Jump to content

Roinatan

Members
  • Viestit

    277
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Maine sivustolla

10 Good

Tietoja käyttäjästä Roinatan

  • Syntymäpäivä 16.02.1988
  1. Ei se nyt ihan noin yksinkertasta oo. Ei kukaan sulle korvaushoitoa määrä yhen mittauksen perusteella vaan niitä arvoja seurataan useamman kerran kuukausien ajan. Toisekseen sun lh näyttää kans nollaa ja lähes kaikki lekurit tajuaa, että oot ollu ulkosella
  2. Tuli hommattua nyt kuitenki tuo al 6 heräteostoksena testiin. Ps. maastopyörällä on tosi hauska ajaa. Jotku kaupungin mukulakivetki yhtä vittua ajella jollain hybridillä saatikka sitte talvikäyttö.
  3. Ite aina koittanu pelkästään yhellä pyörällä pärjätä kaiket ajot, kesät talvet. Sen takia maastopyörä ollu aina vaikka tulee pitempää matka-ajoaki ajettua. Talvella kuitenki pitää jäisillä epätasasilla kaduilla päästä ja samalla pyörällä pitää päästä harvakseltaan lapin kinttupoluillaki vaikka enimmäkseen asfaltilla tuleeki ajettua. Nyt kiinnostais tuommonen trekin kaltanen 27.5+ pyörä ottaa testiin juuriki tuon takia, että talvella hyvä ajaa. Puhas läskipyörä kuitenki turhan kankea ympärivuotiseks. Tietystikkään tommosilla maastureilla ei tarvi mitään nopeusennätyksiä alkaa rikkomaan tai kisoihin osallistumaan, mutta pääasia että oma kunto ja omat nopeudet kehittyy
  4. Harmi ku punasta canyonia saa vasta heinäkuussa.. Trekissä 10 vaihetta, kokemuksia siitä? Loppuuko vaihteet kesken?
  5. Niin? Jos lähtötaso on hyvä fyysisen kunnon osalta niin cbb lihat saa helposti 4 vuodessa perus nousujohteisella treenillä. Varsinkin lyhyemmissä sarjoissa hyvä , että pääsee puntariltakaan läpi. Ei siinä 4 vuoden jälkeen kilo kaupalla tehä mitään lihaa enään. Heikkouksien hiomista.
  6. Empä oo hirveästi natuja nähny, ketkä ois 4 vuoden täyden panostuksen jälkeen juuri kehittyny. Ei tuu ensimmäistäkään nyt heti mieleen. Enemmän tulee mieleen kavereita joilla se lavakunto vuosien myötä menee koko ajan huonommaks ja huonommaks joka vuosi. Kemikaalimiehillä sitte eri maailma ☺
  7. Ei kyllä taas piä ollenkaan paikkaansa. Ojala ainaki taitaa olla lähinnä keskittyny voimatasojen nostoon ja justiinsakki kyykkäili kakkosia reilulla 200 kilolla. Sillä taas ei oo paljo paskankaan väliä, enään onko reenannu 4 vai 10 vuotta. Neljässä vuodessa tulee se mitä tulee jos asiat tehään oikeen.
  8. En oo vieläkään kahtonu, mitä Wilenius siellä syö, enkä kahtois vaikka panis jotain teiniä siellä videolla. Ihmettelen kyllä suuresti, että miten ketään voi kiinnostaa toisen syömiset. Tai onko joku niin typerä, ettei ota laivalle mitään evästä mukaan? Ostelee pitkin päivää jotain 5päivää vanhoja, homeisia ja muoviinpakattuja 7e sämpylöitä ja hakee taxfreestä välillä suklaata? Fiksua ottaa jotain pikku purtavaa mukaan. Siinä ku selvinpäin kahtelee päivän niin voi pikkusen lisätä vitutusta nälissään katella sitä menoa, 7h ateriaväleillä.
  9. Ei vois vähempää kiinnostaa video tai päähenkilö, mutta syökö ylläolevat vaan yhen kerran laivalla. Pelkän buffetin, ei välipalaa, ei mitään muuta?
  10. Roinatan

    Roinarit = narkkeja

    Ei tässä kyllä tiedetä, että ootko itekkään tosissas ton alotuksen kanssa vai puratko muuten vaan pahaa oloa? Ihan mielenkiinnosta, mihin kastiin luet kasvuhormoonilla läträävät huippu-urheilijat? Narkkeihin kenties vai onko heillä joku erityisoikeus käyttöön?
  11. Tykkäsin brawn nutritionin epistanesta. Tuleeko sitä vielä lisää?
  12. Miltäs tuon alkavan kiertäkalvosimen kipuilun pitäs tuntua? Tai tarkemmin millä alueella ja oisko kipua mahollisesti enemmän kättä liikutettaessa vai leposärkyäki? On aika raakaan tahtiin tullu penkkailtua ja nyt aavistuksen jomottaa tuolta selän puolelta olkapään alta, ehkä jopa osittain leveää selkälihasta. Olkapään liikuttelu ei ainakaan satu mihinkään liikesuuntaan mutta penkatessa aavistuksen tuntu jotain kireyttä ja enemmänki näin levossa jomottaa tuonne olkapään taakse. Missään liikkeessä kipu ei alkanu vaan yllättäen alko jomottaa. Vai oisko ennemki vaan selkälihas jotenki venähtäny?
  13. Tai sitten alat jotain 1 jakosta vääntämään jos vaan sen pari kertaa viikossa meinaat käydä. Vaikka starting strenght tai golden six, vaikka neki paskoiks haukuttu, mutta joka tapauksessa veis asiaa paremmin eteenpäin
  14. Tässä lopullinen versio ja hyväksi todettu 2-jakoinen ohjelma jonka kuka tahansa voi ottaa kokeiluun jos 2-jakoista haluaa tehdä: TOISTOT: 1a & 1b: 4-6 2a & 2b: 8-15 TREENI 1a Etukyykky/takakyykky 5x Penkkipunnerrus tanko 4x Pystypunnerrus kp 4x Ranskalainen punnerrus 3x Vatsarutistus 3x TREENI 1b SJMV/mave 5x Leuanveto 3x Kulmasoutu kp 3x Hauis kp 3x Takaolkapääsoutu 2x Pohkeet seisten 4x TREENI 2a Jalkaprässi 3x Reiden ojennus 3x Vinopenkki kp 4x Viparit sivulle 4x Pushdown 3x Jalannostot 3x TREENI 2b Reiden koukistus 5x Alatalja 3x Ylätalja 3x Hauis tanko 3x Viparit taakse 2x Pohkeet istuen 4x PARI ESIMERKKIÄ PROGRESSIOSTA TÄSSÄ OHJELMASSA Treenit 1a & 1b: Esimerkkinä takakyykky missä teen vaikka 5x5. Oletuksena maksimisarja 5x5x120. vko1: 5x5x105 vko2: 5x5x110 vko3: 5x5x115 vko4: 5x5x120 vko5: kevennys jos tarpeellista, muuten jatketaan seuraavan treenin mukaisesti. vko6: 5x5x107,5 vko7: 5x5x112,5 vko8: 5x5x117,5 vko9: 5x5x122,5 vko10: taas kevennys jos tarvii tai sitten jatkuu seuraavalla. vko11: 5x5x110 ... jne. Eli tässä tarkoituksena nousta pikkuhiljaa 5 kilon korotuksilla neljän viikon sykleissä kohti sitä maksimisarjaa treenisyklin kovimmalla viikolla. Välissä kevyt viikko jos tuntuu siltä ja/tai sitten vaan hakemaan alhaalta uutta vauhtia 2,5 kiloa kovemmilla painoilla kohti uutta sarjaennätystä. Jotkut viikot saattaa tuntua liian kevyiltä, mutta 2-jakoisessa ei olekaan tarkoitus treenata aina loppuun asti. Jossain vaiheessa varmasti tulee raja vastaan tälläkin systeemillä. Tässä kuitenkin pitäisi 4-5 viikon välein nousta tulokset 2,5 kilolla, joka tekee kuitenkin jotain 30 kiloa vuodessa lisää tuloksiin. Aloittelijat pystyvät ehkä vähän nopeammin etenemään ja heille sopii varmasti joku toinen systeemi paremmin. Treenit 2a & 2b: Näissä hypertrofia-treeneissä olen treenannut usein ihan fiiliksen mukaan ilman mitään sen ihmeellisempää progressiota. Varsinkin jos viikon ensimmäiset voimapainotteisemmat treenit on olleet kovia. Joskus kuitenkin tullut käytettyä seuraavanlaista systeemiä, joka on tuntunut ihan hyvältä. Eli aluksi painolla X niitä 8 toiston sarjoja ja koitan seuraavassa treenissä saada pidempiä sarjoja, kunnes tulee 15 toiston sarjoja. Sen jälkeen lisään painoja ja sitten alusta. Pieni esimerkki tähän vielä vaikka jalkaprässistä: vko1: 3x8x300 vko2: 3x10x300 vko3: 3x12x300 vko4: 3x15x300 vko5: 3x8x320 vko6: 3x10x320 vko7: 3x12x320 vko8: 3x15x320 vko9: 3x8x340 ... jne. Nämä nyt on vaan mun omia mietteitä ja ehdotuksia. Kannattaa kokeilla, mutta ei välttämättä kaikilla toimi. Ei nämä treenimenetelmät mitään kiveen kirjoitettuja ole. Jokainen varmaan löytää oman parhaan tyylinsä treenata juuri itselleen vielä jossain vaiheessa.[/mod] Tässä mun ehdotus 2-jakoiseen pelkillä vapailla painoilla: MAANANTAI 1. Etukyykky 2. Penkki 3. Pystypunnerrus 4. Ranskalainen punnerrus 5. Vatsat TIISTAI: 1. Mave 2. Leuanveto (kapea vastaote) 3. Kulmasoutu 4. Hauiskääntö 5. Pohkeet seisten TORSTAI: 1. Takakyykky 2. Penkki (vinopenkki jos pystyy, vaikka levyjä penkin alle, että saa edes hieman vinoon) 3. Pystysoutu 4. Kapea penkki 5. Vatsat PERJANTAI: 1. SJMV 2. Kulmasoutu 3. Leuanveto (leveä myötäote) 4. Takaolkapääsoutu 5. Hauiskääntö Rankkahan tollanen pelkällä levytangolla tehtävä treeni on esim. alaselälle kun jaloille ei oikeen voi tehdä muuta kuin kyykkyjä ja vetoja, mutta järkeästi jaksottamalla kevyitä ja rankempiä treenejä luulisi onnistuvan. Tollaseen treeniin ei kuitenkaan tarvitse kuin esim. kyykkyhäkin irtopenkillä ja leuanvetotangolla, levytangon ja levypainoja.
  15. Roinatan

    Hauikset uuteen kasvuun

    Kyllä siinä nyt joku vaan kusee ja pahasti jos 3.5h pystyy selkää ja jalkoja tekemään. Itellä ei kävis mielessäkään vetää vaativimpia lihasryhmiä samassa treenissä. On kans paita puolessa tunnissa märempi ku pesukoneesta otettaessa. Teetkö saman vai eri lihaksen tuplatreenejä?

×
×
  • Luo uusi...