+ Vastaa viestiketjuun
Sivu 2 (21) EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21-40 / 408

Viestiketju: Suolapurkki joutaa roskikseen

Blaster:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Wien

Saadut peukutukset

161
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Poppamies Lue viesti
    No joo, et taida ihan väärässä olla tämän mukaan Blaster:

http://www.e-coach.fi/index.php?name...t&nodeIDX=1563

Tiedä sitten onko pienillä eroilla juuri merkitystä merisuolan ja vuorisuolan välillä. Merisuolassa laatu vaihtelee enemmän kun on enemmän tarjontaakin, sanoisin. tota rakennettahan ei pysty mittaamaan ainakaan noilla keinoin, että kumpi läpäisee solukalvon paremminm, se jää mysteeriksi.

No on sitä väärässä oltu ennnekin, eli pöytäsuola vex ja merisuola tilalle
    Juu näihän se.
    Se mikä nostattaa karvat pystyyn, on petos => luvataan 84 kpl alkuaineita ja laadukkaat (mm saksalaiset) labrat löytää vaan 7-9 kpl alkuainetta himalajasuolasta, vaikka tutkitaan kohtalainen joukko eri myyjien/valmistajien tuotteita - no väri tietty on kaunis, sisällöstä viis.

---
    Itse en kotiruoasta saa edes grammaa suolaa, koska en lisää siihen mitään ja heroprodessa olemattomattomat määrät, kuten salaatissa ja riisissäkin.
    Vettä menee 4-6 litraa normipäivinä -> huonosti ois käynny / nirri veks jo ajat sitten, jos en proden/veden sekaan lisäis suolaa.
    Valmennus yhteydenotot sähköpostilla tai privalla.

Teollinen suola joutaa roskakoriin ja tilalle aito luonnontuote. Merisuolassa jopa maku on parempi kuin tuossa teollisessa roskassa.

poistettu tunnus
    Pansuola parempi kuin merisuola tai vuorisuola.

Kokonaisuus kuitenkin loppupeleissä ratkaisee! Liika terveysintoilu voi jopa kääntyä itseään vastaan. http://viihtyy.com/terveellinen-ruok...la-stressaava/

viikatemies:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

64
    Musu hei, jos meinaat että olet varteenotettava treenaaja ( siis oletko vai oletko hiiri?) et todellakaan mitään eineksiä syö, nyt pahvi herätys, sellaiseksi tulet mitä syöt, pahviksi.
    kotiruoasta vaikea suolaa saada, pakko lisätä sinne sitä itse.

Itse en edes muista koska viimeksi eineksiä syönyt, joo, vedän krapulaan kebabbia tai pizzaa pari kertaa vuodessa ja siihen se jää.

Merisuolaa käytän maun ja sen terveellisyyden takia ja olen myös huomannut tuon lihasten paineen lun syö suolaa enempi, tarkoittaa kylläkin että vettä pitää myös juoda enempi. Parhaat nostot olen tehnyt "suolapöhössä" johon minulle ruokavalion muodossa itse Bull Mentula antoi neuvot.

Mutta tähänkin pätee se sama vanha viisaus, kohtuus kaikessa.

poistettu tunnus
    Lisättyä suolaa on kaikessa: ketsupeissa, levitteissä, kastikkeissa, mausteissa jne...

viikatemies:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

64
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Džugašvili Lue viesti
    Suolaa on kaikessa: ketsupeissa, levitteissä, kastikkeissa, mausteissa jne...
    Jos mulle tuota komentoit niin en käytä, teen itse kastikkeet enkä käytä ketsuppeja pilaamaan hyvää ruokaa. Mausteet mitä käytän on sitä itseään, minun ei tarvitse käyttää maustesuolasekoituksia.
    Asia on nimeltään ruoanlaittotaito, jos ihmettelet?

Lisättyä suolaa on kaikessa: ketsupeissa, levitteissä, kastikkeissa, mausteissa jne...
    Ei löydy mun mausteista suolaa.

poistettu tunnus
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Marjakarhu Lue viesti
    Ei löydy mun mausteista suolaa.
    Sun edam-juustossa on suolaa ja grillimakkarassa sekä metwurstissa.

Nuo ei ole mausteita. Nykyaikana on kuitenkin melkein pakko syödä toellista suolaa juuston, voin ja kinkun mukana. Mutta ei noista asioista kannata stressiä vetää.

Makkaraa grillaan todella harvoin. Kesällä meni yksi paketti.

Anssi Manninen:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Fuengirola

Saadut peukutukset

278
    Natriumia minimaalisesti ja reilusti kaliumia. Pysyy verenpaine kuosissa --> mm. sydänsairauksen riski alenee
    DOMINUS NUTRITION OY
    www.dominusnutrition.fi

Mr.Tampax holmesinjones:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

337
    Nyt dugasvillitsi nussii pilkkua......ihan sama mistä se suola tulee koska sitä kummiskin tarvitaan,valmisruuat kyllä on suolapommeja,jos joku siivu metukka on hyvän makuista niin miksi sitä pitää välttää?sunkin kasvispöperöt maistuu kyllä paremmalta kun on vähän suolaa,olkoon vaikka merisuolaa.
    Ties missä mielentilassa kirjoittelen

poistettu tunnus
    Glutamaatilla maun mahtia saa täysin ilman suolaa. Kaupassa myös myynnissä suolatonta glutamaattia. Ei varmaan överiksi kannata glutamaattiakaan vetää kuitenkaan. Toki suolaakin voi vähän käyttää. Pansuolassa vähemmän natriumia.

Keitoksiin saa glutamaattia eli umami-makua myös luonnollisista lähteistä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Umami
    "Many foods that may be consumed daily are rich in umami. Naturally occurring glutamate can be found in meats and vegetables, whereas inosinate comes primarily from meats and guanylate from vegetables. Thus, umami taste is common to foods that contain high levels of L-glutamate, IMP and GMP, most notably in fish, shellfish, cured meats, mushrooms, vegetables (e.g., ripe tomatoes, Chinese cabbage, spinach, celery, etc.) or green tea, and fermented and aged products (e.g., cheeses, shrimp pastes, soy sauce, etc.).[25]"
    Keinotekoinen glutamaattilisä hiivauutteena tai natriumglutamaattina on kuitenkin kätevä ja järkevästi käytettynä varmaan harmiton tapa saada hyvää makua.

Archey:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

129
    Mulla on verenpaine keikkunut 95/145 18-vuoden iästä asti.
    Nyt menee 10g suoloja päivässä, ja verenpaine keikkuu 77/117 ja välillä meinaa horjahtaa kun nousee äkkiä ylös kun ei kroppa ole tottunut näin alhaisiin paineisiin.

Syy pudonneisiin arvoihin treeni, kohtalaisen kova kunto varsinkin lihaskestävyys ja reilusti L-argiinia laturissa.
    Tuo 10g ei edes pysty nostamaan verenpainetta normaalin yläpuolelle kun syö puhdasta ravintoa, treenaa ja vetää argiinia säännöllisesti.

Lihaskestävyys on parantunut kummasti siitä lähtien kun aloin mm. jaloissa hinkaamaan 15-25 toiston settiä, alussa oli ryynit suussa, mutta nyt palautuu nopeasti ja smith-kyykyssä menee jo 20 x 200kg ilman käsiä ts. kädet vyötäröllä.

Ilman suolaa ja kreatiinia ei olisi niin kovia tuloksia, molemmat kun sitoo nestettä soluihin ja se tietää anaboliaa ja niveletkin kestää paremmin.

http://www.ergo-log.com/anabolism.html

http://www.ergo-log.com/euhydration.html

poistettu tunnus
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Archey Lue viesti
    Mulla on verenpaine keikkunut 95/145 18-vuoden iästä asti.
    Nyt menee 10g suoloja päivässä, ja verenpaine keikkuu 77/117 ja välillä meinaa horjahtaa kun nousee äkkiä ylös kun ei kroppa ole tottunut näin alhaisiin paineisiin.

Syy pudonneisiin arvoihin treeni, kohtalaisen kova kunto varsinkin lihaskestävyys ja reilusti L-argiinia laturissa.
    Tuo 10g ei edes pysty nostamaan verenpainetta normaalin yläpuolelle kun syö puhdasta ravintoa, treenaa ja vetää argiinia säännöllisesti.
    Tohtori Esselstyn jostain syystä vastustaa tuon arginiinin käyttöä verenpaineen alentamiseen, vaikka arginiini todistetusti toimii. Pitäisi perehtyä asiaan, että oliko Esselstynillä tuohon joku hyvä peruste.

Mr.Tampax holmesinjones:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

337
    Miksi archey L-argiinia laturissa?eikös ne verenpaineet jos eivät ole korkealla lisää voimaa/kestävyyttä.
    Ties missä mielentilassa kirjoittelen

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Anssi Manninen Lue viesti
    Natriumia minimaalisesti ja reilusti kaliumia. Pysyy verenpaine kuosissa --> mm. sydänsairauksen riski alenee
    Click image for larger version. 

Name:	Lumix-verenpaine-5.9.2013-003.jpg 
Views:	7 
Size:	93,0 kt 
ID:	2519
    Tuossa omat paineet. Merisuolaa lisään juomaveteen silleen ripauksen. Lisäksi käytän natriumsitraatti ja magnesiumsitraatti liuosta päivittäin.

poistettu tunnus
    Bodareilla wikipedian mukaan voi olla alentunut alapaine ja suurempi pulssipaine eli ylä- ja alapaineen erotus. Normaali pulssipaine 30-40.

Yläpaine on käsittääkseni merkittävämpi lukema kuin alapaine. Joku voisi korjata, jos tämä käsitykseni on virheellinen.
    Viestiä muokannut poistettu tunnus : 06.09.2013 22:37

Bodareilla wikipedian mukaan voi olla alentunut alapaine ja suurempi pulssipaine eli ylä- ja alapaineen erotus. Normaali pulssipaine 30-40.
    Onko se vaarallista?

poistettu tunnus

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Marjakarhu Lue viesti
    Onko se vaarallista?
    Riippuu yläpaineen korkeudesta. Noilla sinun lukemilla ei varmasti ole.

Framinghamin sydäntutkimuksessa havaittiin riskin nouseminen alle 80 alapaineella vasta, kun yläpaine oli 140-159.

Tällöin pulssipaine on jo yli 60 vähintään.

+ Vastaa viestiketjuun