Jump to content

karstakeuhko

Members
  • Viestit

    48
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Maine sivustolla

10 Good

Tietoja käyttäjästä karstakeuhko

  • Taso
    Ritari
  1. Jos tän mun ketjun voi siirtää julkiselle puolelle niin voin jatkaa.
  2. No en mä oo tehny sitä paljo koskaan, kokeilin vaan huvikseni. Joo siis mulla oli tavotteena maksimi näkyvyys blokille, esim. kaverit vois lukee. Mut joo, odottelen nyt vähän aikaa ja katotaan kuinka jatkossa.
  3. Nyt oikeesti mitä vittua?? Mä huomasin et mun treenipäivyri ei oo enää näkyvissä sisäänkirjautumattomille lukijoille ja tää on aika perseestä.. jos ei tilanteeseen tuu muutosta niin päivyri täytyy siirtää muualle kun ei kaikki lukijat jaksa rekisteröityä??
  4. 27.8 Olkapäät ja ojentajat Soutukone 5min Uloskiertäjät 15x2, 15x3 Pystypunnerrus KP 10x6,10x10,8x16 Arnoldpunnerrus KP 10x6,10x10 Viparit sivulle 2x12x5 Pystypunnerrus LT 10x30, 4x8x40 Valakyykky 2x5x20, 2x3x30, 2x40 Overhead shrug LT 10x20, 10x30 Dippi 4x5 Pullover KP 3x10x18 Hulk press 10x10, 10x18, 10x12,5 Tate press 10x18, 2x10x12 Viparit sivulle 10x8, 10x6 Olankohautukset KP 20x32,5, 10x40 [video=youtube;xV9-Ez35BHQ]http://www.youtube.com/watch?v=xV9-Ez35BHQ
  5. Joo, tollaisia penkkejä ei yleensä ole saleilla. En tiedä löytyykö normaalisti salilta mitään välinettä jolla tuota vois tehdä. Tietysti voi tehdä pendlay soutua seisaaltaan käsipunteilla mutta oon kokeillut sitä kerran enkä saanut läheskään samanlaista tuntumaa latseihin. Jos rintatuettu soutukone on käytössä niin sillä on mahikset. Yksi vaihtoehto olisi käyttää taljaa ja vinopenkkiä polviltaan sekä kahta pikkukahvaa. Jos haluaa ylimääräistä haastetta selälle niin vielä on kokeilematta kulmasoutu selänojennuspenkissä.. ghr-penkki ois tietysti mukavampi koska siinä on 90-asteen kulma mutta sitäkään ei löydy.
  6. 25.8 Selkäsauna (+vähän käsiä sekä jalkoja) Soutukone 10min Marssi juoksumatolla 10min (6,3km/h asti) Reverse hyper 2x20 (+kierrot) + jalannosto 3x10, tällä kertaa "potkaisemalla", kiertoja keppi niskassa (selkä oli aika jumis, siksi paljon lämmittelyä) Kyykky 40kg 20,20,20,17,13 Rintatuettu kulmasoutu KP 8x8x22,5kg Maastaveto 5x70,5x90,3x100,5x90 Haukkari KP 5x5x16kg /käsi Dragon flag x2 Eilen kokeilin muutaman joogavenytyksen sarjaa, joilla siis venytin takareisiä, persettä ja selkää, tää yks oli aika pahan tuntuinen ja melkein venähti alaselästä sama kohta mikä kyykyssäkin kramppas ja muutenkin on joskus vihotellut (se on oikealla, ei siis vasemmalla missä se isompi vamma). Silti hyvä venytys ja pitää muistaa tehdä jatkossakin.. [ATTACH=CONFIG]1309[/ATTACH] Tuota soutua tehdessä käsipainoilla saa paljon pidemmän liikeradan mitä tangolla ja ihan liikeradan lopussa supistuu ala-latsit parhaiten, osa sarjoista meni tuntumaa hakiessa, mutta kun persettä jännittää niin homma toimii kuin itsestään. [video=youtube;-Nih4PgQKJA]http://www.youtube.com/watch?v=-Nih4PgQKJA
  7. Tätä on jännä seurata. Suunnitelmat vaikuttais hyvältä, veto kehittyy paremmin kun tekee välillä kyykkyä ja noi ylläpitovedot on varmaan hyvä idea. Muistaa vaan kevennellä välillä ku on tullu tarpeeksi ennätyksiä. Vetoon vaikuttaa enemmän takareidet ja perse, ei niinkään etureidet ja toi hack kyykky kai eristää etureisiä aika paljon, lisäksi se ei keskivartaloakaan vahvista paljoa. Prässillä on mahdollista saada hyvä tuntuma perseeseen ja takareisiin. Dippi nyt on sellainen liike, että kannattaa miettiä lisäpainojen käyttöä jos ei tekniikka oo 100% hallussa ja pääse riittävän syvälle ilman. Itse oon dipit tehny leveellä otteella rinnalle vähän etukenossa, jos ojentajia tekee niin lyhyempi liikerata (turvallisempi olkapäille) on ok ja painoakin voi lisätä.
  8. 23.8 Koko vartalo Reverse hyper 3x20 Olkapään uloskiertäjät 2x15x2,20x3kg Arnold press 2x15x6 Pec dec 20x15,30x20 Viparit sivulle 3x15x5 Soutukone 4min Etukyykky 2x5x60, 3x3x65 Penkki 4x8x70
  9. 22.8 Posterior chain Soutukone 10min Reverse hyper 2x20 Jalannostot 1 jalka kerrallaan 2x10 Selänojennus penkissä 2x15 lantio paikallaan selkärankaa rullaten Julle 3x10x30 SJMV 6x8x30 1-jalan SJMV 4x10x8kg käsipuntit Takareisikoukistus jumppapallolla selinmakuulta 2x10 + lantion kierto jumppapallo polvien välissä x20 Glute bridge 3x20x40 Pohkeet smithissä 3x12x70 Tuulimylly KK 4x10x8kg Reidenkoukistuskone makuulta ei toimi vieläkään, edelleen tuntuu pahalta polvitaipeissa, varsinkin vasemmalla, jänteet naksuu jne. Eilen myös hinkkasin kotona pari sarjaa selkäpenkkiä, jossa siis polvet koukussa ja selkä 45 asteen kulmas (kulma säädettävissä). Venyttelyä etureisille + foam roller. Pyöräilyä.
  10. Hyviä penkkituloksia.. tämän jälkeen kun tsekkasin noi kuvat uusiks niin äijä näytti heti puolet isommalta. Toi ranne on aika huono juttu. Itse käytän rannesiteitä maksimeissa ja silti on alkanu ranteet jo naksua. Hauiskääntöihin yms. kannattaa myös laittaa siteet, ne kuormittavat ranteita kovasti. Runnarilla on vielä hyvännäkönen muijakin.. mavetekniikka oli kyllä ihan kauhee mut muuten jees. Niin ja sit vielä toi niska kuntoon runnaten.. kuulosti vähän hazardilta touhulta jos tehdessä tuli kipuja. Millaiset taljaliikkeet oli kyseessä?
  11. viikatemies: luuston tiheys pitäis olla kunnossa, magnesiumia vedän purkista (alotin joskus pari kk sitten) ja kalsiumia tulee tarpeeks. noi on kai osittain perinnöllisiä. ilmeisesti tohon tulee joku kemiallinen reaktio joka syövyttää tota luuta, en muista sen tarkemmin. sitten kun tulee tälliä niin se sit aiheuttaa ton painauman. kiitti pullover vinkistä, täytyy koittaa ens kerralla. vyö nyt on ollut vaan henkisenä tukena kun oli selkä heikkona ja aattelin harjotella sen käyttöä jos käytän sitä jatkossa maksimiyrityksissä. fyssari itseasiassa ohjas aika hyvin vatsojen käyttöä ja sen takia nyt on kyykky, veto ja voimapyörä lähteny kulkemaan. selän ojennuksia tuli jossain välis hinkattua aika paljon kun mulla on sellanen penkki himas sitä varten, nyt jääny vähemmälle käytölle. jullea tein myös aika paljon jossain välis. noi on kuitenkin alaselkää varten kun siellä on kans lämää mut ei sitä oo kuvattu muutaku röntgenillä eikä näkyny madaltumia, ei oo ollu iskiasta, luultavasti vaan fasettinivel vaurio. tos keskellä (t10-11) on kans se nivel vasemmalla ja se rusahtaa helpoiten voimapyörällä. toi keskiselkä meni ennen myös helposti etukyykyssä mutta nykyään ei mee kun tekniikka on kunnos. kyllä ton periaatteessa saa takakyykylläkin kipeeks jos yliojentaa selkää jne. tuolla lapojen välissä on vielä joku kolmas kohta jossa on rappeumaa ja joskus pientä lukkoa mut se ei oo onneks ärsyyntynyt pitkään aikaan, kerran se oli joskus siitä kans aika kipeenä mut nykyään vaan jotain pientä jumia. ihme kyllä niin koko kaularanka on erinomaisessa kunnossa..
  12. Laitetaas vielä kun keskiselkää kuvattiin jossain välis kun se oli perkeleen kipeenä, otin muutaman slaissin tuolta joissa näkyy jotain pientä failia välilevyissä mutta se ei kuitenkaan selitä oireita vaan failia on varmaan nivelissä ja pehmytkudoksissa jotka ei näy magneetissa. [ATTACH=CONFIG]1299[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1300[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1301[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1302[/ATTACH] Lääkäri sanoi, että välilevyt ei oo kovin helposti hajoamassa lisää jos ei tuu isoa tälliä selkään ja kehoitti harjoittelemaan salilla progressiivisesti eikä ees kieltänyt maksimeita tai mitää. Fysioterapeutti sanoi että tuo lievä välilevyrappeuma ja schmorlin painaumat ois kehittynyt hiljalleen mutta vaikee sanoa. Pitäis kai vältellä ojentamasta tuota kohtaa liikaa. Onneks toi yks välilevynpullistumakin on sisäpuolella niin se ei paina hermoa. Onhan tuossa tosiaan eniten oireita missä näkyy toi isoin rappeuma mutta kumpi sit on syy ja seuraus niin ei oo tiedossa. Kiertoa tuo ei aina myös kestä kovin hyvin. Luin jotain juttua et kilpahiihtäjillä oli tollasia painaumia sisäpuolella ja oireita oli kovassa harjoittelussa 36%:lla verrattuna 8% niistä joilla ei ollut tuota. Itsellä oikeastaan hiihteleminen vaan jeesaa tohon aika hyvin, tulispa vitusti lunta talvella.. e: vielä yks treenivaiva listaus: oikean olkapään takakapseli/jänne naksui tehdessä alataljaa rusettikahvalla ja sen takia ei voinut käyttää isompia painoja, luultavasti ohimenevä vaiva koska ei ole aikaisemmin tullut, ylirasitus saa nivelet poksumaan ja pitää antaa lepoa.
  13. Hitto tuo edintointiaika. Keskiselkä oli siis jumittunut viime kertaisten tempaustreenien takia alunperin. Tein liian pitkiä sarjoja tai ongelmana oli lähinnä että vaikka aloitin aina sarjat eri kädellä niin jalat ja vartalo ehti väsyä liikaa ja sarjan toinen puolikas meni liikaa selällä heijaten. Ilmeisesti tässä selkä on toiselle puolelle heikompi, veikkaisin että sarjat pitäisi alottaa joka kerta vasurilla koska selkä on heikompi sillä puolella, toisaalta oikealla on taas olkapää jota täytyy varoa jonka takia on mielekkäämpää alottaa oikealla kun saa enemmän poweria vartalosta ja olkapää pääsee vähemmällä. Seuraavissa tempaustreeneissä tähän täytyy keksiä joku ratkaisu...
  14. Kyl aina ku vetää viikonloppuna perseet niin vaikka maanantaina on helvetin heikolla hapella salilla niin silti jotain ennätyksiä paukkuu usein. Jäbä on muuten melkein yhtä rohkee tanssimaan mitä meitsi, saanti tosiasia kunhan pääset oikealle klubille.
  15. 20.8 Koko vartalo Lauantaina dokasin n. 10 shottia, viskiä ja bisseä. Huomas kyllä tänään, safkat oli sunnuntaikrapulassa vitun huonot ja heikotti vielä aamullakin. Soutukoneet oli varattuja joten vedin juoksumatolla reipasta marssia 6min, 6km/h. Reverse hyper 2x20 + kierrot x10 + 1 jalka x20 Jalannostot 2x10 Olkapään uloskiertäjät 2x20x2 Kiertoja ja sivutaivutuksia ilman painoa Etukyykky 7x5x50 Pystypunnerrus LT 3x8x30, kapea apinaote Alatalja 3x15x40 remmit 1-jalan prässi 8x30, 8x40, 10x50, 10x40 /jalka Dragon flag 3x3 Takareisistä yleensä aina vasen kramppaa jos jotain tapahtuu, muistaakseni viimeksi se veti krampit penkatessa. Oli tarkoitus tehdä glute bridge tänään mutta unohtui. En tiedä oisko se ees sopinut ohjelmaan mihinkään väliin.. ja muutenkin ois voinut vaan vetää selkää pahempaan jumiin.

×
×
  • Luo uusi...