Jump to content

Mika85

Members
  • Viestit

    65
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Maine sivustolla

10 Good
  1. Mika85

    Pystypunnerrus omalla painolla

    Piti ihan tätä varten käydä kokeileen. Mietin että kai sitä penkkivoimilla ton verran pukkaa ja niinhän sitä pukkas. Eka kerta pystäriä vuosiin tämä. Itellä painoa ~77Kg ja tässä tangossa 80Kg.
  2. Parinsadan ykköskyykkykunnolla ite olen joskus kokeillu toistoenkkaa satkulla ja 25 tais tulla. Oli semmosta paskaa etten viitsi enää tehdä uudestaan.
  3. Mika85

    Poden asiantuntijuus

    Olen kanssasi vahvasti eri mieltä.
  4. Mika85

    Poden asiantuntijuus

    Mulla just penkki, kyykky, mave 3x/viikko ohjelmassa juuri nyt. Vituiksi siis menee.
  5. 105 menossa tuosta: En tiedä toimiiko tuo 12:30 alkava 120 & 120+ samasta linkistä ja jos ei niin se löytyy tuolta: https://www.youtube.com/channel/UCyWB5Ck0A0DkWuedPtqPNHw
  6. Onko kukaan katsellu? Voimanostoliiton youtubekanavalta löytyy aina menossa oleva lähetys selostuksien kera ja myös vanhat tallenteena. Huomenna, tai tänään oikeastaan, isoimmat pojat ja isoimmat raudat liikenteessä kun 105, 120 ja 120+ sarjat käynnistyy aamulla. Kannattaa katsoa. Omat näytöt myös käyty perjantaina antamassa ja ne riittivät sijaan 6 sarjassa -74 tuloksella 552,5Kg.
  7. On kyllä vahva kutina että ainoot tavat tehdä lisää vedon tulokseen on veto ja sen eri variaatiot.
  8. Mika85

    Voimailuvideot

    Vaivaiset 490Kg Klassisen varustuksella [video=youtube;H2mUX54c-98]
  9. Mika85

    Kreatiini

    Ei faktoja mutta Hulmin jutut ainakin yleensä perustuu siihen mitä tutkimuksissa havaittu kokonaisnäyttö kertoo, eikä niinkään jonkun yksittäisen hepun näkemykseen tai yksittäisen tutkimuksen tulokseen, vaikka tuohon nyt sellaista lainailinkin.
  10. En hiffaa mitä varten tätä tekisin? Jos lähtöä varten niin korokkeelta tekisin kyllä mutta en jättäis vajaaks sen korokkeen vertaa, eikö koko korokkeen idea poistu siinä? Muuten tietenkin heikon paikan stopit jees mutta tässä vaikka se heikko kohta olisikin tuo muutama sentti maasta niin sitähän ei treenata tässä kun seisotaan korokkeella ja lasketaan kuitenkin ikään kuin maan tasolle tuo paino jossa stopataan. Tietenki eri asia pysäyttää ilmaan kun maahan. Eli siis minkä vedon kohdan heikkouden parantamiseen tätä kannattaa käyttää?
  11. Mika85

    Voimailuvideot

    Tosta omia viimesiä ennen SM-kisoja, painoa itellä about 75 näissä.
  12. Mika85

    Kreatiini

    No niin ne isot pojat kuulemma sanoo
  13. Mika85

    Kreatiini

    Tossa Hulmin kirjoitus aiheesta: https://lihastohtori.wordpress.com/2012/07/15/ravintolisat-lihaskasvussai/ Lainailen muutamia pätkiä: "Kreatiinilisän nauttiminen on hyödyllistä monenlaisissa urheilusuorituksissa (lue esim. tämä katsaus). Kreatiini, tai tarkemmin ottaen fosfokreatiini, on tärkeä lihasten nopeissa suorituksissa käyttämä energianlähde. Kreatiinin nauttiminen ravintolisänä kasvattaakin lihasmassaa pääosin tehostuneen harjoittelun kautta. Tässä tarkoituksessa perinteinen ja halpa monohydraatti kelpaa hyvin" "Itselläni on kunnia tuntea kreatiinin isä professori Roger Harris" "Pyysin Rogerin myös luennoimaan viime syksynä Jyväskylään. Hän kertoi täällä ollessaan mm., että muut kreatiinin vaihtoehdot kuin kreatiinimonohydraatti ovat turhia ja jotkut jopa haitallisia."
  14. Joo maxvoiman kanssa nopeusvoiman treenaus on tutkitustikkin toimivaa hommaa. Eikö silti tuossakin westside tyylissä kuitenkin pysytä yleensä siellä aika perinteisen perusvoimatreenauksen toistoalueiden sisällä? Vaikkakin osa treeneistä pukataan pienemmällä painolla nopeeta. Ja voihan niissä apuliikkeissä treenata pitempää sarjaa eihän siitä missään puhuta. Pääliikkeen ja sen variaatioiden treenaamisessa silti pysytään kai siellä perus voimatreenin toistoalueilla westsidessäkin. Vähän on mutuilua kyllä sen osalta etten oikeen tohon Westsideen ole tarpeeksi tutustunu.
  15. Mikrosykli on vaan se lyhin useemman treenin muodostama kierron osa. Useimmiten viikko. Ei se sinällään ota kantaa mitä sen sisällä tehdään. Aika perusjuttua voimaharjoittelussa on että useita ominaisuuksia (esim. maxvoima, kestovoima yms..) ei kannata yrittää kehittää kerralla ainakaan vähänkään pidempään treenanneilla. Sitä vaihtelua voi hakea sen painotettavan ominaisuuden toistoalueen sisällä mitä halutaan milloinkin pääasiassa kehittää, eli vaikka maksimivoimatoistoalueen sisällä 1-5 toiston välillä tai perusvoimakaudella 3-8 välillä ja niin edelleen. Nykytutkimuksen valossa ei ole järkevin tapa sotkea samaan viikkoon tai edes samaan mesosykliin, eli sen about kuukauden jakson sisään montaa erilaista eri ominaisuuteen tähtäävää toistoaluetta. Suosittelen lukemaan Tuomas Rytkösen Voimaharjoittelun Käsikirjan joka on eka mulle vastaantullut opus suomeksi jossa ohjelmointia käsitellään edes jollain tavalla. Tämä on kirjoitettu tämän hetken tutkimusnäytön pohjalta.

×
×
  • Luo uusi...