Sivu 3 (3) EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 41-44 / 44

Viestiketju: Piikkaus

Furius:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

477
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä poijankossi88 Lue viesti
    Stoppi kyykky vie 15-20kg painoo, mutta en suosittele yli 5 toiston sarjoja ikinä tekee stopeilla. Stopit aina 2-3 toiston seteissä tai sitten viimeisenä toistona 5-6 toiston seteissä. Stoppi kyykky on aivan vitun kova liike.

Ehdottamasti treeni liikkes mukaan kun haet maksimi voimaa. Se opettaa pitää painoja hallussa ja pitoa. Uskon että jos et ole stoppia tehnyt ennen niin kun alat tekee niin 10kg+ nousee kyykky maksimi. Ite olen 200kg stopannut, siinä meinas vähän kintut krampata.
    Juuri tähän tyyliin on helvetin hyvä tehdä. 5s stoppi, 5 toistoa max jne. Sarjoja tekisin itse useampia riippuen millä tavalla haluaa edetä. Yksi äkkiseltään mieleen tullut on esim. Jim Wendlerin hyödyntämä, 5x5, 5x3, 5x1 progressio esim. 9, 12 tai 15 viikon jaksoissa, jossa 3-5vk tavoitellaan aina vähän aiempaa raskaampaa suoritusta 5x5 kyykyssä, seuraavassa jaksossa 5x3 ja viimeisessä 5x1. Tuossa suunnitelmassa testaus tai kisa olisi sitten viikolla 10, 13 tai 16.

Saadut peukutukset

12
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä poijankossi88 Lue viesti
    Olen huono penkkaaja itekkin. Mutta sanosin että yläselän voimat rankaisee hieman tuota mihin pystysiit. Tosi nättiä nostoa oli. Mutta kulmasoutuu mukaan, niin lähtee vielä enempi. Marginaalisia asioita. Tosi nättiä touhua oli ja painot hallussa.

PTS: Kyykyt oli tosi nättejä. Hyvä syvyys ja liikkuvuus.
    Se on paljon mahdollista. Treenaan kyllä kulmasoutua ja leukoja, mutta onhan se aivan eri treeniä ja ei niitä samalla innolla tule tehtyä kuin noita pääliikkeitä. Onko muuten jotain miten nostosta voi nähdä että juuri yläselän voimat olis se mikä siellä hidastaa?

Kiitokset kehuista.

Saadut peukutukset

12
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Furius Lue viesti
    Juuri tähän tyyliin on helvetin hyvä tehdä. 5s stoppi, 5 toistoa max jne. Sarjoja tekisin itse useampia riippuen millä tavalla haluaa edetä. Yksi äkkiseltään mieleen tullut on esim. Jim Wendlerin hyödyntämä, 5x5, 5x3, 5x1 progressio esim. 9, 12 tai 15 viikon jaksoissa, jossa 3-5vk tavoitellaan aina vähän aiempaa raskaampaa suoritusta 5x5 kyykyssä, seuraavassa jaksossa 5x3 ja viimeisessä 5x1. Tuossa suunnitelmassa testaus tai kisa olisi sitten viikolla 10, 13 tai 16.
    531:stä on tullu treenattua aika paljonki ja sovellettua joka lajiin joskus aiemmin. Noissa valmiissa kaavoissa nuo progressiot menee kiloissa niin vauhdilla eteenpäin etten oikein pysy niissä perässä sen vertaa että saisin vaikka kunnollisen peruskauden niillä tehtyä.. Täytys niitä soveltaa.

Furius:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

477

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Mika85 Lue viesti
    531:stä on tullu treenattua aika paljonki ja sovellettua joka lajiin joskus aiemmin. Noissa valmiissa kaavoissa nuo progressiot menee kiloissa niin vauhdilla eteenpäin etten oikein pysy niissä perässä sen vertaa että saisin vaikka kunnollisen peruskauden niillä tehtyä.. Täytys niitä soveltaa.
    Tämän takai en itse valmennuksissa käytä fiksattua määrää toistoja JA fiksattua määrää painoja samaan aikaan. Joko paino on fiksattu ja kyseessä on AMRAP-setti tai sitten toistot on fiksattu ja painot valitaan päivän kunnon mukaan. Tuossa progressiossa kyykyt on aina päivän kunnon mukaan ja haaste tulee stopista ja hallitusta laskusta, ei niinkään valitusta painosta.

Sivu 3 (3) EnsimmäinenEnsimmäinen 123