+ Vastaa viestiketjuun
Sivu 1 (27) 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1-20 / 525

Viestiketju: Intermittent Fasting

Iloinen yksisarvinen

Saadut peukutukset

5

Intermittent Fasting

http://www.leangains.com/

Tämähän on tällä hetkellä aika pop. Itsekin olen nyt n. 9 viikon ajan syönyt tämän kaltaisella virityksellä ja tyytyväinen olen ollut. Pidän tätä hyvin helppona tapana vaikka se saattaa kuulostaa vaikealta ja hölmöltä. Nälän tunnetta ei tule vaikka on ilman ruokaa 16-18h. Tätä kun on nyt vetänyt pidempää olen huomannut tulevani kylläiseksi pienemmällä ruokamäärällä, samoiten paaston aikavälin pidentäminen on helpompaa kuin alussa.

Simppelisti:

Kello:
    00:00 --- paasto alkaa
    16:00 --- paasto loppuu
    16:30 --- jotain pientä purtavaa / tankkaus ennen treeniä
    17:00 --- Treeniä
    18:00 --- palkkari
    20:00 --- ruokaa
    21:00 --- ruokaa
    22:00 --- ruokaa
    23:00 --- ruokaa
    00:00 --- paasto alkaa

Löytyykö muita kokeilijoita?

Itse en vielä ole kokeillut kaikkia treeni systeemejä tämän ruokavalion kanssa, joten en tiedä kuinka sitä lihasta tulee. Tällä hetkellä on hieman pidemmät sarjat käytössä, ehkä saan vastauksen parin kk päästä tähän asiaan. Olen nyt myös hieman siistinyt ruokaa ja tarkoituksena olisi pudottaa painoa ilman että olisi tunnetta varsinaisesta dieetistä.

Olen saannut todella hyviä pumppeja tällä systeemillä. Syykin tuli minulle selville hieman erikoista kautta. Olin tekemässä duuni juttuja ja siinä oli kollega kuka harrastaa sukellusta ilman laitteita, hän kalastaa harpuunan kanssa fisuja.... siis ilman laitteita. Se on hoocee touhua jos mikä.

Rupesin selvittämään hänelle miksi en syönyt ilmaista lounasta, yllätykseksi hän vain nyökytteli että kyllä. Normaalisti ihmiset kun rupevat pulistelemaan päätään Tämän jälkeen hän sanoi että heidänkin pitää olla paastolla vähintään 8 tuntia ennen sukellusta. Syy on että ruoka sitoo verta ja happea, paaston avulla lihaksilla on verta ja happea enemmän käytössä. Ero on kuulemma huomattava ja tämän takia tuo paasto on pakollinen osa sukellusta.

Tätä kautta sain selityksen sille miksi olen saannut hyviä pumppeja.

Tässä on ote treenipäivyristä kun vedin ensimmäisiä päiviä tällä systeemillä:

Päivä meni töissä ihan ok tuonne kello 11:00 saakka, tämän jälkeen pinna hieman kiristyi pariksi tunniksi ja huomasin äksyileväni itselleni Tosin en syönyt eilen illalla näin hyvin mitä tänään niin toivottavasti tuo asia muuttuu. Kello 12:00 jälkeen rupesin jo vilkuilemaan kelloa vähän väliä että koska sitä pääsee syömään. Se oli yhtä iloa kun pääsin vetäsemään soijajogurtin ja kreatiinin! Olo parani hetkessä hyvin kevyeksi ja yli "energiseksi". Tämän jälkeen vedin puolikkaan palkkarin naamaan ja lähdin treenailemaan. Treenit kulki hyvin mutta huomasin että sain keskimääräistä paremman pumpin päälle. Tiedä sitten onko tuo asia yhteydessä kuinka tähän ruokavalioon vai oliko vain hyvä pumppi päivä. Kumminkin ihan kiva juttu. Mutta tästä on hyvä jatkaa toimintaa.
    Tässä on tullut vuosien aika testattua monenlaista systeemiä, tämä on ainoa josta olen ihan oikeasti innostunut.

Foorumilla on muuallakin juttua tästä systeemistä, mutta jos laitettaisiin kaikki asianmukaisen otsikon alle eikös juu

Blaster:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Wien

Saadut peukutukset

158
    Ei viitti kirjotella samoja juttuja uudelleen...
    Tätä kautta sain selityksen sille miksi olen saannut hyviä pumppeja.
    Korkeintaan osaselitys, pulssittelulla paljon enemmän merkitystä pumppeihin, mm hiilari latautuu paremmin lihaksiin.

Iloinen yksisarvinen

Saadut peukutukset

5
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Blaster Lue viesti
    Ei viitti kirjotella samoja juttuja uudelleen...

Korkeintaan osaselitys, pulssittelulla paljon enemmän merkitystä pumppeihin, mm hiilari latautuu paremmin lihaksiin.
    Paljonko latailet hiilareita ennen treeniä? Tämä varmaankin tapahtuu n.30 min ennen treenin alkua?

Blaster:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Wien

Saadut peukutukset

158
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä J.Stallion Lue viesti
    Paljonko latailet hiilareita ennen treeniä? Tämä varmaankin tapahtuu n.30 min ennen treenin alkua?
    Riippuu treenistä (sarjapituudet ja -määrät) sekä lisäravinteista jne jne.
    30 min liian lyhyt aika; pyrin ottamaan ruoasta kuten esim riisi -> 3tuntia ennen treeniä / vähintään 2h ennen treeniä, ei mitään hitaasti sulavaa sekaan = prodelisä leusiini/EAA (tai hydro) riisin kanssa 5-15g.

Jos ei ole dietti päällä, ni hiilaria ei yleensä tarvi ladata ollenkaan.
    "o hiilaridietillä" kokovartalotreeniin kolmosen toistoilla 20-30g hh, sama treeni 10 toiston sarjoilla 100g hh.
    Jos ottaa glycocarnia ennen treeniä, ni pystyn vetämään oikeesti nolla hiilareilla sen kovan pumppitreeninkin.

Aika moneen kertaan on ehtinyt haeskella niitä sopivia latausmääriä, ajoituksia, ja sovittaa niitä erilaisiin voima- ja pumppipohjaisiin treeneihin.

Seuraavan linkin takana hyvä englannin kielinen artikkeli IF:stä:

Tässä

Lyhyt lainaus artikkelista:

In the end, some of the experiments were a huge success, leading to improvements in my body composition, health, and performance. Others were disastrous, causing me to drop muscle mass and develop food obsessions. Yet at the end of the day, I was able to accomplish most of my goals. I lost about 20 pounds of fat while preserving most of my lean mass, strength, and power. According to my Intelametrix device (a validated ultrasound-based form of body composition testing), I went from a fairly lean 10% body fat to a very lean 4%.

Minkälaiset fiilikset J.Stallion tällä hetkellä? Paino tippunut hyvin?

Iloinen yksisarvinen

Saadut peukutukset

5
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä MMMF Lue viesti
    Minkälaiset fiilikset J.Stallion tällä hetkellä? Paino tippunut hyvin?
    Hieman liian aikaista sanoa mitaan. Olen nyt viettamassa kesalomaakin, joten ravintohommatkin ovat mita ovat eli elama on seuraavat 6 viikkoa tata

Lainaa Alkuperäinen lähettäjä J.Stallion Lue viesti
    Hieman liian aikaista sanoa mitaan. Olen nyt viettamassa kesalomaakin, joten ravintohommatkin ovat mita ovat eli elama on seuraavat 6 viikkoa tata
    Tämä selvä.

Martin Berkhan toteaa hyvin:
    Repetition. Repeat something often enough and it becomes the truth. If everyone is saying the same thing, it must be true. No need to look into it and think for yourself. The fact that bodybuilders and fitness celebrities keep propagating these myths doesn't help either. Most people reason that if these people do it, it must be great. Unfortunately, bodybuilders and fitness celebrities might just be one of the last people on earth you should listen to if you want objective and accurate opinions in nutrition.
    Liitetiedosto Liitetiedosto Batman+and+Joker+Diet+Discussion.jpg  

Tässä olisi taas yksi juttu IF:stä.

Yksin tulee tässä threadissa mellastettua, mutta ei anneta sen haitata. Tuli taas netin syövereistä vastaan hyvä suomenkielinen artikkeli

Aamiainen on päivän tärkein ateria. Muista haukata jotain pientä kolmen tunnin välein pitääksesi aineenvaihduntasi liikkeellä! Kuulostaako tutulta? Tällaisia mantroja meille hoetaan tuon tuostakin. Samalla leipä- ja jogurttitehtaat pitävät huolen, ettei ärsyttävä pikkunälkä pääse yllättämään. Ihminen ei kuitenkaan ole märehtijä. Ajoittainen paastoaminen on todella tehokas tapa kiristellä rasvaprosenttia ja pitää yllä terveyttä. Tässä tekstissä käsittelen pääosin pätkäpaastoa ja sen vaikutuksia suorituskykyyn ja terveyteen.

--

On totta, että nälkiintyminen laskee perusaineenvaihduntaa (basal metabolic rate eli BMR). Tässä mielessä säästöliekki on todellinen ilmiö. Pitkäjaksoinen nälässä riutuminen on kuitenkin eri asia kuin lyhyet paastot. Nair et al. mittasivat kolmipäiväisen paaston aikana tapahtuneita aineenvaihdunnallisia muutoksia terveillä nuorilla miehillä.[1] Kolmannen päivän päätteeksi koehenkilöiden BMR oli alentunut keskimäärin vain 8 %.
    Saattaa äkkiseltään kuulostaa jopa paradoksaaliselta, mutta lyhytkestoiset paastot voivat jopa kiihdyttää perusaineenvaihduntaa. Mansell et al. ja Zauner et al. totesivat tutkimuksissaan, että koehenkilöiden BMR kohosi 48 tunnin ja 72 tunnin paastoamisen seurauksena 3,6 % ja 14 %.[2, 3] Tälle löytyy myös looginen selitys. Paastoaminen laskee insuliinitasoja, mikä johtaa siihen, että elimistön rasvavarastoja ja lihaskudoksen aminohappoja vapautetaan energian tuotantoon. Glykogeeniksi varastoitunut hiilihydraatti palaa loppuun noin vuorokaudessa, mikä pakottaa maksan tuottamaan lisää glukoosia glukoneogeneesi-nimisen prosessin kautta. Katekoliamiinien eli adrenaliinin ja noradrenaliinin pitoisuudet kohoavat, mikä taas kiihdyttää entisestään glukoneogeneesiä ja lipolyysiä eli rasvan vapauttamista energiaksi. Kaiken tämän seurauksena myös BMR kohoaa.
    Säästöliekki on todellinen ilmiö, muttei millään tapaa relevantti huolen aihe parin aterian skippaamisesta tai päivän mittaisesta paastoamisesta puhuttaessa.

--

Kalorirajoituksen on eläinkokeissa todettu pidentävän elinikää. Paastoamisella on havaittu joissain rottakokeissa samankaltaisia vaikutuksia jopa ilman radikaalia energiavajetta. Tätä teoriaa testattiin vuonna 2005 julkaistussa jenkkitutkimuksessa, jossa mitattiin vuoropäiväpaaston vaikutuksia ihmisten aineenvaihdunnassa.[4] Koehenkilöt olivat terveitä ja normaalipainoisia. Kaksikymmentäkaksi vuorokautta kestäneen tutkimusjakson aikana koehenkilöiden paino putosi keskimäärin 2,5 % ja rasvamassa väheni 4 %, vaikka koehenkilöitä kehotettiin syömään runsaasti ja ylläpitämään painoa.
    Varady et al. tutkivat vuoropäiväpaaston soveltuvuutta laihdutuksessa ylipainoisilla (BMI > 30) henkilöillä.[5] Tutkimusjakso oli jaettu kolmeen vaiheeseen: kontrollijakso, tutkijoiden laatima laihdutusjakso sekä lopulta henkilöiden itse soveltama vapaamuotoinen jakso. Tutkimuksen aikana koehenkilöt pudottivat painoaan keskimäärin 5,8 %. Painon pudotus jatkui tasaisesti myöskin viimeisellä, kontrolloimattomalla jaksolla, kuten alla olevasta kaaviosta näkyy. Tärkeä huomio tutkimuksessa oli se, että paino karisi pääosin nimenomaan rasvamassasta – ei lihaskudoksesta.

Olen harjoittanu tätä paastodiettia hieman yli puolen vuoden ajan. Paino on tippunut 15kg (kuiva aamupaino) ja matalimmassa painossa kroppa tyhjänä mitattu kädenympärys on kasvanut tasan sentin, verrattuna bulkkihanskaan(no bullshit).

Se että natuna ei voi kasvaa dietillä on p****puhetta. Yleensäkki näihin vanhan koulukunnan kehonrakentajien "7 ateriaa päivässä" -teorioihin kannattaa suhtautua varauksella, mikäli suonissa ei virtaa isojen poikien lisäravinteita. Tämä IF on kaikkien vanhojen body-mantrojen vastakohta ja parhaimman kehitykseni olen saanut juuri tämän puolen vuoden IF:n aikana.

Kymmenen vuotta olen naturaali bodailua harrastanut, ja jonkunkunverran lajia jo nähneenä voin suositella tätä paastoilu treeniä kaikille

Hieno homma! Oletko noudattanut 16/8 systeemiä? Millaisilla kaloreilla treeni- ja lepopäivinä? Millä tavalla olet treenannut?

Joo 16/8. Treeni on kolmejakoinen "hybridi?", jossa treenaan kädet,jalat,rinta/selkä ja toisen kerran kädet. En ole laskenut kaloreita, vaan vetänyt perus hyvästä ruoasta 3 isoa ateriaa päivässä. Kaikki light tuotteet olen jättänyt pois joten maitokin on punaista ja voita menee paljon. Hiilihydraatteja olen rajoittanut kahdella eka aterialla (1/3 pois) ja nopeimmat hilsut jättänyt kokonaan pois. Iltapala on se mihin olen eniten panostanut, eli proteiinia niin paljon kuin napa vetää. Noin 100g tulee iltapalalla proteiinia. Tämä protskutankkaus sen takia että riittää niitä aminohappoja sen paaston yli. Niin ja iltapalalla en syö juuri hilsua.

Jotain HYVIN ihmeellistä tuo paastoilu tekee metabolialle ja kropalle yleensä, kun en ole vuosiin niin paljoa ruokavalion suhteen perseillyt kuin nyt viimeaikoina, ja silti se paino vaan pikkuhiljaa tulee alas.

Yleinen ilmiö tuossa IF treenauksessa on se, että treenataan vain isoja perusliikkeitä ja nauretaan sitten hauiskäännöille sun muille eristäville liikkeille. Ite en ole tehny näin vaan vetäny perus body pumppailua ihan reilulla kädellä isojen perusliikkeiden jälkeen.

Jep.

RPT tyyliin tuo Berkhan suosittelee treenailemaan.

viikatemies:n käyttäjäkuva

Saadut peukutukset

64
    Lainaa Alkuperäinen lähettäjä Taajuudella Lue viesti
    Yleinen ilmiö tuossa IF treenauksessa on se, että treenataan vain isoja perusliikkeitä ja nauretaan sitten hauiskäännöille sun muille eristäville liikkeille. Ite en ole tehny näin vaan vetäny perus body pumppailua ihan reilulla kädellä isojen perusliikkeiden jälkeen.
    Toimii myös minulla.

Sijainti
    Uusimaa
    Mitä tuolla 16/8 tarkoitetaan?

SoftCore Otto von Bismarck:n käyttäjäkuva
    Sijainti
    Hampuri
    16 tuntia paastotaan ja 8 tunnin aikana syödään tarvittava ruokamäärä.

Hyvä systeemi. Monta viikkoa jo tällä menty. Kropassa selviä muutoksia. Aerobista en ole harrastanut laisinkaan. Pitkä on vielä tie kuljettavana.

+ Vastaa viestiketjuun
Sivu 1 (27) 12311 ... ViimeinenViimeinen