Sivu 14 (15) EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415 ViimeinenViimeinen
Tulokset 261-280 / 282

Viestiketju: Kyykyn totaalinen korvaus jalkaprässillä

Cybetronin kersantti NS300:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Suomi

Saadut peukutukset

84
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Archey Lue viesti
    Tossa on suuri vaara hajoittaa alaselkä, joko siksi, että jalkojen hyytyessä tehdäänkin selällä, tai siksi, että kontrolli coreen kadotetaan kun olllaan valmiiksi uupuneita.'
    Parempi ensin kovahkot kyykkysarjat ja päälle sitten liikkeitä joissa selälle ei vaaraa ja uskaltaa vetää jalatkin loppuun asti.

Joka tapauksessa lämmittelyyn kuuluu ennen kyykkyjä reidenojennuksia ja joku kolminivelliike, niin teen aina, mutta etukäteisväsytyksellä tarkoitetaan tilannetta jossa ne jalat vedetään hapoille, en suosittele ennen kyykkyä.

Jos tehdään joku 80% teholla tehty reisiojennus ennen kyykkyä, se on vain lämmittelyä ja tuiki tärkeää, mutta oikeastaan vain nostaa kyykyn voimantuottoa, kun reisiin virtaa verta ja ne paineistuvat ja lämpiävät.
    Melko tieteellinen tuo näkemyksesi etukäteisväsytyksestä. En ole koskaan kuullutkaan noin tarkasta määrityksestä ja olen hieman eri linjoilla.
    Kehittynyt punttisonni

Mr. Peres:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

479
    kyllä toi Archeyn näkemys jalkojen treenamisesta ihan paikansa pitävä on ja itse käytänössäkin huomannut..

Esim. juuri kyykyssä, missä saa helposti muita lihaksia mukaan tehdessäni 20 toiston tai yli sarjoissa, kun jaloista loppuu ruuttii niin rupeaa alaselkä ja muut avustamaan liikettää liikaa.

Sijainti
    Suomi

Saadut peukutukset

84
    En ole väittänyt ettei olisi paikkansa pitävä, riskinsä tuossa tietysti on. Vähän samalla tavalla kuin pakkotoistoissa on suurempi riski saada lihasrepeämä aikaiseksi.

Pointti onkin siinä miten treenataan. Missään nimessä en ikinä tekisi kyykkyä jullena kun treenaan jalkoja. Lähtökohtaisesti se on jo aivan perse tekniikka podatessa jos tekee low bar kyykkyä, tämä mun mielipiteeni. Itse olen saanut hyviä tuloksia sillä, että tekee ensin ojennukset, sitten kyykyt. Ja etukäteisväsytyksenä nimenomaan mikä ei ole noin tarkasti tieteellisesti määritetty mitä tuossa ylempänä annetaan ymmärtää. Kyykkyä ei tarvii tehdä failuren ja jos se tehdään niin luultavasti siinä hajoaa paketti anyway ja selkä on riskissä mennä joka kerta.
    Kehittynyt punttisonni

Saadut peukutukset

479
    No siis sulla on todennäköisesti lämmittely, eikä etukäteisväsytys reidenojennuksessa.

Ensin kyykky kunnon tekniikalla, siten vaikka samantien reidenojennus failureen. Turvallisempi ja kohdennetumpi tapa.

Sijainti
    Suomi

Saadut peukutukset

84
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Mr. Peres Lue viesti
    No siis sulla on todennäköisesti lämmittely, eikä etukäteisväsytys reidenojennuksessa.

Ensin kyykky kunnon tekniikalla, siten vaikka samantien reidenojennus failureen. Turvallisempi ja kohdennetumpi tapa.
    Todennäköisesti ei ole. Molemmin päin menee, kyseessä eri tekniikka.
    Kehittynyt punttisonni

kostaja666
    Ei missään nimessä mitään etukäteisväsytystä reisille....vanhakantaista ajatusta se

Saadut peukutukset

35
    Monille on järkevää tinkiä maksimaalisesta sarjapainosta millä pystyisi tekemään kyykkyä. 20-30 kiloa esimerkiksi. Katsokaa pätkiä missä Kai Greene tekee hyvin eristävällä tekniikalla jalkakyykkyä 260 kg:lla. Selkä lähes pystysuorassa, perse hyvin alas ja kymmenkunta toistoa. Ei ole kauheasti ihmisiä, jotka tuolla tekniikalla pystyvät tuohon. Tosin eipä sellaisia jalkojakaan kenelläkään ollut, kokonaisuutena siis. Toki tuo on tehnyt lukuisia eri liikkeitä matkanvarrella koivilleen.

Sijainti
    Suomi

Saadut peukutukset

84
    Kannibaali kyllä totuuden lähteillä tuossa.
    Kehittynyt punttisonni

Sijainti
    Suomi

Saadut peukutukset

84
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä kostaja666 Lue viesti
    Ei missään nimessä mitään etukäteisväsytystä reisille....vanhakantaista ajatusta se
    Jos väärät lihat tekee töitä niin sitä voi kokeilla. Tai olla kokeilematta jos pelkää että selkä hajoaa eikä osaa tiedostaa hetkeä jolloin lopettaa. Mulle ihan sama mutta kokeilla kannattaa monenlaista.
    Kehittynyt punttisonni

Saadut peukutukset

479
    Kannataa tehdä sellaisia juttuja mitä pystyy tekemään pidempään ja varsinkin pystyy seuramaan liikeen kehitystä joko määrällisesti, kuormallisesti tai/ja ajallisesti. Samalla kun treenatavalla lihaksella tehdään suurinosa työstä, ilman että vammautuu.

Mitkään tekniikka vinkkit ei välttämättä auta netissä, kun monella niin eri kehonmittasuhteet, vahvat/heikot lihasryhmät jne..
    Toinen saa rintalihaset pumppiin kapealla penkillä ja toisella takareidet ja perse kasvaa pystykyykyllä.

11. Peukutukset:

kostaja666
    Kehonrakennusta harrastavien ei kannata tehdä syvempiä kuin 90 asteen kulmassa reidet ja nilkat,nimittäin vanhana sitten huomaatte jos teette tosi syviä ass to graas kyykkyjä.

UGH......

Sijainti
    Suomi

Saadut peukutukset

84
    Kehonrakennusta harrastavien ei kannata tehdä syvempiä kuin 90 asteen kulmassa reidet ja nilkat,nimittäin vanhana sitten huomaatte jos teette tosi syviä ass to graas kyykkyjä.

UGH......
    Aivan eri mieltä. 90 asteen suunnan vaihto rasittaa polvia huonolla tavalla. Toisaalta lantion alue on kovilla jos menee liian syvää. Noiden välimuoto on paras. Toki aina oman liikkuvuuden mukaan eli jos ei taivu ilman rautaa niin sitten ei kannata taivuttaa väkisin raudankaan kanssa.
    Kehittynyt punttisonni

kostaja666
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä NS300 Lue viesti
    Aivan eri mieltä. 90 asteen suunnan vaihto rasittaa polvia huonolla tavalla. Toisaalta lantion alue on kovilla jos menee liian syvää. Noiden välimuoto on paras. Toki aina oman liikkuvuuden mukaan eli jos ei taivu ilman rautaa niin sitten ei kannata taivuttaa väkisin raudankaan kanssa.
    Mulla noin 40 vuoden kokemus takan voimailusta ja valmennuksestakin joku 20 vuotta kokemusta.

Itse tiedän miltä ne polvet tuntuu näin 58 vuotiaana........

Ei kannata hakata päätään seinään väkisin,no samapa tuo mulle mutta tuskin sinulle

Sijainti
    Suomi

Saadut peukutukset

84
    Mulla noin 40 vuoden kokemus takan voimailusta ja valmennuksestakin joku 20 vuotta kokemusta.

Itse tiedän miltä ne polvet tuntuu näin 58 vuotiaana........

Ei kannata hakata päätään seinään väkisin,no samapa tuo mulle mutta tuskin sinulle
    Olkoot mitä on. On tässä itsekin jo parikymmentä vuotta takana. Alan kirjallisuus nykyään myös opettaa nämä asiat. Jos olet itse itsesi hajottanut niin et ole mikään neuvomaan..
    Kehittynyt punttisonni

kostaja666
    NIIN.....jokaisella on persereikä kuten mielipidekin......

Ei ne mun polvet niin paskana ole etten voisi kyykätä,juuri eilen kyykkäsin 8 sarjan 140kg

Sijainti
    Suomi

Saadut peukutukset

84
    No sittenpä ei ole p4ska alkuunkaan. Ne joilla on polvi paskaa ei edes kävele kuin ontuen korkeintaan.
    Kehittynyt punttisonni

Saadut peukutukset

501

UGH......
    Syväkyykkyä hehkutetaan aivan suotta. Joillekin se sopii kuin kuin rukkanen käteen, mutta monet hakkaavat vain päätänsä seinään (sama juttu syvien jalkaprässien kanssa).

Tip: Death to Super Deep Squats

Parallel is better for strength, power, and pain-free gains. Here's why.

https://www.t-nation.com/training/ti...er-deep-squats

Saadut peukutukset

402
    Paralleliin kyykkäämällä saa varmasti enemmän voimaa, mutta kyllä siinä myös kohdistuu enemmän polveen painetta. Tai mistä mä nyt kaikkien kohdalta tiedän, mutta ainakin omalla kohdalla on näin. Nimimerkillä vuosien jälkeen voimatasojen takia teen noitakin ja kyllä saa varovainen polvien kans olla.

Saadut peukutukset

501
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä JussiPussi Lue viesti
    Paralleliin kyykkäämällä saa varmasti enemmän voimaa...
    ...ja lihaksia, varsinkin kun tekee pidempiä (10-20 toistoa) kyykkysarjoja. Olen joskus pistännyt kundit niitä tekemään: kuukauden päästä ei mahtunut vanhat farkut enää jalkaan. Itse olen myös parantanut polveni paralleelikyykyllä, kun olin ensin hajoittanut ne syväkyykyillä.

Sijainti
    Suomi

Saadut peukutukset

84

Edelleen tiedossa on se että syväkyykyssä polvi on suojassa jos liikkuvuus sen sallii. Sen sijaan suunnan vaihto 90 asteen kulmassa ei niin nannaa tee polvelle. Syväkyykky sen sijaan on lantion alueelle rassaavat.
    Kehittynyt punttisonni