Jump to content

TomiR

Members
  • Viestit

    22
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Maine sivustolla

10 Good
  1. TomiR

    HIT

    Mun näkemys on natutreeneistä suht seuraava: Hankitaan perusmassaa moninivelliikeillä, ne liikkeet on: pystypunnerrus & leuat tai ylätalja vaakapunnerrus & soutu Kyykky tai prässi etureisille & mave takareisille (en suosittele prässiä/hackiä takosastolle, mut se on oma tarinansa) Kaikissa variaatiot peliin, että saadaan monipuolista vaihtelua. -Treenit vähintään 2-3 kertaa viikossa koko kroppa läpi (siis jokainen lihasryhmä sen 2-3kertaa, elikkä silloin aina koko kropan treenit) -Ei vedetä sarjoja loppuun, tai jos vetää loppuun niin korkeintaan 1-2 krt kuussa, ei missään tapauksessa joka viikko. -Kävellen tai reippaasti fillaroiden salille tai salin koneilla alkulämmöt about 10min. -Aina kaksi "lämmittely" sarjaa, joka liikkeeseen, jotta keskushermosto saadaan lähemmäksi 100% toimintavalmiuteen varsinaisissa sarjoissa. -"Lämmittelysarjat" eivät oikeasti ole lämmittelyä eikä lihasten väsyttämistä vaan pitkälti keskushermoston herättämistä. Muutama puhdas toisto riittää, max nopeita tietty, 10-20toistoa on liikaa (turhaa väsyttämistä) -Sitten eka sarja noin 40-60% 1RM painoista, nostot hallitusti, mutta mahdollisimman X:nä, tekniikka on ehdoton tabu, muuten peli puhalletaan poikki...kun jotain poksahtaa. -Sarjoja ei vedetä loppuun vaan maksimissaan niin kauan että vauhti alkaa hidastua = keskushermosto ei enää pysty täyteen nopeuteen, lihaksissa varaa olisi kyllä. -Lisää painoa joka sarjaan, siten että koko kropan treeni hoituu ajassa 30-60min, lyhyempi parempi. -Sarjojen määrä ja siten myös korotukset sarjoissa tehdään päivän kunnon mukaan. Ei paljon eroa Stuart McRobertin suosituksista. http://www.mayersche.de/shop/action/pro ... l=90001643 Tuolla tuli ilmeisesti se kehityspyrähdys 4-jakosen jälkeen ? Miten on toiminu pitemmällä aikavälillä? HIT-ketjussa kun ollaan, niin mitä mieltä oot etukäteisväsytyksestä ?
  2. TomiR

    HIT

    Minkälainen ohjelma on sun mielestä "ideaalinen" ? Jos jaksat jotain suuntaviivoja heittää.
  3. TomiR

    HIT

    Yatesilla hauis paskana. Näin jossain -96 vuoden lehdessä sanoi, että joutui vaihtamaan otetta ja vähentämään painoja melko reippaasti.
  4. TomiR

    HIT

    Isot massat CrossFit tyypeillä. :Bisley:
  5. TomiR

    HIT

    "We are conducting the Boise Experiment and will be undergoing several HEAVY DUTY™ workouts in order to achieve both maximum muscle mass and maximum fat loss in as short a time span as possible. "
  6. TomiR

    HIT

    http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoi ... eile-itse/ http://www.t-nation.com/free_online_art ... l_training "Esimerkki: Perusohjelma 2 1. Jalkakyykky 1X20 2. Kulmasoutu/Leuanveto 1-3X12-15 3. Penkkipunnerrus/Dippi 1-3X8-12 Treenifrekvenssi 1-3 kertaa viikossa. Edistymisesi on sitä nopeampaa, mitä useammin saat lisättyä 2,5kg 20 toiston jalkakyykkysarjaan." Seuraavista kirjoista löytyy ihan hyvää tietoa HIT tai "hardgainer" treeneistä. https://www.akateeminenkirjakauppa.fi/w ... e&sortKey= http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9963916368 http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9963916317 http://fast.emedia.fi/index.php?mid=501&a=show&id=263 McRobertin lähestymistapa on vähän erilaisempi verrattuna noihin muihin. Pohjana ohjelmissa toimii 20-toiston kyykyt/maastavedot höystettynä parilla moninivelliikkeellä.
  7. TomiR

    HIT

    Alkuperäsessä HIT:issä ei kai muuta ohjeistusta ollut kuin toistojen kontrolloiminen ja negatiivisen painottaminen. Tuossa Dardenin kirjassakin (2004 tehty) puhutaan, että toistot pitäisi tehdä rauhallisesti ilman nytkäytyksiä. Nämä 4/2/4 tempot sun muut on tullu sitte myöhemmin. Mitä noita Dardenin ja Jonesin kirjoja oon katellu, niin niissä on 1 sarja/ liike, mutta liikkeitä voi olla parikin lihakselle esim. jalkatreeni: Kyykky 1x8-12 Reidenojennus 1x8-12 Reidenkoukistus/SJMV 1x8-12 Pohkeet seisten 1x8-12
  8. TomiR

    HIT

    Ei mitenkään vittuiluna, mutta mikä sun mielestä on HIT:iä ? Jos voit parilla lauseella kirjottaa, miten se sun mielestä toteutetaan.
  9. TomiR

    HIT

    http://www.youtube.com/watch?v=pDyusd-7l8E
  10. TomiR

    HIT

    Siks ei mun mielestä kannatakkaan vetää joka treenissä staattiseen- tai negatiiviseen failureen asti.
  11. TomiR

    HIT

    Niin loppuun kuin pää tai kroppa antaa. Mä oon pari kertaa meinannu kaatua reidenojennuksen tai prässin jälkeen, kun on oikein loppuun asti tehty.
  12. TomiR

    HIT

    Mitään sekunteja en laske, mutta teen rauhallisesti kaikki liikkeet. Kaikki nuo melkein tuntuu raskaalta, kun ei ole pää vielä mukana siinä touhussa. Ei vaan en kiinnitä noihin lämmittelyihin niinkään huomiota. Joskus menee ihan putkeen kaikki lämppärit ja joskus tulee sitten sädettyä jotain muuta noiden välissä.
  13. TomiR

    HIT

    Joo siis teen hyvät lämmittelyt alle. Mavessa menee yleensä seuraavanlaisesti: 1x4-6x60kg 1x2-3x100kg 1x1-2x120kg/140kg 1x1x160kg Dipissä sitten riittää vähempi, kun on viimesenä liikkeenä: 1x1x10kg 1x1x20kg 1x1x30kg
  14. TomiR

    HIT

    Mun mielestä on melko turhaa alkaa laskemaan mitään sekunteja. Jollakin 4/2/4 tempolla voi tehdä yhtä hyvin pelkkää pomppua käyttäen ja lopussa hidastaen. Ja toisaalta jonkun 2/1/2 saa tehtyä todella siististi ilman "momentumia". Tieteestäkään en mitään tiedä, mutta paremmin saan liikkeet menemään lihaksille, kun teen liikkeet puhtaasti ja rauhallisesti.

×
×
  • Luo uusi...