Jump to content

Reppana Rääpyskä

Members
  • Viestit

    303
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Maine sivustolla

10 Good

Converted

  • Sijainti
    Itä-Helsinki
  1. Leppävaaran urheilukentän taakse rakennetaan parhaillaan uutta ulkoilmapunttista. Siellähän oli jo yksi aikaisemmin, mutta kaikki vanha on purettu ja ainakin toi ensimmäinen uusi teline, joka on jo pystytetty, näyttää paljon hyödyllisemmältä kuin ne kaikki vanhat yhteensä. Se uusi muistuttaa aika paljon niitä crossfit -häkkyröitä, mutta päissä on 2-3m pituiset köydet, joita pitkin voi kiivetä.
  2. Kesän ekat kisat takana ja tuloksena 60.79m. Todella hyvä avaus, kun viime harjoituksissa moukari on lentänyt parhaimmillaan 57 metriin. Tässä oli myös työpäivä jalkojen päällä takana, niin tosi hyvä. Duunissa tulee n. 7km päivässä kävelyä, joskus jopa 10km askelmittarin mukaan. Ei ollu myöskään mikään yks piikki toi kuuskymppinen, että se ylitty useamman kerran. Seuraava treeni varmaan keskiviikkona.
  3. ap 115.6kg tänään 5km aikaan 26:32. keskisyke 158 ja max 173. Toi oli mulle aika max effort tänään. Juoksuradalla ois varmaan saanu hiukan paremmaksi vielä, mutta tuskin alle 26 menis. laittakaahan paremmaksi.
  4. pitääkin hommata kans tuollainen duopallo. Joku kyllä joskus neuvoi, että teippaisi kaks palloa yhteen tuolla tavalla, mutta ehkä toi on helpompi. Siihen kiillotuskoneeseen pitää laittaa pyyhe päälle/väliin, mutta munkin mielestä se käy aika kovasti ihon päälle. herkkä hipiä
  5. tässä on välissä ollu kolme heittoreeniä ja pari lenkkiä. Jotenkin jalat jumissa ja se näkyy heitoissa, kun ei lennä mihinkään ja ihan sama minkä painoinen väline, niin tippuu samaan kuoppaan. Yleisesti ajatellaan, että kilon muutos moukarissa on noin 7 metriä, eli jos heitän 7,25kg 58m, niin 6,0kg moukarin pitäisi mennä ainakin 65m. Toki eri painoisia välineitä on teknisesti haastavampi heittää: Kevyt ei anna yhtä paljon vastapainoa, raskaampaa helposti repii. Lenkit oon lyhentänyt puoleen tuntiin ja tavotteena on nyt vähän parannella tota 5km aikaa. Viimeksi keskiviikkona vedin aikaan 29:21 keskisyke 150. Eilinen sali tempaus 2x3x95kg, 2x3x90kg, 2x3x80kg valakyykky 3x2x100kg, tää kävi ranteisiin, jostain syystä tää käy enemmän ranteisiin jos ottaa tangon telineistä kuin jos olis tempassu sen painon ensin takakyykky 5x2x180kg, 2x3x150kg hypyt boxille 4x3 kyykkyjen välissä hyppyjä ylös 50kg tanko selässä 3x3 kulmatangolla kylkikierrot 3x10 (50kg) kylkitaivutus 3x8/puoli 40kg kässäri vinopenkki 3x8x70kg, kokeilin yhden kutosen 80kg:lla, mutta oli vähän liian raskas linkkuveitset 15kg levyllä 4x12 hauiskääntö taljalla kyynärpäät lukittuna 2x8, 4x4 kokeilin tehdä 40kg kässäreillä vinopenkkiä, mutta en saanut niitä edes asentoon tai se oli niin vaikeaa, että ajattelin tangon olevan turvallisempi. Tuolla sailla noi kässärit hyppää heti 30kgsta 40kg, kolmevitosilla olis varmaan onnistunutkin.
  6. kyllä rullalla saa aika hyvin paitsi trapsit ihan ylhäältä. Ylätrapseihin joku kova pallo ja seinää vasten hieroskelee pallo välissä. Jos on seinissä teräviä kulmia, niin niihin on hyvä nojailla kans. Ei noilla kotikonsteilla saa kyllä koskaan samanlaista fiilistä ku hierojanpöydältä. JTO kehuu aina sitä käsikäyttöistä kiillotuskonetta (maksaa noin 20e), mutta siihen tarvii sitten tietysti kaverin. Omasta mielestä se ei ota niin kovin syvältä.
  7. raakarive 2x3x130kg, 2x4x125kg, 2x5x120kg takakyykky 5x4x175kg mave 3x5x180kg kässäreillä vinopenkki 3x11x30kg, yllättävän nopeasti vahvistuu nyt alussa tämä, kun liikerataan alkaa tottua. Aika tekninen liike tämäkin, kun helposti kääntyykin rasitus pois rinnalta face pull taljalla 4x15 hauiskääntö scotti penkissä 5x8x30kg + mutkatanko. Oiskohan toi tanko jotain 7-10kg levyllä vatsapenkissä kiertoja 3x20 levyllä vatsoille kiertoja vaakatasossa 3x20 pystypunnerrus 3x6x60kg Viime kyykkytreenin domssit tuntu vielä tänäänkin. Ihmettelen miten kovaa se otti, vaikka ei sen maksimiin nähden olis pitäny olla niin kova. Tämän päiväinenkin kyykky oli aika rankka, mutta ei ehkä enää niin paha. Varaa jäi, mutta ei paria toistoa enempää.
  8. viime viikko meni osittain pilalle ruokamyrkytyksen takia. Nous kuume ja pakki sekasin. Vaikka pidin huolen nesteytyksestä niin paino tippu 4-5 kiloa. edit: tänään oli ap 114,5kg tänään tempaus 3x90kg, 2x100kg, 2x3x105kg (vika toisto ylös), 2x3x95kg, 2x4x90kg takakyykky 4x5x170kg mave 3x5x170kg kylkikierto kulmatangolla 3x12 50kg painoa russian twist 20kg levyllä 3x20 istumaannousu yläkropan kierto 3x20 vinopenkki kässäreillä 2x6 30kg, 2x12 25kg hyppyjä boxille 3x4 face pull 3x12 viparit ylös asti 3x8 dippejä stopilla hain staattista pitoa alhaalla, venytystä rintaan 4x5 leukoja kapea vastaote 3x5 liikaa apuliikkeitä.. oon alkanu tekee tota vinopenkkiä kässäreillä kerran viikkoon jos sillä sais vähän massaa rintaan.
  9. rive raakana 3x2x140kg, 3x4x130kg etukyykky 2x2x160kg, 2x3x150kg, 2x4x140kg, laiskuuttani en oo tätä tehny pariin kuukauteen, mutta yllättävän vähän kävi ranteisiin. Epäkkäiden kireys haittasi oikeestaan enemmän pystäri seisten 3x4x80kg vinopenkki 30kg kässäreillä 3x8, en oikein tiedä pitäiskö kädet jättää tässä 90 asteen kulmaan vai laskea olkapäiden alapuolelle, tuntu että se otti enemmän olkapäihin jos laski ihan alas kulmatangolla kylkikierto 4x20, 30kg lisäpaino vatsoja neljä sarjaa
  10. ennen pääsiäistä puoltoista viikkoa meni kevyenä, vaikka otin tossa viime viikolla mavessa kuitenkin 3x3x225kg. Jotenkin oudosti vaikka kevensi, niin ei se tuntunut auttavan ollenkaan treenitehoihin. Päinvastoin tuntu, että muuttuu vaa laiskemmaks. Tällä viikolla on tehoa ollu paremmin. Heitin miesten kuulaa pään yli taakse n 15,80m (lähelle omaa enkkaa) ja tänään salilla kulki aika mukavasti. Pidän noita kuulanheittoja aika hyvinä mittareina terävyydestä, vaikka ne on tosi teknisiä myös. tänään tempaus 1x110kg, raakana 2x3x100kg, raakana 2x5x90kg tää kulki tosi hyvin, tän vuoden sarja- ja maksimienkat ja varsinkin toi 90kg liikku todella sähäkästi verrattuna aikasempaan tekemiseen takakyykky 3x8x110kg, piti tehdä 3x8x170kg ja teinkin tolla pari sarjaa nelosia, mutta tuntuma oli, että kasi olis ollu ihan liian tiukka. Jalat tuntu jotenkin tukkoselta niin kevensin sitä sitte kunnolla. Toisaalta epäilen, että oonko tehny niin paljon lyhyitä sarjoja, että jaloissa ei vaan riitä kestävyys edes kasiin? Toisaalta työ on nyt tosi paljon liikkumista ja jalkojen päällä oloa ja kun menin suoraan töistä, niin voihan sekin jonkun verran verottaa. pukeiltavetoja polven alta 4x3x210kg, tätä kokeilin oikeestaan ekaa kertaa kunnolla. Selässä tuntu, enpä muuta osaa sanoo. penkki 5x4x110kg, vika sarja kapeelta leuat 3x5 vinopenkki kässäreillä 3x8, tää on myös uus liike, jota en oo oikeestaan koskaan tehnyt. Nyt aattelin tehä noin kerta viikkoon ja kattoa kasvaisko toi rinta
  11. tempausta 2x80, 2x90, 2x95kg sitten semmonen systeemi, että ensimmäiset on pelkkiä vetoja ja viiminen ylös 2x3x100kg, 2x3x95kg, 2x4x90kg, 5x80kg tempausveto 2x2x130kg takakyykky 5x4x110kg, 5x5x80kg julle 3x6x80kg corner twist tangolla 3x20, tangossa 30kg penkki 3x8x90kg leuat vastaote 2x5 istumaannousu 3x20 hyvin lyhyt palautus sarjojen välissä, vikassa poltti hyvin hauiskääntö tangolla 2x6x50kg treeniin meni 1h15min. tänään piti olla kevyempää, mutta toi tempaus kulki aika mukavasti, niin tein sen kovemmin ku aattelin. Kyykyt tein sitten tuolleen kevyesti ja siinä kyllä tuntukin, että ei olis lähtenyt tänään sen kovemmin.
  12. Joo oon ihan tyytyväinen, varsinkin siihen miten nopeesti juoksukuntokin kohenee, kun tekee pari lenkkiä viikkoon, mutta ainahan voi parantaa. Kauheesti yli tunnin lenkkejä ei huvita vetää niin senkin takia. maanantain puntti raakarive 2x1x140kg, 2x135kg, 3x130kg, 4x125kg takakyykky 2x4x190kg, 2x6x180kg, 4x170kg (piti tehdä 8, mutta alko painaa liikaa, tein tänään vähän nopeemmalla temmolla, niin ei ehtiny palautella kunnolla sarjojen välissä) mave 3x4x215kg kuntopiirimäisesti kolme kierrosta dipit 10 leuat vastaote 6 linkkarit 20kg levyllä 15 sivuvatsat 20kg levyllä 10/puoli kylkitaivutus kässärillä 10/puoli
  13. ap 118.6kg Tänään päätty mun 10 viikon Polarin 10km juoksuohjelma. Juoksin kympin aikaan 00:59:56. Lähdin ihan liian lujaa ja menin ekat kolme kilsaa reilusti alle kuuden minuutin, joka sit teki tosta aika vaikeen. Keskisyke oli 157 ja max 172. Hieman lipsu tossu loskassa, mutta muuten oli hyvä keli painella menemään. Se on jännä, että kun se syke kerran nousee lenkin aikana korkeelle, niin siitä on aika vaikee palautua lenkin aikana ilman, että vauhti kärsisi samalla. Ajattelin jatkaa tästä laittamalla uuden samanlaisen 10km tavotteen 10-12 viikon päähän ja tällä kertaa tähdätä 50-55 minuuttiin.
  14. kolmen vuoden takaa viime vuodelta (10+15+10+5+5+2,5+2,5) ollu vaa sen verran rikkonaista tuo treenaaminen, että olis kehittyny vielä tuosta eteenpäin. Eikä tekeminenkään oo ollu aina fiksuinta.

×
×
  • Luo uusi...