Sivu 2 (5) EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21-40 / 94

Viestiketju: 600kg sali YT tavoittelu

poijankossi88:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1396
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Sailorman Lue viesti
    Kosse ootko ottanu loppuojennuksia pukilta?

Parin kuukauden näppitreenit vielä niin ei ongelmia millään raudoilla käsissä pysymisen kanssa.
    Aikaa kun olen pukeilta nostanut. Silloinkin oli isoin rauta 240kg. En tiedä tarviiko tää nyt pitää ihme kikkailua pukki treenien kanssa. Meneekö liika jumiin?. Siinä joutuu kuitenkin vetää 100%+ maksimista. Aika kovilla kroppa siinä. Siksikin en juuri hirveemmin pukilta tee. Perus treeni tuo aika hyvin tuloksia vielä. Jos sitä jotenkin pystyis hyödyntää järkevästi, sitten se ollut alku terväyydestä pois kun pukeilta ottanut.

Näppi voimatkin olis varmaan riittänyt jos nopeus olis ollut parempi. Täytyy treenailla ja katella saako sarja rautoja paremmas. Voisinpa sanoa että jos 5kg tulee noihin sarjoihin, niin ei pitäis juuttua tuone polviin edes.

Jormatar
    Pukkitreeni apuliikkeenä esim. Kovana/maksimipäivänä normi maven lisäks ihan vaikka pari sarjaa toistot 1-3, vältellen sitä tukkoon vetämistä.

Yks kokeilemisen arvoinen, mave ketjuilla, että yläasennossa kovin kuorma esim. +20 kiloa verrattuna alkuasentoon. Saman voi toteuttaa kuminauhoilla.

Näillä ei ole loppuojennus jäänyt vajaaksi ainakaan itsellä.

Näpeille rackissä ylisuurilla raudoilla näppitreeniä, eli liike vain pari senttiä ja pidät niin pitkään kuin pystyt. Tämän voi helposti tehdä pukki/räkki maven päälle. Varo ettet hajota näppejäs ja vedä forkkuja tukkoon liian innokkaalla treenillä.

Farmaripainoilla voi tehdä myös noita pitotreenejä ihan vain pitämällä yläasennossa.
    Viestiä muokannut Jormatar : 15.08.2017 12:21

3. Peukutukset:

Rigos mortis:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

37
    Käyppä lenkillä ja treenaa liikkuvuutta niin voimatasotkin kasvavat:

http://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005326472.html

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1396
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Rigos mortis Lue viesti
    Käyppä lenkillä ja treenaa liikkuvuutta niin voimatasotkin kasvavat:

http://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005326472.html
    Haista paska juttuja noi. Meinaa vuotena 2013 fillaroin joka päivä 40km ja kävin uimassa 1km 1-2x viikossa. Salilla kävin vaan 2x. Kunto oli hyvä, mutta puntti ei noussut mihinkään. Tosin muu kunto oli hyvä. Jos haluu saada maksimaalisen määrän rautaa ylös niin parasta olla iso läski lihaksikas sika. Riittää kun paikat kestää, syöpi ruokaa ja osaapi nukkua. Toi jälkimäinen taito ei ole viime aikoina ollut tallessa. Unet ollut mitä on ollut. Moni hyvä kuntonen on huono lihaskunnoltaan. Millään maratoonarin kropalla ei otetan 245-250kg romuja ylös.:Bisley: Metsurin kroppa siinä pitää olla perkele.:Bisley:

Pukkitreeni apuliikkeenä esim. Kovana/maksimipäivänä normi maven lisäks ihan vaikka pari sarjaa toistot 1-3, vältellen sitä tukkoon vetämistä.

Yks kokeilemisen arvoinen, mave ketjuilla, että yläasennossa kovin kuorma esim. +20 kiloa verrattuna alkuasentoon. Saman voi toteuttaa kuminauhoilla.

Näillä ei ole loppuojennus jäänyt vajaaksi ainakaan itsellä.

Näpeille rackissä ylisuurilla raudoilla näppitreeniä, eli liike vain pari senttiä ja pidät niin pitkään kuin pystyt. Tämän voi helposti tehdä pukki/räkki maven päälle. Varo ettet hajota näppejäs ja vedä forkkuja tukkoon liian innokkaalla treenillä.

Farmaripainoilla voi tehdä myös noita pitotreenejä ihan vain pitämällä yläasennossa.
    Noita ketjuja tekis mieli kokeilla. Ei ole omalla salilla näitä viritelmii vaikka sielä monenlaista on. Noita pito treenejä olen räkeiltä ottanut. Sitten olen farmareilta. Mun pitää olla vielä tarkempi näitten näppien kanssa tän oikean käden kroonisen vamman takia. Tuokin max yritys otti nimen omaan tuone käteen hieman.

Vois ottaa tuon räkkivedon nyt ideanan korvan taakse. Tähän mennessä kun olen sitä tehnyt olen ottanut sitä joko liian kovaa tai liikaa. Olen ollut vaan tukossa enempi. Joten olen nähnyt paremmas jättää koko liikkeen pois.

Tästäkin on niin kahdenlaista mielipidettä. Jotkut suosii ja jotkut ei. Mutta mietin tuota että olisko jostain 2-3x3 sarjasta jotain hyötyä sitten. Mutta täytyy olla todella varovainen tuon kanssa. Tähän mennessä kokemukset räkkivedoista ei ole olleet kovin hyvät. Se on ollut liikaa pois maastavedosta sitten.

Noi säärille stopatut vedot oli oikeastaan hyvä idea ainakin 240kg nostoon joskus. Siinä sarjapainot ei kuitenkaan lähelekkään 100% mutta sillä oli tarkoitus juurikin vahvistaa tuota selkää. Nekin veti yllättävän tukkoon.

Treeneissä tullut kaikki nostot kyllä sujuvasti. Maksimi kokeilusta sitten huomaa mistä uupuu. On käynyt niinkin monesti että en ole päässyt edes polville.

Foorumin toiseksi huonoin penkkaaja Rambo:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Kellarissa

Saadut peukutukset

845
    Ootko Kossi koittanut roikkumista? Vittumaista hommaa mutta hyvä gripille ja tekee höpöniä vähän joka paikkaan.
    Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla.

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1396
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Rambo Lue viesti
    Ootko Kossi koittanut roikkumista? Vittumaista hommaa mutta hyvä gripille ja tekee höpöniä vähän joka paikkaan.
    Teen aina treenin loppuun ja apinaootteella. Se aukaisee muutenkin noita hartioita. Tähet vilisee silmissä kun roikkuu veto treenin päättees. Ei se kauheesti tuohon maksimi otteeseen auta. Kesto-otetta saa enempi.

Aika hyvä sääntö tuossa että myötäotteen ja ristiotteen välinen ero on about 100kg. Juurikin noita pitoja ja farmari kävelyitä olis enempi hyöty tehdä. Mutta maksimissaan 1-2x viikossa.

Mä tein tuossa 3 viikkoa rautakoura liikkeitä erikseen. Olihan mulla parempi näppi pito kun 2kk sitten 240kg nostossa. Tuossa vaan kulu liikaa aikaa suoritukseen. Se pitäis suoraan saada ilman stoppausta tulee niin näpit pitäis.

Jormatar
    Ei ole vain näpeissä pitoa, näin se vaan on. Asia on kuitenkin korjattavissa.

9. Peukutukset:

Jormatar
    Roikkuminenkin on hyvä kun sidot vyötärölle reilusti lisäpainoja. Voit myös roikuskella 1 kädellä + lisäpainot jne.

11. Peukutukset:

Saadut peukutukset

8
    Helppo tapa saada vetoon sopivaa grippiä on vetää lämpät vaan niin pitkälle myötäotteella kun menee, ristiote/lukko/remmit vasta kun ihan pakko. Menee myös silloin priorisointina oikeaan paikkaan treenin alkuun.

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1396
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä RSH Lue viesti
    Helppo tapa saada vetoon sopivaa grippiä on vetää lämpät vaan niin pitkälle myötäotteella kun menee, ristiote/lukko/remmit vasta kun ihan pakko. Menee myös silloin priorisointina oikeaan paikkaan treenin alkuun.
    Treenin alkuun ei kannata minusta tuhlata tuota grippiä. Ite nähnyt paremmas ottaa myötäote vedot varsinaisten työsarjojen jälkeen vasta. Se on sitten aina selästä voimaa pois kun alkuun otteen väsyttää. Minusta ote olis hyvä väsyttää vasta treenin loppuun.

Olen Sailormanin kanssa samoilla linjoilla, että toi eristävä puristus treeni olis nyt hyvä idea. Ja ne vasta sitten kun varsinaiset työsarjat on tehty. Remmeillä saan kuitenkin niin paljon paremmin irti sarjaraudoista joka on sitten selänvoimalle aina plussaa. Sitten kun ite treeni on tehty, niin on parempi ottaa sitä ote voima treeniä.

Ote voima pitäis olla aina muutenkin treenin viimeinen liike. Kun penkit, vedot on tehty niin olis ote voiman vuoro. Otevoima liikkeett 1-2x viikossa. Ei sais haitata muuta treeniä.

SeñorGlutes:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

128
    Mielenkiintoisia nämä otekysymykset. Itse ei ole tullut koskaan käytettyä remmejä yhdessäkään toistossa. Ikinä ei ole ristiotteella tanko luistanut. Myötäotteella jos vetää niin hyvä jos 200kg saa. Tiedä mistä moinen johtuu.

Saadut peukutukset

8
    Jos grippi oikeasti väsyy jo lämppäsarjoilla, silloin etenkin vetäisin ne myötäotteella ja loput remmeillä. Heikoin lenkki treenin alkuun. Jos myötäotteella tulee sinne 75-85% asti raudat niin ykkösissä ei pitäisi otteeseen jäädä homma.

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1396
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä SeñorGlutes Lue viesti
    Mielenkiintoisia nämä otekysymykset. Itse ei ole tullut koskaan käytettyä remmejä yhdessäkään toistossa. Ikinä ei ole ristiotteella tanko luistanut. Myötäotteella jos vetää niin hyvä jos 200kg saa. Tiedä mistä moinen johtuu.
    Joo tuo ote voima on joilakin niin yksilöllinen. En ole varsinaisesti ikinä kokeillut Myötäote maksimia, mutta 145kg on tullut ylös silläkin. Siitä voisin sanoa että ristiote on karkeesti jotain 100kg vahvempi kuin myötäote.

Eipä ole itekkään tarvinnut ennen viime vuotta miettiä ote voiman kanssa. 230kg vedon ylityksen jälkeen olen joutunut pohtimaan otetta erikseen. Sitä ennen ote voima kasvo treenin ohella.

Minäkin tein aikoinaan 3 vuotta ilman yhtään remmiä vetoja. Tosin ristiotteellaaa aina. Siiryin alkuun remmeihin ihan siitä syystä että 4-5x noidan nuoli selässä ristiotteen aiheuttaman selän epätasapainon takia ja 2013 menneen kyynärpään takia.

Sain selän voiman täysin uusiin ulottuvuuksiin remmeillä. Mä pystyn keskittyy enempi nostoon kun puristukseen treeneissä. Sarjoissa toi puristus vie todella paljon energiaa. Ykkösissä sillä ei näyttävästi suurta eroa ole, kunhan nosto on klaarattu tarpees nopeesti ylös.

Ite olen sitä mieltä että ainakaan selästä ei parane lähtee nyt löysää voimaa yhtään ote harjottelun tuloksena. Hieman vahvemalla selällä toi 245kg olis tullut ylös tän hetkiselläkin otteella. Siksi tässä vaiheessa näkisin hyväs juurikin muutaman eristävän näppi liikkeen treenin loppuun suoritettuna.

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1396
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä RSH Lue viesti
    Jos grippi oikeasti väsyy jo lämppäsarjoilla, silloin etenkin vetäisin ne myötäotteella ja loput remmeillä. Heikoin lenkki treenin alkuun. Jos myötäotteella tulee sinne 75-85% asti raudat niin ykkösissä ei pitäisi otteeseen jäädä homma.
    Miksi pitää lämppäreissä tehdä? Miksei voi tehdä toisin päin, eli tekee työsarjat vaikka ristillä tai remmeillä. Sitten ottaa painoo pois ja tekee myötäote sarjat paljaalta. Mä olen ennen tehnytkin noin, se on ollut selkävoimasta aina pois. Siksikin kannatan juurikin päinvastaista toimintaa. Ote treenataan treenin loppuun, ei alkuun. Toki minäkin 60kg ja 100kg nostot nostelen myötäotteella lämmittelyissä. Ristiote päivinä tosin tuntuman vuoksi joudun hakee hermotuksen pienelläkin painolla. Koska koko kulmamuuttu hieman erilaises. Lähinnä päästä se kysymys.

Jormatar
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä SeñorGlutes Lue viesti
    Siksi kun se tanko pyörii irti otteesta kun molemmat kädet ovat samansuuntaisesti. Ristiotteella tangon pyörimisliike pysähtyy ja ote on vahvempi.

Jormatar
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä poijankossi88 Lue viesti
    Miksi pitää lämppäreissä tehdä? Miksei voi tehdä toisin päin, eli tekee työsarjat vaikka ristillä tai remmeillä. Sitten ottaa painoo pois ja tekee myötäote sarjat paljaalta. Mä olen ennen tehnytkin noin, se on ollut selkävoimasta aina pois. Siksikin kannatan juurikin päinvastaista toimintaa. Ote treenataan treenin loppuun, ei alkuun. Toki minäkin 60kg ja 100kg nostot nostelen myötäotteella lämmittelyissä. Ristiote päivinä tosin tuntuman vuoksi joudun hakee hermotuksen pienelläkin painolla. Koska koko kulmamuuttu hieman erilaises. Lähinnä päästä se kysymys.
    Jos haluat heikkoa lenkkiä treenata niin se pitäisi tehdä juuri alussa eikä väsyneenä treenin lopussa. RSH:n kanssa kyllä samoilla linjoilla, että lämppärit myötäotteella ja jos olisi käytettävänä paksumpi tanko esim. 50 mm niin siinä kehitys välittyy suoraan sitten ohuempaan tankoon. Fatbarit on muutenkin otevoiman kehittämiseen ylivertaisia välineitä.

Tekijämiehet ottaa fatbarilla myötäotteella mavesta 200 kiloa ja 300 kiloa ristiotteella.

Saadut peukutukset

8
    Ei ole pakko tehdä jos muu tapa toimii ja tuottaa halutun lopputuloksen. Noin nyt vain aika usein noston heikko kohta priorisoidaan treenin alkuun. Gripin treenaaminen vedolla vetoa varten on spesifisyydeltään aivan kärjessä ja lämppäreissä tehtynä aika-tuotos suhteeltaan myös paras mahdollinen vaihtoehto minusta (voi sitten treenin lopussa käyttää aikaa toissijaisiin heikkouksiin).

21. Peukutukset:

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1396
    Jos haluat heikkoa lenkkiä treenata niin se pitäisi tehdä juuri alussa eikä väsyneenä treenin lopussa. RSH:n kanssa kyllä samoilla linjoilla, että lämppärit myötäotteella ja jos olisi käytettävänä paksumpi tanko esim. 50 mm niin siinä kehitys välittyy suoraan sitten ohuempaan tankoon. Fatbarit on muutenkin otevoiman kehittämiseen ylivertaisia välineitä.

Tekijämiehet ottaa fatbarilla myötäotteella mavesta 300 kiloa.
    Ote tai selkä heikompi lenkki? Paino pysähty tuossa niin nostoon meni aikaan. Eli toi 245kg olis tullut ylös piikkaus nostolla remmeillä.

Mä en alkais tässä vaiheessa hirveesti muutta tätä systeemii. Tuli eristävällä ote treenillä ja vetotreeneillä aika hyvin kehitystä sarjarautohin. Jos 5kg sais sarja rautoihin ja 5kg näppeihin lisää niin 245kg kanssa ei pitäis olla mitään ongelmaa saada ylös.

Fatbareja ei ole salilla. Mutta fazgripit olen ajatellut hommata syksyllä. Ei paljoa maksa. Ite kyllä treenaisin siltikin mielummin otteen aina treenin loppuun. Ehkä olis eriasia jos mä tekisin pelkkää ote treeniä. Mutta tavoite saada tuloksia myöskin penkkiin ja ehkä sivussa kyykkyynkin. Kovan ote treenin jälkeen, on forkut hukassa penkissäkin.

Jormatar
    Ote tai selkä heikompi lenkki? Paino pysähty tuossa niin nostoon meni aikaan. Eli toi 245kg olis tullut ylös piikkaus nostolla remmeillä.

Mä en alkais tässä vaiheessa hirveesti muutta tätä systeemii. Tuli eristävällä ote treenillä ja vetotreeneillä aika hyvin kehitystä sarjarautohin. Jos 5kg sais sarja rautoihin ja 5kg näppeihin lisää niin 245kg kanssa ei pitäis olla mitään ongelmaa saada ylös.

Fatbareja ei ole salilla. Mutta fazgripit olen ajatellut hommata syksyllä. Ei paljoa maksa. Ite kyllä treenaisin siltikin mielummin otteen aina treenin loppuun. Ehkä olis eriasia jos mä tekisin pelkkää ote treeniä. Mutta tavoite saada tuloksia myöskin penkkiin ja ehkä sivussa kyykkyynkin. Kovan ote treenin jälkeen, on forkut hukassa penkissäkin.
    Voi sen otteen treenata toisena päivänäkin, mutta siihen täytyy kuitenkin panostaa, eikä hoitaa väsyneenä treenin lopussa.

Aivan varmasti sinun penkkikin nousee toiselle levelille kun saat grippiin lisää potkua. Vahva ote vaikuttaa uskomattoman paljon moniin liikkeisiin. Vahva ote vaikuttaa jopa hauiskääntöön. Montako isoja rautoja ottavaa voimanostajaa tai voimamiestä tiedät joilla on heikko grippi?

Ei ne voimaexpertit ihan suotta suitsuta otetreenin tärkeyttä :Bisley:

Sijainti
    Porttikongissa

Saadut peukutukset

1396

Voi sen otteen treenata toisena päivänäkin, mutta siihen täytyy kuitenkin panostaa, eikä hoitaa väsyneenä treenin lopussa.

Aivan varmasti sinun penkkikin nousee toiselle levelille kun saat grippiin lisää potkua. Vahva ote vaikuttaa uskomattoman paljon moniin liikkeisiin. Vahva ote vaikuttaa jopa hauiskääntöön. Montako isoja rautoja ottavaa voimanostajaa tai voimamiestä tiedät joilla on heikko grippi?

Ei ne voimaexpertit ihan suotta suitsuta otetreenin tärkeyttä :Bisley:
    Tässä se hauska puoli että mä en tunne yhtään vahvaa kaveria oikeesti. Tai no tän saitin Insane joka treenaa samalla salilla niin on meikäläisen ohella varmaan äänekosken vahvempii kavereita. Eipä ole 200kg sarja painoja muut liikuttaneet maasta juurikaan minun aikaan vaikka tässä on vuodesta 2015 käyty.

On muuten hävyttömän harvassa ne kaverit jotka nostaa 200kg maasta edes kerran tai puhumattakaan sarjoissa. 150kg aika usein. 250kg ei näe juurikaan ikinä.