Sivu 1 (5) 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1-20 / 89

Viestiketju: kiertäjäkalvosin

Sijainti
    Turku

Saadut peukutukset

573

kiertäjäkalvosin

Onko teillä kokemusta tai vinkkejä miten saa kiertäjäkalvosimen kuntoon vai saako. Itellä vaivannu vasemmas olkapääs vuosia jo. Välis parempi välis huonompi. Rasittuu lähinnä vipareista. Vaikka olis tekemättä ja antaa parantua niin tulehtuu aina uudestaan. Linimenteillä ja kipugeeleillä olen yrittäny pitää kunnos. Venyttelyillä ja kiertäjäliikkeillä. Eipä tuota taida saada kuntoon? Miettiny onko mitä hyötyä kuvauttaa esim.

Saadut peukutukset

130
    Mul auttanu kiertäjän lämmittely. En tosin tiedä mikä siinä on, kipeytyy aina treeneissä ja on kipeä ehkä 30min treenin jälkeen kunnes katoaa. Voiskohan se joutua pumpin takia puristuksiin ja siitä syntyä se kipu? viparit eteen on pahinta murhaa ja niitä ku tekee vaikka 10kg painoilla ni olkapää kipeytyy välittömästi. Oon kyl laiminlyöny taas tota lämmittelyä

Saadut peukutukset

387
    Moron,,,hiton hyvä ja tosi kevyt lämmittely ja venytys ;1 1/2 limppapullo kainaloon ja nojaa kyynärpäällä kevyesti seinään..tuntuma että olkavarsi venyisi hiukan ulos päin nivelestä. VAROVASTI.Tällä systeemillä on jokunen tuttu saanut olkapäänsä kivuttomaksi ja toimimaan ....siis näillä neuvoilla.

Pappa77

Sijainti
    Turku

Saadut peukutukset

573
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Pappa77 Lue viesti
    Moron,,,hiton hyvä ja tosi kevyt lämmittely ja venytys ;1 1/2 limppapullo kainaloon ja nojaa kyynärpäällä kevyesti seinään..tuntuma että olkavarsi venyisi hiukan ulos päin nivelestä. VAROVASTI.Tällä systeemillä on jokunen tuttu saanut olkapäänsä kivuttomaksi ja toimimaan ....siis näillä neuvoilla.

Pappa77
    Tuota en oikein tajunnu. Laitoin putkirullan kainaloon ja nojasin sivuttain kyynärpäällå seinään. Ei kyllä tuntunu missään mielestäni. Perinteisiä ulko ja sisäkiertäjän venytyksiä oon tehny ja ennen reeniä niitä kuminauhaliikkeitä. Ei se kuitenkaa ongelmaa poista. Kai siel joku ahtauma tms repeämä. Luin ettei noita leikkaamallakaan oikein kuntoon saa. Asian kans pitää kai vaan elää ja reenata mitä pystyy vaikka vähä sattuis.

Saadut peukutukset

387
    Aspir:Eipä se olkaluu sieltä ulos tulekaan se vaan keventää"jotain painetta".Miniä on fysioterapeutti ja mulle näitä oppeja antanut kun itsekin salilla kulkee ja siellä neuvontaa antaa.Venyttele vaan pari kolme kertaa päivässä,olka pää vaatii pitkää ja harasta hoitoa,,viikkoja kuukausia..Penkki treeni pois ehkä KP;lla varovasti.

Pappa77

Sijainti
    Turku

Saadut peukutukset

573
    Se on sivukiertäjä. Ei tunnu penkates tai punnertaes. Sivuvipareis lähinnä vaan ja vähä etuvipareis. Taljas tuntuu enemmän kuin käsipainovipareis. Tyhmänä tehny aina silti taljavipareitakin vaikka pitäis jättää ne väliin kokonaan. Katsotaan nyt. On tän kans pärjätty jo vuosia tän kipuilun. Ei pakosti pahemmaksi mene mutta ei poistukaan. Reenataan niin kauan ku pystyy ja sitä mitä pystyy. Selkäjumit pitäis saada pidettyä pois ja takaolkapäitä reenata enemmän.

7. Peukutukset:

Vierailija
    Moro,

Osaatko sanoa tarkemmin mikä kiertäjäkalvosimen lihaksista kipuilee? Niitä on 1. Supraspinatus(tekee olkavarren loitonnusta, viparit sivulle, lapaluun päällä harjun yläosassa) 2. Infraspinatus (olkav. ulkokiertoa, lapaluun päällä suoraan) 3. Subscapularis(tekee sisäkiertoa, lapaluun alla, vaikea päästä palpoimaan) ja 4. teres minor(kainalossa, tekee olkav. lähennystä ja ulkokiertoa) Tossa linkissä vielä jotain kuvia yms: http://www.aarohuttunen.com/lihasryh...ertajakalvosin

Kannattaa käydä osaavalla urheiluhierojalla ja selittää missä liikkeissä vaiva tulee.

viikatemies:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

60
    Jos kiertäjä vittuilee kunnolla ja tulehtuu niin käy hierojalla avaamassa ne sekä selän alueen lihakset mitkä vaikuttaa kiertäjiin. Moni lihas kytköksissä niihin ja ne jumit vaikuttaa paljon kiertäjiin.

10. Peukutukset:

Mr.Tampax holmesinjones:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

803
    Samaa mieltä viikatten kanssa...hierojalle mars,se hyvä hieroja avaa lihaskalvot joihin itse ei pääse käsiksi rullauksilla.

Sen verran tiedän noista hartiaongelmista että suurin osa mun ikäisistä sähkäreistä jotka ovat tehneet urakkaduunia rakennuksilla ovat sairaseläkkeellä olkapäävaivoista...joo olen 57v ja kyllä hartiat vaivaa joskus.Hieronta auttaa ja sen että vaihtaa treenejä niin että rasitus EI TULE olkapäille toistuvasti....eli ei hartiatreenejä erikseen vaan samana päivänä kun tekee rinnan niin tulee palautumistakin riittävästi.Niin ja treenihän aina aiheuttaa mikrotulehduksen lihaksiin jota ei kannata tulehduslääkkeillä hoitaa....huono juttu kehityksen kannalta.
    Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Sijainti
    Turku

Saadut peukutukset

573
    Hierojalla käydään säännöllisesti. Oikean puolen selkä nyt vain on menetetty peli eikä sitä enää kuntoon saa ja se ehkä aiheuttaa vasemmalle sit jotain hämminkiä. Vääntää kieroon tms. Vammainen kroppa kun on niin huoltoa saa tehdä joka päivä että pystyy reenata. Tulehduslääkkeitä en syö, mutta tuota hevosten msm linimenttiä käytän ja tuntuis tehokkaasti poistavan tuota tulehdusta lihaksista ja tuosta kiertäjästäkin. Kipugeelejä vähennän ja yritän tuota msm voidetta käyttää pääasias aina kun joku paikka kipuilee. Litran pullo alle 15e. On muuten halpaa verrattuna ihmisille tehtyihin tuotteisiin. Myös kaikki helvetin nivelvalmisteet on käytös mitä löytyy maailmasta No aina on pystyny reenit vetää kunnolla ettei sen puoleen.

Make72:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Heldishu

Saadut peukutukset

2040
    Aspir, vaikka pistätkin ilmeisesti syyksi viparit yms lähinnä "terapeuttiset" liikkeet, niin just toisessa ketjussa kehuit, kuinka 40kg kässärit liikkuu kevyesti pystärissä!
    Ehkä syy kuitenkin tuossa?

Ihan vain sen takia kommentoin, koska joitakin vuosia sitten itselläkin kiertäjänkalvosin tulehtui pari kertaa vuoden sisään. Jätin sen jälkeen raskaat punnerrukset aivan kokonaan pois, ja keskityin vain eri vipareihin, joita teinkin sitten suht paljon, ja kevyillä painoilla, mutta hirveällä tuskalla Lopputuloksena on ollut, että olat ovat kasvaneet yllättävän hyvin, kun ne aikaisemmin olivat selkeästi jäljessä. Tämä siis vain oma kokemus, eikä mikään neuvo.
    Maailma on oudossa jamassa: mitä enemmän kertoo faktaa, sitä epäuskottavampana pidetään -Pertti Rönkkö

14. Peukutukset:

Sijainti
    Turku

Saadut peukutukset

573
    Pystärit nimenomaan ei satu. Murto-osan siitä mitä viparit. Muuten en pystyisi tommosia hanteleita ees nostella. Se on tuo sivukiertäjä joka sattuu vaan siis vipareis. Pakko niitäkin tehdä. Eniten sivuviparit taljassa jostain syystä. Jossain tietys kulmas ei satu. Seki käsipainoilla tehtynä. Olen hinkannu vipareita pikkupainoilla monia sarjoja mutta siitä kymmenien sarjojen hinkkaamisesta se vasta ärtyy vaikka ei vastusta paljo olisikaa. Yritän nyt tehdä vähemmän ja raskaammin sarjoja. Taljaviparit pitäis jättää pois ainaki hetkeksi. Mutta kun on kova pää niin pitää aina saada kokeilla miltä tuntuu. Ja on ne tehty vaikkakin hammasta purren.

Sijainti
    Turku

Saadut peukutukset

573
    Pitää kokeilla seuraavas reenis tehdä viparit vaan 10kg kässäreillä. Jos kipua ilmenee vielä. Pitä sitä vähä kokeilla ja vaihdella muutenki.

SeñorGlutes:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

133
    Mulla on ollut vuosia oikea olkapää satunnaisesti kipeä. Paikoitellen kunnolla estänyt nukkumista yms.

Syyksi olen päätellyt liiallisen tietokoneella istumisen ja kenties väärällä liikeradalla tehdyt pystypunnerrukset. Yleensä ei tarvi edes painoa, että sattuu kun olkavartta liikuttelee. Yksi kivulias esimerkki on esim. kahvin kaataminen, kun kättä pyöritetään, että kannun nokkaa kallistetaan alaspäin.

Aika hyvin olen oppinut kuntouttamaan tuota olkapäätä. Muutaman kortisonipiikin otin lääkäriltä joka alunperin luuli että tulehdus vaivaa. Ei apua. Fysioterapeutti epäili ahtaita lihaskalvoja ja venytteli niitä, joka muuten sattui julmetun kipeää. Fysioterapeutilta sain myös ohjeet omatoimiseen pistehierontaan pallolla sekä pari venytysliikettä, joista on ollut monesti apua. Olkapäistä on myös otettu kuvat, jotka näyttäisivät, että hieman ahtaampi kipeämpi puoli olisi. En tiedä, miten se vaikuttaa.

Lopuksi olen myös huomannut, että itsellä aika paljon ollut epätasapinoa ylävartalon lihaksistossa. Kun olen keskittynyt enemmän soutuliikkeisiin ja pitänyt työntävistä liikkeistä taukoa, tuntuu että olkapää voi paremmin.

Asiantuntevalla hierojalla olen myös käynyt, joka myös saattoi auttaa, muttei mitenkään erityisen paljoa. Ehkä olisi vaatinut useamman käynnin sarjan, tosin hieroja itse oli sitä mieltä, että jos ei isompaa apua heti tunnu, ei tarvitse käydä.

Kivuttomaksi ei tässä olla päästy ja olen aika lailla tottunut jo tuon kanssa toimeen tulemaan. Kaikki kortit ei kuitenkaan ole vielä pelattu ja pitää katsoa jos joku tuohon kunnolla auttaisi.

Saadut peukutukset

115
    Kunnon hieronta auttaa tiukoille kiertäjille.

Sijainti
    Turku

Saadut peukutukset

573
    Pitää venyä ja putkirullata olkapäätä ja lyödä msm geelit. Näillä pitäis selvitä.

Sijainti
    Turku

Saadut peukutukset

573
    Mitenkähän paljo rintalihasten kireys vetää kieroon paikkoja. Mulla on selkäkippipenkki jonka olen laittanu sohvan viereen. Kipannu itteni vaakatasoon ja lukinnu käden ranteesta sohvan alle. Sitte kallistanu penkkiä niin että rintalihas venyy oikee kunnolla. Kivuliasta ja varovasti tehny, mutta on ne prkle kireet. Saman tehoista venytystä ei saa tehtyä mitenkään ilman jotain kunnon vastapainoa. Tällee ne ainaki venyy kunnolla kivun sallimis rajois toki.

SeñorGlutes:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

133
    Kyllä ne itsellä ainakin vaikuttaa kireät rintalihakset olkapään kipuiluun. Vaikuttanut olevan yksi tekijä muiden joukossa.

Sijainti
    Turku

Saadut peukutukset

573
    Että vetää varmaan selkää jumiin kireä rinta. Ryhtiä vääntä kieroon siinä missä kireä selkä vääntää jotain muuta.

AK:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Esbå

Saadut peukutukset

334

Miulla toisen puolen joku kalvosin kipeytyy olkareenin (tyypillisesti pystypunnerruksia) jälkeen yöllä kun tulee nukuttua kylellään jotenkin olkapää ruhon alla vinossa. Jos pelkkiä vipunostoja teen niin ei kipeydy. Pahimmillaan joutunut pitämään reenitaukoa viikon-pari olille rinnalle ja hauviksellekin.

Sivu 1 (5) 123 ... ViimeinenViimeinen