Sivu 1 (2) 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1-20 / 24

Viestiketju: Krapula

Saadut peukutukset

107

Krapula

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Super-Manninen Lue viesti
    Soveltuu erinomaisesti. Krapulaoireet johtuvat valtaosin nestevajeesta.
    Oireet johtuvat valtaosin keskushermoston yli kiihtymistilasta.
    Kumpa voisin olla tyytyväinen siihen, että sydän lyö

Foorumin toiseksi huonoin penkkaaja Rambo:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Kellarissa

Saadut peukutukset

864
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Super-Manninen Lue viesti
    Soveltuu erinomaisesti. Krapulaoireet johtuvat valtaosin nestevajeesta.
    Tätä mä meinasin. Jos tulee jossain vastaan niin varmaan hommaan purkin.
    Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Sijainti
    Kellarissa

Saadut peukutukset

864
    Ei ole olemassa yhtä yksittäistä syytä mistä krapulan oireet tulevat. Krapulakin on toisilla erilainen kuin toisilla.
    Itselläni tuntuu krapula tulevan nestevajeesta, tähän auttaa veden tankkaaminen ja magnesium. Vissy toimii myös hyvin.

Saadut peukutukset

107
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Rambo Lue viesti
    Ei ole olemassa yhtä yksittäistä syytä mistä krapulan oireet tulevat. Krapulakin on toisilla erilainen kuin toisilla.
    Itselläni tuntuu krapula tulevan nestevajeesta, tähän auttaa veden tankkaaminen ja magnesium. Vissy toimii myös hyvin.
    Kyllä se on kuule ihan lääketieteellisesti tutkittu ja hoidettavissa, mutta siinä ei vissyvedet tai limpparit tule silloin kyseeseen.

Toki alko kuivattaa elimistöä ja aiheuttaa nestehukkaa, pääoireet johtuvat kuitenkin aivan muusta.

Sijainti
    Kellarissa

Saadut peukutukset

864
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Kullitar Lue viesti
    Kyllä se on kuule ihan lääketieteellisesti tutkittu ja hoidettavissa, mutta siinä ei vissyvedet tai limpparit tule silloin kyseeseen.

Toki alko kuivattaa elimistöä ja aiheuttaa nestehukkaa, pääoireet johtuvat kuitenkin aivan muusta.
    Laitappa linkkiä tuohon tutkimukseen.

Ja kuka sä olet sanomaan millä mun krapula paranee? Jos sä vedät viikon rännin niin tottakai kädet tärisee ja hermosto on paskana mutta mä en puhunut siitä.

While the causes of a hangover are still poorly understood,*several factors are known to be involved including*acetaldehyde*accumulation, changes in the*immune system*and*glucosemetabolism,*dehydration,*metabol ic acidosis, disturbed*prostaglandin*synthesis, increased*cardiac output,*vasodilation,*sleep deprivation*and*malnutrition. Beverage-specific effects of*additives*or*by-products*such as*congeners*in alcoholic beverages also play an important role.*The symptoms occur typically after the intoxicating effect of the alcohol begins to wear off, generally the morning after a night of heavy drinking.

Saadut peukutukset

107
    Laitappa linkkiä tuohon tutkimukseen.

Ja kuka sä olet sanomaan millä mun krapula paranee? Jos sä vedät viikon rännin niin tottakai kädet tärisee ja hermosto on paskana mutta mä en puhunut siitä.

While the causes of a hangover are still poorly understood,*several factors are known to be involved including*acetaldehyde*accumulation, changes in the*immune system*and*glucosemetabolism,*dehydration,*metabol ic acidosis, disturbed*prostaglandin*synthesis, increased*cardiac output,*vasodilation,*sleep deprivation*and*malnutrition. Beverage-specific effects of*additives*or*by-products*such as*congeners*in alcoholic beverages also play an important role.*The symptoms occur typically after the intoxicating effect of the alcohol begins to wear off, generally the morning after a night of heavy drinking.
    Krapula johtuu suurimmaksi osaksi hermoston yliärtymyksestä. Alkoholi lamaannuttaa hermosoluja muun muassa voimistamalla*GABA:n estokykyä. Elimistöllä on luonnollinen pyrkimys tasapainoon ja aivot kehittävätkin*toleranssin*kumotakseen normaalitoimintaa järisyttävän aineen vaikutukset. Toleranssin kasvaessa hermosolut pystyvät toimimaan nopeammin ja alkoholin eli ”jarrun” poistuessa elimistöstä aivot käyvät ylikierroksilla. Vieroitusoireet ovat kurjimmillaan, kun lähes kaikki alkoholi on poistunut elimistöstä.[2]

Asetaldehydillä*on epäilty olevan pientä merkitystä krapulaoireissa, mutta yhteys on vahvistamatta, koska asetaldehydipitoisuus ja krapulaoireet eivät kulje aivan rinnakkain.[2]Asetaldehydi hapettuu edelleen*etikkahapoksi. Etikkahappo poistuu nopeasti kehosta aiheuttamatta suuria sivuvaikutuksia, sillä etikkahappoa syntyy myös soluissa normaalin energia-aineenvaihdunnan tuotteena.[3]

Koska alkoholi on*diureetti, myös*nestehukkaon merkittävä tekijä krapulassa.[4]

Mistäkö tiedän millä se paranee? Tiedän sen siitä, mitä lääkkeitä käytetään sairaanhoidossa/ sairaaloissa ko. Oireisiin. Vai onko sinun darra niin erikoislastuinen, että se paranee vain muumilimpparilla?

Sijainti
    Kellarissa

Saadut peukutukset

864
    Krapula johtuu suurimmaksi osaksi hermoston yliärtymyksestä. Alkoholi lamaannuttaa hermosoluja muun muassa voimistamalla*GABA:n estokykyä. Elimistöllä on luonnollinen pyrkimys tasapainoon ja aivot kehittävätkin*toleranssin*kumotakseen normaalitoimintaa järisyttävän aineen vaikutukset. Toleranssin kasvaessa hermosolut pystyvät toimimaan nopeammin ja alkoholin eli ”jarrun” poistuessa elimistöstä aivot käyvät ylikierroksilla. Vieroitusoireet ovat kurjimmillaan, kun lähes kaikki alkoholi on poistunut elimistöstä.[2]

Asetaldehydillä*on epäilty olevan pientä merkitystä krapulaoireissa, mutta yhteys on vahvistamatta, koska asetaldehydipitoisuus ja krapulaoireet eivät kulje aivan rinnakkain.[2]Asetaldehydi hapettuu edelleen*etikkahapoksi. Etikkahappo poistuu nopeasti kehosta aiheuttamatta suuria sivuvaikutuksia, sillä etikkahappoa syntyy myös soluissa normaalin energia-aineenvaihdunnan tuotteena.[3]

Koska alkoholi on*diureetti, myös*nestehukkaon merkittävä tekijä krapulassa.[4]

Mistäkö tiedän millä se paranee? Tiedän sen siitä, mitä lääkkeitä käytetään sairaanhoidossa/ sairaaloissa ko. Oireisiin. Vai onko sinun darra niin erikoislastuinen, että se paranee vain muumilimpparilla?
    Kai se krapulan taso riippuu määrästä, putken kestosta ja mitä juo. Itse en ole vielä itseäni sairaalaan juonut joten en puhu ihan sen tasoisista rapuloista. Aika harva viikonloppubilettäjä tuskin joutuu krapulassa tiputukseen menemään, noin prosentuaalisesti
    Mutta ei aiheesta enempää, parantele sinä rapulas millä haluat, mulle riittää pari kaljaa ja pizza, siihen värskaa päälle niin helpottaa.

Saadut peukutukset

107
    Kai se krapulan taso riippuu määrästä, putken kestosta ja mitä juo. Itse en ole vielä itseäni sairaalaan juonut joten en puhu ihan sen tasoisista rapuloista. Aika harva viikonloppubilettäjä tuskin joutuu krapulassa tiputukseen menemään, noin prosentuaalisesti
    Mutta ei aiheesta enempää, parantele sinä rapulas millä haluat, mulle riittää pari kaljaa ja pizza, siihen värskaa päälle niin helpottaa.
    Ihan samalla tavalla niitä oireita voidaan hoitaa oli kyseessä 1 päivän tai vuoden putki ja näitä keinoja käytetään ympärimaailman, jos tarvis vaatii. Ei siinä sairaalahoitoa tarvitse, avopuolella näitä hoidellaan samalla tyylillä. Selkeästikkään sinulla ei ole tästä asiasta mitään käsitystä, pakko taas vaan yrittää päteä.

Ja kyllä vkl biletyksellä voi vaatia jo muutakin kuin vissyvettä. Sinulla ei siis ole kokemusta edes oikeasta krapulasta?

Sijainti
    Kellarissa

Saadut peukutukset

864
    Ihan samalla tavalla niitä oireita voidaan hoitaa oli kyseessä 1 päivän tai vuoden putki ja näitä keinoja käytetään ympärimaailman, jos tarvis vaatii. Ei siinä sairaalahoitoa tarvitse, avopuolella näitä hoidellaan samalla tyylillä. Selkeästikkään sinulla ei ole tästä asiasta mitään käsitystä, pakko taas vaan yrittää päteä.

Ja kyllä vkl biletyksellä voi vaatia jo muutakin kuin vissyvettä. Sinulla ei siis ole kokemusta edes oikeasta krapulasta?
    On mulla ollut monta kertaa kolmen päivän krapuloita mutta tiputukseen en ole itseäni juonut.
    Nykyään lähtee krapulat vissyllä. Vittuako sä siinä jankkaat.

10. Peukutukset:

Saadut peukutukset

107
    On mulla ollut monta kertaa kolmen päivän krapuloita mutta tiputukseen en ole itseäni juonut.
    Nykyään lähtee krapulat vissyllä. Vittuako sä siinä jankkaat.
    Kyse ei ole edelleenkään tiputuksesta vaan täsmälääkkeistä.

reggin taf ylgu TRIBAL:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    between heaven and hell

Saadut peukutukset

206
    Ei ole eikä tule enää tuota tautia uskon näin. 9kk ilman alcoo ja virkeempi olo joka tavalla. Itselläni paras ja ainoa krapulalääke oli..... Bentsoja ja paljon.
    "Ainiin, sain myös tällaisen näyn: Juha Immonen pyrkii ottamaan minun identiteettinen haltuunsa ja pyrkii samaan valtaa itselleen. Näyssä Immonen kysyi minulta: "Eikö sinua Johanna pelota lentäminen_" Koen hänet hyvin pahaksi ihmiseksi."

Saadut peukutukset

107
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä TRIBAL Lue viesti
    Ei ole eikä tule enää tuota tautia uskon näin. 9kk ilman alcoo ja virkeempi olo joka tavalla. Itselläni paras ja ainoa krapulalääke oli..... Bentsoja ja paljon.
    paljonko niitä sitten meni

Ultron:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Yössä

Saadut peukutukset

291
    Bentsoja ja nesteytystähän sitä käytetään klinikoilla jos oikein alkaa mennä löpöttelyksi.
    Muistelen, että B-vitamiinivalmisteet auttaisivat rapulaan jollainlailla. Olikohan jotain tutkimustakin joskus. Eli joku vahva b-vitamiimi porejuoma tms ehken hyvä. Moosesrapulaan ei taida vain moiset pahemmin jeesata.
    Joskus oli muuten telkkarissa särkylääkemainoksia missä sloganina "itse aiheutettuun pahoinvointiin" Sitten se RAMAVIT-vitamiini. Ramasee, masentaa ja vituttaa.

AK:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Esbå

Saadut peukutukset

335
    Juopåille ja huume hemmoille olisi sopiva keino kunnon neurolepti piikillä kankkuun. Uinuu sen 2-3 vrk ensi alkuun ja sitten pienempää annostusta.

Ei ihan heti tule tarvetta ryyppäillä.

16. Peukutukset:

reggin taf ylgu TRIBAL:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    between heaven and hell

Saadut peukutukset

206
    paljonko niitä sitten meni
    10-50 ehkäpä.
    "Ainiin, sain myös tällaisen näyn: Juha Immonen pyrkii ottamaan minun identiteettinen haltuunsa ja pyrkii samaan valtaa itselleen. Näyssä Immonen kysyi minulta: "Eikö sinua Johanna pelota lentäminen_" Koen hänet hyvin pahaksi ihmiseksi."

Mr.Tampax holmesinjones:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

813
    Ties missä mielentilassa kirjoittelen

19. Peukutukset:

FIRMITAS ylivertainen valmiste krapulanesteytykseen.
    DOMINUS NUTRITION OY
    www.dominusnutrition.fi

AK:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Esbå

Saadut peukutukset

335
    Oletko pitkänkin putken jälkeen testannut?

22. Peukutukset:

poijankossi88:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1502
    Pakko myöntää että nykyisin kun ottaa niin krapula kestää 2 päivää. Perkele vanhas tullut. Ennenvanhaan ryypättiin huolella ja darrasta ei tietoa mitä nyt kurkkua kuivas ekat 6 tuntia.

Mr.Tampax holmesinjones:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

813

Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Sivu 1 (2) 12 ViimeinenViimeinen