin, ja nämä ovat sitten usein vähän subjektiivisia näkemyksiä, käyt kymmenellä eri lekurilla ja saat sitten 10 eri diagnoosia.

3. Peukutukset:

Ultron:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Yössä

Saadut peukutukset

291
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä HerculesPoirot Lue viesti
    Diagnoosia tehtäessä olisi hyvä olla lääkkeistä vapaana ja myös niiden vierotuisoireista. Enempi tuli kyllä eräästä toisesta foorumilaisesta asperger-taipumukset esille mm. sarkasmin tajun puute on yksi yleinen asperger-oire. Mut tietysti asseja on monenlaisia eräiden nettikirjoitusten mukaan monet pitävät mm. Halla-ahoa tyyppiesimerkkinä lahjakkaasta asperger-syndroomaisesta. Nämä asperger ja adhd-diagnoosit on vähän nihkeitä kun niitä ei voi tyyliiin millään aivokuvauksilla tai geenitesteillä esim. toistaiseksi todeta vaan jos tietty määrä oireita saadaan kasaan saa diagnoosin, ja nämä ovat sitten usein vähän subjektiivisia näkemyksiä, käyt kymmenellä eri lekurilla ja saat sitten 10 eri diagnoosia.
    True dat. Monella on pitkä prosessi näiden kanssa vaikka oikeasti on synnynnäisenä vaivana.
    Nihkeästi suhtautuvat senkin takia kun lääkärissä ramppaa adhd-lääkkeiden toivossa kaikenlaiset itse googlettaneet piri-villet. Tuossa tuli mieleen se Jounin Kaupan äijä. Sai diagnoosin ja lääkkeet about parin kerran lääkärikäynnillä koska oli julkkis ja rahaa. Ei sillä etteikö olis ihan oikeasti mutta kommenteissa joku kirjoittelikin siitä kun jengi joutunut kulkemaan vuosia tutkimuksissa.

Rigos mortis:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

38

Aspergerin oireyhtymään todella liittyy pakkomielteisiä harrastuksia... Kun olin peruskoulun ala-asteella, harrastukseni oli tietokonepelit ja ohjelmoinnin harjoittelu. Olin keskitasoa älykkäämpi, joten opin koodaamaan pieniä ohjelmia C-kielellä jo ennen kuin olin edes 13-vuotias. Kun menin yläasteelle, tuli Internet yleisesti saatavaksi kaikkine pahoine puolineen. Luettuani joitain hämäriä sivuja netissä, uudeksi harrastuksekseni kehittyi kotitekoisten räjähdysaineiden valmistus... Tällaisia omia pommikokeita tein pari vuotta. Kun menin lukioon, löysin internetin huumesivut, ja törmäsin ensimmäistä kertaa elämässäni huumemyönteiseen materiaaliin. Päihteet olivat uusi pakkomielteeni 19-vuotiaaksi asti, opettelin kaiken saatavissa olevan tiedon huumausaineiden vaikutusmekanismeista ym. ja tein joitain tyhmiä kokeiluja kannabiksella, bentsoilla, jne. Kun olin juuri täyttämässä 18v, koin ensimmäisen tilanteen jossa meinasin menettää henkeni päihteiden takia... Olin koulun kevät-ulkoilmajuhlassa uimarannalla kavereiden kanssa ja kaverit olivat tuoneet minulle runsaan määrän omatekoista kiljua pään sekoittamiseksi. Vedin perskännit ja olin kuulemma humalassa juoksennellut ympäri rantaa tinneriä impaten, mennyt lopulta tajuttomaksi ja ambulanssi haki minut.

Pääsin kuitenkin lopulta yliopistoon koska olin aina ollut kympin oppilas kemiassa ja fysiikassa. Ensimmäisessä työpaikassani tein sen virheen ettå menin kertomaan työnantajalle sairastavani AS:aa ja tästä valitettavasti seurasi odotuksiani vasten törkeää syrjintää. Työkaverit olivat mm. onnistuneet lukemaan henkilökohtaisia sähköpostejani ja saaneet tietoonsa todella kiusallisia seksuaalisuuteeni ym. liittyviä asioita ja näistä pilailtiin työpaikalla. Jouduin lopettamaan työn ja sairastuin psykoosiin, olin 3 vuotta aivan sekaisin ja kuvittelin että televisiossa, sanomalehdissä ym. oli piilotettuja viestejä juuri minulle, joku pystyi salaa tunkeutumaan asuntooni, puhelijani kuunneltiin ym.

Sitten onnisuin lääkityksen avulla saamaan nämä psykoottiset höyreet hallintaan, ja pystyin etenemään opinnoissani...Mutta silloin alkoi myös juominen, ja se on nyt uusi pääasialline ongelma.

6. Peukutukset:

Sivu 2 (2) EnsimmäinenEnsimmäinen 12