Jump to content

Pallomaha

Members
  • Viestit

    12
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Maine sivustolla

10 Good
  1. Siskon tyttärellä on todettu ketogeeninen hypoglykemia, pitää syödä normaalia useammin ettei sokerit laske liian alas. En tiedä olisiko sitten mullakin jokin vastaava. Yleensä olen kuitenkin kokenut niin, että proteiinipitoisella ja vähähiilarisella ruokavaliolla jaksan melko hyvin, verensokerit tuskin heittelee paljon. Tosin en ole mittaillut säännöllisesti verensokeria kuin reilun viikon vasta. Ja voihan se olla, että tuo kesän lihominen sekoitti pakkaa. En tiedä.
  2. Kesän aikana oli väsymystä ja lihoin kahdeksan kiloa. Kävin lääkärissä ja pari viikkoa sitten otettiin sokerirasitustesti. Paastoarvo oli 4,5, jonka jälkeen otin sokeriliuoksen. Kaksi tuntia tästä verensokeri oli 2,8 ja hiukan heikotti. Lääkäri on sitä mieltä, että minulla on mahdollisesti alkava 2-tyypin diabetes. Olen nyt seurannut sokeriarvoja, aamuisin, iltaisin ja kaksi tuntia ruokailun jälkeen. Kun olen syönyt itselleni tyypillisesti, proteiinipainotteisesti ja vähähiilarisesti, sokeriarvo on ollut useimmiten 5-6. Kun taas olen syönyt hiilihydraatteja enemmän, arvot ovat olleet koholla. Laihtua pitäisi. Ainoa dieetti mikä minulla on viime vuosina - tai reiluna kymmenenä vuotena - toiminut on ketoosidieetti. Diabeetikko ei kuitenkaan saisi olla ketoosidieetillä, muuten keho voi mennä hengenvaarallliseen ketoasidoosiin. Mikä avuksi?
  3. Kiitos vastauksista. Tämäkin lienee parempi kuin tuo Wrangen vyö: https://www.sportkraft.net/safe-usa-nostovyo---erikoisera Itselläni tosin voimatasot ovat verrattain alhaiset (nykyisin kyykky ehkä 140, etukyykky 120, mave alle 200), joten tuskin tarvin mitään pro-vyötä.
  4. Mitä olette mieltä, onko tuo Wrangen voimanostovyö hyvä. Kokemuksia? Lähinnä kyykkyyn ja maveen ajattelin. https://wrange.fi/collections/green-weekend/products/wrange-b-w-voimanostovyo
  5. Kumpikohan noista on ravitsemuksellisesti parempaa? Pellavansiemenöljy on selkeästi kallimpaa, mutta olen ollut siinä uskossa että se on noista parempi vaihtoehto hyvän alfalinoleenihappo/linolihapposuhteensa takia. Jossakin päin taas sitä pidetään huonona siitä saatavan kadmiumin takia. Tiedä häntä mitä mieltä pitäisi olla.
  6. Luin vanhasta Fightsport-lehdestä (numero 5/2011, sivu 72), että soija ja pellavansiemenet alentavat testosteronipitoisuutta sekä lisäävät aromataasientsyymien tuotantoa, joka muuttaa elimistössä testosteronin estrogeeniksi. Mitenkähän voimakkaita nuo vaikutukset ovat? Ja koskeekohan asia myös pellavansiemenöljyä, joka lienee yksi parhaista alfalinoleenihapon lähteistä ellei paras. Ikävää jos sen käytön joutuu lopettamaan.
  7. Onko kenelläkään muulla synnynnäistä testosteronivajetta? Itselläni mitattiin 18-vuotiaana alle 7 arvot (S-testo), sain siihen sitten injektiolääkitystä, joka on ollut sittemmin päällä, välillä pienillä tauoilla. Myöhemmin, kun testolääkitys (Sustanon, nykyään Testogel joka ei potki ihan niin hyvin) on ollut päällä, on mitattu ihan ok testoarvoja (S-testo n. 20-39, viimeksi Testogel-arvo tosin vain reilu 15). Alun perin menin mittaan testoarvot pääosin sen vuoksi, että punttireeni - jonka aloitin 16-vuotiaana - ei kulkenut niin hyvin kuin panostukseni olisi antanut luvan olettaa. Vapaata testoa, joka joidenkin mukaan on se olennainen, ei ole aikoihin mitattu.
  8. Pudotin painoa ketoosityyppisellä dieetillä, hiilareita tuli yleensä alle 50 grammaa päivässä, muut kalorit rasvasta ja proteiinista. Dieetillä söin kananmunia, parsakaalta, rypsiöljyä, heraproteiinia, kaurapuuroa + vitamiineja ym, satunnaisesti muuta. Välillä pidin tankkauspäiviä, jolloin kaikkea muuta safkaa. Tämä maha on ollut oikeastaan aina, jo 20 vuotta sitten jolloin olin 18, enkä ollut silloin mitenään erityisen lihava. Painoin jotain 70-75 kiloa, oma pituus siis 180. Mittasin vyötärönympärykseni nyt aamulla mitenkään mahaa sisään vetämättä. Oli 94 cm, kun vedän mahan sisään se on 81 cm. Illalla varmaan sitten metrin luokkaa.
  9. kävin ottaan ton kehonkoostumus mittauksen viime kuussa ja sain koko kehon rasvaprossaksi 20, olen 180/82. Toisaalta samalla mitattiin pihdeillä kolmesta eri kohtaa kehon ulkoinen rasvaprossa, se oli sitten vain 7! Jota en kyllä usko. Näyttää siltä, että suurin osa läskistä on kertynyt mahaan, näyttää siltä että jalkapallo pullottais t-paidan alta. Sen saa vatsan sisään päin vetämällä kyllä pois näkyvistä. Tuo jalkapallo on sitten kai sisäelinrasvaa. Miten sen sais pois? Dieetata olen yrittänyt, juhannuksesta 15 kiloa, silloin oli mahassa 2 jalkapalloa. Kiristynyt olen selkeesti, maha pysyy.

×
×
  • Luo uusi...